PDA

Zobacz pełną wersję : Croma tarcze - szybka porada mile widziana



grzest
21-02-2014, 20:05
Witam!
Stoję przed wyborem tarcz.
ATE: zwykła "wysokonawęglana", czy wysokonawęglana ryflowana? lub zwykła TRW.
A może BREMBO? Zwykła, czy "wysokonawęglana"?

Klocki TRW.

Czekam na sugestie.
Dziękuję

PS: intrygują mnie te "ryflowane", ale nie wiem, jak się zachowują (np rwałość i wpływ na trwałość klocków)

dominiq
21-02-2014, 20:57
Nacinane tarcze sprawiają, że klocki bardzo pylą. Poza tym, różnica w hamowaniu pomijalna. Ja teraz sobie sprawię komplet Zimmermanna.

faraon
21-02-2014, 21:12
Założyłem BREMBO - jest OK.

jaro190
21-02-2014, 21:30
ja założyłem zimmermanna i jest ok

grzest
21-02-2014, 21:32
Padło na tarcze zimmerman i klocki TRW
Poleca je gość, który montuje jako bezproblemowe (dał mi wybór, więc ie podejrzewam o naciąganie)
Drążki kierownicze i końcówki w całości pójdą TRW...
Dzięki za opinie.

TMK
22-02-2014, 10:07
Polecam polski komplet. Info masz w moim dzienniku, link w stopce. Znacznie tańsze i mają bardzo dobre opinie.

marrr
23-02-2014, 12:14
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger. Sprawdzone już w 3 autach ;)

TMK
23-02-2014, 15:54
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger.

O nich właśnie napisałem, a klepałem przez komórkę i nie chciałem pokręcić nazwy :)

galka
23-02-2014, 20:42
O nich właśnie napisałem, a klepałem przez komórkę i nie chciałem pokręcić nazwy :)
właśnie zamówine, przychodzą w czwartek, w sobote wymiana :)

dla ciekawskich

Zestaw na oś przód tarcza wentylowana o średnicy 305mm:
RT 20729 - 280zł komplet
Klocki Steinhof SM780/1-N - 97zł

Komplet tarcza wentylowana na oś tył:
RT 20164 - 210zł komplet
SM559-N - 60zł komplet

więc cenowo jest bardzo OK

mikoz
23-02-2014, 21:06
właśnie zamówine, przychodzą w czwartek, w sobote wymiana :)



z ciekawości - gdzie zamawiałeś?

galka
23-02-2014, 21:11
Haki Holownicze : Klocki i Tarcze Hamulcowe : Sklep MARTEC (http://www.sklepmartec.pl/)

TMK
23-02-2014, 21:15
Mają też login na allegro:
Przedmioty użytkownika MARTEC_PL - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=9473088)

mugsy
02-03-2014, 17:30
A wiecie może jakiej firmy tarcze idą do Cromy na pierwszy montaż?

jaro190
02-03-2014, 21:27
pewnie TRW

mikoz
08-04-2014, 19:59
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger. Sprawdzone już w 3 autach

Skusiłem się Waszymi opiniami - u mnie też już zamontowane :)

TMK
08-04-2014, 20:06
Nie będziesz żałował :)

maciekpt
09-04-2014, 09:28
A ja chciałbym się odnieść do pierwszego posta w wątku.
Raczej nie polecam klocków i tarcz ATE PowerDisc (te nacinane). Co prawda używam ich ciągle w innym aucie (Audi A3) ale nie hamują zbyt dobrze.
Mówię tu o komplecie tarcz ATE PowerDisc + klocki "ceramiczne" ATE przystosowanych właśnie do tych tarcz (te klocki są twardsze i bardzo wolno się zużywają, dodatkowo prawie nie pylą - zwykłe klocki przy tych tarczach pylą strasznie).
Teraz brałbym komplet TRW.

Tomabr
09-04-2014, 14:56
co to znaczy nie hamują zbyt dobrze? właśnie czeka mnie wymiana i chciałem sobie założyć taki zestaw na obie osie, dobrze wiedzieć że nie pylą bo szczerze mówiąc o to bałem się najbardziej.

BART_osz
09-04-2014, 17:03
U mnie ATE (tarcze + klocki) założone zostały przy około 100tyś ( 95-100 ten przedział - można było jeździć na starych ale była $ okazja) . Długi okres jeździłem głównie autostrada ( dojazd praca -70% autostrada - 30 % miasto ) . Właśnie zaświeciła kontrolka tarcz. Patrząc przez felgę przód mam całkiem niezły - tył klocek faktycznie już jest malutko. Przebieg obecny 194 ... . Pewnie kwestia jazdy - gdyby było samo miasto padły by szybciej ale praktycznie tył klocki dały radę na ponad 90 tyś . Pisałem już nie raz i powtórzę się jak zdarta płyta - zawsze w samochodach zakładałem ATE i innych nie założę . Mam kolejny dowód że to jest mega żywotne i mnie nie zawodzi.

cromala
09-04-2014, 19:04
Kupiłem tarcze przednie f-my Bosch. Po roku, mniej aniżeli 15 000 km zaczęły bić. Pedał hamulca pulsował w czasie hamowania. werdykt - wada fabryczna. odzyskałem pieniądze i kupiłem Zimmermanna. No i jest spokój. Jeżeli zostawię sobie dalej auto będę w następnej kolejności zmieniał tylne tarcze. Spróbuję waszą propozycję.

