PDA

Zobacz pełną wersję : Podlaczenie interfejsu ELM 327 v1.4



m0rf
19-03-2014, 22:42
Witam,

Mam problem z podłączeniem interfejsu elm 327 v1.4 tzn.:

po podlaczeniu wtyczki interfejsu zaswiecila sie kontrolka wraz z informacja ze zostal wylaczony esp badz jest awaria systemu - sprawdz handbook :-), oraz zaswiecila sie kontrolka swiec zarowych - spiralka po odpaleniu auta wraz z informacja o zle dzialajacych glow :P, podlaczylem pod kompa i uruchomilem FES 3.5 i niby wszystko ok jednak ciagle wywalal blad


ECU ISO Code: FD 86 38 04 94
2014-03-15 07:32:51
CONNECTED TO:
FIAT CROMA '05 1.9 MJET 8V
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)
--------------------------------------------------------------

Kod ISO: FD 86 38 04 94
Numer rysunku FIAT: 51804784
Numer sprzętu: 0281012961
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 1037386777
Wersja oprogr.: 3443
Numer homologacji: 19441
Data zaprogramowania: 11/05/2007

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: U1601 - Usterka linii C-CAN

ktory nie moge wykasowac, wg. mnie sterownik glupieje po podlaczeniu wtyczki, pytanie czy u Was jest podobnie?

Po odlaczeniu wtyczki wszystko wraca do normy po przejechaniu kliku metrow znika awaria esp, po odpaleniu nie wyrzuca juz info o sprawdzeniu swiec zarowych.

Myslalem ze moze zle podlaczylem wtyczke - odwrotnie, jednak mysle ze nie mozna podlaczyc odwrotnie wtyczki ? jednak jak bym zle podlaczyl to chyba nie mozna bylo sie polaczyc ze sterownikiem.

Nastepna sprawa:

Jakim programem najlepiej sprawdzic przebieg plus info o filtrze dpf? Sprawdzalem FESem ale wydaje mi sie ze cos glupieje.

Prosze o informacje.

Pozdrawiam

KOBRA
19-03-2014, 23:15
Jakim programem najlepiej sprawdzic przebieg plus info o filtrze dpf? Sprawdzalem FESem ale wydaje mi sie ze cos glupieje.

3.5 z witaminką nie dziw się że coś nie tak
Multiecuscan za 200zł

m0rf
20-03-2014, 21:42
Witam,

Problem sie rozwiazal, musialem nie do konca podpiac wtyczke, dzisiaj podlaczylem wciskajac wtyczke do oporu i wszystko OK.

Wskazania FESa 3.6 pokryly sie z MUltiecuscan. Srednio co 366km wypala dpf, czas okolo 10 min, temperatura ponad 600stopni, jednak jedna rzecz mnie zastanawia:

wymiana dpf, wg. fes jak i multiecuscan prawdopodbnie filtr zostal wymieniony przy przebiegu 76000km. Jedna z informacji to wymiana filtra dpf czy mozna temu wierzyc?

Pozdrawiam

kox
20-03-2014, 21:51
dpf co 366km?
jezdzisz głównie po mieście?

m0rf
20-03-2014, 22:52
dpf co 366km?
jezdzisz głównie po mieście?

Tak, przede wszystkim.
Jak go kupilem i pierwszy raz podlaczylem pod kompa to mialem wynik - CO 800km.
Ale na dzien dzisiejszy co 366km.
Wiesz jak jest Gliwice zakorkowane.
Spalnie tez mam rozne - na trasie (a1) 5.5l na 100 km przy predkosci 130km/h tempomat. W miescie pod wieczor czytaj bez korkow spadnie nawet do 6.8l ale w dzien wolna jazda czeste hamowanie i postoje to 7.2-7.5 srednia 6.7 l. Mysle ze wynik calkiem niezly.

Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A u Ciebie jak to wyglada? Dpf i spalanie? Jaki masz silnik.
A odnosnie paliwa, stosuje shellowski nitro diesel. A Ty?

pezet3
20-03-2014, 23:03
Witam,

wymiana dpf, wg. fes jak i multiecuscan prawdopodbnie filtr zostal wymieniony przy przebiegu 76000km. Jedna z informacji to wymiana filtra dpf czy mozna temu wierzyc?

