PDA

Zobacz pełną wersję : Największy przebieg Cromy jaki znacie?



mugsy
20-04-2014, 23:31
Jestem ciekawy największego znanego wam przebiegu Cromy, gdyż pozwoli to oszacować ilu przejechanych kilometrów Cromą można się spodziewać bez poważniejszych napraw (np. remontu silnika) :D Może nawet ktoś z was się pochwali? Ja mam prawie 160 tysięcy więc to raczej nie dużo na Diesla, ale około 150 tysięcy wymieniałem już sprzęgło + wysprzęglik + koło dwumasowe bo mi pedał sprzęgła wpadł w podłogę (niewiem czy wymiana wszystkiego naraz była konieczna, może wystarczył by tylko wysprzęglik bo jak wyciągnąłem stare sprzęgło i dwumasę to wyglądało na to że są w dobrym stanie, no ale wymieniłem od razu wszystko dla świętego spokoju), ale poza tym silnik pracuje równiutko i idzie jak rakieta, nic nie szarpie nic nie dusi.

Wiadomo, im większe przebiegi tym lepsze bo swiadczą o tym że samochód jak i sam osprzęt są wytrzymałe.

Niby piszą że Multijety/JTD to teraz jedne z najlepszych Diesli i powinny sporo wytrzymać, jednak zastanawiam się jak to naprawdę jest.

Czy mogą dorównać wytrzymałością tym sławnym 1.9 TDI? Bądź co bądź jest pełno przykładów setek tysięcy kilometrów przejechanych Passaty 1.9 TDI a przykładów Cromek z takimi przebiegami jest zdecydowanie dużo dużo mniej (bo jest to dużo dużo mniej popularne auto).

bartek6622
21-04-2014, 00:51
Moja dobija właśnie 235kkm i trzyma się całkiem dobrze i bez większych usterek czy napraw.

waho.
21-04-2014, 04:01
1.9 mJtd MY2008 ~280tys km - z firmy w której pracowałem.
1. przy 50 tyś wymieniony silnik - pękł pasek rozrządu;
2. przy 260tys km padł moduł klapy gaszącej - efekt taki że nie było jazdy powyżej 2000obr/min
3. przy 270tys km rozsypała się skrzynia, oprócz skrzyni wymieniona oczywiście jeszcze dwumasa i jakieś tam pierdoły - faktura była świetna - ~12tys zł.
To z takich bardziej spektakularnych i kosztownych awarii.

Poza tym ze dwie stłuczki, kilka razy zawieszenie.
Z tego co wiem auto jeździ dalej, ale firma wsadziła mniejwięcej drugie tyle co zapłaciła w salonie za ten samochód.
A przyczyną tych wszystkich usterek/awarii jest praktycznie jej jedyny użytkownik.

kox
21-04-2014, 10:12
moja ma ledwo 102k km, ale na włoskim mobile widziałem Crome przed liftem z przebiegiem ponad 600k km

Emenems-m
21-04-2014, 10:41
Ja mam 175 tysięcy (wielce prawdopodobne że prawdziwe).
Wymieniałem już sprzędło z wysprzęglikiem ( dwumase odpuściłem sobie bo była sprawna), cały kolektor (klapki) i tylne sprężyny i łączniki stabilizatora.
No i oczywiście uszczelniacz na wale.
W najbliższym czasie szykuje mi się wymiana klocków na tyle.

mynickisqnik
12-02-2015, 02:51
Moja ma 300k najechane, turbinka zaczęła gwizdać ale mocy nie traci. Poza tym wszystko w porządku. Auto kupione w Polsce ,jestem jego drugim właścicielem.

stevenek
12-02-2015, 09:29
Moja 220 tys. potwierdzone. Turbina lekko swiszczy ale magik mowil, ze jeszcze sie nie konczy. Sprzeglo bedzie do zrobienia w najblizszej przyszlosci, prawdopodobnie tez dwumas.

piecza66
12-02-2015, 16:54
ja mam 255 tyś i w silniku wymieniłem tylko świece i alternator, oby tak dalej.

bartek6622
12-02-2015, 17:11
270kkm dobija właśnie i jedynie słynna M32 wymagała serwisu przy 200kkm

karwoj25
12-02-2015, 20:38
Kiedyś na mobile.de wisiała Croma ze stanem licznika 610tys km.

