Zobacz pełną wersję : 1.6 16V za bardzo się grzeje :-/
Witam, mam problem :-(
Mianowicie wymieniłem w grudniu chłodnicę i wszystko było ok. Jednak 3tyg temu miałem małą stłuczkę (sarna :( ) jednak nie było tak źle bo poszły tylko elementy z zewnątrz... chłodnica ani drgnęła... tylko poszły mocowania lampy przy tym pasie przednim plastikowym to mechanik mi wymienił, więc musiał ściągać chłodnicę. Teraz gdy jechałem do miasta w dość dużych korkach załącza mi się wentylator i temperatura wzrasta. Dziwne to trochę bo w słońcu jest z 20 stopni. Boję się lata... Podczas jazdy wszystko jest ok. powietrze chłodzi silnik. Wymieniłem korek pojemniczka wyrównawczego i odpowietrzyłem układ jednak nic to nie dało. W kabinie grzeje na full. Chłodnica ciepła... Nie wiem czy wylać cały płyn i od nowa zalać? Czy może termostat? Oznak oleju w płynie brak i na odwrót również. auto jeździ normalnie. Problem tylko gdy dłużej postoi.
Załączam filmik.
Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=Uw6s-NN56x4
a czym zalał mechanik układ po ściągnięciu chłodnicy ? może wodą?
Nie ma chyba powodów do obaw, przecież ( na filmiku ) wskazówka ledwo wyszła za polowe i wszystko mieściło sie w normie, jakby ci czerwone pole muskało to mógłbyś sie już zaczynasz bać :P zobacz czy tych małych kanalikow oddajacych ciepło na chłodnicy nie masz zmiazdzonych po stłuczce ;)
czerwony
13-03-2014, 19:46
Nie ma chyba powodów do obaw, przecież ( na filmiku ) wskazówka ledwo wyszła za polowe i wszystko mieściło sie w normie, niby tak ale np u mnie nigdy się nie zdarzyło aby wskazówka wychyliła się poza połowę skali.
Jak na moje oko trefny płyn albo coś się zapowietrzyło, termostat według mnie jest ok bo wentylator włącza się wtedy kied. U mnie też temperatura nigdy nie wychodzi poza połowę skali.
Nie ma chyba powodów do obaw, przecież ( na filmiku ) wskazówka ledwo wyszła za polowe i wszystko mieściło sie w normie, jakby ci czerwone pole muskało to mógłbyś sie już zaczynasz bać :P zobacz czy tych małych kanalikow oddajacych ciepło na chłodnicy nie masz zmiazdzonych po stłuczce ;)
Raczej po przejechaniu 15km nie powinien się załączyć wentylator... bo co będzie jak przyjdzie lato. Chłodnica nie ruszona... Wczesniej nie przekraczało połowy skali. Zalali oryginalnym płynem tym co ja wcześniej po wymianie chłodnicy (prestone). Jutro wyleje całość i zaleję jeszcze raz z odpowietrzeniem i zobaczę.
Możesz jeszcze sprawdzić dokładnie przewody, nie wykluczone że któryś po uderzeniu ułożył się w taki sposób że uniemożliwia przepływ.
Który wąż powinien być chłodniejszy? Moze czujnik temperatury przekłamuje...?
Dziś nie miałem czasu grzebać ale podpiąłem na szybko FESa. Temperatura normalnie rośnie (nie skacze) i dobiega do 102*C wtedy załącza się wentylator. Żadnych błędów nie widzi. Ta rura co idzie z chłodnicy do termostatu ma być gorąca? bo u mnie tak jest.
Chłodnica nie jest w stanie ochłodzić na tyle płynu żeby było to wyczuwalne "na dotyk" wszystkie przewody powinny być ciepłe. Obserwuj co się będzie działo, na razie ewentualnie możesz pomyśleć nad przeczyszczeniem całego układu, gdzieś czytałem ze należy dodać ocet do płynu, następnie porządnie zagrzać silnik i zlać całość potem przepłukać wodą i zalać płynem. Sam metody nie sprawdzałem więc nie wiem jakie daje efekty.
Może poprostu czujnik temp Wariuje bo raczej chłodnica nie jest na tyle wydajna ze już po sekundzie temperatura spada o kreskę, a jaki płyn to nie robi różnicy bo zwykła woda sie dobrze sprawdza, chodzi tylko o to zeby ci w zimę nie zamarzł i chłodnicy nie rozsadzil, no i chyba ze ci innym zalali niż miałeś.
Okazało się ze wentylator nie załącza pierwszego biegu. Zamienilem przekazniki i nic to nie dalo. Obstawiam opornik na wentylatorze... tylko jak to wykrecic bez rozbierania calego przodu? Bo ledwo reke idzie wsadzic od gory :-(
Zatrudnić dziecko, karła lub krasnoludki :D inaczej będziesz musiał jednak rozebrać zderzak :P
Witam.
