Zobacz pełną wersję : 2.1 Td Lukas Epic
W sumie napisze kilka słów o problemach z tym dziadostwem dla nieszczęśników którzy będą szukali złotego środka na problemy z tą pompą.
Można napisać jedno zdanie : " Masz uszkodzonego Epica,masz przesrane..." :lol:
Uszkodzonego Lucasa typu Epic nie chce robić praktycznie nikt w PL,a tych kilka serwisów (chyba trzy) wołają za regenerację około 3,5tyś PLN. Za co ? Nie wiem,nie dociekam. Jest kilka osób zajmujących się Epicami "hobbystycznie" i tu można szukać ratunku. Może się uda.
Kupiłem Zetę z uszkodzonym epikiem,usterka jakimś cudem wylazła po pierwszym tankowaniu. Dlaczego? : gafa : No pojęcia nie mam... jest kilka opisów w necie jak pogonić trupa tak żeby się nie wydało. :roll: A może miałem pecha..to takie epickie.
Mniejsza... Walczyłem z tą pompą od samego początku,problemem były nierówne obroty na jałowym i czkawka podczas przyśpieszania,czasem gasła sobie bez powodu...coś jak moja nadzieja na to że będzie normalnie. Studiowałem fora i opisy tak intensywnie,że brakło mi transferu na RedTuba : gafa : A od grzebania pod maską tego auta , paluchy mam jak za czasów Poloneza. : cenzura : Może kiedyś je domyję.
Wymieniłem wszystkie przewody paliwowe,zmieniłem rodzaj filtra. Za każdym razem poprawa na chwilę albo wcale.
W jednym z opisów znalazłem informacje jakoby za takie zachowanie odpowiedzialne były oringi solenoidów.Przepuszczają powietrze i pompa szaleje.
Kupiłem zatem oringi,wymieniłem i cieszyłem się sprawnym samochodem... jakieś 800km :) objawy powróciły niczym plamy na obrusie u teściowej.
Jest jeszcze jakaś nadzieja,że dałem du..szy i kupiłem złe oringi,co było by możliwe. Bo zamiast 7x1.78 dostałem 7x1,5 i już podczas montażu widziałem że lekko są przymaławe. Widać info w sieci (są różne o tych oringach) nie do końca się sprawdziło. Zamówiłem kolejne,dam znać co będzie.
https://lh6.googleusercontent.com/-oXAlITDwlEU/UxsTi602GcI/AAAAAAAAPgw/NS5cpcxbybA/w669-h502-no/CAM00144.jpg
A nóż widelec...skoro po wymianie przez te kilkaset km działało? Może te 0,28mm robi taką różnicę?
Epic wybebeszony z samochodu wygląda tak:
https://lh3.googleusercontent.com/YgpE7iUqvNrZpqfgFf9Zbewdi_MKMwDO9HOe5N1FnfU=w669-h502-no
https://lh6.googleusercontent.com/-E85XAWftgnk/UxsPipqPk2I/AAAAAAAAPeo/jpqX-ymF2DQ/w669-h502-no/CAM00126.jpg
A..zapomniałbym,dla kogoś kto ma problem z tą pompą są dwa koła ratunkowe. Przeszczep silnika 1,9td wraz z osprzętem. Lub przeszczep pompy Bosch ze starej Xantii,Xm'a lub Peugota 605... przerobienie na zwykłego traktora na linkę.Bez tempomatu,komputera ect. Koszt do 1000pln.
I słowo na koniec... ta pompa jest w 90% sprawna. Bo jeszcze nie cieknie :lol: :lol: :lol: :lol:
Wczoraj zamiast iść na piwo wstawiłem śmietnik do garażu i zaczęła się walka o byt.
Plan zacny...wywalić elektronikę epica,zmienić oringi na inne,założyć elektronikę z epica którego dostałem na części.
