Zobacz pełną wersję : Fiat ecu scan
Witam, zakupiłem Interfejs FIAT ECU SCAN USB we wtyku OBD2. Czy ktoś kto u siebie instalował program i używa mógłby ad A do Z opisać całą procedurę instalacji i ustawień aby można było korzystać z tego dobrodziejstwa. Podejrzewam że nie jedna osoba jeżdżąca Cromą z tego skorzysta a i następni posiadacze też nie będą musieli szukać po kilkunastu postach tylko znajdą całość w jednym miejscu.
Ps. Do kabelka dostałem płytę instalacyjną (co z tego cholerstwa trzeba zainstalować?, nie ma konkretnego pliku do instalacji całości. A co z tym kabelkiem gdybym chciał podłączyć do netbooka lub innego ultrabooka który nie ma stacji dysku? Który program chodzi bez problemu? Ja zainstalowałem fiatecuscan 2.6 - Full wersja PL. Nie wiem co z tymi kluczami i kodami. Po podłączeniu przewodu do kompa i uruchomieniu programu wyświetla informację że nie widzi połączenia.
Z góry dziękuję osobie która poświęci chwilkę czasu i pomoże mnie i innym klubowiczom.
W dziale download jest kilka wersji dostępnych do ściągnięcia. Jedna jest demo (sprawdzałem i działa) i ograniczeniem jest skanowanie równoczesne 4-rech parametrów i czas pracy limitowany (chyba 20 min).
FiatEcuScan 2.72 PL wersja darmowa, download - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/161)
Druga jest wersja pełna (bez instalacji) ale tej nie testowałem.
FiatEcuScan 2.6 PL full, download - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/35)
malutki640
04-03-2014, 19:59
Wersji jest dużo, aktualnie to MES jest w dziale download. Instalacja "uzdrowionego" programu pozwala korzystać ze wszystkich funkcji, lub zakup licencji za ok 50 eur. Istotne jest prawidłowe zainstalowanie sterowników usb aby interfejs był obsługiwany. W sumie nic strasznego. Powodzenia.
Panowie, wiecie może jak wyzerować licznik serwisowy (do następnej wymiany) po zmianie oleju ? Wygląda na to że programy, o których wspominałem są okrojone i nie wchodzą do opcji serwisowych.
malutki640
04-03-2014, 22:32
.... Wygląda na to że programy, o których wspominałem są okrojone i nie wchodzą do opcji serwisowych.
Wchodzą jak najbardziej, tylko we "właściwej" wersji ;-);-);-)
Dajcie jakieś namiary na tą właściwą wersję.
malutki640
05-03-2014, 20:13
Dajcie jakieś namiary na tą właściwą wersję.
np: Multiecuscan1.3 witamina - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/651)
i Multiescuscan 1.7 full - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/697)
A czy te wersje mają możliwość wyzerowania licznika po wymianie oleju oraz wypalanie serwisowe DPF?
Czy to drugie da się zrobić w domu czy jest potrzebny jakiś specjalny osprzęt?
Co do zerowania to MES 1.7 z ELM 1.4 na pewno daje radę, bo sam mam taki zestaw i działa. Wcześniej miałem interfejs KKL do Fiata i nie wchodził serwis. Co do DPF nie sprawdzałem bo fabrycznie nie mam tego ustrojstwa.
Witam,
dziś kupiłem kabel elm 327 v2 i od razu przeskanowałem swoją crome. Łączy sie super, pierwsze chciałem potwierdzić swój przebieg, i w odometr pokazuje 180xxx, w liczniku 183700. Najbardziej mnie zaciekawiło wskazanie km w dpf, od ostatniej wymiany pokazuje 15 800( nie 158 000), czyżby dpf był wymieniany? Co o tym sądzicie? Co mi się jeszcze rzuciło w oczy to to że któryś z modułów był programowany 18.01.2013r.
Który program posiada więcej możliwości?
MES jest nową wersją FESa.
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/)
Croma 08
04-11-2014, 20:15
Pezet 3 ja też po zakupie kabelka zrobiłem dokładnie co Ty :smile: u mnie całe oprogramowanie samochodu jest zbieżne z datą produkcji auta, z przebiegiem podobna historia, dpf nie zwróciłem uwagi :smile: Być może ten moduł był wymieniany i stąd inna data lub zwyczajnie ktoś coś grzebał. A wiesz może który to moduł ma inną datę ?