bartek6622
12-02-2015, 20:49
A później trafiła do polski i przebieg drastycznie zmalał ;)

Aras37
14-02-2015, 08:55
Moja miała około 400kkm silnik turbina nic ,aby osprzęt (klapy ,altek,maglownica)

PIOTR73
16-09-2015, 22:16
21073 325527 Wieksza naprawa to niedawno skrzynia biegow.

anarchoman
16-09-2015, 22:45
u mnie 304 tys. km i jakieś 1k temu zrobiony dwumas,sprzęgło komplet i wysprzęglik. PRzebieg potwierdzony bo od nowości Croma w PL :)

Toper
17-09-2015, 19:19
Może nie Croma, ale mam w rodzinie od nowości Marea 1.9JTD 105KM, ma 375kkm i silnik nadal chodzi tak samo. Tylko raz wymieniany dwumas, dwa razy sprzęgło. Turbina oryginał nigdy nic przy niej nie było robione. Moim zdaniem to tak samo niezniszczalny silnik jak 1.9 TDI albo raczej lepszy...

Crome mam w rodzinie ma chyba 230kkm. Jeździ super, ale dwumas i sprzęgło już było robione. Skrzynia M32 OK.

Pozdrawiam
Toper

mate_121
18-09-2015, 16:19
21073 325527 Wieksza naprawa to niedawno skrzynia biegow.
325527 km i tak ją katujesz???????
coś mi się nie zgadza prędkość z obrotami... 210km/h i tylko tylko troszkę ponad 3500 obr./min. ?????????

maciekpt
18-09-2015, 18:05
A czy 1,9 8V jest w ogóle w stanie dobić do takiej prędkości (bez żadnych modyfikacji)? ;)

eror
18-09-2015, 18:10
Miałem kiedyś Corollę i po założeniu opon o dwa rozmiary mniejszej średnicy wskazówka na prędkościomierzu potrafiła oprzeć się na kołeczku przy zerze ale z drugiej strony :-))

maciekpt
18-09-2015, 18:28
Ale przecież rozmiar opon nie ma nic do prędkości na liczniku. Ma znaczenie dopiero przy prędkości rzeczywistej (lub do niej zbliżonej, np. wg GPS)

Toper
18-09-2015, 20:06
A czy 1,9 8V jest w ogóle w stanie dobić do takiej prędkości (bez żadnych modyfikacji)? ;)

na kołach 16 faktyczna prędkość jest o 10% niższa. Sprawdzone na dwóch różnych Cromach. 1.9 120 i 150KM
Więc 210 na liczniku - 10% (-21km/h) - 189km/h

maciekpt
18-09-2015, 22:05
Zgadza się. U mnie na oponach 205/55/R16 prędkość też była zawyżona o ok. 10% w stosunku do GPS (czyli w drugą stronę: GPS + 10% GPS).

adamo
19-09-2015, 07:58
U mnie prędkość na oponach 205/55/16 też jest zawyżona ale o 10 km a nie o 10 % w stosunku do GPS-u.

maciekpt
19-09-2015, 16:35
Przy stówie to akurat pasuje ;)

RafalWawa
19-09-2015, 20:07
Generalnie licznik zawyża kilka % - jak sprawdzałem u mnie - przy 206 km/h wg gps licznik pokazywał coś koło 215 km/h.. a obrotów dokładnie nie pamiętam ale też byłem zdziwiony że niezbyt wiele na pewno mnej niz 4000). Natomiast wiecej już pójść nie chciał i skończyła mi się pusta droga na autobahnie... Co ciekawe przy takiej jeździe komp pokazywał coś koło 15l/100 spalannie chwilowe ;)

mietus555
25-09-2015, 19:25
Witam
Moja przed urwaniem zaworu miała jakieś 300000 km ale sprytny polak kopnął licznik bo mu się nudziło, a mam w pracy Vectrę 1,9 150 kM i ma najechane 375000 bez robienia niczego przy silniku i osprzęcie oprócz zawieszenia.

