PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana filtrów kabinowego i powietrza



Cromak
26-02-2014, 21:16
Witam wszystkich.
Przejrzałem wszystkie 14 stron w wątku Croma i nie znalazłem niczego podobnego jak w tytule. Wpisałem tez w wyszukiwarkę ale nic się nie pojawiło. Proszę w kilku słowach opisać jak zmienić te filtry. Dzięki!

marrr
26-02-2014, 21:34
kupujesz i wymieniasz hehe Powietrza odkręcasz śrubki wyciągasz stary wkładasz nowy. Kabinowy masz od strony pasażera pod szyba nie pamiętam czy się tam jakieś plastiki demontuje ale i tak jest to bardzo proste do wymienienia.

dominiq
27-02-2014, 07:55
Klapa filtra kabinowego jest mocowana na kołki. Trzeba z nimi uważać, bo się rozlatują. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Jeden kołeczek w ASO to chyba 5 złotych.

galka
27-02-2014, 15:20
Klapa filtra kabinowego jest mocowana na kołki. Trzeba z nimi uważać, bo się rozlatują. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Jeden kołeczek w ASO to chyba 5 złotych.

u mnie też się roleciały, pierwszy sklep z takimi pierdołami.. kołki "chyba "6mm po 1zł :)

Cromak
27-02-2014, 18:54
Dzięki za informacje, rzeczywiście jest pewien kłopot z tymi plastikowymi "gwoździami"

Lucek_
28-02-2014, 22:34
Dziś wymieniłem filtr przeciwpyłkowy w świeżo zakupionej Cromie. Kołki osłony plastikowej podszybia rozleciały się przy demontażu, podobnie jak u innych. Wymiana filtra niby prosta ale nie do końca (jeśli chce się to zrobić dokładnie czyli dobrze). Filtr jest dziwnie mocowany za pomocą zaginanych białych pasków plastiku z haczykami (fragment obudowy filtra). Prawdę mówiąc tak tandetnego mocowania jeszcze nie widziałem. Ciekawe przy której wymianie zaginany pasek plastiku się urwie. Przy wkładaniu wkładu trzeba uważać aby skrajne listki zahaczyły o 4 płaskie płytki na rogach obudowy (gniazdo filtra). Jeżeli nie zaskoczą, to pozostaje szczelina, którą zapylone powietrze przedostaje się do środka auta. Mi za 1-szym razem nie zaskoczyło i pomagałem sobie śrubokrętem. Przy słabej widoczności robi się z tego precyzyjna robota. Nie wiem czemu nie zastosowali sztywnej ramki z filtrem, wkładanej w gniazdo, które jest dość głęboko. Znacznie ułatwiło by to obsługę.
Poza tym spasowanie łączonych plastikowych osłon podszybia jest delikatnie mówiąc nieprecyzyjne. Jakoś te plastiki nie przylegają za dobrze. Przydały by się jakieś lepsze kołki skręcane wkrętem.

SAR37
01-03-2014, 13:09
Przydały by się jakieś lepsze kołki skręcane wkrętem.
Proszę bardzo - w zeszłym tygodniu takie wstawiłem zamiast oryginalnych FIAT:
13346
Opisane jako spinka zderzaka z Hondy, wkręcana wkrętakiem krzyżakowym. Koszt: 1,60zł w najbliższym sklepie z częściami - pasują jak ulał\\:D/
p.s. zdjęcie poglądowe

Armoth
01-03-2014, 14:30
Kołki można dokupić nieoryginalne. Jest taka firma Romix (http://www.romix.pl/)na ich stronie można wpisując model samochodu znaleźć co potrzeba.
Jeśli chodzi o rozlatywanie się starych kołków to można przed próbą ich "wydłubanie" popchnąć je od dołu ciężko wsadzić palec ale się da, wtedy lekko wyjdzie śrubka i łatwiej je wysunąć, albo od góry spróbować je odkręcić.
Jeśli wymieniłeś filtr kabinowy to zwróć uwagę na kilka rzeczy. Na gumowy wężyk który idzie z podszybia, najlepiej jest zaczepić go za filtr wtedy kapiąca woda nie będzie kapała na filtr. Druga rzecz to przewody które są tm w środku. Warto zaczepić je tak, żeby woda która po nich skapuje nie wpadała do filtra. I ostatnie wyczyść odpływy...
Walczyłem z tym wiosną oraz z wodą w filtrze i do teraz mam tramę po większych deszczach sprawdzam czy filtr jest suchy. I na koniec jeśli przy gwałtownym skręcie w lewo w okolicach schowka/ nadkola usłyszysz coś jakby przesypujący się piasek to prawdopodobnie będzie to woda w silniczku nawiewu. Czego oczywiście nie życzę.
Pozdrawiam

