Zobacz pełną wersję : Sterownik Centralnego Zamka, Domykanie szyb, Sygnalizacja kierunkami
Aleks1994
19-04-2014, 01:08
Witam, Jakiś czas temu kupiłem sobie ten sterownik centralnego zamka Sterowniki C. Zamków - STEROWNIK ZAMKA BAGAŻN+SZYBY+KIERUNKI P. SCYZORYK - RTX (http://www.remotronix.com/sterownik-zamka-bagaznszybykierunki-scyzoryk-p-24.html) Wczoraj postanowiłem go sobie zamontować. Znalazlem jako taki poradnik na tym forum ale kable sterujące podpiołem pod kable(niebieski i biały) które szły w kierunku drzwi pasażera. Nie podłaczylem jedynie sygnalizacji swiatłami i domykaniem szyb. I tu zaczynaja sie problemy... Myśle ze skoro zamontowałem centralke za schowkiem to wygodnie się będzie podpiąc pod przycisk awaryjnych. Mój sterownik ma dwa wyjscia(dwa przewody z bezpiecznikami i prawdopodobnie dioda LED) na kierunku (prawy, lewy) czyli to on wysła napiecie do świateł, a wg poradnika (fiat Brava, Montaż radiowego sterowania zamkiem centralnym - Wasze manuale • AutoCentrum.pl (http://www.autocentrum.pl/go/228__Wasze_manuale_-_Fiat_Brava_-_Montaz_radiowego_sterowania_zamkiem_centralnym__3 __30.html)) są one sterowane masą, tak więc nie wiem w które kable sie wlutować, a pozatym ciężko zobaczyć co na tym zdjeciu jest.
Druga sprawa to domykanie szyb, tutaj sterownik również wysyła + do zamknięcia szyb. Nie zdejmowałem jeszcze plastiku z drzwi także nie wiem jak to wygląda od środka. Tutaj przydała by się również pomoc bo jak zgaduje szyby są otwierane i zamykane również masą....
Z góry dzięki.
Sygnalizację kierunkami możesz zrobić na dwa sposoby : Lepszy, czyli Connect to the LIGHT BLUE wires in the 12 way connector down on the right of
the fuse box and to the LIGHT BLUE/WHITE wire in the 14 way white connector on the right of the fuse box. Lub zadowalający, czyli przy wyłączniku awaryjnych. Nie przejmujesz się żadnym sterowaniem, tylko sygnał z centralki wpinasz bezpośrednio w kable sygnałowe idące do żarówek. Które to są przy wyłączniku - włącz awaryjne i zobacz na których dwóch kablach pojawiało się będzie przerywane +12V - to te. Moim zdaniem opcja zadowalająca jest ok, przy umieszczeniu centralki za schowkiem zbytnim pedantyzmem byłoby ciągniecie kabli do skrzynki bezpieczników.
Co do szyb, to zasadniczym pytaniem jest, czy posiadasz moduł komfortu ? Może Cię zdziwię, ale Positive control signal
Front window, driver’s side:
cut the WHITE/RED wire coming out of the relevant original window switch.
Front window, passenger’s side:
cut the RED/GREEN wire coming out of the relevant original window switch.
Ale tutaj warto spojrzeć jeszcze na schemat, bo tego nigdy nie podpinałem i jedynie cytuję literaturę. Ponadto musi gdzieś być możliwość wygodniejszego podpięcia się niż w drzwiach kierowcy - najprawdopodobniej przy przekaźnikach szyb za schowkiem. przeglądnij schemat.
Aleks1994
20-04-2014, 10:09
co do szyb myslalem aby podciagnac kabel do drzwi kierowcy i skorzystac z okablowania do przyciskow i w nie wyslac napiecie, ew wprost do silnikow, ale wtedy musial bym rozbierac dwoje drzwi, a tak jedne albo wcale
robert199
20-04-2014, 11:23
jak masz automat do zamykania to podłączysz domykanie, czyli jak przytrzymasz zamykanie to szyba domknie sie automatycznie.
Bezpośrednio na szyby zdecydowanie nie - wyjście ze sterownika jest niskoprądowe, więc co najwyżej przez przekaźnik. Motyw z przyciskami wydaje sie sensowy, ale tak jak mówiłem, wydaje mi się, że kable od obu przycisków schodzą się w przekaźniku za schowkiem - więc to znacznie wygodniejsze. Tak czy inaczej przemierz to sobie woltomierzem, zanim coś podepniesz. No i pamiętaj o odseparowaniu diodami, bo ja zepniesz razem, to już zawsze na każdym przycisku Ci będą obie szyby na raz chodziły :)
Aleks1994
20-04-2014, 20:34
Dzięki, narazie podłacze kierunki szybki może w wakacje, dzięki za info. Mówiąc za schowkiem miałeś na myśli ten od pasażera ?
jak masz automat do zamykania to podłączysz domykanie, czyli jak przytrzymasz zamykanie to szyba domknie sie automatycznie.
Z tego co wiem sterownik wysyla napiecie przez 12 albo 22 sekundy(nie pamietam już) po zamknieciu pilotem.
pamiętaj o odseparowaniu diodami, bo ja zepniesz razem, to już zawsze na każdym przycisku Ci będą obie szyby na raz chodziły :)
To, to wiadomo xd..
Mówiąc za schowkiem miałeś na myśli ten od pasażera ?
tak
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.