Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju - automat
Chciałem w niedalekiej przyszłości wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów (asb) w Cromie 1.9 150.
W moich okolicach polecają serwis asb w Sędziszowie Młp. Kiedyś tam byłem porozmawiać z właścicielem i oto co powiedział:
1. Do wszystkich skrzyń leją oleje z 2 firm (jedna to Valvoline a drugiej nie zapamiętałem) które kupują w beczkach. Ważna jest specyfikacja oleju a nie nazwa firmy. Na moją sugestię że do skrzyni AISIN Fiat zaleca swój olej gość stwierdził, że do tej samej skrzyni opel zaleca też swój a saab jeszcze inny. Konkluzja: nie ma znaczenia olej tylko jego parametry i śmiało można lać ten polecany przez nich (nie ma problemu że przy wymianie statycznej nowy lej miesza się ze starym - firmowany przez kogo innego). Prawdę mówiąc mnie ta argumentacja przekonuje. Co sądzicie...
2. Za wymianę (robocizna + olej ) cena u niego jest 400 zł. Jak sądzicie , cena jest dobra?
3. Sama robocizna (przy swoim oleju) jest 100 zł (Przy zakupie 4 l włoskiego zalecanego oleju 4x52 zł) wychodzi w sumie stówkę taniej. Czyżby jego olej był taki drogi czy też w opcji swojego oleju więcej zarabia?
Ps Kiedyś na stronie opla widziałem opis jak zmienić olej w asb. Próbował ktoś?
Powiem tak, ostatnio trochę czytam o tych skrzyniach. Bardzo dużo jest na alfaholicy.org, Część z użytkowników pisze o oleju ze wystarczy aby spełniał normy, zaś większość juz tak nie myśli. Polecają wymianę statyczna, piszą o tym ze wchodzi więcej niż 4.litry zanim zacznie lecieć czysty olej. Pytałes się może czy jak przyjedziesz ze swoim olejem to Ci go wymieni
Witaj,
ja za około tydzien będę wymieniał olej w swojej skrzyni, najprawdopodobniej metodą dynamiczną , czyli za jednym zamachem zostanie wymieniony cały olej ze skrzyni. Będę miał zalewany olej firmy Ravenol. Po rozmowie z gościem, u ktorego będę to robił dowiedziałem się, że najważniejsze jest, aby olej spełniał wszystkie normy, a firma to sprawa drugorzędna. Fiat zaleca to tej skrzyni inny olej, opel inny, a volvo jeszcze inny, każdy koncern chce zarobić, wiadomo. Koszt wymiany wraz z olejem 1000 zł.
Tam będę wymieniał dynamicznie, możesz poczytać: Nowość – urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów PRO TEC Servomatik | Auto Serwis Jurowce (http://www.autoserwis-jurowce.pl/nowosc-urzadzenie-do-dynamicznj-wymiany-oleju-w-automatycznych-skrzyniach-biegow-pro-tec-servomatik/)
http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=43245
http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=74273
Tutaj kilka rzeczy tak na szybko. Dużo też jest na vectra club
Witam,
no i popełniłem w swojej skrzyni wymianę oleju, miało być dynamicznie a skończyło się na wymianie statycznej. Był problem z podłączeniem urządzenia do skrzyni. Zdecydowałem się więc na tradycyjną wymianę, w której zużyto niecałe 4 litry oleju Ravenol ATF Fluid T-IV. Koszt to 250 zł. za całość czyli olej plus robocizna. Za ok. 4-5 tyś. km. jadę na drugą wymianę. Całość wyniesie mnie więc 500 zł. (dwie wymiany), za dynamiczną zapłaciłbym 1000 zł. Po tym co zobaczyłem gdy spuszczono olej ze skrzyni to nigdy nie uwierzę w to, co zaleca Fiat czyli, żeby nie wymieniać oleju. To co zleciało ze skrzyni to czarna, potwornie śmierdząca woda, która zupełnie nie przypominała oleju. Mechanik, który wymieniał olej stwierdził że był on już w naprawdę kiepskim stanie. Także dla osób, które wahają się co do wymiany oleju w tej skrzyni polecam aby nie słuchały co plecie serwis Fiata tylko kierowały się własnym rozumem. Pozdr.
Przed chwilą zamówiłem na Allegro 4l oleju do automatu Tutela GI/VI po 52 zł/l. Dużo czytałem nt zamienników oleju i brałem pod uwagę również Ravenol (choć ma trochę inne parametry techniczne od Tuteli). W przypadku ravenolu kusi cena ok 32 zł/l. Choć jestem przeciwnikiem wciskania przez fiata swoich produktów, to jednak dałem się naciągnąć na makaroniarski produkt, bo nie chciałem mieszać dwóch marek (w skrzyni sporo pozostaje starego oleju).
Kolego Ali, napisz czy odczułeś jakieś różnice w pracy skrzyni po wymianie na nowy Ravenol? A dokładnie po wymianie połowy na nowy ravenol :smile:
Ali4, czy ten Ravenol miesza się z Tutellą która miałeś w skrzyni?
Pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No właśnie Lucek :-) dziś miała być dostawa Tutelli na Allegrro.
Kupuję 4.
Pzdr
Co do pracy skrzyni to nie czuję zbytnio różnicy, przed wymianą pracowała prawidłowo i po wymianie również. Jeżeli chodzi o mieszanie się olejów to nie ukrywam, że się tego trochę obawiałem, mechanik mnie zapewnił że nie będzie z tym żadnego problemu. Wielokrotnie wymieniali olej w tych skrzyniach i nigdy po wymianie nie było przykrych niespodzianek dla właściciela pojazdu. Nie ukrywam, że zaufałem mu w tej kwestii, mam nadzieję, że będzie ok. Tak jak pisałem wyżej niedługo pojadę na drugą wymianę, aby jeszcze bardziej oczyścić olej.
Lucek, przed chwila zmienili cenę - podnieśli do 62/l :-(
pzdr
Wczoraj sprzedawca Ricambioriginali miał 3 litry GI/VI na Allegro po 52 zł/l. Wysłałem e-maila z zapytaniem czy ma 4. Dziś odpisał że ma i żeby kupić w sklepie. Zaglądam na sklep i jest ale po 62 PLN (podobno z nowej dostawy) W efekcie kupiłem z serwisu Fiata z Wrocławia Olej Petronas SELENIA TUTELA GI/V lub GI/IV 1 litr (4020198836) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4020198836) bo mieli też po 52 (trzeba dokładnie wskazać jaki ma być typ oleju bo w tej samej aukcji mają do 5-cio i 6-cio biegowych). Podobno coś się różni. W innych sklepach internetowych GI/VI jest droższy od tego do pięciobiegowych. Co ciekawe, w tym serwisie fiata olej mają w dobrej cenie ale jak pytałem o filtr paliwa to gość oceniał że będzie kosztował około 200 PLN. (wg mnie trochę za dużo). Zadzwoń jutro do tego serwisu (nr jest w aukcji)- może mają więcej (teraz został tylko 1l na aukcji)
Ps. Myślę że oleje się mieszają bo baza jest chemicznie zbliżona. Skoro można mieszać miksol z benzyną to dlaczego dwa oleje miały by się gryźć. Dla oleju w automacie istotne są parametry techniczne oleju. Najważniejsze to chyba zmiana lepkości z temperaturą, ważne żeby była jak najmniejsza. No i zmiana lepkości w czasie (starzenie). W związku ze zmianą lepkości nowego oleju czasami skrzynie (jak opisują niektórzy użytkownicy) pracują lepiej lub gorzej po wymianie. Czasami jest tak, że nowa lepkość w połączeniu z pewnym mechanicznym zużyciem skrzyni nie musi koniecznie dawać poprawy jej działania. Tak przynajmniej wyjaśniam sobie pojedyncze przypadki gorszej pracy skrzyni po wymianie oleju.