Lucek_
09-04-2014, 21:16
Krótkie pytanie: jak jest minimalna grobość tarcz hamulcowych w Cromie (1.9 150 automat, 2008 FL)?

U mnie są duże ranty na brzegach tarcz i zastanawiam się czy już czas na wymianę.

cromala
09-04-2014, 22:18
Jeżeli są wyczuwalne ranty i jak powiadasz "duże", to nie ma się nad czym zastanawiać.

TMK
09-04-2014, 22:51
ASO wymienia tarcze zawsze z klockami. Tak standardowo w domu jedne tarcze gdzieś na 2-3 kpl klocków. Jak mają rant po 2mm lub więcej, wymień je za jednym zamachem.

galka
10-04-2014, 12:52
Na każdej tarczy jest znacznik do jakiej grubości może się zetrzeć

maciekpt
10-04-2014, 21:21
Poważnie odradzam ATE PowerDisc (oprócz tego, że ten zestaw, klocki szczególnie, jest bardzo trwały). We wcześniejszym aucie też używałem ATE ale zwykłych i tam byłem zadowolony z siły i modulacji hamowania a tu nie jestem zadowolony. A myślałem że taki wypasiony zestaw będzie rewelacyjny. Dodatkowa sprawa jest taka, że te nacięcia na tarczach dość szybko zabijają się syfem i na pewno nie spełniają swojej roli a oprócz tego wyraźnie czuć drżenie przy dłuższym hamowaniu. Teraz NA PEWNO brałbym tarcze gładkie i raczej TRW niż ATE.

BART_osz
10-04-2014, 23:42
Ja ATE polecam ale zwykłe - nie nacinane - z takimi wynalazkami nacinanymi nigdy nie eksperymentowałem bo zwykła gładka była zawsze wystarczająco skuteczna ...

emanuel
11-04-2014, 09:27
Krótkie pytanie: jak jest minimalna grobość tarcz hamulcowych w Cromie (1.9 150 automat, 2008 FL)?

U mnie są duże ranty na brzegach tarcz i zastanawiam się czy już czas na wymianę.

W zależności od wielkości tarczy - dane techniczne z eLearn:

1409514096

Lucek_
11-04-2014, 17:12
W linku z e-learn jest prawdopodobnie błąd. Ta tabela dotyczy chyba tarcz przednich a nie tylnych, jak pisze w nagłówku. Jeśli mam rację, to minimalna grubość z przodu dla 1,9 16V to 18 mm (nowa ma chyba 25). U mnie jest w tej chwili 19. Wynika, że dopuszczalny rant to 3 mm na stronę. Klocków zostało u mnie jakieś 5-6 mm więc wkrótce będzie wymiana.

Ile kosztuje zestaw na przód do Cromy (t+k) tej polskiej firmy, którą chwalicie?

Apropo tarcz to w skodzie miałem problem z ich szybkim wichrowaniem. Nawet polecane ATE (droższa grupa) też krzywiły się po kilku tyś km. Mam nadzieję że w Crome nie będe musiał ich często przetaczać.

jaro190
11-04-2014, 19:57
tu masz przykład przednich Tarcze Fiat Croma 285mm przod kpl Zimmermann (4065911435) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/tarcze-fiat-croma-285mm-przod-kpl-zimmermann-i4065911435.html)

żadnego błędu nie ma w tabelach - jedynie te tabele nie podają twojego rocznika bo te wszystkie parametry dotyczą aut z początku produkcji gdzie wsadzano do 1.9 150 kM tarcze jak do 2.4, zarówno przednie jak i tylne 292 wentylowane

mikoz
11-04-2014, 20:09
Ile kosztuje zestaw na przód do Cromy (t+k) tej polskiej firmy, którą chwalicie?

ja z przesyłką płaciłem 317 złotych (tarcze 285 mm)

Tomabr
11-04-2014, 21:11
Ja raczej zdecyduję się na ATE ale zwykłe nie Power Discs; jeżeli faktycznie nie ma rewelacji to po co dopłacać :)

emanuel
12-04-2014, 18:07
Zestaw na przednią oś:
Tarcze wentylowane Zimmermann 305mm w cenie 360,-zł/kpl.
Klocki ATE z czujnikiem zużycia (na jednym klocku) w cenie 149,-/kpl.

