PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Ulysse > 2002r. benzyna - jakie słabe punkty, wady



miszaa
22-04-2014, 13:53
witajcie,

Czy ktoś może z Was napisać jakie słabe punkty ma Ulysse 2.0 benzyna w roczniku > 2002r. ?

Jak te silniki znoszą gaz?

Czy posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego?

Czy to jest silnik Fiata? czy PSA?

oficek
22-04-2014, 22:12
Hej mam od dwóch tygodni Ulysse 2.0 16V + LPG (BRC) z 2003

tak wiec niewiele doswiadczenia w kwestii tego samochodu
jest to silnik PSA dosyć popularny w różnych modelach Peugeota, jego kod to EW10J4 symbol RFN i moc 136KM

montowany min w Peugeocie 206 a porównujac jego mase z Ulym łatwo się domyslić że szału z mocą nie ma - ale chcesz być przecież statecznym kierowcą rodzinnego VAN'a :)

z innej beczki - wymiana swiec to bedzie wrecz epickie wyzwanie ponieważ znajdują się gdzies pod deska rozdzielczą - w przypadku LPG trzeba to robić często

zawory są regulowane hydraulicznie ale u mnie jest i tak instalacja do lubryfikacji (smarowania) tychże - może na wyrost ale nie zaszkodzi

pozdro

miszaa
23-04-2014, 09:46
Hej mam od dwóch tygodni Ulysse 2.0 16V + LPG (BRC) z 2003

z innej beczki - wymiana swiec to bedzie wrecz epickie wyzwanie ponieważ znajdują się gdzies pod deska rozdzielczą - w przypadku LPG trzeba to robić często

zawory są regulowane hydraulicznie ale u mnie jest i tak instalacja do lubryfikacji (smarowania) tychże - może na wyrost ale nie zaszkodzi

pozdro

Dzięki za info:)

Czy kupileś już z instalacją BRC?
- czy też montowałeś?
- po co lubryfikacja?

Jaki masz przebieg?

Czy bywasz we Wrocławiu, żeby to autko zobaczyć?

oficek
23-04-2014, 17:45
hej przebieg 190 000
kupiłem z roczną instalacją i książką serwisową
po wizycie na SKP okazało się że sadząc po stanie auta ksiązka na szczęście nie była lipna
ale to zawsze jest ruletka ;)
zobaczymy czy auto bez dwumasy, wtryskow, turba i wysokociśnieniowych pomp - bedzie mniej awaryjne od diesli którymi jeździłem


Lubryfikacja to jest po prostu smarowanie w tym przypadku zaworow

we Wrocku jestem raczej przejazdem na trasie do Niemiec.

pozdro

miszaa
23-04-2014, 22:42
hej przebieg 190 000
1) kupiłem z roczną instalacją i książką serwisową

2) zobaczymy czy auto bez dwumasy, wtryskow, turba i wysokociśnieniowych pomp - bedzie mniej awaryjne od diesli którymi jeździłem


3) Lubryfikacja to jest po prostu smarowanie w tym przypadku zaworow
pozdro

Przede wszystkim serdeczne dzięki za odpowiedź :)

Czy mozesz jeszcze napisac....
ad.1.:
czy autko pochodziło z PL? Czy z importu?
Czy masz namiary na kogoś kto uczciwie handluje autkami?
Czy można wiedzieć ile dałeś?

ad.2.
Daj znać za jakiś czas jak sie sprawuje FIAT... (Niemcy tak kiedyś rozszyfrowywali ten skrot: Fehler In Allen Teilen)

ad.3.
Czy ten silnik wymaga lubryfikacji gniazd zaworów?

Ile spala LPG miasto/autostrada do 130km/h?

oficek
24-04-2014, 12:49
takie auto to raczej koniecznie z importu chociażby ze względu na zawieszenie, uwaga: uważaj na auta zarejestrowane we Włoszech - i to nie tylko w odniesieniu do tego modelu

kupiłem od handlarza ale raczej zamiast zaufania używaj podejrzliwości, weź ze sobą kogoś kto się zna a najlepiej sprawdza się wizyta w ASO (około 250pln sczytanie historii pojazdu z VIN'u + badanie techniczne)
absolutna podstawa to książka serwisowa. i tu też ostrożność! - muszą być różne pieczątki i kolory długopisów, oraz sprawdź datę wydania, wizyta w ASO i sczytanie historii rozwieje wątpliwości co do autentyczności ;)
za swoje zapłaciłem 12 000 po opłatach, ale musiałem niestety wymienić zbiornik LPG za 600 plus różne przeglądy, tablice, recykling, ubezpieczenia - na to zawsze trzeba mieć dodatkowo ok 2000.

jeżeli auto nie ma zrobionego rozrządu lub nie jest udokumentowany no to dodatkowy wydatek oczywiście no i przy okazji pasek zębaty + rolki

gazu spala średnio 13,5l z przewagą miasta, na autostradzie dopiero go sprawdzę w długi weekend
podobno lubryfikacji nie wymaga, ale już była u mnie.

