Zobacz pełną wersję : Prośba o przeanalizowanie logów
Witam. Proszę o przeanalizowanie logów stilo jtd 115. Silnik jest po wymianie intercoolera na FMIC i turbosprężarki na 1749VB. Do tego poszedł chip po którym powinno być lekko 150 koni a jest 136 i 288nm momentu obrotowego. Dolot szczelny. Logi zrobione na trzecim biegu do niecałych 3500 obr z powodu braku możliwości rozpędzania auta na czwórce do 4500. Jak tylko będę miał sposobność to zrobię na czwórce.
oto linki do logów:
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5150526/FESExp_1404221827_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1404221827_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www. (http://94842.file4u.pl/download/5150526/FESExp_1404221827_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5150527/FESExp_1404221830_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1404221830_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www. (http://94842.file4u.pl/download/5150527/FESExp_1404221830_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv)
a zapytam niechcący...na jakiej zasadzie był ten chip? Bo tyle ile mi wiadomo - chip to zestrojenie pracy silnika po zmianach mechanicznych na przykład...Poza tym zanim zrobi się chip... najpierw robiona jest diagnostyka wszystkich układów...
długo opowiadac całą historie. W skrócie: turbo niedoładowywało bo była nieszczelność . Po naprawie był zrobiony chip ale wyłączył gość przepływke bo coś głupiałą. Pomiar 130 koni. Po wymianie przepływki na nową włączenie jej i ponowny pomiar 136 koni. Wogóle gość jakiś dziwny, małomówny (nie chciał powiedzieć nic, a nic co robi i dlaczego). Tym autem jeżdżę mało więc mogę sobie grzebać żeby sprawdzić co jest nie tak...
Jestem po kolejnych logach cisnienia doladowania. I tak: zadane 1,35 bara a rzeczywiste w granicach 1,38 - 1,40. Krotkimi chwilami osiaga 1,45. Czyli niedoladowania nie ma. Dzisiaj zrobilem test przelewowy. I wyszlo tak:
Wtryskiwacz 1 - 21 ml
Wtryskiwacz 2 - 19 ml
Wtryskiwacz 3 - 19 ml
Wtryskiwacz 4 - 18 ml
Test robiony na rozgrzanym silniku przez niecale 2 minuty... Paliwo q strzykawce narastało bardzo szybko. Co o tym myslicie?
rafi_vw2
19-05-2014, 23:31
kolego co do tych logów to pomiar co 1 sek to trochę za duża dziura na wyższych obrotach to turbo dosyć dużo przeładowuje, zrób logi w całym zakresie obrotów i najlepiej jadąc pod górkę ;) sam jestem ciekaw porównam se ze swoimi :) bo też mam trochę podkręcone ;)
witam ponownie oto log z doładowania. Jak zdążę to zrobię loga z przepływki. Dzisiaj wyczyściłem regulator ciśnienia paliwa. Ale niestety nie miałem czasu przetestować czy się nie zacina.
link do loga
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5191636/FESExp_1405041226_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405041226_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www. (http://94842.file4u.pl/download/5191636/FESExp_1405041226_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv)
kolejne logi:
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192050/FESExp_1405202109_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202109_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192050/FESExp_1405202109_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192051/FESExp_1405202110_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202110_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192051/FESExp_1405202110_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192052/FESExp_1405202112_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202112_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192052/FESExp_1405202112_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192056/FESExp_1405202118_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202118_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192056/FESExp_1405202118_FIAT_STILO_1_9_JTD_File1_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192057/FESExp_1405202120_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202120_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192057/FESExp_1405202120_FIAT_STILO_1_9_JTD_File2_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192058/FESExp_1405202121_FIAT_STILO_1_9_JTD_File3_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202121_FIAT_STILO_1_9_JTD_File3_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192058/FESExp_1405202121_FIAT_STILO_1_9_JTD_File3_www.fil e4u.pl.csv)
File4u.pl - Darmowy Hosting Plikw /download/5192059/FESExp_1405202122_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv do 2048MB (2GB) - Darmowy Upload i Download, F4Manager, Manager Wrzucania i Pobierania :: FESExp_1405202122_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www. (http://94842.file4u.pl/download/5192059/FESExp_1405202122_FIAT_STILO_1_9_JTD_File4_www.fil e4u.pl.csv)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jeszcze mam jeden problem. Nie działa mi w fes korekcja wtryskiwaczy. Zaznaczam odpowiednie pole i nic się nie dzieje. Wie ktoś coś na ten temat??
Dopiero w MJTD można to sprawdzać u nas w JTD 115 sie nie da. Zostaje próba przelewowa.
autko naprawione. Problem z niedostatkiem mocy był spowodowany uszkodzonymi wtryskami. Wszystkie były sprawne na przelewach, ale 2 szt żle rozpylały paliwo. Po zregenerowaniu wtrysków padła pompa wysokiego ciśnienia. Przy okazji wymiany pompy wymieniłem rozrząd z wzmocnionym paskiem.
brawimex
03-04-2015, 12:26
Witam serdecznie!