Pozdrawiam


No u mnie też jakoś dziwnie to wygląda, bo przebieg od ostatniej wymiany dpf jakies 15 800 km. Wychodzi że nie dawno został wymieniony, o ile tak to można rozumieć.

m0rf
21-03-2014, 13:07
Możliwe ze po zmianie oleju czesciej zapycha sie filtr dpf? Zmienilem na Motul 8100 x-clean, dziwne. Tak jak pisalem, po kupnie podlaczylem pod kompa i wynik byl ponad 800km pomiedzy przepaleniami, teraz mam 366 chodz jezdze praktycznie ciagle po miescie.

ktos mial podobne doswiadczenie ?

pezet3
21-03-2014, 13:12
Ja. Mam 490 km zrobione po krakowie i i zapchanie filtra wynosi 93% - normal clogged. Podejrzewam że 100 km jeszcze zrobię.

kox
21-03-2014, 15:43
Motul x-clean, nie sprawdzałem w FES bo nie umie się skonfigurować z win8, ale poprzednio wychodziło 780-900km wypalanie.
Stosuje Dodatek Millersa Diesel eco boost czy jakoś tak + ELF2T.

blind
21-03-2014, 22:14
Dzisiaj rano wypalił mi się DPF. Po pierwsze chciałbym zaznaczyć że słychać to bardzo wyraźnie przynajmniej w moim aucie, mianowicie w skrzynce bezpiecznikowej tej wewnątrz auta (po lewej stronie kierownicy) słychać notoryczne przełączanie jakiś przekaźników (nie wiem nie zaglądałem). Oczywiście potwierdzało to chwilowe zwiększenie zużycia paliwa oraz jak zaparkowałem dymienie na siwo z rury. Wypalanie trwało jakieś 10min. Dzięki uprzejmości kolegi z tutejszego forum podpieliśmy dzisiaj ecuskana co potwierdziło wypalanie. Wypaliło do 32% a ze statystyk wynika że wypala co 630km jazda tylko po mieście.

kox
21-03-2014, 22:38
czy ktoś kto ma crome po FL może napisać czy u niego cykają przekaźniki? u mnie nic takiego nie występuje

m0rf
21-03-2014, 22:48
czy ktoś kto ma crome po FL może napisać czy u niego cykają przekaźniki? u mnie nic takiego nie występuje
ja mam i powiem szczerze nie wiem kiedy wypala sie filterek :-) gdzies czytalem ze chyba wlacza sie ogrzewanie szyby, u mnie nic takiego nie wystepuje. Od niedawna jezdze na chwilowym spalaniu aby wylapac moment przepalania, fes wskazal 45% zatkania.

Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

przekazniki nie cykaja

marrr
28-03-2014, 11:57
skąd dorwać program do elm 327 bo wszystkie dostępne to jakieś dema... No chyba że szukać nie umiem.

jumper1
14-04-2014, 00:27
Witam, u mnie jakoś nie chce zaskoczyć wypalanie, mam "zapchany normalnie" na 108%, ostatnio trasę robiłem 100 km było czyste autostrady nawet bez bramek, i tez nie zaskoczyło. Macie na to jakiś patent ???

grzest
14-04-2014, 17:29
Ja mam Cromkę FL. Nic nie cyka, nic się nie załącza, ale poznaję to po pracy silnika, na słuch. I jak jedziesz i puścisz "gaz" to spalanie chwilowe nie spada do minimum jak zawsze, tylko pokazuje kilka litrów na 100km.
Podczas postoju wskazówka obrotów "skacze sobie" 850 -1000rpm tak co 3-4sek.

