PDA

Zobacz pełną wersję : fiat punto 1 1.1 cieknie płyn chłodzący wężem chłodnicy



jareknowak
02-03-2014, 21:06
Dzisiaj przejechałem 20km postawiłem samochód na parkingu i po chwili zauważyłem pod nim plamę gdy otworzyłem maskę okazało się że płyn leciał dolnym wężem chłodnicy i wężem z nagrzewnicy i przy odkręcaniu korka od zbiorniczka syczało powietrze i podnosił się poziom płynu. Dzieję się to na gorącym silniku na zimnym niema żadnych wycieków.Ogrzewanie działa,wentylator się włącza.Proszę o rady co może być tego przyczyną.

THS
03-03-2014, 09:28
Sprawdź czy te węże nie są dziurawe albo pęknięte. Ze starości może poparciały. Na rozgrzanym silniku w obiegu chłodzenia wytwarza się ciśnienie więc przy odkręcaniu korka chłodnicy powinieneś słyszeć syczenie. A jak silnik (a raczej płyn w chłodnicy) się ochłodzi np. po nocy to ciśnienie schodzi. Więc może być tak że jak jest ciśnienie to jakąś dziurką albo spod opaski zaciskowej wali płyn.

jareknowak
03-03-2014, 13:14
A dlaczego na rozgrzanym silniku mam cały czas pełny zbiorniczek płynu gdy odkręcam korek wylewa się a na zimnym jest wszystko ok. Nigdy wcześniej tak nie było.

andrzejmc
03-03-2014, 14:06
Zrób proste doświadczenie:odkręć korek chłodnicy, odpal zimny silnik (lub lekko ciepły) ,poczekaj aż nabierze temperatury i na odkręconym korku chłodnicy poproś drugą osobę o dodanie gazu,a sam obserwuj czy w płynie znajdującym się w zbiorniczku wyrównawczym nie unoszą się bąbelki .Oczywiście zachowaj ostrożność.
Dodatkowo może śmierdzieć spalinami.
Jeśli tak jest to do wymiany będzie uszczelka pod głowicą.

jareknowak
03-03-2014, 19:36
Nie zauważyłem żadnych bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku ani na ciepłym.

andrzejmc
03-03-2014, 20:38
Skoro tak to jest przyczyną może być sam korek zbiorniczka wyrównawczego (chłodnicy)-znajduje się w nim zaworek membranowy regulujący nadmierny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Spróbuj go podmienić.
Czy silnik się nie przegrzewa ?

Fuczak
03-03-2014, 21:04
Układ jest ciśnieniowy po nagrzaniu auta i odkręceniu powinno syknąć bo w środku jest ciśnienie z nagrzanego powietrza w zwiększonej objętości płynu który jest gorący. Skoro kapie ciecz chłodząca to najprawdopodobniej będzie tak jak pisał THS jeśli silnik sie nie przegrzewa i jest ogrzewanie to trzeba bedzie z wężami porządek zrobić

jareknowak
03-03-2014, 21:54
To pęknięty wąż może być przyczyną podnoszenia się płynu pod sam korek aż się wylewa ze zbiorniczka na ciepłym silniku. Wygląda to tak jak by się zapowietrzał.

Kamilex
05-03-2014, 20:17
podnosi się Ci płyn bo układ jest zapowietrzony lub walnięta jest uszczelka pod głowicą.Zrób sobie porządek z wężami,odpowietrz układ a jak dalej będzie sadzić płyn to czeka Cię demontaż głowicy

THS
05-03-2014, 21:57
płyn leciał dolnym wężem chłodnicy i wężem z nagrzewnicy i przy odkręcaniu korka od zbiorniczka syczało powietrze i podnosił się poziom płynu tu nic mowy nie było że płyn wylewa się zbiornikiem. Więc odpowiedziałem tak jak zrozumiałem to powyższe zdanie. W takim przypadku też bym stawiał na zapowietrzony układ. Trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych.

jareknowak
10-03-2014, 21:58
Wymieniłem korek od zbiorniczka i wszystko wróciło do normy.

andrzejmc
12-03-2014, 01:01
A jednak :roll:

jareknowak
12-03-2014, 22:33
Dziękuje wszystkim za pomoc.