PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana tylnych sztywnych przewodów hamulcowych



Adam1971
23-03-2014, 10:39
Witam

Czy wymieniał może ktoś tylne sztywne przewody hamulcowe od regulatora hamowania w stronę tylnych kół. Trzeba koniecznie ściągać bak czy można je poprowadzić w innym miejscu. Mam strasznie skorodowane.

byrrt
23-03-2014, 10:44
Można bez ściągania baku..

Adam1971
23-03-2014, 10:52
Czyli w innym miejscu trzeba poprowadzić?

markshall
23-03-2014, 12:56
Witam

Czy wymieniał może ktoś tylne sztywne przewody hamulcowe od regulatora hamowania w stronę tylnych kół. Trzeba koniecznie ściągać bak czy można je poprowadzić w innym miejscu. Mam strasznie skorodowane.

Masz ABS w aucie?

byrrt
23-03-2014, 15:34
ABS nie ma nic do tego.. Jedyne co to w wersjach z ABS + EBD nie było kolektora na belce. U mnie wymieniali i wiem że baku nie ściągali.. Najprawdopodobniej nie mocowali po prostu rurek nad bakiem..

cyrro512
23-03-2014, 19:03
Wymieniałem jakiś czas temu przewody na tył. Co prawda od początku do samych kół, ale nie zdejmowali mi baku poprowadzili je inaczej, dodatkowo zabezpieczając przewody. Dodatkowo wymieniałem elastyczne przewody, koszt nowych nie był duży, więc nie było warto zostawiać starych.

markshall
23-03-2014, 21:56
ABS nie ma nic do tego..
Właśnie, że ma, bo w 1.2 był ABS z EBD więc nie było korektora. Stąd właśnie moje pytanie - jeśli nie ma korektora, możliwe, że będzie trzeba wymieniać całe długie przewody od pompy.

Adam1971
24-03-2014, 00:56
Nie ma ABS. Przewody są podzielone na 3 część od pompy do początku podłogi samochodu tam są dwie złączki potem idą wzdłuż podłogi i na jej końcu są następne dwie złączki i od tych złączek idą przewody do korektora hamowania i się rozdzielają na koła.
Czyli można spokojnie poprowadzić przewody inaczej niż są oryginalnie prowadzone. Chcę zrobić to sam. Byłem u mechanika i po obejrzeniu stwierdził że za same ściągnięcie baku 200 zł plus przewody ok 80 zł (tylko sam tył). Wydaje mi się że to za dużo. W fiacie tempra wymieniałem sam i większego problemu nie było a przewody kosztowały mnie grosze.

markshall
24-03-2014, 09:26
Możesz spokojnie sam się tym zająć, jeśli oczywiście masz warunki. Sznurkiem zmierz potrzebne długości i kup miedziane. Zakładanie takich to sama przyjemność ;)

byrrt
24-03-2014, 11:11
Przewody można kupić gotowe już na wymiar pod auto (są firmy i całe zestawy można kupić) ale najtaniej będzie zmierzyć, iść do mechanika żeby zacisnął takie jak trzeba - wtedy kosztuje to faktycznie nie wiele..


Właśnie, że ma, bo w 1.2 był ABS z EBD więc nie było korektora. Stąd właśnie moje pytanie - jeśli nie ma korektora, możliwe, że będzie trzeba wymieniać całe długie przewody od pompy.

Ja korektora nie mam bo mam ABS z EBD a jednak na sam tył wymieniałem - złączki są w pobliżu właśnie belki.. Przewody hamulcowe są podzielone na wiele kawałków - na pewno nie na 3 a ani nawet na 6 ;)

markshall
24-03-2014, 14:00
Ja korektora nie mam bo mam ABS z EBD a jednak na sam tył wymieniałem - złączki są w pobliżu właśnie belki.. Przewody hamulcowe są podzielone na wiele kawałków - na pewno nie na 3 a ani nawet na 6
Dlatego napisałem "możliwe" Dawno nie zaglądałem na spód więc nie pamiętam czy są dzielone. Na pewno są Fiaty gdzie przewody idą całe, bez żadnych złączek.

byrrt
24-03-2014, 14:06
Jak zwyklę przypomnę w takich sytuacjach stronę jednego z producentów gotowych zestawów:
Przewody Hamulcowe - Przedsibiorstwo WP - www.pwpnet.pl (http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod&co=spz&marka=Fiat&model=Bravo&rok=09.95%3E10.01)

chociaż radzę uważać bo są tam pewne pozycje których nie rozumiem a doszedłem do tego dopiero jak wymieniałem u siebie..;)

Adam1971
24-03-2014, 20:11
Jak będę wymieniał to postaram się opisać dokładne długości przewodów może się komuś przyda na przyszłość. Ciekawe czy na stronie podanej przez kolegę byrrt wymiary są wzorowane na oryginalnych. Bo coś mi się nie podoba bo raczej u mnie jest 10 przewodów a nie mam abs. Chyba że jest różnica pomiędzy 1,2 a 1,4 silnikiem. 4 od pompy 2 środkowe 2 od środkowych do korektora i 2 od korektora do kół. Tylko do elastycznych liczyłem. Od elastycznych też idą.

cyrro512
24-03-2014, 20:51
Wydaje mi się, że najlepiej ciągnąć maksymalnie długie odcinki i łączyć je tylko gdzie to konieczne (korektor, elastyczne przewody).

byrrt
24-03-2014, 21:51
Ja to kiedyś opisałem jak wymieniałem - sprawa jest generalnie prosta ale tam jakby było kilka przewodów z czapy.. Ale w tej liście są wszystkie, których potrzebujemy..

Rick
08-12-2014, 00:52
Witam,
Jutro jadę do mechanika z reklamacją - mówił że wymienił tył ale nie wymienił od kolektora do cylinderków, kół.
Jak mi sypnie z ceną z kosmosu i się będzie upierał to.. zobaczymy :)

Jakby co..
Przewody od kolektora siły hamowania do kół - każdy ma 50 cm - znalazłem aukcję
Przewody hamulcowe Bravo Brava Marea tył sklepWAWA (4792986513) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-bravo-brava-marea-tyl-sklepwawa-i4792986513.html)

1. Czy do ich odkręcenia z kolektora jest wymagany odpowiedni klucz - jeżeli tak to jaki?
2. Czy cały płyn wyleci po tej operacji - ewentualnie w grę wchodzi tylko dolewka?
3. Rozumiem że nie muszę odkręcać baku?
4. Mam sporo rdzy - co może się posypać?