Moje flaki.. (sorry za jakoś fot)
https://lh5.googleusercontent.com/-Fxck1s85fbw/UyONOmWkpGI/AAAAAAAAPyI/77zQFh5hFbo/w1107-h830-no/CAM00221.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-0eA0wRRO7Yc/UyONW-4W8CI/AAAAAAAAPys/ZdTFjkFzfsI/w623-h830-no/CAM00224.jpg
Epic bez elektroniki,wydłubanie całego dziadostwa wymaga wręcz paluszków ginekologa. I sporego zapasu kluczy typu Torx ...porządnych torx :)
https://lh4.googleusercontent.com/-YsCC6Sb4vHU/UyONG3WILUI/AAAAAAAAPxk/oDcALEssgfk/w1107-h830-no/CAM00218.jpg
Półtora godziny przekleństw,wymieniona elektronika,wymienione oringi na 7x2 i 19x1,5 wszystko poskładane i...klęska ..qrwa klęska..coś jak nasza drużyna na Euro. Odpaliło za którymś razem,zrobiło troszkę szumu i zdechło w konwulsjach. : czerwona : : czerwona : : czerwona : Założone flaki z drugiej pompy kompletnie nie chciały współpracować. : beczy : : beczy : : beczy :
Problem zrobił się jeszcze większy ,bo po demontarzu flaków kabel zasilający z mojej pompy wzion się rozpadł. Izolacja z poszczególnych żył kruszyła się przy każdym dotyku.Całkowicie eliminując to co było jeszcze jako tako działające : czerwona : : czerwona : : czerwona : : czerwona :
Nie zostało mi nic innego jak przeszczep kabla zasilającego z drugiej pompy. Kolejne półtora godziny lutowania,przekleństw i kabel przeszczepiony.
https://lh6.googleusercontent.com/-Gj57b9h8D6w/UyONZ--uupI/AAAAAAAAPy4/NWaBZ83rDWY/w1107-h830-no/CAM00225.jpg
Ponownie wszystko złożone do kupy. I .... działa ..qrwa działa... ciekawe na jak długo.
Zamiast w piątkowy wieczór iść na piwo,spędziłem epickie 6 godzin w garażu.
Ciekawe na ile znów będzie dobrze..50 a może 100km...może 1000? : cenzura : : cenzura : : cenzura :
Ps. szpec od epiców z Łańcuta wspominał że te kable to dziadostwo i często mają przebicia .
Minęło już ładnych parę dni i epic jeździ normalnie po ostatnich przeróbkach.
W międzyczasie wymieniłem oring pod czujnikiem z boku pompy. Bo po ruszeniu dziadostwa sączyła się tamtędy ropa. Ale to już tylko kosmetyka.
13759
Nie wiem czy mogę ogłosić sukces :) Bo ostatnim razem kiedy to zrobiłem epic sie sknocił na nowo :)
Najchętniej bym napisał... idź do piekła qrwo wściekła... zeta stoi od dwóch tygodni bo epic zdechł.
Jest już jego zastępca.
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/42/26/78/32/4226783270_1
Mechaniczna pompa Bosch z Peugeota 605TD
Z cyklu,jak poradzić sobie z epikiem...
https://lh6.googleusercontent.com/htUAHOXPGAzlxAr13mwJgO-MqlBV8wSB7PeYXO50kaNC=w1121-h841-no\
https://lh4.googleusercontent.com/_W40FQzrAnM1_WVfg-Mzk_J20XYfuWe7KEKfK0QCoDlX=w1121-h841-no
https://lh4.googleusercontent.com/XmPwS0r-pP5QQ9IYPV7j-DPiXM7qQ9n39pUnhcq8LowZ=w631-h841-no
https://lh3.googleusercontent.com/D0F8DCo9GDZGFQU6TcC4FDrz-oy8Sg4HtIik_fIMkFNV=w1121-h841-no
https://lh4.googleusercontent.com/g5N0T18p1_B1REnBz77TgJU39ymVKYvWjs2yIM1Gn17O=w1121-h841-no
https://lh3.googleusercontent.com/wEFwiO8HsEpTfl07YDAHEIqI_L6f5k4KYC7vjHie5JtG=w1121-h841-no
I starczy na dziś,jutro będę walczył dalej :)
Tak czy inaczej,Zetafon jeździ już na pompie boscha. Epic niech się wali.. Wsadziłem nowe poduchy silnika,zmontowałem wszystko do kupy.W sumie 12 godzin zabawy. Mam nadzieję,że to już koniec zabaw w kotka i myszkę z falującymi obrotami.
