PDA

Zobacz pełną wersję : Rano kręci długo, zaskakuje zanim odpali - ciemny dym.



adrixon94
24-03-2014, 21:14
Witam
Od kilku dni źle sie dzieje z moją bravą mianowicie rano mamy temp powiedzmy w granicach 5-10 * świece grzeją się jakieś 3 sec (kontrolka) odpalam ,kręci i jak by zaskakiwał ale nie może odpalić po jakichś 3 , 4 obrotach odpala czasem szybciej czasem wolniej. Wcześniej jak było ciepło np 17 * zdarzyło się to może raz na miesiąc więc się tym nie przejmowałem zbytnio ale teraz to jest już codziennie ale tylko jak postoi np. przez noc i rano ciężko pali.Co dziwne w zimie przy -10 przy jednym grzaniu świec odpalał za 2 zakręceniem rozrusznika jak zagrzałem 2 razy to za 1 .
Do tego rano przez pierwsze pare metrów jazdy piszczy pasek z okolicy rozrządu(ale to całkiem inna sprawa).
Proszę o rady co mógłbym sprawdzić (co może być przyczyną) ?
Z rzeczy które zrobiłem to :
-wymieniłem filtr paliwa jakieś 3 tyg temu
-sprawdzałem akumulator obecnie mam (varte 63 ah 610 A) rano napięcie jest w granicach 13v w zimie było 11-12, wiem że jest za słaby do tego silnika dlatego postaram się pożyczyć jakiś 700 A na rozruch i sprawdzić

Proszę o odpowiedź.

robert199
24-03-2014, 21:32
sprawdź czujnik temp. powyżej 3stopni i tak swiece nie grzeją.
jesli ciezko pali, to albo kompresja nie najlepsza, albo (co bardziej prawdopodobne) wtryski nie pylą tak jak trzeba, to by wyjasniało chmure dymu.

adrixon94
24-03-2014, 21:47
Czujnik temp. też podejrzewałem ale myślałem ,że jak padnie to będzie albo temp źle pokazywał albo na ciepłym źle odpalał i na zimnym a mi tylko na zimnym źle pali .
Ale spróbuję podmienić, orientujesz się w którym miejscu jest czujnik w bravie 1.9 jtd 99r?
Myślałem ,że jak kompresja słaba to bedzie lepiej palił na zimnym niż na ciepłym (tak miałem w motocyklu kiedyś).
Dodam ,że ta chmura jest niestety lekko niebieska (przewyższa czarny kolor ale lekko niebieskawy) i po starcie troche dymi jakieś 200 m przejade i juz jest ok.

robert199
24-03-2014, 22:27
jesli wiesz gdzie jest termostat to znajdziesz na nim czujnik temp. mniej wiecej nad sprzęgłem masz termostat.
jak odłączysz czujnik temp. to będzie grzał swiece nawet przy +40 stopniach, jak wtedy bedzie palił to nasz cos z rozpylaczami

z kompresją w dieslu jest troche inaczej, do pracy wystarczy spręzanie 1:14 ale do odpalenia zimnego diesla trzeba 1:25 (w dieeslu zapłon jest samoczynny spowodowany nagłym wzrostem cisnienia i temp sprężonego powietrza)

dodam, że sprawne jtd bez grzania swiec pali nawet przy -15 sprawdzone na własnym przykładzie.

adrixon94
25-03-2014, 12:09
Sprawdzę ten czujnik .
Dzisiaj rano było 2 * zagrzałem świece 2 razy i odpalił za 2 obrotami. Dojechałem do miasta po jakichś 4 godz odpalam i znowu ze 3 razy zakręcił a z tyłu dym (nie za wiele)
Zalałem verve on wcześniej zwykłą rope ale też na orlenie może być tak że paliwo do kitu ?
Jutro jadę w trasę w sumie 250 km (tam i z powrotem) troche mam stracha ale myślę ,że dojedzie.

pit14
26-03-2014, 19:03
jeśli ten czujnik to scan tylko wykaże , jest 3-pinowy i jedna strona podaje na blat druga do kompa - wspólna masa , jeśli masz problemy z odpaleniem to proponuję zrobić test przelewowy wtryskiwaczy (czarny dym przy odpalaniu) , błękitny , biały to może być filtr powietrza

adrixon94
26-03-2014, 21:46
Wróciłem z trasy nie było większych cyrków jedyne co to licznik na chwile się wyłączył (tzn prędkościomierz przestał działać po paru metrach sie odciął i już jest spokój ) rano po 2 grzaniach zapalił za 2 rakręceniem było -3* , dojechałem na miejsce po około 5h odpalam (było 15*) kręci kręci zaskakuje zaskoczył a z tyłu biały dym ,no teraz to się załamałem jak nie na czarno to zaś na biało .

markop122
01-05-2014, 02:58
Sprawdź filtr paliwa czy jest dobrze założony bo może nie jest dobrze i się powietrze dostaje. Możesz jeszcze kikla razy włączyc zapłon tak z 6 razy jak za 6 razem po włączeniu zapłony zapali dobrze to znaczy że masz pompke paliwową do wymiany.