Dzięki za link. Ja tez prowadziłem korespondencje z tymi od podwyżki. Mieli 1 litr a dziś miała być dostawa. O podwyżce nie wspominali :-) pzdr
Z tego co widzę na aukcji z Twojego linku jest olej do V i IV biegowych skrzyń. Pisales do nich, że ma być GI/VI?
Pzdr
Dzwoniłem dziś i potwierdzili, że maja na stanie olej do 6-ki. W informacji do sprzedającego (w trakcie kupna przez Allegro) dopisałem, że chciałem zamówić właśnie taki. Liczę że nie pomylą
Dziś przyszedł olej taki jak trzeba. Zdziwiłem się ze jest taki rzadki (chlupie w butelce bardziej niż silnikowy). Dziś oglądałem w Cromie podejście do korka wlewu skrzyni Aisin. Między akumulatorem i silnikiem ledwo można włożyć tam rękę. Trzeba będzie zrobić lejek z przedłużonym wężykiem do wlewania tego oleju.
Wyjmuje akumulator. Pod nim są 3 śruby mocujace jego "obudowę", "klatkę". Zajmie ci to chwilę a będziesz miał łatwy dostęp do wlewu .
W serwisówce polecają demontaż zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodnicy (bez montażu węży).
pzdr
A czy po odpięciu akumulatora nie rozkodują się jakieś elementy elektroniczne w Cromie (pamięć sterownika silnika, skrzyni biegów, kodowanie radia itp)? W niektórych nowszych autach są podobno problemy.
Gdzie można znaleźć informacje serwisowe o Cromie (np wymiana oleju w ASB, wymiana paska rozrządu. itp.). Jest coś takiego dostępne na necie?
A czy po odpięciu akumulatora nie rozkodują się jakieś elementy elektroniczne w Cromie (pamięć sterownika silnika, skrzyni biegów, kodowanie radia itp)? W niektórych nowszych autach są podobno problemy.
Gdzie można znaleźć informacje serwisowe o Cromie (np wymiana oleju w ASB, wymiana paska rozrządu. itp.). Jest coś takiego dostępne na necie?
Po odpięciu zgubisz tylko godzinę, datę, dane o śr. spalaniu etc.
Pełna serwisówka jest tu w dziale download (eLearn).
pzdr
Po odpięciu zgubisz tylko godzinę, datę, dane o śr. spalaniu etc.
Pełna serwisówka jest tu w dziale download (eLearn).
pzdr
+ szyby adaptacja szyb!
+ szyby adaptacja szyb!
Co oznacza "adaptacja szyb"?
Po podłączeniu akumulatora zaświeci się na desce żółty trójkąt ostrzegawczy i wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu komputera. Trzeba po kolei wszystkie szyby opuścić i podnieść, przyciski trzeba trzymać aż do usłyszenia cichego stuku.
Po podłączeniu akumulatora zaświeci się na desce żółty trójkąt ostrzegawczy i wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu komputera. Trzeba po kolei wszystkie szyby opuścić i podnieść, przyciski trzeba trzymać aż do usłyszenia cichego stuku.
Dotyczy to także dachu panoramicznego ??
Nie wiem, bo nie mam dachu panoramicznego. Ale jeśli ostrzeżenia znikną po "nauczeniu" szyb, to pewnie nie trzeba.
Fajne wskazowki od kolegów z klubu Vectry: wymiana oleju w AF-40 - VC - skrzynia biegów - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/148658-wymiana-oleju-w-af-40/)
Fajne wskazowki od kolegów z klubu Vectry: wymiana oleju w AF-40 - VC - skrzynia biegów - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/148658-wymiana-oleju-w-af-40/)
Fajny opis. Za tydzień sam se wymienię ;) Tylko jaki olej kupić? RAVENOLA czy TUTELĘ ? Ten RAV ma fajną cenę.
http://allegro.pl/ravenol-atf-dexron-vi-5l-i4099326542.html
ja wymieniałem metodą dynamiczną z przepłukaniem skrzyni koszt 1150 w szczecinie, ilość oleju jaka została zużyta 12l, zastanawiałem się też nad metodą statyczną i stwierdziłem że to "skórka za wyprawkę" średnio 4l na każdy cykl wymiany co najmniej 4 razy a i tak olej nie będzie w 100% czysty i nowy, za litr oleju trzeba zapłacić ok 50 -60 zł = 800 - 960
W piątek sam wymieniłem i podzielę się uwagami.
Na początek miałem problem z odkręceniem korka (klucz typu gwiazdka). Jest do niego dostęp kluczem nasadowym z dwoma przedłużkami bez wyciągania akumulatora i demontażu innych części. Problem był taki, że próbowałem kręcić ile pary w rękach ale i tak nie poszło. Od znajomego mechanika dowiedziałem się że trzeba użyć patentu z rurką (przedłużka ramienia klucza o ok 15 cm). Korek aluminiowy był jakby zapieczony z obudową przekładni. Przy odkręceniu aż strzeliło. Nie sądziłem, że trzeba tu użyć aż takiej siły. Uważajcie, aby przy odkręcaniu mocno dociskać klucz do korka. Przy wyskoczeniu klucza z korka można uszkodzić (uszczerbać) gwiazdkę w korku.
Korki spustowe poszły bez oporu. Z małego spłynęło ok 1 l oleju, z dużego 2,5 l. Później wkręciłem duży korek z rurką przelewową i wlałem ok 2,8 l (przelało się ok 0,1 l). Następnie uruchomiłem silnik i przełączałem skrzynią kilka razy w różne położenia. Później , na pracującym silniku zacząłem dolewać dalej dawkami po ok 0,25 l. Po każdej dawce zaglądanie do kanału czy spływa z przelewu (dziura po małym korku). Uwaga, należy to robić powoli tzn. robić ok 1 minutowe przerwy po wlaniu każdej dawki. Olej zaczyna przelewać się z opóźnieniem. Ja wlewałem za szybko i w efekcie przelało mi się około 0,8l. Na szczęście zastosowałem patent własny z zaczepieniem czystej butelki litrowej do dużego korka i nadmiar oleju (zmieszanego nowy+ stary) spłynął do tej butelki. W razie przelania i deficytu oleju (miałem kupione 4 l Tuteli) można z tego uzupełnić. Po zakręceniu małego korka wlałem jeszcze ok 0,8 l (bez pomiaru temperatury oleju)
W rozrachunku końcowym, ze skrzyni spłynęło 3,5 l oleju i weszło tyle samo
Zastanawiam się czy jeśli ze skrzyni spłynie średnio ok 3,5 l, to czy jest potrzebna cała ta zabawa w dolewanie i przelewanie. Może wystarczy po prostu uzupełnić te 3,5 i tyle. Zlana ilość różna od 3,5 l może świadczyć o wcześniejszym niedoborze lub nadmiarze. Z analizy internetowych opisów piszą, że średnio wchodzi przy wymianie 3,5 l.
