PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 2.4 TD 4 pytania do ekspertów



pawles248
25-02-2014, 01:15
Witam! :) Posiadam Fiata Marea 2.4 TD i od dłuższego czasu mam takie problemy:
1. W zimne poranki ciężko pali a jak już zapali to przez 5s dymi na siwo i obroty skaczą po 5s obroty się stabilizują a auto przestaje kopcić. Czy to normalne?
2. Jak już ruszę samochód normalnie wchodzi na obroty i nie ma żadnych problemów do czasu gdy cisnę gaz samochód cały czas idzie. W momencie gdy jadę już ze stałą prędkością lub zdejmę nogę z gazu łapie muła
i wtedy cisnę do dechy a samochód ledwo jedzie i prędkość maksymalna to 130km/h. Czasami też czuć jakby odcięcie mocy przy około 2.5tys obrotów jak wolniej przyspieszam. Problem ustaje gdy naciskam sprzęgło czekam aż obroty spadną do 900 i wtedy znów ma moc dopóki cisnę gaz. Gdy znów stabilizuję jazdę albo puszczę gaz problem powraca. Wciśnięcie sprzęgła i opadnięcie obrotów zawsze pomaga ale tylko chwilowo dopóki mu cisnę. Ten problem bardzo mnie nurtuje i nikt nie może mi pomóc. Pompa zregenerowana i ustawiona, wyczyszczone przewody egr i sam zawór(ale grzybek podnosi się tylko po mocnym depnięciu), wymieniony elektrozawór podciśnienia egr, sprawdzone wtryskiwacze. Gdzie jeszcze szukać? Błędy na kompie to: uszkodzona centralka ale czego to nie wiem(kodu niestety nie pamiętam ale błąd po skasowaniu automatycznie się pojawia na nowo) i EGR(kasuję go ale powraca a po wymianie elektrozaworu jeszcze nie sprawdzałem czy zniknął). Ten problem męczy mnie najbardziej bo jak złapie muła to tira nawet ciężko wyprzedzić bo zbiera się jak maluch :/
3. Podczas mocnego przyspieszania na wysokich obrotach na pierwszym i drugim biegu coś stuka z przodu. Gołym okiem nic nie widać z kanału, wydech trzyma się mocno i nic nigdzie nie zwisa luźno. Poduszka silnika wymieniona i przeguby wewnętrzne też. Co może być jeszcze przyczyną?
4. Na desce widnieje kontrolka poduszek. Podłączam do poduszek kkl przez 3 pin pod schowkiem i nie łączy mi się z poduszkami(z abs i ecu normalnie się łączy) Co trzeba zrobić żeby się połączyło z poduszkami i co może być przyczyną że nagle zaświeciła się ta kontrolka?
Proszę o jakieś wskazówki może ktoś mi pomoże szczególnie z problemem nr 2 bo on jest najbardziej uciążliwy. Szukałem na wielu forach i nie znalazłem rozwiązania dlatego pytam tutaj. Pozdrawiam!

robert199
25-02-2014, 10:12
z pierwszym problemem wygląda na to, ze masz za późny kąt wtrysku, czyli pompa jednak zle ustawione.

A drugi problem to problem z powietrzem, albo masz przeładowanie, albo EGR faktycznie zle dziala (można go zaslepic)

Sprawdz czy zawór upustowy działa

Alan
26-02-2014, 00:38
Robert w tym silniku zaślepienie egr/nie sprawny egr robi właśnie takie akcje jakie kolega opisuje. Odepnij na chwilę przepływomierz i przejedź się troszkę. Jak ustąpi szukaj dalej problemów z egr. Albo sama przepływa jest uszkodzona. Nie wykaże błędu na desce ani w FES.

Centralka uszkodzona błąd 095 to normalne zjawisko w tym sterowniku( bosch msa 11 ). To jest coś związane z immo i linią K...