https://lh3.googleusercontent.com/kVCd6RVMZm9NKR2XNOR3Xbuh-g37sYDhj6kHpVCtR-9Y=w704-h528-no
https://lh6.googleusercontent.com/-ZGHKsyxXzE8/U3fxsAFHvKI/AAAAAAAAS_U/R239cxhsHlc/w704-h528-no/SAM_0072.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-geJWPuOKlpc/U3fxG7ohC5I/AAAAAAAAS-0/DvyXZeiHwCE/w704-h528-no/SAM_0068.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-nSjrKjSfTZk/U3fx_LqbCJI/AAAAAAAAS_k/XOyIkCdcExU/w704-h528-no/SAM_0074.JPG
http://www.youtube.com/watch?v=FJHAMUW9Wr0
Sam rozbierałem Epic-a i go uszczelniałem ( kupiłem tanio drugą pompę do uszczelnienia - auto nie mogło stać, 4 godziny podmianka ). Wszystko było ok po robocie. Oryginalny zestaw uszczelek Delphi - 100 zł. Po roku złapał czkawkę, gasł kiedy chciał ( najczęściej po zwolnieniu pedału gazu - miga kontrolka komputera i silnik gaśnie ), nie trzymał wolnych obrotów, najlepsze jest to że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po zgaszeniu silnika, po około 0,5 godziny, jak pompa nabrała temperatury od silnika, wszystko wracało do normy, silniczek pracował jak nowy. Odkręciłem osłonę z góry pompy, poluzowałem wszystkie śruby od górnych solenoidów, poruszałem solenoidami w każdym kierunku i po kilku próbach silniczek cykał jak zegarek. Tak spokojnie minęły 2 lata. Przyszła zima w tym roku i znów czkawka, gaśnięcie na biegu jałowym. Tak męczyłem się przez 2 miesiące do 12.02.2016 i powiedziałem sobie dość !!! Powtórka poprzedniej operacji i nic. Zostały solenoidy na tyle pompy, jednak tam mamy plastikową obudowę, którą aby ściągnąć trzeba rozebrać masę rzeczy. Tyle czasu nie miałem. Połamałem ją kombinerkami na kawałki i odsłoniłem solenoidy. Poluzowałem 5 śrub mocujących solenoidy i poruszałem nimi w każdą stronę. Po pierwszej próbie - SUKCES !!!. Silnik cyka jak zegarek. Zamiast osłony dałem kawałek plastiku, aby nic na pompę ( Solenoidy ) nie leciało. Prawdopodobnie uszczelki w zestawie naprawczym są wykonane w innej tolerancji niż oryginały, lub montaż pompy w fabryce przebiega w takiej dokładności, o której my amatorzy możemy pomarzyć. Na razie ok. Drugi Epik leży w zapasie do uszczelnienia. Oby nie było potrzeby.
W sumie Epic to prosta pompa i nie wiem dla czego ludzie się jej boją. Mikser w kuchni jest bardziej skomplikowany. Można ją samemu uszczelnić itd. Trzeba to robić z głową. NAJWAŻNIEJSZE ODNOŚNIE POMPY !!! Jeżeli nie mamy dostępu stołu probierczego na którym ustawimy ciśnienie pompy to przy uszczelnianiu trzeba koniecznie zwrócić uwagę na śrubę, która odpowiada za ciśnienie pompy, zmierzyć głębokość jej wkręcenia suwmiarką elektroniczną, lub lepiej głębokościomierzem mikrometrycznym przed jej wykręceniem i tą samą wartość ustawić po uszczelnieniu. To jest jedyna rzecz, do której potrzebny jest stół probierczy z osprzętem. Resztę regulacji przeprowadza komputer sterujący wtryskiem w samochodzie. Ustawienie wstępne kąta wtrysku też banał. Zablokować wał na sworzeń za rozrusznikiem ( jak przy rozrządzie ) i wystarcz drut fi 3 mm pod nakrętką w pompie i tyle. Jeżeli tego nie umiesz zrobić to ustaw pompę w środkowym położeniu śrub w łezkach mocowania, komputer samochodu ustawi sobie kąt, jeżeli wtryskiwacz sterujący jest sprawny, regulacja komputera ma duży zakres, sprawdziłem w obu skrajnych położeniach.
http://chomikuj.pl/mbred/Fiat+ULYSSE*2c+Citroen+EVASION*2c+Peugeot+806*2c+L ancia+ZETA
Jak ktoś dokładnie przejrzy te materiały i wie co robi, to Epic jest prosty jak młotek. Ja robiłem mojego bazując na wiedzy z tych materiałów i 7 lat bez większych problemów Epic-a ogarniam. Ulysse 2.1 TD to wdzięczny traktorek. Miałem wcześniej kilka samochodów, ale ten jest najbardziej bezawaryjny, może niezbyt komfortowo jak na dzisiejsze czasy, ale bezawaryjnie na trasie przez 7 lat. Pytanie - co kupić po nim ???