140401404114042
Zapomniałem dodać że dobrym patentem jest połączenie lejka spożywczego i 40 cm węża. Super sprawdza się do wlewania oleju do automatu. Akurat przypadkiem (właściwa średnica) wąż wkręcał się w gwint korka wlewowego i nie było problemu że go wciągnie do skrzyni.
Na ostatnim zdjęciu porównanie koloru oleju nowego (kropla lewa) i starego (prawa, czarna). Po wymianie skrzynia chodzi tak samo.
Odnośnie Ravenola, to czy spełnia on normy do tek skrzyni (AW1 - Aisin Warner) lub fiatowskie? Jeśli tak to sam zaleję przy następnej wymianie. A jeśli nie to może i tak warto sprawdzić. Jakby skrzynia szarpała lub źle zmieniała biegi to zawsze można wrócić do statego (Tutela) . Kto pierwszy próbuje? Cena kusi:smile:
Witam. Ja dziś spróbowałem odkręcić korek wlewowy od skrzyni. Zrobiłem jak opisał Lucek i puścił z charakterystycznym strzeleniem. Także wszystko wskazuje na to że w weekend wymienię olej tylko mam dylemat jeszcze na jaki...
Też mam podobne przemyślenie co do różnych zastosowań dolewek. Skoro średnia spuszczanego oleju wynosi 3,5 litra to tyle też należy uzupełnić i tego się trzymać. Czasami mam wrażenie że niektórzy trochę za dużo kombinują z niektórymi sprawami.
Ja mam zalany RAVENOL ATF Fluid T-IV RAVENOL ATF Fluid T-IV - RAVENOL (http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/18-ravenol-atf-fluid-t-iv.html), od czasu wymiany zrobiłem 1500 km. Wszystko w najlepszym porządku, wymiana metodą statyczną, za około 1500 km. jadę na drugą wymianę. Koszt jednej wymiany z olejem i robocizną 250 zł. Olej spełnia wszystkie normy. Pozdr.
Ja mam zalany RAVENOL ATF Fluid T-IV, od czasu wymiany zrobiłem 1500 km. Wszystko w najlepszym porządku, wymiana metodą statyczną, za około 1500 km. jadę na drugą wymianę. Koszt jednej wymiany z olejem i robocizną 250 zł. Olej spełnia wszystkie normy. Pozdr.
Ten RAV też ma taką czerwoną barwe jak Tutela?
Ja chyba tez się skusze na RAVENOL ATF Fluid T-IV bo cena Tuteli jest dwa razy większa na allegro 62 zł :roll:
Szczerze mówiąc ja również byłem zdecydowany na Tutele, ale po rozmowie z szefem zakładu, w którym zmieniałem olej zmieniłem zdanie. Przekonał mnie że nie ma najmniejszego sensu przepłacać i kupować Tutele. Gdybym się uparł to nie widział problemu, dostarczyłbym Tutele i to by mi zalali. Mówił mi, że najważniejsze aby olej spełniał wymogi stawiane przez producenta skrzyni, a Ravenol je spełnia. Fiat do tej skrzyni zaleca swój olej, Volvo swój, Opel swój itd., każdy chce zarobić o to w tym chodzi. Pozdr.
Nie wiem jak to jest, ale ja miesiąc temu kupiłem 8l Tuteli GI/VI za niecałe 49PLN/l i to w ASO.
Ten ravenol za 110 zł / 5l już chyba nie jest aktualny. Cena była kosmicznie niska. Już miałem kupować na kolejną wymianę...
Na stronie firmowej butelkę 4 l mają po 190 zł RAVENOL ATF Dexron-VI - Sklep internetowy Ravenol (http://sklep.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/13-ravenol-atf-dexron-vi.html)
Ps. A nie lepiej zamiast wymieniać olej drugi raz w skrzyni po 1500 km, zrobić to razem z kolejną wymianą oleju silnikowego (czyli co 15-20 tyś km). Jak kupujemy same materiały to koszt nie wychodzi aż tak duży a za jednym zamachem można by wymienić obydwa. Zawsze to mnie roboty z odkręcaniem osłon silnika i papraniem się olejem. Chyba że ktoś lubi :smile:
Przypominam że wymieniając olej statycznie wymieniasz ok. 50% oleju ze skrzyni. Dlatego wskazana jest w niedługim odstępie druga wymiana aby olej bardziej się oczyścił. Na wielu forach pisano, że najlepiej to zrobić po ok. 2-5 tys. km. Gość, który u mnie wymieniał mówił, że do Aisin AF40 stosuje się Ravenol AFT Fluid T-IV.
Wymieniasz ok 40% (ok 3 z 7 litrów). Najlepiej przejeździć 1-2kkm - dodatek nowego oleju spowoduje rozpuszczenie i wymycie niektórych osadów. Ponowna wymiana spowoduje pozostanie ok 30-33% starego oleju. Jak nie przesadzasz z interwałami wymiany i olej to nie smoła to 1/3 starego oleju jest do zaakceptowania.
Kto kupuje oleje na allegro? Macie jakiegoś zaufanego sprzedawce?
Zapewne we wszystkich skrzynkach fiat zmalał tutele. Jeśli wymieniamy statycznie to nie spuszczamy wszystkiego. Czy przy zmianie na ravenol oleje się zmierzają? Nie będzie problemów z ich połączeniem?
Skoro kolega Ali wymienił na RAV i nic się nie dzieje w dodatku polecił mu to mechanik. A dlaczego ma być problem z połączeniem ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ten ravenol za 110 zł / 5l już chyba nie jest aktualny. Cena była kosmicznie niska. Już miałem kupować na kolejną wymianę...
Na stronie firmowej butelkę 4 l mają po 190 zł RAVENOL ATF Dexron-VI - Sklep internetowy Ravenol (http://sklep.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/13-ravenol-atf-dexron-vi.html)
Ps. A nie lepiej zamiast wymieniać olej drugi raz w skrzyni po 1500 km, zrobić to razem z kolejną wymianą oleju silnikowego (czyli co 15-20 tyś km). Jak kupujemy same materiały to koszt nie wychodzi aż tak duży a za jednym zamachem można by wymienić obydwa. Zawsze to mnie roboty z odkręcaniem osłon silnika i papraniem się olejem. Chyba że ktoś lubi :smile:
Chcesz namiary na ten olej ?
Ravenol na Allegro po 112/4l RAVENOL ATF T-IV FLUID AISIN TOYOTA MAZDA 4L (4080600773) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ravenol-atf-t-iv-fluid-aisin-toyota-mazda-4l-i4080600773.html)
Wczoraj u nich w sklepie zapłaciłem 110 za taką butlę.
Przejechałem już kilka tyś km i szykuję się na drugą wymianę statyczną oleju w automatycznej skrzyni. Oryginał Tutela podrożał i kosztuje już ok 60 zł/ l.
Jakiś czas temu prowadziliśmy dyskusje i kilka osób miało zamiar zalać zamiennik Ravenol ATF T-IV Fluid (w cenie ok 30 zł/l).