EL970NJ
16-06-2015, 13:26
Fotka 1 (trzeba wyjąć 5 kołków) na zdjęciu widac 4.U mnie są one już powyłamywane stad mogłem je wypchnąć od spodu.Fotka 2 : widać założony filtr kabinowy.Fotka 3 : te nieszczęsne kołki na tle opakowania filtra z kodami producentów. 202582025920260

paczer
15-07-2017, 17:13
....a jakiej firmy filtry polecacie?

Capsel
15-07-2017, 17:53
....a jakiej firmy filtry polecacie?

Filtron

michalpodroznik
18-07-2017, 07:09
Filtron, UFI

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

andy5
18-07-2017, 08:02
Sędziszów używane na pierwszy montaz

Stomil
18-07-2017, 08:28
PZL Sędziszów używam od wielu lat do różnych samochodów i jest dobrze.

maciekpt
18-07-2017, 09:59
Ja się zaraziłem do filtra oleju Sędziszów bo kupiłem bez oringów uszczelniających i zostawiłem stare (to była moja pierwsza wymiana oleju w Cromie). Za chwilę zaczęło cieknąć i olej znowu do wymiany :O
Być może oringów nie było w pudełku lub ktoś je wyciągnął. Tego nie wiem ale niesmak pozostał.

michalpodroznik
18-07-2017, 14:57
To juz nie jest ten Sędziszów co kiedys. Prawdopodobnie to chinczyk konfekcjonowany w Sędziszowie.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
18-07-2017, 18:00
Prawdopodobnie Ziemia jest płaska a Słońce kręci się wokół niej. Albo wiesz na 100% albo nie pisz takich domysłów.

mikoz
18-07-2017, 20:53
Ja się zaraziłem do filtra oleju Sędziszów bo kupiłem bez oringów uszczelniających i zostawiłem stare (to była moja pierwsza wymiana oleju w Cromie). Za chwilę zaczęło cieknąć i olej znowu do wymiany :O
Być może oringów nie było w pudełku lub ktoś je wyciągnął. Tego nie wiem ale niesmak pozostał.

Osobiście nie zwalałbym winy na producenta. Skoro nie ma uszczelek to albo oddaje towar albo wymieniam na kompletny. Na pewno nie montowałbym na starych uszczelkach...

michalpodroznik
18-07-2017, 23:53
Prawdopodobnie Ziemia jest płaska a Słońce kręci się wokół niej. Albo wiesz na 100% albo nie pisz takich domysłów.
Och, jakie argumenty...
Tak samo jak ze skrzynią m32.
O filtrach Sędziszów tak, jak napisalem wyzej, mowia mechanicy i ludzie zajmujacy sie serwisem olejowo-filtrowym.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

maciekpt
19-07-2017, 09:04
Osobiście nie zwalałbym winy na producenta
Nie zwalam ale się zraziłem.



Skoro nie ma uszczelek to albo oddaje towar albo wymieniam na kompletny. Na pewno nie montowałbym na starych uszczelkach...

No właśnie nie wiedziałem, że trzeba je wymienić. Napisałem, że to była moja pierwsza wymiana oleju w Cromie. I w ogóle pierwszy kontakt z wymiennym wkładem filtrującym, który uważam za bardzo ale to bardzo kiepski pomysł w porównaniu z wymianą całego filtra.

mietus555
19-07-2017, 09:25
Jeżeli chodzi o Sędziszów to należy do Unimot-u i jak najbardziej ma w ofercie produkcję CHRL

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Kiedyś dostałem ofertę od Unimot-u na filtry Sędziszowa w cenach tak niskich że nieprawdopodobne aby były dobre za te pieniądze.

Abramsik
19-07-2017, 09:33
Jak robimy mały OT o miejscach produkcji to jeśli chodzi o filtry paliwa: MANN Made in ChRL, FILTRON Made in Poland. I teraz pytanie czy kierujemy się marka czy krajem produkcji?

mietus555
19-07-2017, 09:34
Ja osobiście uważam markę za priorytet.

