Zobacz pełną wersję : Croma tarcze - szybka porada mile widziana
Witam!
Stoję przed wyborem tarcz.
ATE: zwykła "wysokonawęglana", czy wysokonawęglana ryflowana? lub zwykła TRW.
A może BREMBO? Zwykła, czy "wysokonawęglana"?
Klocki TRW.
Czekam na sugestie.
Dziękuję
PS: intrygują mnie te "ryflowane", ale nie wiem, jak się zachowują (np rwałość i wpływ na trwałość klocków)
Nacinane tarcze sprawiają, że klocki bardzo pylą. Poza tym, różnica w hamowaniu pomijalna. Ja teraz sobie sprawię komplet Zimmermanna.
Założyłem BREMBO - jest OK.
ja założyłem zimmermanna i jest ok
Padło na tarcze zimmerman i klocki TRW
Poleca je gość, który montuje jako bezproblemowe (dał mi wybór, więc ie podejrzewam o naciąganie)
Drążki kierownicze i końcówki w całości pójdą TRW...
Dzięki za opinie.
Polecam polski komplet. Info masz w moim dzienniku, link w stopce. Znacznie tańsze i mają bardzo dobre opinie.
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger. Sprawdzone już w 3 autach ;)
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger.
O nich właśnie napisałem, a klepałem przez komórkę i nie chciałem pokręcić nazwy :)
O nich właśnie napisałem, a klepałem przez komórkę i nie chciałem pokręcić nazwy :)
właśnie zamówine, przychodzą w czwartek, w sobote wymiana :)
dla ciekawskich
Zestaw na oś przód tarcza wentylowana o średnicy 305mm:
RT 20729 - 280zł komplet
Klocki Steinhof SM780/1-N - 97zł
Komplet tarcza wentylowana na oś tył:
RT 20164 - 210zł komplet
SM559-N - 60zł komplet
więc cenowo jest bardzo OK
właśnie zamówine, przychodzą w czwartek, w sobote wymiana :)
z ciekawości - gdzie zamawiałeś?
Haki Holownicze : Klocki i Tarcze Hamulcowe : Sklep MARTEC (http://www.sklepmartec.pl/)
Mają też login na allegro:
Przedmioty użytkownika MARTEC_PL - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=9473088)
A wiecie może jakiej firmy tarcze idą do Cromy na pierwszy montaż?
A ja polecam polskie firmy steinhof & rotinger. Sprawdzone już w 3 autach
Skusiłem się Waszymi opiniami - u mnie też już zamontowane :)
maciekpt
09-04-2014, 09:28
A ja chciałbym się odnieść do pierwszego posta w wątku.
Raczej nie polecam klocków i tarcz ATE PowerDisc (te nacinane). Co prawda używam ich ciągle w innym aucie (Audi A3) ale nie hamują zbyt dobrze.
Mówię tu o komplecie tarcz ATE PowerDisc + klocki "ceramiczne" ATE przystosowanych właśnie do tych tarcz (te klocki są twardsze i bardzo wolno się zużywają, dodatkowo prawie nie pylą - zwykłe klocki przy tych tarczach pylą strasznie).
Teraz brałbym komplet TRW.
co to znaczy nie hamują zbyt dobrze? właśnie czeka mnie wymiana i chciałem sobie założyć taki zestaw na obie osie, dobrze wiedzieć że nie pylą bo szczerze mówiąc o to bałem się najbardziej.
BART_osz
09-04-2014, 17:03
U mnie ATE (tarcze + klocki) założone zostały przy około 100tyś ( 95-100 ten przedział - można było jeździć na starych ale była $ okazja) . Długi okres jeździłem głównie autostrada ( dojazd praca -70% autostrada - 30 % miasto ) . Właśnie zaświeciła kontrolka tarcz. Patrząc przez felgę przód mam całkiem niezły - tył klocek faktycznie już jest malutko. Przebieg obecny 194 ... . Pewnie kwestia jazdy - gdyby było samo miasto padły by szybciej ale praktycznie tył klocki dały radę na ponad 90 tyś . Pisałem już nie raz i powtórzę się jak zdarta płyta - zawsze w samochodach zakładałem ATE i innych nie założę . Mam kolejny dowód że to jest mega żywotne i mnie nie zawodzi.
Kupiłem tarcze przednie f-my Bosch. Po roku, mniej aniżeli 15 000 km zaczęły bić. Pedał hamulca pulsował w czasie hamowania. werdykt - wada fabryczna. odzyskałem pieniądze i kupiłem Zimmermanna. No i jest spokój. Jeżeli zostawię sobie dalej auto będę w następnej kolejności zmieniał tylne tarcze. Spróbuję waszą propozycję.
Krótkie pytanie: jak jest minimalna grobość tarcz hamulcowych w Cromie (1.9 150 automat, 2008 FL)?
U mnie są duże ranty na brzegach tarcz i zastanawiam się czy już czas na wymianę.