co do skrótu który zacytowałeś to jest taki sam mit historii jak słynny niemiecki "Ordnung" i zdradzę Ci tajemnicę :) Ulysse to właściwie nie jest Fiat, tylko auto z grupy PSA
nawet diagnostykę silnika i podzespołów przeprowadza się Peugeot Planetem - z Fiata jest znaczek i światła, reszta to Citroen C8 i Peugeot 807, jest jeszcze lancia Phedra ale to też Fiat

pozdro

miszaa
24-04-2014, 14:47
Dzięki serdeczne za info :)

Gratuluję zakupu!


uważaj na auta zarejestrowane we Włoszech - i to nie tylko w odniesieniu do tego modelu
Dlaczego?
(czy wiesz, ze handlarze sprowadzają auta najpierw z Włoch do Niemiec, a potem do Polski?)


najlepiej sprawdza się wizyta w ASO (około 250pln sczytanie historii pojazdu z VIN'u + badanie techniczne)
Czy ASO ma dostęp do historii za granicą?


absolutna podstawa to książka serwisowa... oraz sprawdź datę wydania
Tylko jak?


za swoje zapłaciłem 12 000 po opłatach
Extra cena!


ale musiałem niestety wymienić zbiornik LPG za 600
Stare zbiorniki można legalizować - np. w Strzelinie...


gazu spala średnio 13,5l z przewagą miasta, na autostradzie dopiero go sprawdzę w długi weekend
Dać znać, jak ze spalaniem poza miastem...


zdradzę Ci tajemnicę :) Ulysse to właściwie nie jest Fiat, tylko auto z grupy PSA, nawet diagnostykę silnika i podzespołów przeprowadza się Peugeot Planetem - z Fiata jest znaczek i światła, reszta to Citroen C8 i Peugeot 807, jest jeszcze lancia Phedra ale to też Fiat
A silnik jest Fiatowski? czy PSA?

oficek
24-04-2014, 18:03
Dlaczego?
(czy wiesz, ze handlarze sprowadzają auta najpierw z Włoch do Niemiec, a potem do Polski?)

przy autach za kilkanaście tysi to sie nie opłaci, przeanalizuj TUV szybko sie zorientujesz czy taka operacja miała miejsce, poza tym na ASO sie dowiesz (jezeli był serwisowany)
auta z Włoch sa przeważnie w gorszym stanie - ogladałem ulysse 2 z Włoch - jeden to jakaś masakra chociaż też książka itd, drugi nie lepszy



Czy ASO ma dostęp do historii za granicą?

bez problemu, po VIN sprawisz całą historię - o ile ma ksiażkę i był serwisowany w ASO

Tylko jak?

w książce drobnym druczkiem jest data wydania - tak więc jak auto jest 2003 a data wydania ksiażki 2005 - no to już wiadomo


Stare zbiorniki można legalizować - np. w Strzelinie...
mozna o ile wiem nawet bliżej Wrocka, w Radwanicach i Kobierzycach, Transportowy Dozór Techniczny - Wykaz zakładów przygotowujących zbiorniki stanowiące wyposażenie pojazdów samochodowych do badań okresowych lub doraźny (http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html) - ja sobie przekalkulowałem że mi sie nie opłaci. 400 pln legalizacja z wymontowaniem, dzień urlopu i 100 km drogi, caly dzień kwitnąć, wolalem zainwestować w nowy.
Jeżeli masz na zbiorniku pieczęć TDT to co innego legalizujesz za ok 50 pln lub taniej


Dać znać, jak ze spalaniem poza miastem...


A silnik jest Fiatowski? czy PSA?[/QUOTE]

jak juz pisałem PSA

miszaa
24-04-2014, 19:33
Dać znać za jakiś czas, jak ze spalaniem poza miastem... :) i jak się sprawuje...

Jakie VANy (prócz C8/P807/Phedra) brałeś jeszcze pod uwagę przy zakupie?

oficek
15-05-2014, 21:43
no wiadomo szaran, alhambra, galaxy itd - ale sa zbyt pospolite i drogie ;)
nie chcę przez to powiedziec ze te auta sa do kitu - po prostu wybrałe Ulysse

po wykonaniu trasy Opole - Zakopane (pod górę) na autostradzie często 150-160 no i wspinaczka
poszło 14l na setkę LPG

z powrotem przypomniałem sobie że jestem statecznym kierowcą VAN'a :drive: i jechałem bocznymi az do Chrzanowa, także pół na pół landstrasse i autostrada ale juz 120-130 km/h - to tylko 11,5 l/100 lpg

pozdro

miszaa
23-06-2015, 16:24
witam Kolegę :)

tak chciałem się podpytać, jak sprawuje się Ulysee...

Nadal szukam swojego- to co jest na rynku to koszmar...