PDA

Zobacz pełną wersję : marea 1.9td 75 kilka problemów i pytań



robert199
22-02-2014, 22:49
Mam maree 1,9,td 75km
niestety mam problem ze znaleziemniem materiałów do tego silnika, autodata milczy na jego temat,
nie zauwazyłem aby na pompie był jakis regulator zwiekszajacy dawke zaleznie od cisnienie turbo. (niewiem gdzie jest)
widze ze tylko na pompie moge regulowac dawke za pomoca śruby. silnik ładnie odpala, ale moc jest raczej znikoma jak podniose dawke to konczy sie to tylko zwiekszonym dymieniem
jest to pompa BOSCH

Kolejny problem to ABS
Lampka na desce rozdzielczej sie nie swieci, ABS oczywiscie nie działa, zasilania na pompie ABS niby wszystkie w porządku, Brak połączenia z komputerem. Bezpieczniki posprawdzane, chyba ze sa jeszcze gdzies i o nich niewiem.

Immo ominiete, bezpośrednio zawór na pompie.

Nie działa wskaźnik temperatury i poziomu paliwa (czasem cos pokaze ale rzadko)
Mostkowałem czujnik temp i paliwa i wskazówka na zegarach sie nie podnosi, wiec wnioskuje ze cos w instalacji lub samym liczniku.
Liczni rozebrałem i przelutowałem, zuważyłem, ze ktos wylutował diode airbag i wciągna żarówke od ręcznego (świeci razem z abs)

Mam prosbe o jakies materiały,a moze ktos miał podobne przypadki i juz poradził sobie z takimi problemami. bede wdzieczny za pomoc

robert199
23-02-2014, 21:57
13260
13262

z częścią problemów sobie poradziłem. wskaźnik temp. działa i wskaznik paliwa tez.

To co trzymam w reku to upalony kabel od wskaznika temperatury.

co ciekawe przy termostacie sa jeszcze 3 czujniki.:
ten z niebieską izolacją to czujnik do swiec żarowych.
niewidoczny na zdjeciu z niebieską kostka to czujnik podgzrewacza filtra paliwa

jest jeszcze ten co widac na zdjeciu z dwoma czarnymi kablami. niemam pojecia co to jest, jakis termowyłacznik, bo naormalnie niema oporu. moze ktos mi odpowie.
jest jeszcze cos co niewiem czym jest. Umieszczone pod termostatem nadpalone w moim przypadku dochodzi do niego kabel brązowy i czerwony (niema na nich zasilania)

Został jeszcze ABS
sprawdziłem jeszcze raz i niemam zasilania po zapłonie, stałe jest.
jeszcze mam jedną niejasnosc. na kostce do abs jest symbol BOSCH a pompa wygląda jak LUCAS.

Moze ktos wie który bezpiecznik jest od ABS, bo według instrukcji tam gdzie powinien byc niema miejsca na bezpiecznik

robert199
24-02-2014, 21:10
ABS tez juz działa, był gdzies problem z zasilaniem po zapłonie.
miernikiem było 12v, ale żarówka juz nie swieciła, nie szukałem przewy na kablach, bo pewnie zasniedziały, tylko pusciłem nowe zasilanie po zapłonie.

kontrolka Abs nadal nie swieci, ale ABS juz działa i z kompem sie łączy.

Nikt inny nie napisał w tym temacie. tylko ja

może komus sie przydajak bedzie miał podobny problem

Zielony
24-02-2014, 21:53
Tutaj masz coś o pompie do TD75,tylko musisz troszkę potłumaczyć->> 13291

robert199
24-02-2014, 23:20
dziekuje zileony, ale gdzies w necie juz znalazłem ten opis i wynika z tego, ze jest to bardzo archaiczna konstrukcja.
dawka nie jest zwiekszana wzgledem cisnienia turbo, alektronika jest tylko do obsługi egr, który wogóle tam potrzebny nie jest.

jedzie to bo jedzie w koncu ma tylko 75km, bo tym dieslem 60km to juz nieda sie jezdzic.

pawles248
25-02-2014, 00:10
Jeśli chodzi o kontrolki abs i ręcznego mi pomogło to reaktywacja cantralki abs.pdf - FIAT MAREA zbiór instrukcji - YACCO1 - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/YACCO1/FIAT+MAREA++zbi*c3*b3r+instrukcji/reaktywacja+cantralki+abs,1390077365.pdf)

robert199
25-02-2014, 00:40
u mnie abs działa ale kontrolka abs wogóle sie nie zapala po przekreceniu zapłonu. to zupełnie inny problem.
tam były typowe kombinacje. kontrolka airbag wylutowana a od recznego wyjeta zarowka

pawles248
25-02-2014, 01:18
ktoś musiał dobrze tam grzebać, może coś chciał ukryć...

robert199
25-02-2014, 10:06
...napewno. Zamiast naprawiac ABS to lepeij wyciągnąc kontrolke tak samo z poduszkami. Co ciekawe działaja, problemem była kostka pod fotelem kierowcy(łatwiej naprawic niz wylutowac diode z licznika),
ale to nie wszytko. Za obudowe wentylatora chłodnicy chowane były woreczki hermertczne z resztkami zielonego suszu.

robert199
28-02-2014, 00:02
niestety ABS nadal nie działa, czasem działa, ale coraz rzadziej, zauwazylem, ze jak wyjme i włoże bezpiecznik od abs to czasem zacznie działac.
stukanie w centralke nie pomaga.
zobacze pewnie do przekaznika w sterowniku pompy, albo szczotki sie konczą, napisze co i jak.
chyba ze ktos mainne sugestie.

robert199
28-02-2014, 22:14
13345

na tym zdjeciu jest źródło problemów.

W jakims manualu znalazłem, wymiane przekaźnika. wiec myslałem ze tez go wymienie, ale nie musiałem.

pękniety lut od przekaźnika dobrze widac na zdjeciu. tylko rozcinanie obudowy to 1,5h z życiorysu wyjete. także jak ktos ma taki problem, to na poczatek lepiek wyciąc okienko i sprawdzic luty przekaźnika

Zielony
28-02-2014, 22:47
Identyczne pęknięcia miałem w czujniku prędkości na skrzyni.Zrobiły się idealne kółeczka na cynie i brak połączenia.Też musiałem go rozcinać,bo fabrycznie oczywiście jest zgrzany.
Fajnie że udało Ci się znaleźć usterkę,gratulacje :palacz:

robert199
28-02-2014, 23:16
ja sie tak łatwo nie poddaje, chociarz od kobiety dostałem opierdol, ze poto, aby sie kontrolka nie swieciła zmarnowalem tyle czasu, ale trudno to wyjasnic kobiecie, ze o bezpieczenstwo chodzi