Zobacz pełną wersję : JTDm 120 KM traci moc
Wprawdzie chodzi o Alfę ale pytam tutaj bo nie mogę sobie poradzić.
Auto jedzie normalnie i nagle traci moc. Totalny muł. Podmieniłem EGR, podmieniłem przepływomierz, EGR był też zaślepiony pełną blaszką.
Po odpięciu przepływomierza wszystko działa jak należy, ma moc i jedzie normalnie.
Czasami jadę normalnie i po zmianie biegu stop, albo odpalam - nie reaguje na gaz ale po kilku przygazowaniach rozkręca się.
Wczoraj robiłem próbę jest jeszcze ciekawiej. Najpierw nie mogłem ruszyć z miejsca i wyskoczył P0402. W ogóle nie reagował na pedał gazu.
Potem odpiąłem przepływomierz i przejechałem się kawałek żeby się rozgrzał. Po podpięciu ponownym chwilę jechał normalnie (w logu do 22 s).
Następnie zaczął słabnąć - zmierzona ilość powietrza zbyt niska.
Później zmierzona ilość powietrza dużo za duża.
Po tej przejażdżce wyskoczył błąd P010F.
13355
Wg mnie przepływomierz do wymiany plus kasowanie błędów. Element pomiarowy przepływomierza wymaga stabilnego podgrzewu (i "drucik" i opornik) - jeśli któryś element jest uszkodzony lub mocno zanieczyszczony to podgrzewanie nie będzie liniowe tylko skokowe, powodując zmienne parametry podawane do komputera. Stąd też możliwym jest chwilowe prawidłowe działanie silnika a za chwilkę "mulenie". Odpięcie przepływomierza powoduje tryb awaryjny silnika i podawanie sygnałów na ustalonym, jednostajnym poziomie niezależnie od zapotrzebowania.
W sumie drugi przepływomierz był używany o niewiadomym stanie.
Jak to jest, czy przepływomierz (ilość zmierzonego/oczekiwanego powietrza) decyduje o otwarciu EGR?
Kolego zaslepienie dla tego silnika powinno mieć 3 dziurki. To taka ciekawa uwaga. W przeciwnym razie silnik muli.
trzy dziurki mam na stałe, dla próby założyłem pełną blaszkę
Ja dodam, że choć mam sprawny egr to kupiłem zaslepke w aso i zaslepilem. Wyczulem odczuwalny spadek mocy, zdjalem zaslepke i z powrotem auto ma moc. Może zdejmij zaslepke w ogóle i zobacz kak autko się zachowuje.
Z blaszką z otworami jeżdżę od 1,5 roku i wszystko było OK
Pozostaje zdobyć nowy przepływomierz chociaż na wypróbowanie. Nie mam pomysłu
Hmmm... Przyszedł mi na myśl jeszvze jeden pomysł. Czujnik polozenia pedalu gazu. Skoro czasem nie reaguje na wciśnięcie ... Kurczę gdybyś był bliżej to podjechalbym i podmienili byśmy. Na odległość to wróżenie z fusow, przyczyn w dezlu może być naprawdę sporo. Błąd, o którym wspomniałeś tj. P0402 świadczy o nieszczelnosci egr. Do wymiany.
Chyba w końcu znalazłem. Jednak nieszczelność dolotu. Nieszczelna była rura między przepływomierzem a turbiną. A konkretnie króciec od odmy. Nic nie było widać, dopiero jak szarpnąłem odmą to całkiem odpadła. I wtedy widać było że od spodu miała nieszczelność. Pokleił mi to gość co spawa plastiki.
Zobaczymy co będzie się działo chociaż już widzę że to było to.
Dzięki wszystkim za zaangażowanie
Oo popatrz, kto by pomyślał że taka blachostka.
Niestety dalej się bujam. Założyłem nowy przepływomierz i dalej to samo. Bez przepływomierza lata jak ta lala. Po podpięciu nie chce ruszyć z miejsca. Poddaję się
Nie rozumiem, założyłeś przepływkę i dupa za przeproszeniem?
Czy Wy tam na południu nie macie mechaniorów, którzy znają się na robocie? Ewidentnie coś musi być z tą przepływką.. może wtyczka, może kable - może jakieś spięcie po drodze?
wychodzi na to, że odłaczając przepływkę wrzuca autko na awaryjny. Po podpięciu przepływki traci moc...szkoda kolego, że tak daleko mieszkasz - bo sam z ciekawości otworzył bym tą alfoską machę i pogrzebał - nie chce mi się wierzyć coś...
Nie prawda toko :-P nie musi być przepływka walnięta. Jeździłem z podobnym problemem przez pół roku i dopiero szósty mechanik mi pomógł.
Problem jest rzeczywiście z powietrzem, ale nie z jego pomiarem, a utrudnionym przepływem. Musisz się przyjrzeć kolektorowi dolotowemu. Może być cały w sadzy. U mnie kanały były bardzo mocno zwężone przez to i auto nie jechało.
Może ewentualnie wydech... Też może blokować.
Może ewentualnie wydech... Też może blokować
Co może oznaczać zapchany dpf. Jak sprawdzić dpf, poza stopniem zatkania w FESie, czy jeszcze powinien ciągnąć czy już do wyrzucenia?
Wcześniej, przed tą awarią wypalał się z częstotliwością 450-600 km. Teraz zrobiłem niecałe 350 bo jeżdżę bez przepływomierza. W większości jeżdżę po mieście więc dpf dobrze nie ma
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.