Abramsik
19-07-2017, 09:41
Ja osobiście uważam markę za priorytet.

To jest nas dwóch.

Stomil
19-07-2017, 10:20
Och, jakie argumenty...
Tak samo jak ze skrzynią m32.
O filtrach Sędziszów tak, jak napisalem wyzej, mowia mechanicy i ludzie zajmujacy sie serwisem olejowo-filtrowym.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Rozumiem, że Twoja praca jest związana z motoryzacją i codziennie masz kontakt z rożnymi mechanikami i z każdym z nich rozmawiasz na temat filtrów. Jeżeli nie, to wyciąganie wniosków na jakikolwiek temat po rozmowie z kilkoma osobami jest błędem.

michalpodroznik
19-07-2017, 10:31
Mam kontakt z mechanikami i osobami zajmujacymi sie profesjonalnym serwisem wymiany plynow eksploatacyjnych oraz filtrow. Slucham ich opinii. Tyle.

Ps. A brak uszczelek w filtrze oleju Sedziszow, o którym pisal kolega wyzej, to nie jest jednostkowy przypadek. To raczej norma.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Abramsik
19-07-2017, 10:35
A brak uszczelek w filtrze oleju Sedziszow, o którym pisal kolega wyzej, to nie jest jednostkowy przypadek. To raczej norma. Mam pytanie czy kupowałeś ten filtr przez neta czy osobiście w sklepie?

michalpodroznik
19-07-2017, 10:38
Ja SędzisZowa nie kupuje od 7-8 lat. Z polskich firm wole juz filtrona. Do cromy daje Ufi.
Kiepska opinia o Sędziszowie krazy od niedawna. O braku uszczelek w opakowaniu filtra oleju z tej firmy juz slyszalem w zeszlym roku w zaprzyjaznionym serwisie czesci i plynow eksploatacyjnych.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Abramsik
19-07-2017, 10:51
Ok racja pytanie o miejsce zakupu nie powinno trafić do Ciebie tylko do Kolegi
Ja się zaraziłem do filtra oleju Sędziszów bo kupiłem bez oringów uszczelniających i zostawiłem stare (to była moja pierwsza wymiana oleju w Cromie). Za chwilę zaczęło cieknąć i olej znowu do wymiany :O
Inna sprawa, że jak kupuje sam filtry (pow, kabinowy i sporadycznie oleju) lub inne drobne części nawet w ASO (ostatnio kupowałem np. korek zb. wyrównawczego) to zawsze otwieram opakowanie i sprawdzam czy to ten filtr co na opakowaniu i czy ma np. te nieszczęsne uszczelki. Co do jakości filtrów to moim zdaniem nawet ten nieszczęsny wg. niektórych Kolegów Sędziszów (jesli chodzi o olej) wytrzyma te 10 - 15 tys. do nastepnej wymiany, natomiast nawet najlepszy MANN (paliwa czy powietrza) będzie do dooopy gdy drastycznie wydłużymy interwał wymiany. Ja wymieniam wszystkie filtry pow i kabinowy raz do roku, oleju po 15 tys. bo robię wymianę to wychodzi prawie 2x/rok a paliwa zawsze przed zimą.

Stomil
19-07-2017, 10:52
Mnie się jeszcze nie zdarzyło aby brakowało uszczelek. Kupuję w hurtowni w Rzeszowie. Dla mnie ich brak to abstrakcja a nie norma. Nie ze słyszenia, tylko z autopsji.

maciekpt
19-07-2017, 11:07
Ja kupiłem w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym. Mógłbym sobie wtedy zaglądać do opakownia (może nawet zajrzałem, nie pamiętam bo to parę lat temu było) ale i tak bym nie wiedział, że czegoś brakuje. Powtórzę kolejny raz - wtedy nie wiedziałem, że uszczelki mają być w pudełku i należy je wymienić przy każdym odkręcaniu obudowy filtra.

michalpodroznik
19-07-2017, 11:27
Ja nie czekam i wymieniam olej w silniku co 10kkm. Filtr oleju to samo. Przyczyną tak czestej wymiany oleju w silniku jest kiepska jakosc paliwa w naszym kraju. Ropa importowana z Rosji jest mocno zasiarczona, a to przeklada sie na dziadowskie paliwo. To nie jest obiegowa opinia, tylko wiedza na podstawie wynikow badan. Swego czasu Lotos produkowal paliwa z ropy sprowadzanej z krajow Bliskiego Wschodu. Jakosc tego paliwa byla zupelnie inna niz np. ON pochodzacego z Orlenu. Kilka lat temu na stacjach Statoil byl przez chwile dostepny olej napedowy produkowany z ropy wydobywanej w Arabii Saudyjskiej lub w Norwegii (nie pamietam dokladnie). Jakosc tego paliwa byla bardzo dobra. Na pewno o niebo lepsza niz orlenowskiego.