Mam pytanie: Jeśli ktoś zalał ten olej do automatu, to poproszę o info, jak teraz chodzi na nim skrzynia? Są jakieś różnice w porównaniu do pracy skrzyni na 2x droższej Tuteli?
Ja zalałem ten Ravenol, miesiąc temu miałem drugą wymianę. U mnie skrzynia na tuteli chodziła prawidłowo i teraz na ravonolu chodzi identycznie. Kolejna wizyta za 60 tys. Także ja śmiało mogę polecić Ravenol.
Ja też jakieś 2-3tys temu zrobiłem wymianę statyczną, wlałem Ravenol. Niedługo będzie druga wymiana. Nie zauważyłem różnicy w działaniu skrzyni, jak szarpała 2/3 to dalej szarpie :-) Zresztą nie liczyłem na cudowną naprawę, tylko raczej obawiałem się, żeby nie było gorzej jak niektórzy twierdzili.
Przeglądałem trochę opisów o olejach ATF Ravenol i wg specyfikacji do automatu w Cromie jest przewidziany RAVENOL ATF T-WS Lifetime (poniżej link do producenta z odnośnikiem do skrzyni Aisin AF40, w opisie jest nawet wspomnaine że do Cromy 1,9). Cena za 4 l jest ok 150 zł, czyli trochę drożej niż ATF T-4 Fluid (112 zł). Ale i tak znacznie taniej niż Tutela.
Jakoś wcześniej nie spotkałem tego oleju (T-WS) w opisach i zastanawiam się czy to jakiś nowy produkt?
Czy ktoś używał w Cromie RAVENOL ATF T-WS ?
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-atf-t-ws-lifetime.html
http://ftp.motointegrator.pl/specyfikacje/RAVENOL/C2A576.pdf
Porównanie charakterystyk oleju
__________________Tutela______Ravenol T-4________Ravenol T-WS
Lepkość w 40 stC____>24,5__________31,8______________36,4
Lepkość w 100 stC____5,7____________7,1______________7,42
Temp. zapłonu_______>175___________>135_____________206
Dla świętego spokoju wymieniłem statycznie przy 200 tys. km na Tutela. Przejechałem 6 tys. km nie widzę różnicy w pracy skrzyni. Zmienia płynnie, nie szarpie, pracuje cicho.
pzdr
maciekpt
12-10-2015, 15:15
Co ile kilometrów powinno się wymieniać olej w automacie? Ok. półtora roku temu, w ramach pakietu startowego, miałem wymieniany olej metodą statyczną (podobno kolejna wymiana ma być dynamiczna). Do teraz przejechałem ok. 33 tys. km. Nie ma problemów ze skrzynią, pytam tylko profilaktycznie :)
Jak pytałem w Deft-autka to powiedzieli że co 60 tyś. Moja Cromka miała wymieniany olej na Belwederczyków w autka.pl (http://www.autka.pl/)
Moja croma również miała wymieniany olej w deftautka 21 tyś km temu. Za 5 tyś km też zamierzam wymienić olej także statycznie.
Podobno dynamicznie nie wpływa za dobrze na skrzynie, Ale to tylko zasłyszane przeze mnie.
Wymieniałem w swojej statycznie dwa razy, drugi raz po przejechaniu ok 3 tyś. km. Następna wymiana po około 60 tys.
Moja croma również miała wymieniany olej w deftautka 21 tyś km temu. Za 5 tyś km też zamierzam wymienić olej także statycznie.
Podobno dynamicznie nie wpływa za dobrze na skrzynie, Ale to tylko zasłyszane przeze mnie.
serwis w który zajmuje się skrzyniami zaleca wymianę co 60 tyś w naszych skrzyniach, dla mnie wymiana dynamiczna jest bardziej przekonywująca niż statyczna i to z jednego bardzo ważnego powodu - olej przy takiej wymianie jest zalany w 100% świeży ( nowy) i skrzynia jest przepłukana, jest to metoda droższa bo koszt to ok 1200 zł
maciejka38
13-10-2015, 08:08
Mam,pytanie :) brałem auto z autka.pl i przy okazji serwisu musieli ściągnąć całą skrzynie aby wymienić jakiś simmering na wale ,przy okazji wymienili olej i teraz pytanie cały czy tylko część ?? tak się zastanawiam
maciekpt
13-10-2015, 08:13
Oj, to chyba pytanie do nich. Ale jeśli demontowali skrzynię to może cały?
maciejka38
13-10-2015, 11:13
Na logikę pasuję mi że cały
maciekpt
13-10-2015, 12:09
Najlepiej jak do nich zadzwonisz i zapytasz. Jak chcesz to mogę Ci podać numer do szefa serwisu. Może sprawdzić co było robione bo mają podgląd do całej historii napraw, które robili wcześniej.
A wracając do mojego pytania to ja też zadzwoniłem i też uzyskałem informację, że olej wymienia się co 60 tysięcy km.
Tylko skoro u mnie była wymiana statyczna i na pewno zrobiona tylko raz (nie tak jak tu koledzy piszą, ze najpierw jedna wymiana statyczna i po przejechaniu 2-3 tys. km druga) to może warto by było pomyśleć o wymianie dynamicznej wcześniej niż po 60 tysiącach, co sądzicie?
maciejka38
13-10-2015, 12:28
wyślij mi proszę numer na priv.dziękuje
maciekpt
13-10-2015, 15:33
Poszło na priv. Daj znać czego się dowiedziałeś :)
maciejka38
14-10-2015, 07:58
Dowiedziałem się następującej rzeczy,olej był wymieniany ale tylko część,spytałem się to za ile km teraz wymienić skoro tylko część oleju zlali i uzyskałem odp że za 60 tys km sprawdzić i ew wymienić.
maciekpt
14-10-2015, 09:25
Czyli dowiedziałeś się dokładnie tego co i ja. Zastanawiam się czy w naszym (Twoim i moim) przypadku 60 tys. km to nie za dużo?
maciejka38
14-10-2015, 09:46
szczerze,to nie mam pojęcia :)
Fiat chyba w ogóle nie przewiduje wymiany oleju, jedynie sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie. Tak że wymiana co 60 tyś. moim zdaniem jest ok.
Dokładnie tak. ASO Fiata nie przewiduje wymiany oleju w ogóle.
Producent skrzyni Aisin co 60tys km wymianę częściową.
maciekpt
14-10-2015, 12:47
No to w takim razie nie ma czego szukać i trzeba jeździć spokojnie :)
No to w takim razie nie ma czego szukać i trzeba jeździć spokojnie :)
Dokładnie tak :)
vivaldi2002
17-10-2015, 22:23
Panowie, zmieniacie sam olej a co z filtrem/magnesem? Czy nie ma takiej potrzeby ? Czy po zmianie odczuwalne są różnice ? I co myślicie o :
- MOTUL Multi ATF , który też spełnia 9.55550-AV4 ;
- VALVOLINE MaxLife ATF , Volvo 1161521, 1161540 ;
- PETRO-CANADA ATF DEXRON VI ;
vivaldi2002
18-10-2015, 01:20
Siedzę , czytam i jestem coraz głupszy na co zwracać uwagę odnośnie normy jakościowej: Dextron III , IV czy VI . Kolega ma xc 90 i ostatnio zmieniał "łolej" w szkrzyni na MOBIL 320 ATF ok 26 ziko/litr? Fakt olej czarny niż niejeden m... ale odczuwalnej różnicy nie odczuł toteż nie uskarżał się przed wymianą na nic.