Sam rozbierałem Epic-a i go uszczelniałem ( kupiłem tanio drugą pompę do uszczelnienia - auto nie mogło stać, 4 godziny podmianka ). Wszystko było ok po robocie. Oryginalny zestaw uszczelek Delphi - 100 zł. Po roku złapał czkawkę, gasł kiedy chciał ( najczęściej po zwolnieniu pedału gazu - miga kontrolka komputera i silnik gaśnie ), nie trzymał wolnych obrotów, najlepsze jest to że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po zgaszeniu silnika, po około 0,5 godziny, jak pompa nabrała temperatury od silnika, wszystko wracało do normy, silniczek pracował jak nowy. Odkręciłem osłonę z góry pompy, poluzowałem wszystkie śruby od górnych solenoidów, poruszałem solenoidami w każdym kierunku i po kilku próbach silniczek cykał jak zegarek. Tak spokojnie minęły 2 lata. Przyszła zima w tym roku i znów czkawka, gaśnięcie na biegu jałowym. Tak męczyłem się przez 2 miesiące do 12.02.2016 i powiedziałem sobie dość !!! Powtórka poprzedniej operacji i nic. Zostały solenoidy na tyle pompy, jednak tam mamy plastikową obudowę, którą aby ściągnąć trzeba rozebrać masę rzeczy. Tyle czasu nie miałem. Połamałem ją kombinerkami na kawałki i odsłoniłem solenoidy. Poluzowałem 5 śrub mocujących solenoidy i poruszałem nimi w każdą stronę. Po pierwszej próbie - SUKCES !!!. Silnik cyka jak zegarek. Zamiast osłony dałem kawałek plastiku, aby nic na pompę ( Solenoidy ) nie leciało. Prawdopodobnie uszczelki w zestawie naprawczym są wykonane w innej tolerancji niż oryginały, lub montaż pompy w fabryce przebiega w takiej dokładności, o której my amatorzy możemy pomarzyć. Na razie ok. Drugi Epik leży w zapasie do uszczelnienia. Oby nie było potrzeby.
W sumie Epic to prosta pompa i nie wiem dla czego ludzie się jej boją. Mikser w kuchni jest bardziej skomplikowany. Można ją samemu uszczelnić itd. Trzeba to robić z głową. NAJWAŻNIEJSZE ODNOŚNIE POMPY !!! Jeżeli nie mamy dostępu stołu probierczego na którym ustawimy ciśnienie pompy to przy uszczelnianiu trzeba koniecznie zwrócić uwagę na śrubę, która odpowiada za ciśnienie pompy, zmierzyć głębokość jej wkręcenia suwmiarką elektroniczną, lub lepiej głębokościomierzem mikrometrycznym przed jej wykręceniem i tą samą wartość ustawić po uszczelnieniu. To jest jedyna rzecz, do której potrzebny jest stół probierczy z osprzętem. Resztę regulacji przeprowadza komputer sterujący wtryskiem w samochodzie. Ustawienie wstępne kąta wtrysku też banał. Zablokować wał na sworzeń za rozrusznikiem ( jak przy rozrządzie ) i wystarcz drut fi 3 mm pod nakrętką w pompie i tyle. Jeżeli tego nie umiesz zrobić to ustaw pompę w środkowym położeniu śrub w łezkach mocowania, komputer samochodu ustawi sobie kąt, jeżeli wtryskiwacz sterujący jest sprawny, regulacja komputera ma duży zakres, sprawdziłem w obu skrajnych położeniach.
Fiat ULYSSE, Citroen EVASION, Peugeot 806, Lancia ZETA - mbred - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/mbred/Fiat+ULYSSE*2c+Citroen+EVASION*2c+Peugeot+806*2c+L ancia+ZETA)
Jak ktoś dokładnie przejrzy te materiały i wie co robi, to Epic jest prosty jak młotek. Ja robiłem mojego bazując na wiedzy z tych materiałów i 7 lat bez większych problemów Epic-a ogarniam. Ulysse 2.1 TD to wdzięczny traktorek. Miałem wcześniej kilka samochodów, ale ten jest najbardziej bezawaryjny, może niezbyt komfortowo jak na dzisiejsze czasy, ale bezawaryjnie na trasie przez 7 lat. Pytanie - co kupić po nim ???
W moim aucie chyba zaczyna padać epic... dzwoniłem w kilka miejsc zajmujących się pompami do diesli...i nikt nie chce tego robić, a tu okazuje się, że jednak da się... No i mam zagwozdkę uszczelniać epica, czy szukać bosha.
Może i komuś się udało, mnie nie.... I całej masie innych też nie, swoją była już zetę widziałem kilka dni temu... Gość zrobił prawie 30tys km od czasu jak ja ode mnie kupił... Silniczek chodzi jak pszczółka... Na boschu :)
Wysłano z LG G3 D855 3/32
machoneys
12-12-2016, 19:08
Nie wykluczone, że i ja zacznę walkę w tym temacie.