Maxi
18-07-2016, 10:03
W ogłoszeniach na autoscout widziałem cromę stojącą we włoszech z przebiegiem 500 000 km, cena 1000 euro :)
Pewnie już w Polsce poszła ;)

bob96
18-07-2016, 10:56
Cromka rekordzistka 1 788 859 km ;-)

Fiat Croma 1.9 Multijet Active (http://www.autoscout24.pl/oferty/fiat-croma-19-multijet-active-diesel-be%C5%BCowy-289759975)

piniasty
18-07-2016, 15:14
chyba się komuś coś pomyliło :wink:

RafalWawa
18-07-2016, 15:22
hmm, 10 lat to ok 3650 dni ... wychodzi więc niemal 500km każdego dnia .. pewnie by dało radę ale .. ostro! ;)

Pablo37
18-07-2016, 18:55
Ja mam 278000 z 2007r.

jaroosmoto
19-07-2016, 01:17
Moja ma 418000 z 2006

sabur
19-07-2016, 06:42
Wyniki powyżej 300-400 tysięcy km są najbardziej obrazowe o wytrzymałości samochodu oczywiście jeżeli właściciel może napisać jak wyglądała eksploatacja samochodu.

Kolego jaroosmoto, jeżeli masz dostęp do historii serwisowej, daj znać jak wyglądały inwestycje w samochód w ciągu takiego przebiegu, jak wygląda stan wnętrza itp :)

cenioormo
19-07-2016, 08:38
ja mam w stilo blisko 300Tyś...powiem ci że w środku lepiej wygląda niż niektóre z przebiegiem "rzeczywistym(dla mało kumatych, to ironia)" 150tyś... fakt fotel kierowcy jest wygnieciony od strony wsiadania i kierownica jest strasznie wyrobiona i się strasznie błyszczy, gałka zmiany biegów się delikatnie błyszczy ale nie jest podrapana czy pozdzierana(ogólnie wygląda ładnie) lampy są trochę porysowane i brudne od środka ale i tak lepiej niż w tych 150tyś, delikatne obcierki i ryski ale lakier wygląda nadal świeżo, przełączniki wyglądaja na delikatnie użyte, poza gumkami przy kolumnie kierownicy od kierunków i wycieraczek które wyglądają masakrycznie i czas je wymienić. Jeśli chodzi o części techniczne Turbo, przepływka, czujniki doładowania,wtryski, pompa cr, sprzęgło, dwumasa, skrzynia , alternator, sprężarka klimy....to wszystko jest od nowości. Ostatnio na niekorzyść fiata i z mojej głupoty urwała się poduszka skrzyni i trzeba było wymienić wszystkie....poza tym rozrząd, filtry, oleje, płyny, jakieś rolki, koło pasowe, heble to było wymieniane na bieżąco jak się zaczęło coś sypać najlepiej było wszystko z tym związane aby mieć spokój, egr-a przy pierwszej lepszej okazji zaślepiłem i wywaliłem z ecu. Fiaciki maja słabą powłokę lakierniczą....strasznie maska jest obita od kamieni aż do gołej blachy. Ogólnie koszty normalne jeśli chodzi o taki ponad podstawowy serwis nie kształtują się na zatrważającym poziomie...
-wymiana oleju i filtra, filtra powietrza- każdorazowo co 10Tyś przejechanych kilometrów = ~250zł + ew robota
- rozrząd co 80tyś = dobry Kit + pompa wody i uszczelki= ~500zł + ew robota
-wymiana paska osprzętu 6PK,2 rolek , napinacza, koła pasowego alternatora, wymiana łożyska sprężarki klimy + nabicie od nowa, koło pasowe silnika =~900zł + 350zł robota
-tarcze + klocki + zestawy regeneracyjne, zależnie od producenta i od stylu jazdy co ~60tyś= 1000zł + ew.robota
-zwiecha...wszystko co sobie powoli zaczyna stukać wymieniasz na bieżąco...łączniki, wachacze, końcówki, tuleje= Zawsze jeśli to tylko możliwe wymieniane było parami i zawsze albo oryginały ASO albo Najwyższej jakości zamiennik, Kosztów niestety nie ocenię dokładnie, ale mogę śmiało powiedzieć że ~400zł co 50tyś km. Amory i sprężyny od nowości i siedzą równo i wysoko(znaczy przód trochę niżej).

Jak widzisz Croma a Stilo to bardzo podobne autka i ceny też są bardzo podobne. Tak naprawdę to czysta ekploatacja...w porównaniu do Passata B6 2.0 Tdi fiacik wypada rewelacyjnie.

sabur
31-07-2016, 21:31
Zaintrygowany jak kształtuje się stan zużycia wnętrza fiatów bravo/cromy przy dużych przebiegach, przeszukałem olx i allegro. Jak łatwo się domyśleć, na polskich stronach ciężko o egzemplarze z dużym przelotem. Włączając autoscout czy mobile.de sytuacja ulega zmianie.