Panowie nie będę zakładał nowego tematu.
Też bardzo proszę o przeanalizowanie mych logów, bo mi wydaje się, że wszystko jest w granicy tolerancji.
Problem znany i czasem powszechny... Stilo nie jedzie do powiedzmy jakis 2200 obr/min.
Ostatnio jechało przez 2 tygodnie bez problemu.
overboost wymieniony, sprawny po odpaleniu wciąga sztangę zmiennej geometrii.
Przepływka stoi na jałowych ok 400mg ale podczas jazdy robi robotę wg., wymagań sterownika.
Jak ją odepnę to silnik chodzi jak na 3 cylindrach klekocze zaworami lub wtryskami podczas próby przyspieszenia i nie przyspiesza.
Nie wiem czemu ale korci mnie ją wymienić. Była podmieniana, z innego stilo 2001r ale chyba była tez uszkodzona, bo strasznie kopcił.
Błędów brak, EGR wyczyszczony zaslepiony.
Wiecie sami Panowie, że przyczyn może być naprawdę wiele ale my nie lubimy wymieniać części na tz., Pałę :-)
Myślałem już, że zmienna się zawiesza ale to dawało by przeładowanie. Pedał gazu to wszak potencjometr ale myślę, że to też nie to.
Czujniki położenia wału i wałka rozrządu hmm? Zapchany katalizator ?
Wydaje mi się, że ta awaria zawsze występuję jak go ostro pogonie (Stilokiem jeździ wyłącznie żona, więc czasem trzeba )
ostatnio przeleciałem sie 200km/h i tak sie stało po ponownym uruchomieniu. Ostatnio żona powiedziała, że auto nie jedzie i przez dwa tygodnie było OK.
Wczoraj znów go pogoniłem w okolicach 160km/h i dupa umarło.
Proszę oto linki do logów:
FESExp_1504022044_FIAT STILO 1.9 JTD_File1.csv - Przeklej.org (http://przeklej.org/file/d804az/FESExp.1504022044.FIAT.STILO.1.9.JTD.File1.csv)
FESLog_1504022044_FIAT STILO 1.9 JTD.txt - Przeklej.org (http://przeklej.org/file/rzF9L8/FESLog.1504022044.FIAT.STILO.1.9.JTD.txt)
Też bardzo proszę o przeanalizowanie mych logów, bo mi wydaje się, że wszystko jest w granicy tolerancji.
Przepływka stoi na jałowych ok 400mg ale podczas jazdy robi robotę wg., wymagań sterownika.
moi zdaniem przepływomierz umarł:
Obroty silnika: 0 obr/min
Zmierzona masa powietrza: 3*276,7 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 400,0 mg/w
Obroty silnika: 849 obr/min
Zmierzona masa powietrza: 259,8 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 295,6 mg/w
Obroty silnika: 1*589 obr/min
Zmierzona masa powietrza: 251,9 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 414,1 mg/w
Obroty silnika: 2*294 obr/min
Zmierzona masa powietrza: 253,8 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 450,4 mg/w
chyba że pomiary robiłeś na postoju - jeśli tak to z takich logów nikt Ci nic nie powie....
brawimex
03-04-2015, 17:17
Test został uruchomiony na postoju, ale w trakcie jazdy silnik został przytrzymany na 3500 - 4000obr/min. bieg 3 i 4 ty.
Niby mówią, że przy zaślepionym EGR przepływ może być albo zawyżony albo zaniżony na jałowym.
Przyznam, że osobiście też celuję w przepływkę, bo wydaje mi się, że po rozgrzaniu silnika powinna odrazu trzymać np., 288mg wymagana, 286mg mierzona.
Postaram się podmienić w następnym tygodniu przepływkę mam gdzieś jeszcze z Astry II 1.7 DTI wkład będzie ten sam więc zobaczymy.
brawimex
06-04-2015, 14:30
Witam!
No i klops Panowie.
Dziś po Świątecznym weekendzie samochód odpalił normalnie ale po kilku sekundach zgasł i koniec, kropka nie odpala.
Po kilku próbach znów odpalił nie reagując na pedał gazu zgasł ponownie.
Błędów ECU nie zanotowało :-/
Hmm ciekawe czy to ma związek z gubieniem mocy?
Może to wtryskiwacze? Robiłem testy w FESie pompa paliwa działa w baku.
brawimex
12-04-2015, 10:56
Witam ponownie!
Po przekopaniu połowy samochodu okazało się, że zaślepka EGR przepaliła się, a jej kawałek
zablokował możliwość całkowitego zamknięcia zaworu.
Usterka usunięta. Zawór wyczyszczony, ponownie zaślepiony.
Samochód odzyskał wigor :-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.