Marian086
11-07-2014, 14:17
Koledzy w sumie jak patrze w katalogach to są podane do Cromy trzy różne średnice tarcz przednich. Moja jest po FL, który rozmiar brać pod uwagę - 285, 292, 305?

bartek6622
11-07-2014, 16:24
285 to jest chyba przód po FL. 292 to tył przed FL 2.4JTD 305 to jest przód przed FL 2.4 JTD

Jak poszukujesz kompletu do po FL odezwij się na PW

TMK
11-07-2014, 20:45
Koledzy w sumie jak patrze w katalogach to są podane do Cromy trzy różne średnice tarcz przednich. Moja jest po FL, który rozmiar brać pod uwagę - 285, 292, 305?

Nie patrz w katalogach tylko zmierz lub sprawdź po nr VIN co masz u siebie:
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?KEY=STARTUP)
Pasują też z opla vectry c i signum, saaba 93.

Lucek_
12-07-2014, 13:26
Kupiłem tarcze przednie f-my Bosch. Po roku, mniej aniżeli 15 000 km zaczęły bić. Pedał hamulca pulsował w czasie hamowania. werdykt - wada fabryczna. odzyskałem pieniądze i kupiłem Zimmermanna. No i jest spokój. Jeżeli zostawię sobie dalej auto będę w następnej kolejności zmieniał tylne tarcze. Spróbuję waszą propozycję.

Ja miesiąc temu kupiłem zestaw Steinhoff + Rotinger w Martec-u. Skusiła mnie niska cena, dobre opinie użytkowników i bliskie miejsce produkcji (okolice Dębicy). Niestety zaraz po założeniu u mechanika ujawniły się drgania w układzie kierowniczym przy większych prędkościach i przy hamowaniu. Wkurzyłem się, sam zdjąłem przednie tarcze i wyczyściłem pow. piasty (sądząc że może tam leży problem) . Niestety nie pomogło. Wczoraj zdjąłem tarcze Rotinger i założyłem stare i jest idealnie tj bez żadnego bicia. Wynika zatem że tarcze które kupiłem mają wadę fabryczną (nierównoległość płaszczyzny tarczy i piasty co powoduje bicie i drgania)

Po zdemontowaniu zacząłem przyglądać się dokładnie tym tarczom. Jedna tarcza miała zalaną żeliwem końcówkę otworu chłodzącego (niedrożny kanał). Na jednej tarczy był ślad wyważania (usunięcie materiału na brzegu zewnętrznym) a na drugiej brak takiej operacji (może trafił się ideał i nie potrzebował wyważenia). Jednak w zestawach które dotychczas widziałem zawsze był usuwany materiał na obydwu tarczach w operacji wyważania.


Rotingera wysyłam w przyszłym tygodniu do reklamacji. Straciłem zaufanie do tej firmy. Zmieniałem wiele tarcz ale pierwszy raz problem jest że nowe mają bicie. Skoro wypuścili produkt z taką wadą, świadczy to nie najlepiej o kontroli jakości w firmie Rotinger. Pewnie w każdej firmie może się trafić taki przypadek jednak wnioskuję w formularzu reklamacji o zwrot środków bo Rotingerów na przedniej osi nie chcę używać.

adamo
13-07-2014, 12:09
Ja miesiąc temu wymieniłem komplet na TRW oś przednia, poprzedni komplet był firmy Ferodo tarcze oryginał.Przejechałem ok. 1500 km i na razie jest ok. Koszt to niecałe 700zł z czójnikiem i wymianą w aso, polecam.

ziemekJG
30-08-2014, 18:47
Witam. Ja podłączę się pod ten temat, czy możne bez wymiany zacisków wymienić tylne tarcze ze zwykłych na wentylowane.

bronx
08-09-2016, 12:50
Witam, śmiga ktoś jeszcze na tych polskich zestawach ?
Tarcze ROTINGER RT 20729 ( te duze 305mm)
Klocki hamulcowe STEINHOF SM780/1-N

tyl
Tarcze ROTINGER RT 20164
Klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
???

Poważnie się zastanawiam nad tym zestawem ( cena oczywiście), ale chciałbym aby skuteczność hamowania była wysoka....

TMK
08-09-2016, 13:04
Cały czas. Ciche, dobrze hamują. Nadal polecam :)

Wysłane z G2

bronx
08-09-2016, 14:20
Mam je w lybrze 2013r i jakość hamowania była gorsza jak na starych, tzn trza było mocniej w pedał cisnąć :)
Ale wtedy były dwa zestawy tańszy i droższy, nie pamiętam czym się różniły, nie dojdę już, dla tego moje obawy.
No dobra zamawiam :)