Ja o ile dobrze pamiętam skrzynię zalałem RAVENOL ATF Fluid T-IV, przed zmianą oleju wszystko ze skrzynią było ok. i po wymianie też. Na wymienionym oleju mam przejechane ok. 20 tys.
[QUOTE=vivaldi2002;225246]Panowie, zmieniacie sam olej a co z filtrem/magnesem? Czy nie ma takiej potrzeby ?
W tej skrzyni filtr jest tak umiejscowiony że tylko przy jej rozpołowieniu można go wymienić
na tej stronie
TF80SC / AF40 / TF81 / AF21 - Midparts- Automatyczne skrzynie biegów (http://midparts.com.pl/pl/c/TF80SC-AF40-TF81-AF21/217/1)
znalazłem dodatkowy filtr oleju do naszej skrzyni AF40
DODATKOWY FILTR MAGNETYCZNY FILTRAN OEM Midparts- Automatyczne skrzynie biegów (http://midparts.com.pl/pl/p/DODATKOWY-FILTR-MAGNETYCZNY-FILTRAN-OEM/2421)
czy rzeczywiście idzie go zamontować? czy ze skrzyni wychodzą jakieś przewody, przez które płynie olej np. do chłodnicy?
czy rzeczywiście idzie go zamontować? czy ze skrzyni wychodzą jakieś przewody, przez które płynie olej np. do chłodnicy?
filterek można zamontować na wężykach doprowadzajacych olej do chłodniczki
warto byłoby go zamontować.
ostatnio jak leżałem pod autem to przyglądałem się tym przewodom co idą do chłodnicy, wyglądają na zbrojone w środku siatką metalową. czy rzeczywiście tak jest? czy wtedy mogę je przeciąć, założyć ten filtr i zabezpieczyć np. opaskami zaciskowymi?
Wymieniałem olej dynamicznie w ostatni piątek. Był po przebiegu około 200 tys.
Mam wrażenie (!!), że skrzynia pracuje ciszej.
Cena za usługę wraz z olejem (MOTUL) sporawa, ale raz na 100 tys. można się poświęcić.
maciejka38
22-04-2016, 08:12
mnie czeka wymiana za 5 tys km ,i mam dylemat czy robić dynamicznie czy statycznie. na liczniku niby 195 tys,chodzi żeby nie zepsuć jak jest dobrze :)
Panowie, zmieniacie sam olej a co z filtrem/magnesem? Czy nie ma takiej potrzeby ? Czy po zmianie odczuwalne są różnice ? I co myślicie o :
- MOTUL Multi ATF , który też spełnia 9.55550-AV4 ;
- VALVOLINE MaxLife ATF , Volvo 1161521, 1161540 ;
- PETRO-CANADA ATF DEXRON VI ;
O motule naczytałem się że najgorsza opcja.
Valvoline - taki chciałem kupić dla siebie.
Natomiast kto lał, zna coś może powiedzieć o PETRO-CANADA ATF DEXRON VI, wygląda an to że cenowo najlepsza opcja.
maciejka38
29-08-2016, 16:05
O motule naczytałem się że najgorsza opcja.
Valvoline - taki chciałem kupić dla siebie.
Natomiast kto lał, zna coś może powiedzieć o PETRO-CANADA ATF DEXRON VI, wygląda an to że cenowo najlepsza opcja.
Ja mam taki zalany u siebie w skrzyni. Namówił mnie na niego słynny Pan z Zielonej Góry. Skrzynia chodzi,zmian żadnych nie zauważyłem.
Zamówiłem dexrona VI , to zaleca GM a to te same skrzynie, a cena o 7zł taniej na 1l jak w przypadku ATF maxlifa.
Emenems-m
01-09-2016, 16:42
Serwis Opla w przypadku tych skrzyń zaleca wymianę oleju przy dość znacznych obciążeniach, co 80-90 tysięcy. Ogólnie zalecam wogóle wymianę oleju co 90 tys. Wymienia sie ok 3-3,5 litra oleju ( w zależności ile zleci). Wymiana jakiegokolwiek filtra (w przypadku Opla) nie jest przewidziana.
Serwis Opla w przypadku tych skrzyń zaleca wymianę oleju przy dość znacznych obciążeniach, co 80-90 tysięcy.W "moim" serwisie sugerują wymianę co 60 tys. (dla tego samego rodzaju/typu skrzyni) - wymiana statyczna. Ja natomiast jestem zdania, że przy wymianie dynamicznej, można to bez uszczerbku dla skrzyni robić co 90-100 tys. km. Oczywiście mówimy o normalnej a nie ekstremalnej eksploatacji.
Hejka egipcjanin :)
To teraz skierujcie mnie na odpowiedni tor.
Na blacie 220tyś olej fabryczny.
Wymienić raz metodą na chłodnice czyli dynamicznie samemu,
Czy lepiej kilka razy przelewać po te 3,5l które wpłyną z korka spustowego skrzyni?
To teraz skierujcie mnie na odpowiedni tor.
Na blacie 220tyś olej fabryczny. Tylko dynamicznie przy tym przebiegu.
I widzisz dzwoniłem do gościa i powiedział, tylko na moje ryzyko. :confused:
Ja wymieniłem olej przy przebiegu podobnym do Twojego (ok. 200 tys.).
Jest dobrze.
Ja pierwszy raz wymieniłem statycznie przy 208 kkm. Przyjechałem ok 4 kkm i przymierzam się do kolejnej wymiany. Mam świadomość, że w ten sposób nie wymienię całego oleju w skrzyni, przy dynamicznej podobno cały olej jest wymieniony. Wole jednak wymieniać częściej po te ok 4l niż jeździć bez wymian.
No własnie :)
Faraon coś tam mnie kojarzy i zapewne wie że w serwisie tego nie zmienię tylko samemu.
Samemu metodą domowo-statyczną czyli 2 osoby , chłodnica out i przelewamy olej.
statycznie jak maka pisze , będziemy mieszać, ja osobiście chciałem karnąć się ze 10-20km i znów zmieniać statycznie tak z 3 razy po te 3,5L.
Dzwoniłem po zakładach od ASB aby poznać ich opinie i ceny :wrrrr:
I zdziwiłem się na odpowiedź że przy 200tys jeździć aż skrzynia się rozleci ..... WTF ...
A skubana powiem macha ładnie, poprzednik używał auta raczej na dłuższych trasach autostradowych i w miarę spokojnie śmigał.
No nic sam pomyślę którą opcję wybrać i zapewne odezwe się po wymianie.
Powiem tylko że bez względu co zrobię i tak wleje motolife.
Skubany daje poprawę.
Co niektórzy od ASB przyznali że u siebie to leją ale klientów raczej nie za bardzo namawiają bo " za mało roboty by mieli"
Dzięki Panowie.
!
pääkäyttäjä
02-09-2016, 14:10
Czekaj czekaj - to mogę wpaść do Ciebie na wymianę w Fiacie? :D
TAAAAAAaaaaaaaaaa ;)
Tak, możesz ale kiedy czas znajdę....
jeszcze mój kibel czeka od kwietnia na zmianę springów ....