To samo Niemcy - tam sie zatankuje, to auto natychmiast odzywa. To nie jest przypadek.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

andy5
19-07-2017, 14:50
Ja mam uraz do Filtrona, jak do filtra paliwa dał uszczelkę o przekroju kwadratowym która w trakcie montażu podwinęła się i krótkim okresie zaczęło wyciekać paliwo. W obecnej Cromie mam metalowy filtr paliwa UFI Made in China wyprodukowany dla Peugot. Cena w serwisie 82 zł.

michalpodroznik
19-07-2017, 15:04
RACJA. Filtry Ufi sa ok.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

desmo999
19-07-2017, 18:58
To ze sie podwinela to wina osoby montujacej a nie filtrona.

Stomil
19-07-2017, 19:46
To samo Niemcy - tam sie zatankuje, to auto natychmiast odzywa. To nie jest przypadek.
Nigdy nie tankowałem niemieckiego ale na słowackim, węgierskim i chorwackim jedzie tak samo jak na polskim. Polecam obejrzeć ten film. Cały mit o super niemieckim paliwie pada. https://www.youtube.com/watch?v=bVutTjK6ips

michalpodroznik
19-07-2017, 20:08
Film filmem, mit mitem. Najważniejsze sa odczucia silnika i kierowcy. JeźdZiłem na niemieckim paliwie. Tylko duze markowe stacje. Mam trzech kolegow, ktorzy sprowadzaja auta z Niemiec. Bardzo czesto oni i ich pracownicy bywają w DE. Wszyscy zgodnie mowia, ze tam paliwo daje roznice na plus w stosunku do PL. Inny kolega z racji wykonywanego zawodu czesto jezdzi do DE, A,CH i IT. Ma sluzbowego qashqaia diesla. Mowi to samo - zatankuje tam, auto jest zwawsze niz w PL i na jednym baku robi troche wiecej km niz w PL.

Ps. Mowie o ON, a nie o benzynie.

Ps2. To paliwo ze Statoila, o ktorym pisalem wyzej, nazywalo sie Preema.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
19-07-2017, 21:16
Tankuję tylko na BP (zwykły ON), 2 x Shell bardzo dawno temu (najbardziej zbajerzony ON - ni chu-chu różnicy). Wiem, że jedno i drugie to polskie paliwo. Myślę, że za bardzo odbiegamy od tematu filtrów. Nie zmienia to faktu, że wymiana filtra paliwa co 15 tys. km jest dużą nadgorliwością. Rozkroiłem z ciekawości kiedyś filtr z mojego Paska z silnikiem 1Z. Z pełną świadomością napiszę, że słynne polskie zasyfione paliwo to brednie. Nam ciężko to pokazać po lifcie (podobnie miałem w Pasku i obecnie w Octavce). Proszę kolegów, którzy maja wkłady w filtrach paliwa o zdjęcia. Krótka piłka: przebieg, nazwa stacji, nazwa filtra i zdjęcie. Lepszego rozwiązania nie widzę. Skończymy z domysłami raz na zawsze!

michalpodroznik
19-07-2017, 21:27
Zeszly rok - Orlen w Jaśle. Kilka aut po zatankowanej vervie: wtryski do naprawy lub wymiany.
Brat mojego mechanika - zesZły rok, mala prywatna stacja w okolicach Krosna: alfa romeo z dieselkiem jtd. Wtryski do wymiany. Powod: paliwo.
Tu do poczytania o stacjach paliw na Dukielszczyznie. Wlos sie jezy na glowie...

http://www.dukla.com.pl/news-and-events/kontrola-paliwa-na-bro-pal-u-w-cergowej/

Paliwo ok. 4 razy gorsze od sredniej normy. Caly czas mowa o oleju napedowym.


Moja rada dla kolegów z forum: omijajcie szerokim lukiem małe stacje paliw. Tankowanie tylko na duzych, markowych stacjach paliw.