Niemniej, podrzucę jedno ogłoszenie ; Fiat Bravo 1.9MultiJet Bezwypadkowy, salon Polska oryginalny przebieg PińczĂłw • OLX.pl (http://olx.pl/oferta/fiat-bravo-1-9multijet-bezwypadkowy-salon-polska-oryginalny-przebieg-CID5-IDdcYWh.html#59c4ecb631)
Teraz proszę spojrzeć na cenę, pomyśleć ile można zarobić ujmując ok 150 000km....ciekawe czy ten egzeplarz dobije do 500000 km w swoim życiu :)

cenioormo
01-08-2016, 08:34
Niemniej, podrzucę jedno ogłoszenie ; Fiat Bravo 1.9MultiJet Bezwypadkowy, salon Polska oryginalny przebieg PińczĂłw • OLX.pl
Teraz proszę spojrzeć na cenę, pomyśleć ile można zarobić ujmując ok 150 000km....ciekawe czy ten egzeplarz dobije do 500000 km w swoim życiu

Fotele wyprać, ładnie wyplakować i odpicować i z przebiegu śmiało możesz 200tyś urwać...a wartość wzrasta z 12 do 20tyś....
Oficjalnie pewnie już nie dobije do 500K, ale nieoficjalnie to zapewne będzie miał i więcej :D Takie przebiegi tylko świadczą o tym jak dobre są silniki 1.9 od grupy Fiat.
Jak widzisz cena się znikąd nie bierze, sam alfy szukam i widać jak na talerzu które autko jest odpicowane bo np. Ładnie na fotkach wygląda, rocznik dobry, przebieg relatywnie mały, Tyle że cena śmiesznie niska bo ~23/25 tyś
a czemu takie autko, tylko w renomowanym komisie który na 100% trudni się w sprowadzaniu porządnych i pewnych aut bierze prawie 10tyś albo i więcej za to samo ??

jaroosmoto
02-08-2016, 22:31
Kolego jaroosmoto, jeżeli masz dostęp do historii serwisowej, daj znać jak wyglądały inwestycje w samochód w ciągu takiego przebiegu, jak wygląda stan wnętrza itp
No cóż niech Ci odpowiedzią będzie to że jak pojechałem po zakupie auta na przegląd to facet przecierał oczy ze zdumienia i dwa razy pytał czy aby ktoś licznika nie wymienił na "podkręcony"
Auto w środku wygląda "rewelacyjnie" i nie piszę tu tego z przymrużeniem oka - nie ma się do czego przyczepić.
Autko sprowadzone do Polski z Włoch (z salonu fiata) przez AMICAR Wrocław z przebiegiem 67tys.
Od początku w Polsce użytkowane przez poprzedniego (jednego) właściciela który duużo jeździł po Polsce.(srednia około 50tys rocznie)
Wszystkie wymiany części udokumentowane. (kontynuuje ten "proceder")
Zdjęcia możesz podglądnąć w mojej galerii.
Jak ją kupiłem (8,5tys zł) do wymiany poszło od razu:
lewy wahacz przód,
prawe łożysko piasty,
regeneracja maglownicy (ciekła)
nowe oponki,
no i zbieżność.

W poniedziałek dałem ją jeszcze raz do serwisu bo po przejechaniu około 3tys km stwierdziłem jeszcze że nie jest dopieszczona do końca:)
wyszło mi:
wymiana przepływomierza (brak mocy choć jechać jechała),
wymiana linek zmiany biegów (na pierwszym biegu drążek latał a czwórka czasem ciężko się wbijała)
czyszczenie EGR,
dziwne wibracje na kierownicy między 100 a 130 km/h - wyszło że felga jest krzywa, wibracje ustepują powyżej 130 a przy 210 jest wszystko ok :)

Pandemic88
08-08-2016, 07:50
Fiat Croma 1.9 Multijet 16V DPF Emotion (http://www.autoscout24.pl/oferty/fiat-croma-19-multijet-16v-dpf-emotion-diesel-bia%C5%82y-292097682)