A w cromie trza dpf, egr "naprawić" ;) i dynamikę polepszyć :D
Samemu metodą domowo-statyczną czyli 2 osoby , chłodnica out i przelewamy olej.
ale jeśli chcesz wymieniać statycznie, po te 3-3,5l to nie musisz chłodnicy odkręcać.
na dole skrzyni masz korek do spuszczania oleju a na górze do wlewania.
wymieniasz tak jak w silniku.
na forum vectry opisywali to razem ze zdjęciami, jakimiś pomiarami, testami.
ja odkręciłem korek od dołu, zleciał olej, zakręciłem korek, dolałem świeży.
pääkäyttäjä
02-09-2016, 14:51
Spoko luz ;)
domowo miało być dynamicznie.
W kolejnym zdaniu statycznie, jak Ty proponowałeś.
Decyzja zapadł będzie domowo-dynamicznie :)
+ MotoLife.
szakal333
16-11-2016, 12:11
Ja zmieniłem olej dynamicznie. Koszt - spory. Zastosowano do skrzyni olej Motul Multi ATF. W instrukcji jest TUTELA GI / VI czyli ATF AW-1. Czy olej został dobrany prawidłowo?
Panowie,
Poprzedni właściciel zrobił dwie wymiany statyczne, pierwsza przy 170k km i druga przy 190k km. Aktualnie na liczniku 199k km.
Mam pytania do was:
1. Kiedy sugerowalibyście następną wymianę?
2. Czy zrobić wtedy wymianę metodą dynamiczną czy może znów dwie statyczne?
3. Zalany jesrt olej Mannol JWS 3309 - czy ktoś z was go używał lub coś słyszał pozytywnego lub negatywnego? Czy można go zmieszać ewentualnie z innym przy następnej wymianie?
Abramsik
30-01-2017, 17:00
1. Wszystko zależy jak długo zamierzasz użytkować Cromkę i czy masz ok.1200 PLN (tyle płaciłem) "na boku". W serwisie ASB przekazali mi interwał wymiany oleju w naszych skrzyniach 60 tys. km lub 2 lata (max. 3 jak ma się lekką nogę).
2. M/z lepsza jedna dynamiczna - wymienisz cały olej i przy okazji przepłuczesz skrzynię'
3. Mam zalaną Tutelle transmision GI/VI ale jak zrobisz dynamiczną wymianę to będzie cały nowy olej i najważniejsze aby spełniał wymogi dla skrzyni.
Miro2580
30-01-2017, 23:26
Glow powiedz mi jak Twoja croma sie sprawuje w tym silniku i w automacie ?
2 lata, dobre :)
Nie ma to jak nakręcać rynek.
Moim zdaniem zmieniamy olej w asb jak robimy rozrząd - czyli ok 60-80tys km.
Oczywiście to tylko moje zdanie.
pääkäyttäjä
31-01-2017, 14:09
W czeskim serwisie usłyszałem, że kto to jeszcze robi statyczną wymianę... która jest bez sensu. Jak to facet powiedział, to jak wymieniać olej w silniku na raty. W Ulysse rozrząd zmienia się co 160 000 km :D
1. Wszystko zależy jak długo zamierzasz użytkować Cromkę i czy masz ok.1200 PLN (tyle płaciłem) "na boku". W serwisie ASB przekazali mi interwał wymiany oleju w naszych skrzyniach 60 tys. km lub 2 lata (max. 3 jak ma się lekką nogę).
Na razie jest plan na 2 lata, a życie pokaże, hehe :smile: Tak więc chyba sobie na razie odpuszczę tą wymianę bo skrzynia chodzi OK, pytałem bardziej profilaktycznie. Dziś dzwoniłem do serwisu u mnie w mieście i zaproponowali mi za dynamiczną 900 zł już z olejem (chyba całkiem przyzwoita cena), więc jeżeli będę nią jeździł dłużej niż 2 lata to pewnie wtedy się szarpnę na taką wymianę.
Glow powiedz mi jak Twoja croma sie sprawuje w tym silniku i w automacie ?
Ogólnie to jestem zadowolony, jak masz jakieś szczegółowe pytania to pisz śmiało :)
Miro2580
31-01-2017, 17:12
Glow tez posiadam taka cromke 2,4 auto. Jestem szczęśliwym posiadaczem tego auta od września tamtego roku. Ale teraz przez ostatnie dwa miechy jest masakra totalna. Opisuje swoje przyody w tym aucie na innych postach :(
powolniak
31-01-2017, 18:39
Gdzie mogę zmienić olej dynamicznie w cromie między Łodzią a Warszawą?
Abramsik
31-01-2017, 20:07
Kolego "wujek Google" i naprzód! Wujek podpowiada coś o zakładzie na 11 listopada w Łodzi ale jeśli wolisz dalej jechać to w warszawskim Wawrze.
pääkäyttäjä
31-01-2017, 21:23
Gdzie mogę zmienić olej dynamicznie w cromie między Łodzią a Warszawą?
Jedź do Zapały do Kielc. Generalnie to pewniak a kolega Faraon wymieniał tam olej w Cromie i jest zadowolony.
Tak, wiem - gdzie Kielce a gdzie Łódź.
Ja ze swoim Fiatem jadę do Czech :mrgreen:
powolniak
01-02-2017, 07:47
Kolego "wujek Google" i naprzód! Wujek podpowiada coś o zakładzie na 11 listopada w Łodzi ale jeśli wolisz dalej jechać to w warszawskim Wawrze.
No w łodzi nie od Google nawet wiem że nie ma polecanego warsztatu:roll:.
A Czy ktoś ma doswiadczenie albo słyszał O zakładzie Samco w Warszawie bo autostradą mam 40 minut generalnie
Glow tez posiadam taka cromke 2,4 auto. Jestem szczęśliwym posiadaczem tego auta od września tamtego roku. Ale teraz przez ostatnie dwa miechy jest masakra totalna. Opisuje swoje przyody w tym aucie na innych postach :(
Ja mam swoją od grudnia 2016. Też ma jakieś tam bolączki, ale "odpukać" jak na razie nie ma takich, które by uniemożliwiały normalną eksploatację.
Sprawdzałeś ją gdzieś przed zakupem? Jaki przebieg?
Miro2580
01-02-2017, 18:47
Ja mam swoją od grudnia 2016. Też ma jakieś tam bolączki, ale "odpukać" jak na razie nie ma takich, które by uniemożliwiały normalną eksploatację.
Sprawdzałeś ją gdzieś przed zakupem? Jaki przebieg?
Glow dzisiaj ciężko sprawdzić i stwierdzić jaki jest prawdziwy przebieg.
Abramsik
03-02-2017, 16:36
Koledzy, dla wszystkich zastanawiających się nad sensem wymiany oleju w ASB proponuje obejrzeć i poczytać wpis Kolegi z naszego forum o dynamicznej wymianie oleju w ASB http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/jezza-aka-fiat-ulysse-ii-3-0-v6-paeaekaeyttaejae-31363/8#post268113
Dałem wam kiedyś manuala jak każdy sam w garażu może to dynamicznie zrobic.
Statycznie moim zdaniem szkoda roboty.
Uwaga dla osób samodzielnie wymieniających olej w ASB.