Cytat z artykulu pod linkiem:

"ON z wykazanymi* parametrami pogarsza komfort jazdy i wpływa na powstawanie osadów (zatyka filtry) w układzie* paliwowym i baku."

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

desmo999
19-07-2017, 21:30
Za 2 -3tys bede wymienial w mojej mam ten metalowy obecnie chyba filtron . Tankuje gdzie taniej Auchan i inne pobliskie stacje byle taniej . Paliwo wymieniam co 20tkm . Nigdy nie zdazylo mi sie zamarzniecie filtra czy jakakolwiek inna awaria przez paliwo takze wg mnie jeden ch... gdzie tankujemy a cudne vpowery verwy itd to placebo i marketing tak jak i z olejami na ktorych to silnik lepiej chodzi (to tylko i wylacznie moja opinia)
Porozcinam filtry i zobaczymy co wyjdzie .. Zapewne nic.

Stomil
20-07-2017, 10:05
Moja rada dla kolegów z forum: omijajcie szerokim lukiem małe stacje paliw. Tankowanie tylko na dużych, markowych stacjach paliw.
Myślę, że dotyczy to każdego kraju, Niemiec również. Przykład po PGR-owskiej stacyjki na zadupiu nie jest adekwatny do całokształtu.

michalpodroznik
20-07-2017, 11:19
Brdziesz w DE to sie przekonasz. Konczymy temat paliw.
Ps. Na stronie UOKiK sa wyniki badan paliw z calej Polski. Radzę poczytac i dopiero wtedy sie wypowiadac. Przytoczone baadanie dotyczylo stacji paliw z calego Podkarpacia, a tzw. Bro-pal z Dukli byl przykladem. Cala średnia wyszla do kitu.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
20-07-2017, 11:46
Myślę, że dotyczy to każdego kraju, Niemiec również. Przykład po PGR-owskiej stacyjki na zadupiu nie jest adekwatny do całokształtu.
Ps. Wpis o omijaniu malych stacji byl mój, a nie kolegi desmo.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

jaro190
20-07-2017, 17:38
czytam kolegów wpisy na temat paliwa i filtrów i postanowiłem podzielić się swoimi przemyśleniami i doświadczeniem, zacznijmy od filtrów (posiadam auto przed liftem także wkład wymienny):
polecane prze ze mnie to wspominany ufi - wersja najdroższa, man, filtron - i to tyle reszta to szajs - wystarczy spojrzeć na wykonanie wkładu i materiał z jakiego jest,
każdy filtr po parunastu kilometrach robi się czarny i nie jest to wina jak by się można spodziewać brudnego paliwa - po prostu od on wkład się przebarwia, o zanieczyszczonym paliwie możemy mówić jeżeli na filtrze zrobi się osad który możemy organoleptycznie usunąć, osobiście filtr paliwa wymieniam raz w roku najlepiej przed zimą czyli jakieś 25 - 30 tyś. km.
paliwo ON na polskich i zagranicznych stacjach - tankujemy tam gdzie jest duży obrót - paliwo jest dość często dostarczane i nie ważne czy jest to stacja firmowa czy prywatna, jeżeli są konsumenci to i paliwo jest o odp. parametrach , osobiście tankuję na orlenie (bliska), statoil (i to paliwo najbardziej przypadło do gustu mojej cromie - silnik jest żwawszy i cichszy wg. mojego odczucia - badań laboratoryjnych nie robiłem czy jest mniej db. i przybyło kM)oraz jak jestem w szczecinie to firmowa stacja cerfura,
przewaga paliw zagranicznych jest taka że w tych paliwach jest więcej dodatków "uszlachetniających" i jest więcej procentowo biokomponentu przez co na jednym pełnym zbiorniku można przy tym samym stylu jazdy pokonać więcej kilometrów a i pod nogą wydaje się jakby z 10 -15 kucy przybyło, dodam jeszcze że nie jeżdżę na paliwach premium gdyż nie wierzę w " magiczne paliwo" na stacjach zagranicznych zwykły ON lepiej spisuje się niż w naszym kraju paliwo premium - to paliwo stosunkowo mało kierowców kupuje przez co na stacji takie paliwo długo "leżakuje" co nie oznacza jak w przypadku wina im starsze tym lepsze :)

była poruszana kwestia filtra oleju- polecam tylko 2 marki:1 man i 2 filtron - powód tak jak przy filtrach paliwa

luk202
20-07-2017, 18:01
Oleju i powietrza stosuje zwykle Bosch. Nad kabinowym się nie roztkliwiam. Teraz będę zabierał się za paliwo.

