Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju i filtrów w silniku 1.6 Multi jet 105 km
misiaczek88on
23-02-2014, 12:33
Witam wszystkich mam pytanie gdzie w tym silniku znajduję się filtr oleju bo nigdzie nie mogę znaleźć :(. Moje autko to Fiat doblo 2010 r 1.6 Multi jet 105 km z DPF (filtr cząstek stałych). Ten sam silnik występuje też w Doblo II oraz Alfa Romeo. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź . Czy ten filtr wygląda jak typowy w tym silniku czy np występuje tu wkład filtrujący?. Przypuszczam że potrzebuję wkład filtrując o nr 71754721. Będę wdzięczy za odpowiedź
Damian-jg
23-02-2014, 14:17
Wkład. Jest po prawej stronie przy nadkolu
Pod alternatorem plastikowa czarna obudowa wkręcana do metalowej obudowy filtra
Witam wszystkich mam pytanie gdzie w tym silniku znajduję się filtr oleju bo nigdzie nie mogę znaleźć :(. Moje autko to Fiat doblo 2010 r 1.6 Multi jet 105 km z DPF (filtr cząstek stałych). Ten sam silnik występuje też w Doblo II oraz Alfa Romeo. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź . Czy ten filtr wygląda jak typowy w tym silniku czy np występuje tu wkład filtrujący?. Przypuszczam że potrzebuję wkład filtrując o nr 71754721. Będę wdzięczy za odpowiedź
Obudowa filtra oleju jest na prawą półosią, musisz zdemontować boczną prawą osłonę silnika i najlepiej także dolna płytę. Operacja wymiany bez specjalnego sprzętu będzie brudna. Moja odpowiedź dotyczy silnika 1.6 Multijet 105 bez filtr DPF.
Czy w przypadku silnika 1,6 (z DPF) po wymianie oleju trzeba podpiąć kompa przez interfejs i uruchomić procedurę "wymiana oleju" ???
Po zakupie wyminiłem olej w nieautoryzowanym warsztacie i na pewno tego nie wykonali, a znalazłem taką procedurę po podpięci mes
Damian-jg
14-04-2014, 08:19
Czy w przypadku silnika 1,6 (z DPF) po wymianie oleju trzeba podpiąć kompa przez interfejs i uruchomić procedurę "wymiana oleju" ???
Po zakupie wyminiłem olej w nieautoryzowanym warsztacie i na pewno tego nie wykonali, a znalazłem taką procedurę po podpięci mes
Tak
Dzięki.
To drugie pytanie jak tak zrobiłem, to dostałem komunikat "brak odpowiednich warunków to przeprowadzenia procedury"
To jakie są te "warunki" ??
Gdzie to robiłeś w przeglądach, czy w silniku. A jak wygląda ilość "kuponów".
Olej wymieniłem w silniku (tak manulanie).
A procedurę chciałem zrobić po połączeniu z ecu przez mes1,7 (elm327) , następnie zakładka "F7 (regulacje)", pierwsze z góry "wymiana oleju (tylko z dpf)"
A jak wygląda ilość "kuponów".
Nie wiem o jakie kupony chodzi?
Nie wiem o jakie kupony chodzi?
Ilość procedur wymiany w zakładce przegląd F7 regulacje.
Ilość procedur wymiany w zakładce przegląd F7 regulacje.
tam chyba były dwie
a co ile km olej wymieniacie w 1,6 MJ ??
Najlepiej co 15tyś lub rok
Podepnę się do tematu i spytam , jaki filtr oleju pasuje najlepiej. W handlu są o różnych wymiarach 105x64x25, 105x66x18, 100x72x25 lub jeszcze inne. Doblo Cargo (263), 1.6, 105KM, 2014
Podepnę się do tematu i spytam , jaki filtr oleju pasuje najlepiej. W handlu są o różnych wymiarach 105x64x25, 105x66x18, 100x72x25 lub jeszcze inne. Doblo Cargo (263), 1.6, 105KM, 2014
Podaj mi VIN na priv, prawdopodobnie siedzi tam 71751128.
czapelka21
11-05-2018, 20:59
Ja korzystam z opisu znalezionego w necie:
" Wymiana oleju - Multijet 105 KM "
Warunki: kanał lub podnośnik.
