PDA

Zobacz pełną wersję : Marea Weekend 1.9 TD Zapytania elementy tylnej belki.



waldek0234
28-02-2014, 19:07
Witam

Potrzebuje pomocy, przygotowuje się do wymiany poduszek tylnej belki (tych z przodu bo już z jednej strony zaczynają bardzo tłuc). Około rok temu wymieniałem zestawy naprawcze na wahaczach, mechanik próbował ściągnąć całą belkę, żeby sobie ułatwić i poległ na dwóch śrubach przednich mocujących tylną belkę stwierdził, że nie odkręci bo urwie.

1. Idąc tokiem jego słów chciałbym się zabezpieczyć przed faktem i takie śruby zakupić przed wymianą stąd moje pytanie gdzie najszybciej takie śruby dostać,czy są to zwykłe śruby czy specjalne ?

Dane śrub : przód -nr eper: 46447085 ŚRUBA M12X75, tył - 46447086 ŚRUBA M12X95

2. Szukam również poduszek do belki (nr eper: 46517337) które tam będą pasować, bo nie ukrywam nie mogę sobie pozwolić na ściągnięcie belki, mierzenie i zamówienie poduszek ze względu na czas jaki by to zajęło łącznie, może ktoś wie dokładnie jakie tam wchodzą te poduszki bo na alledrogo parę sztuk jest ale nikt mi nie potrafi odpowiedzieć czy one są do przodu czy tylu tej belki ? (mile widziany link lub jakaś fotka naprowadzająca)

Dokładne zdjęcie poszukiwanych poduszek:
13344

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

pit14
28-02-2014, 21:59
witam . Poduszki tylnej belki PODUSZKA TULEJA BELKI WÓZKA TYŁ BRAVA MAREA TEMPRA (3936285437) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/poduszka-tuleja-belki-wozka-tyl-brava-marea-tempra-i3936285437.html) to są przednie śrub nie musisz kupować , wystarczy w tył podłużnicy wlać po 0,5l oleju przez otwory do odkręcania amorka (góra)1-2 dni wcześniej , i dziwię się mechanikowi że opuszczał belkę do wymiany łożysk wahacza

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

dodam jeszcze że jak się już bierzesz za belkę , to wymień i te większe silentblocki z tyłu

waldek0234
11-03-2014, 12:35
Dzięki, pojawił się drugi problem , potrzebuje nowej belki do Marysi 1.9 TD 100 (nr eper 92339898) i będąc na szrocie mają ale tylko do bravo/ bravy , przejrzałem eper i bravo/a mają inny numer 46517337, te belki według eper były też montowane w marei wersji brazylijskiej. Czy idąc tym tokiem myślenia będą pasować do mojego modelu ? Z góry dziękuje za odpowiedź.

pit14
11-03-2014, 17:35
A co w starej się stało ? Złamała się ?

waldek0234
11-03-2014, 17:46
Stara belka była spawana (oczywście nie prosto) i w prawym kole mi ścina oponę delikatnie, robiąc już poduszki doszedłem do wniosku że wymienię belkę na "nową" prostą, wahacze i reszta zostanie przełożona ze starej, planuje kupić nowe opony i szkoda by było je założyć żeby je odrazu ścieło. A na szrocie za taką belkę powiedzieli mi 120 zł tylko , że własnie od bravo maja .

pit14
11-03-2014, 19:52
Ciężka sprawa będzie z belką , w miarę dobrym stanie w italkarze widziałem ale coś koło 400 a takie z dużą ilością rudej to 200-300 zł . chyba na MCP czytałem że kolega zregenerował belkę - kupił rurę długości belki i średnicy zewnętrznej tak że mu ciasno weszła w środek i obspawał ją , powiem szczerze że niegłupie rozwiązanie tym bardziej że te belki są w cenie

waldek0234
11-03-2014, 20:40
Też je widziałem ale po co wydawać 400 jak można 120 zł ? , a jutro akurat koło szrotu będe przejeżdżał gdzie mają te belki i je zerknę , jak będą dobre, nie pogniłe i proste to bym sobie taką wziął tymbardziej za taką kase jaką mi powiedzieli, wyczyścić i odmalować taką mogę bez problemu mam gdzie i czas do wymiany. Tylko się rozchodzi tak jak wcześniej, czy podejdą od bravo/y ? Przejrzałem parę tematów i piszą forumowicze, że powinno podejść bez problemu, natomiast moje wątpliwości wzbudziły inne numery ramy w eperze. A, że jestem amatorem/samoukiem to pytam :)

byrrt
12-03-2014, 09:07
Bravo/brava/marea belka ta sama. Tylko wahacze są inne w wersji z tarczami.. może warto taki komplecik kupić od razu?

waldek0234
14-03-2014, 21:46
Niestety mojej marysi jest bliżej ku końcowi niż reanimacji na 18-stkę :( a więc wiadomo jak z kosztami ... Po dogłębnym przeanalizowaniu doszedłem do wniosku, że sam ją postaram się dźwignąć i wymienić poduszki na belce. Zlokalizowałem 4 zatyczki do śrub łączących belkę z nadwoziem, planuje je systematycznie/profilaktycznie zalewać WD i olejem ze względu na spokojny obrót sprawy. Planuje to tak ... Wjechać na najazd i poluzować śruby mocujące belkę/lub/ poluzować śruby i podnieść tył., zdemontować układ wydechowy , zdemontować bak,ręczny i przewody hamulcowe odłączyć; "wyjechać" belką zregenerować/wymienić poduszki/amory i na odwrót .... wiadomo w praktyce może wyjść całkiem inaczej ... wskazówki mile widziane jak mam na co uważać przy tej wymianie, jak dobrze wyjdzie to postaram się jakiś tutorial/relacje zrobić ... pzdr

waldek0234
21-03-2014, 10:39
C.D. Marea w górze, belka ściągnięta, poduszki w drodze, ale jak to jest wojna są ofiary więc dwie śruby mocujące belkę bliżej przodu pojazdu odkręciły się elegancko, natomiast dwie z tyłu trzeba było potraktować szlifierką .... są to śruby (w eper 46447086) M12X95, czy to są jakieś specjalne śruby ? dzięki