Pezet 3 ja też po zakupie kabelka zrobiłem dokładnie co Ty :smile: u mnie całe oprogramowanie samochodu jest zbieżne z datą produkcji auta, z przebiegiem podobna historia, dpf nie zwróciłem uwagi :smile: Być może ten moduł był wymieniany i stąd inna data lub zwyczajnie ktoś coś grzebał. A wiesz może który to moduł ma inną datę ?
Data programowania sterownika silnika jest 01/2013 (wtedy była jeszcze w leasingu dlugoterminowym we Wloszech), więc grzebanie przy przebiegu wykluczam, tym bardziej że wszystkie wpisy z ksiązki sie pokrywają. Być może dpf był wymieniany na nowy, albo czyszczony. Fakt faktem że teraz dpf ma około 24 tys km od wymiany.
Czy po wymianie oleju sam mogę FES-em wyzerować auto i podać stan licznika przy następnej wymianie?
Croma 08
05-11-2014, 15:08
Cześć, co do kilometrów to nie wiem bo robię ich rocznie około 20 tys, ale jak zapomniałem po roku skasować inspekcję olejową to miałem komunikat i FES-em go skasowałem, wersja z DPF-em.
Pozdr
Czy po wymianie oleju sam mogę FES-em wyzerować auto i podać stan licznika przy następnej wymianie?
Jeżeli zmieniasz co 30 tys, możesz wykasować inspekcję. Ja zmieniam olej co 12-15tys.km, a inspekcję kasuję jak wyskoczy. Czyli mniej więcej co drugą zmianę oleju.
banny121
02-02-2021, 09:11
witam Nie moge skasowac bledu airbag po podlaczeniu fiatecuscan nie widac tego bledu a kontrolka swieci nadal?
witam Nie moge skasowac bledu airbag po podlaczeniu fiatecuscan nie widac tego bledu a kontrolka swieci nadal?
A jesteś pewny że podłączyłeś się do modułu Airbag.
rajtkezjusz
02-02-2021, 23:13
Do tego modułu może być potrzebna odpowiednia przejściówka ,ale takowy komunikat powinien wyskoczyć przy próbie przejścia w ten zakres MESa
Musisz podłączyć się do obwodu Airbaga..
Możesz zmodyfikować swój lub kupić przejściówkę: https://allegro.pl/oferta/adapter-mes-multiecuscan-alfaobd-fiat-dla-elm-327-7708099220?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy+-+Diagnostyka+i+pomiary&gclid=CjwKCAiAjeSABhAPEiwAqfxURYe_skj0rjJUOHF2vBeZ Gp3racEZRy3QgupU30CfFpHktzxaGKRlWBoCIvwQAvD_BwE
Do diagnostyki poduszek w Cromie wystarczy kabel - ELM 327 v1.3+, nie są potrzebne żadne przejściówki.
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Być może tak jest w wersji 1,3+... W każdym razie mój interfejs 327 jak go nie przełączę na obwód Air-Bag to nic nie pokazuje...
Witam.
Mam problem z połączeniem się z moją cromką. Wcześniej kilka razy mi się udawało - co prawda na starym kompie z win 7 który padł ale wszystko działało. Kasowałem inspekcje olejowe, błędy, sprawdzałem DPF, wtryski ip. Mam kabel od viakena. Niedawno zmieniłem kompa (win 10) i zainstalowałem Fiat MES 3.6 by MrRorry. ściągnięty z działu download. Sterowniki do kabelka ze strony Viakena. Zainstalowałem wszystko bez problemu, skonfigurowałem port com jak trzeba, test w programie wychodzi ok, pokazuje komunikat, że powinien się połączyć bez problemu a po podłączeniu do autka wyskakuje komunikat:
ELM327->ECU Connection failed! Sprawdź kabel i ustawienia portu COM!
Podpowiedzcie coś koledzy gdzie szukać problemu. Jakie ustawienia portu zastosować. A może ta wersja MES ma jakiś błąd (nie pamiętam czy wcześniej też jej używałem czy jakiejś innej).
malutki1989
20-05-2021, 12:46
Problemem jest wersja MES, w sensie, że jest nieoryginalna. Poza tym ta wersja MES nie jest do końca kompatybilna z 10... Z resztą po każdej aktualizacji 10 są jakieś mniejsze lub większe problemy. Dlatego ja do diagnostyki korzystam z 7 i oryginalnego MES'a zakupionego na https://www.multiecuscan.net/
mietus555
20-05-2021, 19:03
Miałem ten sam problem i skontaktowałem się z Viakenem. Dostałem odpowiedź co robić w takim wypadku, tj. zastosować stary sterownik do portu COM, znajdziesz go na płytce od Viakena.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.