Poddaj się od razu... Chyba że jesteś masochistą... :) tydzień temu odkupiłem zetę od gościa któremu ja sprzedałem. 35TYS km zrobił...bosch działa jak złoto. Pszczółka.... Aż przyjemnie tym jechać... Wczoraj zeta pojechała z nowym właścicielem do NjuSoncza.... Będzie nią jeździł jeszcze lata.. Bez epica.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam - przejąłem Altankę Alanową i śmigam póki co bezawaryjnie jeśli chodzi o pompę ;)
Witam
napisz coś więcej o zamianie Epica na boscha...
pilna sprawa bo mi też padła ta pompa Epica
dzięki za szybką odpowiedz
Żeby przełożyć Boscha musisz mieć podstawowe pojęcie o mechanice ,można to zrobić samemu w garażu. Wiem gdzie powinien być jeszcze jeden zestaw do przekładki w normalnej kasie. Jak chcesz dłubać sam podsyłam Ci link do manuala
https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=3184
Jeśli jesteś zainteresowany kupnem zestawu,zapraszam po info na PW.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pompa w drodze teraz tylko "przeszczep" i mam nadzieję w drogę Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc :)
Jak zrobisz wszystko według manualna będzie dobrze. Zapomnisz o problemach z obrotami,gaśnięciem samochodu itp.
Pamiętaj,żeby ustawić właśnie kąt wtrysku. W przeciwnym razie powyżej 1ookm/h może Ci się podnosić temperatura silnika.
Opis masz w manuału.
Tak z czystej ciekawości,jaka cena zestawu?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję za wszystkie wskazówki
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
I jak postępy z Twoim Fiatem?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
I jak postępy z Twoim Fiatem?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu TapatalkaW poniedziałek biorą się za niego, myślę że wszystko będzie ok, dam znać co i jak
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
I gówno "przeszczep" się nie udał autko ładnie odpala pracuje równo ale nie wchodzi w ogóle na obroty, i brak pomysłów co może być przyczyną.
Czyżby pompa byłą uszkodzona którą zakupiłem...?
Jakieś pomysły co z tym fantem zrobić ...?
Jeśli auto pali, silnik pracuje... Ja bym w tej sytuacji podstawił go do jakiegoś gościa który ogarnia pompy. Ta pompa ma sterowanie mechaniczne. Tam nie za bardzo ma się co zepsuć.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeśli auto pali, silnik pracuje... Ja bym w tej sytuacji podstawił go do jakiegoś gościa który ogarnia pompy. Ta pompa ma sterowanie mechaniczne. Tam nie za bardzo ma się co zepsuć.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu TapatalkaCo dlaczego nie reaguje na żadne cięga ?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, próbowałem znaleźć jakieś info w necie na temat braku reakcji na gaz w tej pompie. Piszą że w tym typie wskazuje to na zanieczyszczenie pompy. Może przy demontażu, może w transporcie..
W takiej sytuacji chyba najlepszym wyjściem będzie właśnie wizyta u kogoś kto pompy robi.
To Bosch VE 281.
Zadzwoń do jakiegoś gościa od pomp i zapytaj co może być.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Tego nie wiem, próbowałem znaleźć jakieś info w necie na temat braku reakcji na gaz w tej pompie. Piszą że w tym typie wskazuje to na zanieczyszczenie pompy. Może przy demontażu, może w transporcie..
W takiej sytuacji chyba najlepszym wyjściem będzie właśnie wizyta u kogoś kto pompy robi.
To Bosch VE 281.
Zadzwoń do jakiegoś gościa od pomp i zapytaj co może być.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu TapatalkaI Tak zrobiłem gostek ma ją przeglądnoć
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Coś już wiadomo?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pompa musi przejść regenerację jestem umówiony z gościem w czwartek po świętach, dam znać co i jak
3054930550
Tak wygląda auto po przeszczepie
W końcu jezdzi [emoji16] tak jak rozmawialiśmy, musisz jeszcze podłączyć podciśnienie do kolektora ( to które masz teraz zaslepione) i będzie cacy. Mozna wiedzieć jaki koszt był przeszczepu i sprawdzenia pompy?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
oto strona gostka który to wszystko ogarnął mój przeszczep pompy.
MECHANIKA POJAZDOWA, DIAGNOSTYKA DIESEL Zbigniew Zięba - Diagnostyka i naprawa silników oraz wtryskiwaczy (http://diagnostykadiesel.business.site/)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.