Sprawdź na wykresach w FES czy pracuje ci przepływka.

pawles248
28-02-2014, 20:54
Sorry że długo sprawdzałem. Odpiąłem przepływomierz i zauważyłem kilka rzeczy: odczepiłem na ciepłym odpalonym silniku i nic przez 5 minut się nie działo nawet obroty nie falowały. Po przygazowaniu dużo bardziej kopci jak z przypiętym. Na dłuższej trasie po odpięciu cały czas idzie z tym że tak jakby troszkę słabiej ale idzie żadych mułów nie było. Tak więc przepływomierz do wymiany? Czy można go przeczyścić? Obserwowałem też zawór egr i zauważyłem że trzeba mocno depnąć żeby grzybek się ruszył a jak powoli naciskam gaz to się nie podnosi. I kompem przeskanowałem błędu egr jużnie było ale była ta centralka i doszło coś co wcześniej wykasowałem clutch signal czyli coś chyba ze sprzęgłem ale dokładnie nie wiem co to jest. Dodatkowo masa powietrza ( przetwornik) i temperatura powietrza (przetwornik) oraz temperatura wody(przetwornik) napięcie jest 0 V czy to normalne? Co o tym wszystkim myślicie?

robert199
28-02-2014, 22:35
wygląda na to ze gdzies zgubiło ci sie 5v na sterowniku, wtedy czyjniki nie beda dziąłc prawidłowo, moze byc na któryms zwarcie i tak będzie, ja bym jeszcze przepływki nie skreslał, moze byc dobra, bo reaguje prawidłowo.

Zielony
28-02-2014, 22:49
Sprawdź czujnik nad pedałem sprzęgła,bo może nie kontaktuje.

Alan
01-03-2014, 00:08
Ja mam walniętą przepływkę i pokazuje właśnie takie wartości...0. A może właśnie gdzieś sie coś straciło? Podpatrzę temat i może cos się u mnie naprawi :)

pawles248
01-03-2014, 22:05
Robert o jakim sterowniku mówisz że się 5v zgubiło? Może sprawdzić zasilanie przepływki? Tylko nie wiem na jakim przewodzie ile ma być i słyszałem jeszcze o mierzeniu oporności tylko nie wiem na jakich przewodach i nie znam wartości jakie mniej więcej mają być. A z tym czujnikiem sprzęgła to zobaczę w poniedziałek o co chodzi. Najgorsze że nie mam możliwości podmiany przepływomierza a nowy oryginał dosyć drogi żeby w ciemno kupować także muszę go jakoś sprawdzić pytanie tylko dokładnie jak?

robert199
02-03-2014, 14:25
ja pisze głupoty, to stary typ sterownika i tam jest 12v
miedzy pinem 1 i 3 ma byc 12v na dwóch pozostałych jest miernik masy powietrza i temperatury.
jak dmuchniesz w przepływomierz to na pinie 2 lub 4 powinno sie zmieniac napiecie

pawles248
05-03-2014, 00:49
sprawdziłem to co napisałeś i faktycznie pomiędzy 1 a 3 pinem jest 12V, na 2 jest chyba 0.5V po dodaniu gazu wzrasta nawet do 5V a na 4 pinie jest 0.2 i też się zmienia ale już nie tak gwałtownie i raczej nie przekracza 1V( mogłem pomieszać 2 i 4 pin bo już zapomniałem który jest który no ale takie wartości były na nich) także przepływomierz byłby sprawny??? Zauważyłem też, że już nie podnosi mi się grzybek zaworu egr wcześniej go czyściłem dokładnie łącznie z przewodami i sprawdzeniem szczelności i podnosił się jedynie po mocnym wciśnięciu gazu a teraz już go wcale nie rusza oczywiście na postoju jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie. Jakieś dalsze porady i wnioski?

robert199
05-03-2014, 01:26
przepływka, prawdopodobnie sprawna, bo napewno działa, tylko nie wiadomo czy ma odpowiednie wartosci. Narazie przyjmujemy, że działa.
aby działał egr musi byc spełnione kilka warunków,tera nie pamietam jakich, ale to czy działa egr, kontrolowane jest tylko przez przepływomierz.
uogulniając:
EGR ma działać podczas hamowania silnikiem, na biegu jałowym i ze średnim obciążeniem.
ne działa napewno po wcisnieciu gazu do podłaogi

przy pracy na biegu jałowym bez egr powinno byc okolo 450 mg
a przy właczonym egr 250 mg

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

tak jak pisałem jedno to przepływ powietrza, a drugie to temperatura powietrza i jak jest wartosc 0,2v to cos nie halo i nie powinno sie mocno zmieniac