Mam podobną sytuacje, a nie chcę zakładać następnego tematu wiec proszę o pomoc. U mnie sytuacja wygląda tak że prawie cały czas wentylator chodzi, a czasem temperatura przejdzie o ponad jedna kreskę od środka skali. Co to może być? Sprawdzałem w ecus i nie ma żadnych błędów, a prędkości wentylatora działają dobrze. Ma ktoś jakiś pomysł?
A jak go sprawdzić? w ecu sprawdzałem to nie ma błędów a dwie prędkości wentylatora działają. Który czujnik byłby za to odpowiedzialny i gdzie się znajduje?
Jeżeli wentylacji działa to czujnik powinien być ok. Sprawdź czy układu nie masz zapowietrzonego.
tak się teraz zastanawiam i to całkiem możliwe bo chyba zaczęło się to dziać niedługo po wymianie płynu. Mógłbyś mnie trochę naprowadzić jak to dobrze odpowietrzyć? bo nie miałem wcześniej fiata a tu się jakoś inaczej odpowietrza.
Bd miał 3 odpowietrzniki- głowica, nagrzewnica, chlodnica. Szukaj zaworów na górze chłodnicy i na wezach, nie robiłem tego nigdy w stilo i nie potrafię Cię dokładnie na nie naprowadzic.
Jeżeli nie słychać w aucie przypływających pęcherzyków powietrza to bardzo prawdopodobne że termos się zaciął na zamkniętym i wszystko.
tu masz o odpowietrzaniu JTD: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/jak-prawidlowo-odpowietrzyc-uklad-chlodzenia-9367/
Jeżeli termostat się zacial na zamkniętym to po kilku km wskazówka byłaby na czerwonym.
Czasem słychać jakby bulgot z pod deski rozdzielczej ale myślałem ze to od klimy coś. W czwartek spróbuje to odpowietrzyć. jutro nie dam rady bo delegacja wzywa:P czyli mam odkręcać te zaworki po kolei aż płyn poleci tak? domyślam się ze przy wymianie płynu byłoby to łatwiej odpowietrzyć gdyż przy wlewaniu dokręcałbym zaworki jakby płyn leciał a teraz to wiadomo ze poleci jak układ pełny.
Odpowietrzyłem dzisiaj układ (przynajmniej tak mi się zdaje) i nic to nie pomogło :( po odpowietrzeniu trochę pogoniłem samochód to temperatura doszła dwie kreski za środek skali czyli prawie do czerwonego:/ muszę zaznaczyć ze jak patrzyłem na wskaźnik to był na środku i dosłownie w sekundę potrafił przeskoczyć na dwie kreski za środek skali.
Chłopaki, a gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu który mógłby być odpowiedzialny za te problemy? to jest ten wkręcony w obudowę termostatu? myślę go zakupić i wymienić profilaktycznie. Może to coś da.
tak jak piszesz- w obudowie termostatu
Witam ponownie. Podjechałem do mechanika dopytać o mój problem i stwierdził ze to czujnik temperatury płynu nawala. Z tego co mi powiedział powinny być dwa bo na termostacie jest jeden dwu pinowy wiec jeszcze na chłodnicy powinien być drugi. Pojechałem do motoryzacyjnego po czujniki ale tam sprzedawca powiedział że jest jeden czujnik. Kupiłem ten jeden ale zastanawiam się czy na pewno nie ma drugiego. Moje pytanie brzmi ile jest tych czujników i jeśli jest drugi to gdzie on się znajduje?
już za nowy samochód żeby były dwa czujniki, jest jeden na termosie ;)
według Eper żadnego czujnika na chłodnicy nie ma, w starszych autach był włącznik termiczny wentylatora w stilo jest to rozwiązane opornikiem (rezystorem)
Witam. Wymieniłem czujnik na termostacie, pogoniłem samochód i póki co wszystko jest ok:) Dzięki wszystkim za pomoc :) Pozdrawiam.
No i dupa. Dzisiaj to samo :/ Gdy wyjeżdżam na zimnym silniku to mam tak ze temperatura dojdzie do środka po czym spadnie, znów dojdzie do środka skali i znów spadnie. Później trzyma się na środku i ten sam problem tylko w drugą stronę. Czyli od środka w stronę czerwonego pola o jedna kreskę, znów na środek i znów w stronę czerwonego pola;/ co to może być? Lipa ze termostat trzeba kupić cały z obudową bo to spory wydatek, a tak mógłbym wymienić wkładkę profilaktycznie;/
Macie jakieś pomysły co to może być? ewentualnie co robić?
andrzej77
19-12-2015, 22:34
hej mam pytanie jak rozwiazales problem z ta temperatura?ja juz wszystko wymienilem i nic .prosze o odpowiedz pozdr.
ja juz wszystko wymienilem i nic
Na pewno nie "wszystko", nawet jeśli masz na myśli tylko układ chłodzenia.
Opisz dokładnie problem i co już zrobiłeś.
cenioormo
21-12-2015, 11:15
może po prostu wariuje coś w liczniku ?? możliwe że silniczek odpowiedzialny za pokazywanie temp postanowił sprawić psikusa :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.