Zielony
21-03-2014, 23:11
No na pewno mają drobny gwint i jakieś fazki żeby lepiej trafić.U mnie brakowało takiej śruby ale z przodu,zamówiłem w ASO i założyłem ori.12zł to nie jakieś wielkie pieniądze a byłem pewny że jest dobrze przykręcone.

waldek0234
22-03-2014, 20:42
Dzięki za poradę, o to mi chodziło gdzie mam z tym uderzyć bo nie chciałem turne po sklepach robić.

P.S. Kolejna strata przy tej wojnie to przewody hamulcowe, poczytałem parę tematów i nie znalazłem odpowiedzi jaki rodzaj końcówek jest w przewodach hamulcowych KPS-1 Końcówka M10x1,25 rurka 4,8 (http://www.przewody-hamulcowe.pl/kocowki-do-przewodow/13-kocowka-przewodu-hamulcowego-m10x125-rurka-48.html) czy KPS-2 Końcówka M10x1 rurka 4,8 (http://www.przewody-hamulcowe.pl/kocowki-do-przewodow/12-kocowka-przewodu-hamulcowego-m10x1-rurka-48.html) a może jakieś inne ? Dzięki za podpowiedź .

TakiTam
01-04-2014, 21:10
Ja wymianę tych "silenbloków" mam już za sobą. Moje mechaniory zrobili to bez ściągania tłumika i przewodów,ale po wymianie nie chcieli już,żebym do nich przyjeżdżał,heheh. Ponoć bardzo trudna sprawa, no i pomijam fakt że jedne poduchy były dobre a drugie nie i jeździłem po sklepach jak głupi. Chyba to kiedyś opisywałem na tym forum więc poszukaj moich postów-może znajdziesz coś ciekawego dla siebie/...?

waldek0234
01-04-2014, 23:14
Udało się zrobione :) Amory+ poduszki+przewody hamulcowe , i delikatne poprawki blacharskie :), dzięki za podpowiedzi, jeździłem po mechanikach ale co jeden to mądrzejszy więc wziąłem sprawy w swoje ręce :) Trochę to trwało bo praca nie pozwalała na całe dnie wolne ale poniżej przedstawiam mały opis wymiany który ja zastosowałem (bez kanału i prasy).

Skrócony opis :

- Przed cała operacją śruby które się dało (te do odkręcenia przy wymianie) pryskałem wd40, do śrub mocujących belkę jest dojście z środka samochodu zatyczki okrągłe 2 szt w bagażniku i dwie pod fotelami z tyłu
- Dźwigam auto na lewarku od strony kierowcy, podkładając pod wahacz kolki drewniane z belki, aż nie będzie spokojnej pozycji leżącej pod samochodem
- Demontuje tłumik na wysokości połączenia z plecionką ( 3 śruby do odkręcenia), ściągamy gumy tłumika, tłumika wyciągamy ku przodowi przekładają go między linka ręcznego a podwoziem . tłumik nasz :)
- Z prawej strony odkecamy obudowę plastikową od podwozia zaraz przy baku
- Opuszczamy auto z klocków
- Z tyłu auta dostaje się do baku, odłączam przewody paliwowe i czujniki
- Szykujemy 6 szt bloczków fundamentowych i krokwie która przejdzie pod całym tyłem samochodu w miejscach podnoszenia lewarka, szykujemy dwa lewarki i jednocześnie we dwie osoby podnosimy krokiew podkładając po koleji bloczki.
- Demontujemy bak (3 śruby) uważając na wlew paliwa, oraz rurkę przelewową znajdującą się z prawej strony baku.
- Odłączamy przewody hamulcowe. ( U mnie były stare musiałem całe wymienić niestety :( )
- Odłącamy linki od ręcznego pod podwoziem na wysokości łączenia z jedna linka z kokpitu.
- Teraz bierzemy się za odkręcanie śrub belki, u mnie dwie śruby bliżej środka samochodu poszly elegancko, natomiast w tylnych po obrobieniu nakrętki podjeliśmy decyzje o ściąciu ich . Wykręciliśmy żabą po 2 dniach pryskania WD40 ( nowe śruby około 35 za komplet 5 szt w ASO)
- Opuszczamy belkę i mamy najlepszą zabawę czyli poduszki

Poduszki wybiłem przy pomocy przecinaka, natomiast z wstawieniem było ciekawie

Przed wstawieniem poduszek podpiłowałem otwory mocujące je oraz delikatnie towotem nasmarowałem ich uchwyt w ramie, dopasowałem rury które mogłem na nie nałożyć, duży młot, trochę sposobu bo jak się poduszkę wbiło z jednej strony to później dobijało się z drugiej i bez prasy się obeszło :)

Oczyściłem ramę , wymieniłem amory i montaż w sposób odwrotny.

P.S. śruby mocowania belki M12x 95 pasują jako te do przednich jak i tylnych mocowań poduszek , więc kupując 5 szt w ASO mamy pewność, że będą to dobre jakościowo śruby i wszystkie nowe :)

W razie jakichkolwiek pytań pisać to pomogę.

Pozdrawiam