Nie dokręcajcie mocno korka wlewowego. Stalowy korek spieka się z aluminiowym korpusem skrzyni. Ja sobie tak dokręciłem ok 2 lata temu, robiąc samodzielnie wymianę (opisywałem poszczególne kroki w starych postach tego wątku). Ostatnio wymieniałem drugi raz statycznie, tym razem u mechanika. Miałem okazję zobaczyć jak mechanicy namęczyli się żeby odkręcić ten korek. W ruch musiał pójść ostry przecinak (przyłożony stycznie do nakrętki-korka wlewowego). Bez tego nie dało by rady odkręcić ten korek samym kluczem typu gwiadka (zaczęło się obracać-scinać ząbki). Po odkręceniu korka została do niego dospawana duża nakrętka, która pozwoli na kolejne jego odkręcenie. Ta fabryczna gwiazdka w korku jest za słaba. Chyba że ktoś używa bardzo małego momentu dokręcenia korka wlewowego. Tylko trzeba o tym wiedzieć.
Od tego czasu nabyłem większego szacunku dla mechaników (którzy dodatkowo męczyli się z wyciąganiem rozrusznika do regeneracji). W Cromie to niezła sztuczka, prawie cyrkowa... Po tych przygodach odeszła mi ochota do samodzielnego majsterkowania przy aucie.
Tu link do samodzielnej wymiany jakby kto się wahał :
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zrob-sam-dynamiczna-wymiana-oleju-croma-2-4-af-40-a-33725/#post250155
powolniak
07-02-2017, 12:57
Znalazłem warsztat z polecenia znajomego i pojechałem .
Z zewnątrz zwykły wiejski mechanik ale podobno zna sie narzeczy bo przywożą do niego skrzynie do remontu z aso merca i bmw
Olej zmieniony a warto było bo brudny jak silnikowy i brakowało półtora litra do stanu ,skrzynia pracuje wyrażnie ciszej i łagodniej zrzuca biegi w dół .
Co najważniejsze wdruk z infomaxu potwierdził przebieg auta i dobrą kondycję ogólną.
Zapłacilem za usługe wraz z olejem 550zł i Pan poradził aby zmieniać olej co 50tys bo tak zalecal producent skrzyni a dlaczego europejscy producenci tego nie przestrzegają to przecierz wiadomo:mad:.
Warsztat Pana Piotra Michalaka to Nowy karolinów koło skierniewic
Zapłacilem za usługe wraz z olejem 550zł
Jak za dynamiczną wywiane to dobra cena :)
Abramsik
07-02-2017, 13:29
To bardzo dobra cena, jak przyjdzie czas to sam się zastanowię czy tam nie pojechać. 1 godz. drogi a zysk (a raczej oszczędność) spora.
damazy61
31-08-2018, 22:38
Cześć, Planuje wymienić olej w automacie.Metodą statyczną. Zakupiłem olej MOTULA https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-atf . Udałem się do mechanika na umówienie wizyty. Pokazałem mu co zakupiłem i pokręcił głową. Kazał to oddać i zamówić tutele. Czy ten motul rzeczywiście jest takim badziewiem i lepiej nie zalewać nim skrzyni? MOTUL kosztował 40zł/l. Oczywiście mogę go zwrócić i zamówić tutele.
damazy61
05-09-2018, 19:37
Olej wymieniony. Zalałem tego Motula. Weszło 4 litry. Skrzynia chodzi bardziej aksamitnie. 40zł za litr. Robocizna 100zł.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180905/83a72b75ce34b83744230ddc2ee9937b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180905/42a1a336b9a06cfd89b3408d328b7446.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
25-10-2018, 14:45
Im bardziej się się zagłębiam na forach alfy i opla ,które mają te same skrzynie tym bardziej uświadamiam sobie że powyższy olej jaki zalałem jest niewłaściwy do tej skrzyni. Na plakietce widnieje specyfikacja aisin warner JWS 3309 ale na forach 159 i vectry piszą jeszcze że oprócz JWS 3309 powinna być w składzie jeszcze ATF AW-1. A motul tego nie ma. Czy dalsza jazda na tym MOTULu jest bezpieczna dla tej skrzyni czy lepiej zmieniać? W przypadku TUTELI są nawet dwie wersje, oddzielna dla skrzyń 5 jak i 6 biegowych. Także jak widać szczegółów w doborze oleju jest sporo.
morcmarc
02-02-2019, 15:28
Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w automacie.
A tutaj taki zonk
W mojej poliftowej jest coś takiego i widać iż dawno nie było ruszane.
Z tego co wiem powinna być nakrętka stalowa na inbus a tutaj takie coś. Chyba że ta nakrętka jest w innym miejscu?
Odpuściłem sobie bo nie wiem czy łatwo by poszło a na poniedziałek potrzebuje auto na wyjazd z familią
To jakaś inwencja twórcza?
34744
Korek wlewowy jest w innym miejscu. Korek odkręca się kluczem typu gwiazda (nasadowy z 2-ma przedłużkami). Jest to mały rozmiar klucza i trzeba uważać żeby nie zerwać ząbków w korku (dociskać mocno w dół przy odkręcaniu). Przy zakręcaniu używać małego momentu dokręcenia bo korek jest stalowy i lubi się spiekać z aluminiową obudową skrzyni. Przy obrobieniu otworu na klucz jest jeden ratunek, ale może nie będzie Ci potrzebny. Japończycy w tej skrzyni zrobili za mały klucz do dużego korka wlewowego.
Olej najlepiej wlewać do skrzyni lejkiem z wężykiem. W przypadku obrobionego gniazda na klucz w korku polecam super patent mojego mechanika. Jak korek jest odkręcony (i wyjęty na chwilę umowy o-ring) przyspawuje się do niego nakrętkę stalową ma M-10 lub M12. W ten sposób do odkręcania korka stosujemy normalny klucz a nie japoński mikro-wynalazek. Pomimo tego trzeba pamiętać o dokręcaniu z wyczuciem (najlepiej moment wg instrukcji skrzyni). Czy ktoś wie ile to ma być Nm?
Ps. Uważam że do tej skrzyni można stosować wiele zamienników oleju (powinien być syntetyczny). Ja przy ostatniej wymianie statycznej wlałem Ravenol i skrzynia chodzi bdb.
https://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1667-RAVENOL-ATF-T-WS-Lifetime-1L-4014835743311.html#/2-pojemnosc-4_l
https://allegro.pl/oferta/ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l-7521996561
morcmarc
03-02-2019, 10:42
Mam kupiony olej Ravenol 4L + 1L.
W tygodniu muszę za to zabrać. Moja Croma ma wszystkie osłony pod silnikiem i tak nie chce mi się tego rozkręcać. Zwłaszcza dojście do bocznych śrub (od strony kół)
Wyciągnę akumulator i poszukam tej śruby. Naczytałem się o problemach z odkręceniem.
W takich przypadkach aby nie obrobić śruby zawsze skrobałem śrubokrętem i obdmuchiwałem.
Mam dobrej klasy zestaw bitów HEX z twardej stali (do udaru) i pokrętło łamane - 62cm.
Ważny jest pierwszy moment. Jak zerwie "wiązanie" stali i alu (charakterystyczne skrzypnięcie) to śruba pójdzie.
Chcę pójść na skróty. Naoglądałem się filmów i naczytałem z wymian przy oplach i tam średnio wychodzi 3,5L +/-0,2L
Wleje od razu 3,5L.
