Zobacz pełną wersję : Temp. silnika + klekotanie w kole
CichyJerry
08-04-2014, 14:28
Siemanko ! Panowie jeden porblem tkwi w temp. silnika bardzo szybko auta w postoju sie nagrzewa, i zaraz wentylator.. czy to wina pompy wody? czy chłodnica? druga sprawa to gdy prędkość spadnie do 20 km/h to styłu tak jak by słychać klekotanie.. jak koło wolny sie toczy i jak by ktoś pukał w blache.. patrzyłem ale nic nie mówie.. odrzu mówie że łożyska mają nie całe 6k przejechale dobrej firmy i to nie one bo to nie wycie. Proszę o pomoc
Ad1. Klimę masz? Przy jakiej temperaturze załącza się wiatrak?
Jeśli włącza się pierwszy bieg to ten sterowany jest czujnika w chłodnicy - zakitowaną chłodnicę i padniętą pompę można wykluczyć.
Jeżeli w aucie obecna jest klima to ECU włącza drugi bieg z czujnika temp w termostacie i tu może być zarówno niedrożny obieg (chłodnica, termostat) jak i padnięta pompa.
BTW przegrzewa się auto? Wiatrak nie daje rady schłodzić silnika? W zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze i nie ma zapachu spalin?
Ad2. Odklejona okładzina na szczęce bębna?
CichyJerry
08-04-2014, 18:20
Właśnie co do chamulców to musze sprawdzić i rozkręcić.. no wiatrak sie załacza chyba prawidłowo.. bo powyżej środka skali.. tylko bardzo szybko ta temp. wychodzi za zakres.. zbiorniczek jest gorący(nie wiem czy to dobrze) zapach spalin, sam nie wiem... wiatrak daje rade... schodzi i sie wyłancza.. proszę o dalsze wypowiedz.. myslałem nad uszczelką głowicy ale w zbiorniczku niczego nie ma..
Spr tez błędy ortograficzne ;)
Cichy popraw tytuł tematu na jakiś konkretny związany w problemami :!:
Na początek spróbuj odpowietrzyć układ i zobacz co się będzie działo.
Jak zacznie stukać to zaciągnij ręczny o jeden ząbek, potem o kolejny i tak aż poczujesz że Cie zwalnia i słuchaj, czy stuka dalej.
CichyJerry
09-04-2014, 10:08
okej.. tak zrobie..
Cichy popraw tytuł tematu na jakiś konkretny związany w problemami
Też mnie to drażni, potem śmietnik się z forum robi..
CichyJerry
11-04-2014, 22:42
Albo mi sie wydaje. Ale temp. teraz jest ok, jak chodził silnik odkręciłem na minute zbiorniczek płynu chłodniczego i jest ok. Czy to mogło pomóc?
Może gdzieś był bąbel powietrza i go przegoniło po otwarciu. Generalnie to też chłodniej jest więc wrażenie tego że jest dobrze może być złudne.
Na marginesie po jakim dystansie łapiesz temp optymalną?
Generalnie w ten sposób odpowietrza się układ chłodzenia, więc jeśli nie było w nim dużo powietrza, to tak, mogło pomóc.
CichyJerry
17-04-2014, 00:04
juz wszystko ok.. zrobione.. szarpanie na 90 stopniach było spowodowane uszkodzona sonda i malej dawki paliwa
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.