Materiały:
1. Olej - 5 l.
2. Wkład filtra oleju ( w komplecie z nowym uszczelniaczem ).
3. Podkładka pod korek spustowy.
Narzędzia:
1. Klucz płaski - 32.
2. Klucz nasadowy 10 i 13,
3. Wkrętak gwiazdkowy.
4. Naczynie do spuszczenia oleju ( pojemność 5 l ), czyściwo.
5. Zestaw do odkręcenia koła.
Czynności:
1. Odkręcamy osłonę pod silnikiem - 4 śruby M10 oraz 6 wkrętów po 3 z każdej strony.
2. Odkręcamy z prawej strony ( od strony pasażera ) osłonę pod trawersą ( rama pod silnikiem ) - 2 śruby M10.
3. Zdejmujemy prawe przednie koło ( proszę pamiętać o zabezpieczeniu samochodu - oprócz podnośnika).
4. Odkręcamy do końca osłonę o której mowa w pkt.2 - 2 śruby M10 i 1 wkręt.
5. Odkręcamy korek wlewu oleju oraz bagnet pomiarowy poziomu. Odkręcamy korek spustowy w misce olejowe - klucz nasadowy 13. Korek jest tak wykonany, że należy go poluzować, ( jednocześnie podstawiając naczynie na stary olej ), a olej przez otwory pod uszczelka spłynie z miski do naczynia. Następnie wykręcamy korek całkowicie.
6. Dobieramy się do obudowy wkładu filtra oleju. Znajduje się ona powyżej korka spustowego, ale dostęp do niej jest od strony koła. Odkręcamy ją - klucz 32, najpierw klucz a następnie wykręcamy ręką. Jest tam drobny dosyć długi gwint, więc wykręcanie jest dosyć długie.
I tu uwaga: należy podłożyć jakieś czyściwo ponieważ wylewa się stary olej w momencie odkręcania.
7. Idziemy na kawę na około 20 minut.
8. Po wypiciu kawy przystępujemy do montażu wszystkiego w odwrotnej kolejności.
9. Zaczynamy od wkładu filtra oleju. Demontujemy stary wkład z obudowy ( montowany na wcisk ) wraz z uszczelniaczem zewnętrznym. Czyścimy obudowę. Montujemy ( na wcisk ) nowy wkład. Zakładamy ( delikatnie ) pod zewnętrzny gwint obudowy nowy uszczelniacz - należy posmarować go olejem. Wkręcamy zmontowany podzespół tam skąd go wymontowaliśmy - ostrożnie z " załapaniem " gwintu ponieważ jest to tworzywo, a nie metal. Dokręcamy praktycznie ręką, tak jak w przypadku zwykłych filtrów.
10. Dokręcamy korek spustowy oleju z nową podkładką ( z wyczuciem )
11. Montujemy osłonę boczną ( o której mowa w pkt 2 i 4 ).
12. Zakładamy koło - pamiętamy o dokręceniu !
13. Zalewamy olej do silnika. Ja wlałem 4,2 l. Zakręcamy korek wlewu oleju, wkładamy bagnet.
14. Uruchamiamy silnik. Uwaga: uruchamiamy silnik na 3 - 4 sekundy - ukaże się komunikat o niewłaściwym ciśnieniu oleju ( tak ma być ).
15. Uruchamiamy silnik ponownie.
16. Silnik pracuje, a my sprawdzamy czy coś przypadkiem nie cieknie. Silnik powinien popracować do momentu całkowitego zagrzania się.
17. Teraz mamy czas na sprzątanie, jednocześnie obserwujemy silniczek.
18. Silnik zagrzał się, a my nie stwierdziliśmy nieprawidłowości to się cieszymy jednocześnie przystępując do montażu osłony.
19. Po zamontowaniu osłony sprawdzamy, czy przypadkiem nie zostały nam jakieś części. Jeżeli nie to zamykamy auto i idziemy do domciu.
20. Następnego dnia rano, przed uruchomieniem silnika sprawdzamy na bagneciku stan oleju. Osobiście zalecam poziom w wysokości 3/4 na bagnecie.
To by było na tyle. Zyskujemy szacunek do siebie, doświadczenie i pewność, ze mamy to zrobione dobrze ( no i kilka złociszy na browarek ).
Co do filtra w moim 1.6 mjet 120KM stosuje zawsze Filtron OE 682/2
Dzięki wszystkim, gdzieś wyczytałem że wielkość filtra zależy od tego czy auto ma "start stop automatyczny".
żółciutki
04-02-2024, 21:37
Demontujemy stary wkład z obudowy ( montowany na wcisk ) wraz z uszczelniaczem zewnętrznym. Czyścimy obudowę. Montujemy ( na wcisk ) nowy wkład.
Mam pytanie. U mnie (500l euro5) obudowa filtra oleju nie ma bodaj 4 skrzydełek do zamocowania wkładu f.oleju. I teraz nie wiem czy ktoś je kiedyś urwał, czy też są dwie wersji obudów w różnych wersjach 1.6 mjet - z i bez tych skrzydełek. Ze zdjęć które znalazłem w necie wynika że mogą być dwie wersje. Czy ktoś się w tym orientuje? Wolałbym wymienić obudowę jeżeli powinna mieć te skrzydełka.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.