Na pierwsze wlanie wchodzi średnio 2,5L-2,8L do momentu gdy zaczyna lecieć przelewem kontrolnym. Przy 2,8L już leci ciurkiem przelewem.
Należy zakręcić kontrolny. Dolać 0,5L. ODPALIĆ SAMOCHÓD. Z tego co wiem to konwerter i pompa sporo oleju zabiera.
Po otwarciu kontrolnego może zlecieć nawet do setki. Po tym wszystkim - zakręcić kontrolny, wyłączyć samochód i dolać kolejne pół litra.
W związku z tym iż zwale akumulator to będę zmuszony po spuszczeniu nalać owe 3,5L bo nie będę miał jak dolewać. .
Ja nie demontowałem akumulatora. Do lejka dołożyłem ok 0,5 m igielitowego węża i końcówkę włożyłem do otworu wlewowego w skrzyni. Krótko mówiąc był to lejek z przedłużką.
Witajcie koledzy,
Chciałbym się podpiąć pod temat, na początku roku stałem się posiadaczem leciwej już cromy 1.9 150km z automatyczną skrzynią biegów.
Zastanawiam się nad zmianą oleju, chociaż po tym co się naczytałem sprawa jest niemal pewna, pozostaje jedynie kwestia czy statycznie, czy też domowo-dynamicznie. Do przemyślenia w zależności od dostępnej motywacji :)
Chciałem się natomiast poradzić o to jaki olej zalać? Dzwoniłem do "zaprzyjaźnionej" hurtowni z olejami i tam powiedzieli mi, że wystarczy olej ATF-III, jednak jeżeli chciałbym się uprzeć na ATF-VI, to nie ma problemu, mają go w ofercie i na pewno nie zaszkodzi wyższej klasy. Czy ktoś wie jak z tym jest, czy faktycznie wystarczy niższej klasy, czy też lepiej skupić się na "VI"?
Kolejna kwestia, to firma jakiej olej zaproponowali mi, mianowicie Venol, czy ktoś z was spotkał się z nią? Jakie macie opinie? Tu: https://venol.de/pl/produkty/przemysl-i-maszyny-oleje-hydrauliczno-przekladniowe/venol-atf-vi/ link do oleju o którym myślałem...
Czy też lepiej skupić się na czymś o czym było pisane na forum, jak PETRO-CANADA ATF DEXRON VI, lub RAVENOL ATF Fluid T-IV?
Pozdrawiam.
Marcin_Croma
13-03-2019, 11:54
Przekonałem się w końcu do wymiany :okulary:
W lokalnym warsztacie za kompleksową usługę wołają 500 - płukanie i takie tam maszynowe eciepecie plus olej oczywiście.
Wszystko ok ale leją tylko liqui moly. Ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem do ASB tej marki?
damazy61
16-03-2019, 18:03
Pytanie do tych co się znają. Czy w Cromie 1.9 150KM automat siedzi dokładnie ten sam automat co w Alfie 159 z analogicznym silnikiem? Czy automat z alfy można zainstalować w Cromie czy wymaga to jakiś kombinacji?
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
automat siedzi ten sam, nie powinno być żadnych różnic. porównywałem skrzynię z vectry C z Croma i jest dokladnie to samo. napewno jednak skrzynie z tym samym oznaczeniem z Volvo i innych marek nie beda pasowac
damazy61
17-03-2019, 13:41
Podobno jest inna obudowa i inny rozstaw śrub do mocowania. Środek jest ten sam.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Przymierzam się do wymiany dynamicznej oleju w ASB. Tu moje pytanie, czy ktoś z was zna te firmy?
https://www.asbpalka.eu/kontakt/
i
Art-Mag - Automatyczne i manualne skrzynie biegów - Gliwice (http://kaj-box.pl/skrzynie/)
Lub zna jakiegoś ogarniętego na śląsku?
Przekonałem się w końcu do wymiany :okulary:
W lokalnym warsztacie za kompleksową usługę wołają 500 - płukanie i takie tam maszynowe eciepecie plus olej oczywiście.
Wszystko ok ale leją tylko liqui moly. Ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem do ASB tej marki?500 zł za dynamiczna wymianę?? Sam koszt oleju lepszej jakości to 550 zł. A gdzie reszta?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Sorki nie doczytałem że to za samą robotę.
Marcin_Croma
22-03-2019, 20:12
500 zł za dynamiczna wymianę?? Sam koszt oleju lepszej jakości to 550 zł. A gdzie reszta?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Sorki nie doczytałem że to za samą robotę.Dobrze, że doczytales[emoji41]
Wysłane z mojego Nokia 6.1 przy użyciu Tapatalka
Na dynamiczną wymianę oleju w skrzyni tutaj: https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/ Sprawdzone.
Witam czy jest jakiś bagnet do sprawdzenia ilości oleju lub da się to zobaczyć przez podlaczenie obd ? Silnik 2.4 200 km
Abramsik
20-07-2020, 10:14
W naszych skrzyniach nie ma bagnetu ani nie sprawdzisz ilości oleju przez OBD. Jeśli chcesz wymienić olej (nie wiem jak długo posiadasz Crome) lub ogólnie sprawdzić ASB polecam FUNCAR Trakt Lubelski 195. Ja właśnie u niego serwisuje swoją ASB.
Marcin_Croma
22-10-2020, 18:13
no i wymienione...w końcu...
zużyto 12,5 litra tego oto specyfiku https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-ATF-1800/148
zastosowano również https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-przekladni-automatycznych/118
koszt 1200 plny
no i wymienione...w końcu...
Można wiedzieć gdzie robiłeś ??
Marcin_Croma
23-10-2020, 14:06
Można wiedzieć gdzie robiłeś ??
Autoserwis Rajsko (http://www.autoserwis.magdziarz.org/)
Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat. Czy taki olej będzie w porządku do skrzyni ASB w Cromie?
https://allegro.pl/oferta/febi-101161-olej-do-skrzyni-af40-opel-insignia-a-9567145488
Czy jakiś inny byłby lepszy? Jakiś link może?
https://allegro.pl/oferta/petro-canada-atf-dexron-vi-4l-x-3-10113149341
Ten byłby lepszy/równie dobry? Podpowiedzcie coś, bo sam nie potrafię podjąć decyzji w tym wypadku.
Abramsik
07-05-2021, 06:50
Kolego nie odpowiem na Twoje pytanie bo się nie znam. Natomiast mogę powiedzieć na jaki olej zalał mi do skrzyni specjalista od ASB z którego usług korzystam od 2018 r. W mojej ASB jest zalany RAVENOL (ATF-T-WS Lifetime - prawdopodobnie bo muszę sprawdzić na kwitach z wymian). Najlepiej jednak jak znajdziesz w swojej okolicy polecanego speca i sprawdzisz.
Dzięki za odpowiedź.
Problem ze specem w mojej okolicy polega na tym, że nie miał zupełnie w planach powiedzieć jaki olej stosuje. Ogólnie gadka była na zasadzie, zmienię na taki jaki uważam i albo płacisz albo wypad.
Oczywiście nie są to dosłowne słowa "speca" ale czytane między wierszami. Dlatego postanowiłem, że wymianę oleju zrobię sam pod okiem i pomocą mechanika, który co prawda ma swój warsztat, ale nie zajmuje się skrzyniami automatycznymi. Z tego powodu dopytuje o olej jaki kupić.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.