PDA

Zobacz pełną wersję : DOBLO 1.3 multijet (error P0234)



Pink.Panther
31-03-2014, 12:23
Witam Wszystkich,

Tak jak w temacie mam Doblo 1.3 multijet 85 KM. Pojawia się kontrolka check engine (a zdiagnozowany błąd to P0234)
Występuje to w sytuacji, gdy sobie spokojnie jedziemy np. II lub III bieg i chcemy przyspieszyć dość znacznie. Normalnie powinna się uaktywnić turbosprężarka i silnik powinien dostać kopa:rolleyes:
A tu nic, występuje jakby szarpnięcie i zapala się wtedy"choinka". Po mojemu turbosprężarka jest sprawna, a obstawiam przewód ssący powietrza, bo wygląda jakby się spotkał z kuną albo innym nicponiem. A jak Wy obstawiacie...?
Dzięki za pomocne podpowiedzi

CichyJerry
31-03-2014, 15:42
no to wymień ten waż..

Pink.Panther
11-04-2014, 15:54
Witam ponownie,

Po rozebraniu obudowy silnika i przyjrzeniu się dokładnie wszystkim kabelkom i przewodom dochodzącym i wychodzącym z turbosprężarki okazuje się jednak, że problem dalej występuje. Kable i przewody są w porządku, natomiast cięgno-siłownik przy turbosprężarce ciężko chodzi i czasami zaskakuje, a czasami się blokuje. I pytanie teraz do szanownych kolegów, czy z tym fantem da się coś zrobić samodzielnie, czy też trza kupić ten element (skądinąd pytanie, czy sam ten siłownik sterujący turbo jest do kupienia i zamontowania)

marcin.b2508
11-04-2014, 20:47
85 KM czyli pewnie turbo ze zmienną geometrią. siłownik oczywiście da się kupić ale tu to ci raczej nie pomoże. problem tkwi w samej geometrii turbo, jak sam piszesz ciężko chodzi i zacina się.turbina do wymontowania, rozebrania i geometria do czyszczenia lub wymiany. jeśli ta sama co w 90 km to jest niezłe ustrojstwo, zupełnie inna niż wszystkie z którymi miałem do tej do czynienia.

Pink.Panther
14-04-2014, 13:08
Dokładnie jest tak jak pisze kolega Marcin.b2508. Chyba trzeba będzie wymontować tę turbinę ze zmienną geometrią, rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy. W razie czego mam możliwość podmiany ze swojego zapasowego silnika (pozostał mi po swapie 223A9000 na 199A3000;-)