Runo
15-04-2014, 00:58
Ja posiadam rocznik 2006 150km i jak wypalal mi sie kilka dni temu dpf to nic sie nie zmienilo. Silnik chodzil tak samo. Wyczulem ze cos sie dzieje bo srednie powoli spadalo. Jechalem na 4 biegu 60km/h a spalanie 13l. Na postoju nic nie kopcilo do czasu az dodalem gazu... siwy dym. Po ok 10 minutach wszystko wrocilo do normy. Wypalanie rozpoczelo sie po ok 3km od domu jak jechalem rano do pracy oczywiscie sie spieszac. Prosilbym o informacje. Najlepiej link do jakiejs konkretnej oferty co kupic aby sprawdzic poziom zapchania dpf. Oraz o informacje czy w takim programie mozna wymusic wypalanie filtra

marrr
15-04-2014, 22:59
Raczej wymuszane wypalania DPF nie zaleca się.

karol
15-04-2014, 23:06
Ja po wypalaniu nie czuje zbytniej różnicy w pracy silnika, program służy mi tylko do oszacowania za ile km będzie wypalanie.

blind
16-04-2014, 21:15
Podchodzicie do tego DPFa jak do jeża. Ostatnio wiedząc że się wypala zmuszony byłem wyłączyć silnik. Wczoraj włączył się ponownie i wypalił do 18%. Czy się jedzie czy się stoi i tak się wypali, na postoju trochę to dłużej trwa. ;-)

pezet3
16-04-2014, 22:00
Ją właśnie wróciłem ze sklepu, gdzie w drodze do niego zaczął mi się wypalac filtr. Nie gasilem go tylko zrobiłem rundke wokół sklepu dopóki się nie wypalił. Gdybym stał na parkingu to nie widziałbym kiedy skończy.
Że mną to pikus bo zawsze nad tym czuwam i wiem kiedy się zalaczy, ale auto użytkuje też żona i tu może zdarzyć się problem.
Chyba będę musiał pomyśleć o jakiejś diodzie.
Degradacją oleju spada ze 100% co 4%, zakładając że filtr mi się wypala co 500 km komputer zacznie wołać o wymianę po 12500km, czy zacznie informować o wymianę jak zejdzie do 0% czy wcześniej?

jumper1
17-04-2014, 12:56
mnie się w końcu załączyło wypalanie przed wczoraj, aczkolwiek wiem to z wyników skanu przez interfejs, w czasie jazdy nie zauważyłem i nie słyszałem nic niepokojącego i dziwnego.

carooso
01-05-2014, 02:08
Witam

Ostatnio zakupiłem ELM 327 v2 z Viaken.pl (przy okazji bardzo polecam sprzęt i sklep :-)) i zauważyłem podczas diagnostyki: stan DPF "normalne zatkanie" i procentowo 101%. Zapuściłem wypalanie DPFu. obroty wzrosły do 3000 obr/min. tłumik rozrzał się, że aż iskry leciały z tyłu i chodził tak ok 5 minut. Po całej operacji wypalenie 69%. Kto powiedział, że nie zaleca się wymuszania wypalania DPFa? W Pol-Carze mówili co innego :-). Pozdrawiam, hej!

drawelek
03-07-2014, 23:31
Witam,
Po wykonanym skan dtc w programie FiatECUScan mam 3 nierozpoznane urządzenia
15457

Co to może być ?

Pozdrawiam,

Drawelek

mrozek
06-07-2014, 15:59
Witam

Ostatnio zakupiłem ELM 327 v2 z Viaken.pl (przy okazji bardzo polecam sprzęt i sklep :-)) i zauważyłem podczas diagnostyki: stan DPF "normalne zatkanie" i procentowo 101%. Zapuściłem wypalanie DPFu. obroty wzrosły do 3000 obr/min. tłumik rozgrzał się, że aż iskry leciały z tyłu i chodził tak ok 5 minut. Po całej operacji wypalenie 69%. Kto powiedział, że nie zaleca się wymuszania wypalania DPFa? W Pol-Carze mówili co innego :-). Pozdrawiam, hej!

Nie zaleca się wymuszania bo aby to zrobić auto musi wysilić się znacznie bardziej niż podczas normalnej jazdy. Dlatego też nie wypalił Ci do końca tylko do 69%.
Podczas jazdy rezultat byłby lepszy. 101% to nie dramat. Ja bym wsiadł w auto i przejechał się 20 km

pzdr