Zobacz pełną wersję : fiat punto 1 1.1 cieknie płyn chłodzący wężem chłodnicy
jareknowak
02-03-2014, 21:06
Dzisiaj przejechałem 20km postawiłem samochód na parkingu i po chwili zauważyłem pod nim plamę gdy otworzyłem maskę okazało się że płyn leciał dolnym wężem chłodnicy i wężem z nagrzewnicy i przy odkręcaniu korka od zbiorniczka syczało powietrze i podnosił się poziom płynu. Dzieję się to na gorącym silniku na zimnym niema żadnych wycieków.Ogrzewanie działa,wentylator się włącza.Proszę o rady co może być tego przyczyną.
Sprawdź czy te węże nie są dziurawe albo pęknięte. Ze starości może poparciały. Na rozgrzanym silniku w obiegu chłodzenia wytwarza się ciśnienie więc przy odkręcaniu korka chłodnicy powinieneś słyszeć syczenie. A jak silnik (a raczej płyn w chłodnicy) się ochłodzi np. po nocy to ciśnienie schodzi. Więc może być tak że jak jest ciśnienie to jakąś dziurką albo spod opaski zaciskowej wali płyn.
jareknowak
03-03-2014, 13:14
A dlaczego na rozgrzanym silniku mam cały czas pełny zbiorniczek płynu gdy odkręcam korek wylewa się a na zimnym jest wszystko ok. Nigdy wcześniej tak nie było.
andrzejmc
03-03-2014, 14:06
Zrób proste doświadczenie:odkręć korek chłodnicy, odpal zimny silnik (lub lekko ciepły) ,poczekaj aż nabierze temperatury i na odkręconym korku chłodnicy poproś drugą osobę o dodanie gazu,a sam obserwuj czy w płynie znajdującym się w zbiorniczku wyrównawczym nie unoszą się bąbelki .Oczywiście zachowaj ostrożność.
Dodatkowo może śmierdzieć spalinami.
Jeśli tak jest to do wymiany będzie uszczelka pod głowicą.
jareknowak
03-03-2014, 19:36
Nie zauważyłem żadnych bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku ani na ciepłym.
andrzejmc
03-03-2014, 20:38
Skoro tak to jest przyczyną może być sam korek zbiorniczka wyrównawczego (chłodnicy)-znajduje się w nim zaworek membranowy regulujący nadmierny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Spróbuj go podmienić.
Czy silnik się nie przegrzewa ?
Układ jest ciśnieniowy po nagrzaniu auta i odkręceniu powinno syknąć bo w środku jest ciśnienie z nagrzanego powietrza w zwiększonej objętości płynu który jest gorący. Skoro kapie ciecz chłodząca to najprawdopodobniej będzie tak jak pisał THS jeśli silnik sie nie przegrzewa i jest ogrzewanie to trzeba bedzie z wężami porządek zrobić
jareknowak
03-03-2014, 21:54
To pęknięty wąż może być przyczyną podnoszenia się płynu pod sam korek aż się wylewa ze zbiorniczka na ciepłym silniku. Wygląda to tak jak by się zapowietrzał.
podnosi się Ci płyn bo układ jest zapowietrzony lub walnięta jest uszczelka pod głowicą.Zrób sobie porządek z wężami,odpowietrz układ a jak dalej będzie sadzić płyn to czeka Cię demontaż głowicy
płyn leciał dolnym wężem chłodnicy i wężem z nagrzewnicy i przy odkręcaniu korka od zbiorniczka syczało powietrze i podnosił się poziom płynu tu nic mowy nie było że płyn wylewa się zbiornikiem. Więc odpowiedziałem tak jak zrozumiałem to powyższe zdanie. W takim przypadku też bym stawiał na zapowietrzony układ. Trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych.
jareknowak
10-03-2014, 21:58
Wymieniłem korek od zbiorniczka i wszystko wróciło do normy.
andrzejmc
12-03-2014, 01:01
A jednak :roll:
jareknowak
12-03-2014, 22:33
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.