Abramsik
20-07-2017, 18:34
Kolego @jaro190 zgadzam się z Tobą w pełni. Szczególnie jeśli chodzi o paliwa i ich jakość oraz różnice między naszymi i zachodnimi (choć nie tylko) paliwami. Ja także preferuje dawny Statoil i Shell choć i Orlenem nie pogardzę. Z jednym wyjątkiem, zwłaszcza zimą tankuje premium np. na Statolilu bo nie ma biokomponentów. A to właśnie one są świństwem szkodliwym dla naszych wtrysków, CR itp., bo drastycznie zmniejsza "smarowalność" paliwa. Co do ON z racji corocznych wyjazdów wakacyjnych na płd. Europy stwierdzam (subiektywnie oczywiście) że moje rydwany na nich przyjemniej pracują, są dynamiczniejsze i ... mam lepsze czyli niższe śr. spalanie podobne do tego jak w PL na paliwach premium. Nie jestem fachowcem ale z przeczytanych różnych materiałów paliwa w większości stacji w PL (a i za granicą) są tworzone na tej samej bazie dostarczanej przez jednego producenta (u nas robi to chyba Lotos) a poszczególne sieci dodają swoje dodatki. I tu jest jak to mówią "pies pogrzebany". Ci z nas którzy stosują do zwykłego ON dodatki np. Millersa, Archoila itp. wiedzą o czym mówię. I to jest wg. mnie ta trzecia droga, bo dodając do zwykłego ON dobry dodatek sami robimy sobie paliwo premium. Tyle OT. Pozdrawiam.

andy5
20-07-2017, 20:08
Bodajże od roku Filtron i Mann to jedna firma.

michalpodroznik
20-07-2017, 20:10
@jaro190

Racja z ON ze Statoila. Ta firma widocznie kontynuuje "tradycję" jakosci paliwa Preema, o ktorym pisałem kilka postów wyzej.

Ps. Z tymi stacjami paliw, gdzie jest duzy obrot i duzo klientow, to tez nie do konca tak... Orlen w Jasle, przy DK28 przy wyjeździe w kierunku Gorlic, to stacja gdzie klientow zawsze jest duzo. W zeszlym roku kilka osob zatankowalo verwe i... mieli problem z wtryskami.
Duze koncerny, takie jak BP, Shell, Statoil, dbaja o czystosc zbiornikow na stacjach paliw. Gdy pracowałem w wykonawstwie budowlanym jako kierownik, moja firma w latach 2005-2010 wygrala kilka przetargow wlasnie dla bp, shella i statoila wlasnie na remonty stacji paliw, obejmujace miedzy innymi wymiane zbiornikow podziemnych. Firmy te maja swoje wewnętrzne kodeksy, standardy jakosci i dbania o wizerunek. Zdarzalo sie, ze kilkuletnie zbiorniki byly sprzedawane prywaciarzom na male stacje paliw. Wyzej wymienione koncerny stac na wymiane zbiornikow co 5 lat. Przynajmniej wtedy, gdy pracowalem przy tych remontach, to inspektorzy nadzoru ze shella i statoila mowili, ze mniej wiecej co 5 lat wymienia sie na tych stacjach zbiorniki na paliwo.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Abramsik
20-07-2017, 20:31
Ta informacja o wymianie zbiorników przez duże ssieci jeszcze raz utwierdza mnie przy korzystaniu z dużych sieci. Oszczędności są wskazane ale nie kosztem rozsądku.

andy5
20-07-2017, 21:05
Tak z ciekawostek, w Bośni sprzedają ON w dwóch rodzajach: EURO 4 i EURO 5, różnica w cenie jest około 4-5 gr. Ja zalałem to droższe i nie mogę złego słowa powiedzieć na jego jakość, silnik miękko elastycznie pracuje a góry są konkretne.

Abramsik
20-07-2017, 21:57
W Bośni wbrew pozorom paliwo jest dobrej jakości. Był czas, że sporo jeździłem po tym ładnym kraju od Doboj przezTuzle po Sarajewo. Ogólnie na Bałkanach paliwo jest wg.mnie OK.