Jeżeli są wyczuwalne ranty i jak powiadasz "duże", to nie ma się nad czym zastanawiać.
ASO wymienia tarcze zawsze z klockami. Tak standardowo w domu jedne tarcze gdzieś na 2-3 kpl klocków. Jak mają rant po 2mm lub więcej, wymień je za jednym zamachem.
Na każdej tarczy jest znacznik do jakiej grubości może się zetrzeć
maciekpt
10-04-2014, 21:21
Poważnie odradzam ATE PowerDisc (oprócz tego, że ten zestaw, klocki szczególnie, jest bardzo trwały). We wcześniejszym aucie też używałem ATE ale zwykłych i tam byłem zadowolony z siły i modulacji hamowania a tu nie jestem zadowolony. A myślałem że taki wypasiony zestaw będzie rewelacyjny. Dodatkowa sprawa jest taka, że te nacięcia na tarczach dość szybko zabijają się syfem i na pewno nie spełniają swojej roli a oprócz tego wyraźnie czuć drżenie przy dłuższym hamowaniu. Teraz NA PEWNO brałbym tarcze gładkie i raczej TRW niż ATE.
BART_osz
10-04-2014, 23:42
Ja ATE polecam ale zwykłe - nie nacinane - z takimi wynalazkami nacinanymi nigdy nie eksperymentowałem bo zwykła gładka była zawsze wystarczająco skuteczna ...
Krótkie pytanie: jak jest minimalna grobość tarcz hamulcowych w Cromie (1.9 150 automat, 2008 FL)?
U mnie są duże ranty na brzegach tarcz i zastanawiam się czy już czas na wymianę.
W zależności od wielkości tarczy - dane techniczne z eLearn:
1409514096
W linku z e-learn jest prawdopodobnie błąd. Ta tabela dotyczy chyba tarcz przednich a nie tylnych, jak pisze w nagłówku. Jeśli mam rację, to minimalna grubość z przodu dla 1,9 16V to 18 mm (nowa ma chyba 25). U mnie jest w tej chwili 19. Wynika, że dopuszczalny rant to 3 mm na stronę. Klocków zostało u mnie jakieś 5-6 mm więc wkrótce będzie wymiana.
Ile kosztuje zestaw na przód do Cromy (t+k) tej polskiej firmy, którą chwalicie?
Apropo tarcz to w skodzie miałem problem z ich szybkim wichrowaniem. Nawet polecane ATE (droższa grupa) też krzywiły się po kilku tyś km. Mam nadzieję że w Crome nie będe musiał ich często przetaczać.
tu masz przykład przednich Tarcze Fiat Croma 285mm przod kpl Zimmermann (4065911435) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/tarcze-fiat-croma-285mm-przod-kpl-zimmermann-i4065911435.html)
żadnego błędu nie ma w tabelach - jedynie te tabele nie podają twojego rocznika bo te wszystkie parametry dotyczą aut z początku produkcji gdzie wsadzano do 1.9 150 kM tarcze jak do 2.4, zarówno przednie jak i tylne 292 wentylowane
Ile kosztuje zestaw na przód do Cromy (t+k) tej polskiej firmy, którą chwalicie?
ja z przesyłką płaciłem 317 złotych (tarcze 285 mm)
Ja raczej zdecyduję się na ATE ale zwykłe nie Power Discs; jeżeli faktycznie nie ma rewelacji to po co dopłacać :)
Zestaw na przednią oś:
Tarcze wentylowane Zimmermann 305mm w cenie 360,-zł/kpl.
Klocki ATE z czujnikiem zużycia (na jednym klocku) w cenie 149,-/kpl.
Marian086
11-07-2014, 14:17
Koledzy w sumie jak patrze w katalogach to są podane do Cromy trzy różne średnice tarcz przednich. Moja jest po FL, który rozmiar brać pod uwagę - 285, 292, 305?
bartek6622
11-07-2014, 16:24
285 to jest chyba przód po FL. 292 to tył przed FL 2.4JTD 305 to jest przód przed FL 2.4 JTD
Jak poszukujesz kompletu do po FL odezwij się na PW
Koledzy w sumie jak patrze w katalogach to są podane do Cromy trzy różne średnice tarcz przednich. Moja jest po FL, który rozmiar brać pod uwagę - 285, 292, 305?
Nie patrz w katalogach tylko zmierz lub sprawdź po nr VIN co masz u siebie:
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?KEY=STARTUP)
Pasują też z opla vectry c i signum, saaba 93.
Kupiłem tarcze przednie f-my Bosch. Po roku, mniej aniżeli 15 000 km zaczęły bić. Pedał hamulca pulsował w czasie hamowania. werdykt - wada fabryczna. odzyskałem pieniądze i kupiłem Zimmermanna. No i jest spokój. Jeżeli zostawię sobie dalej auto będę w następnej kolejności zmieniał tylne tarcze. Spróbuję waszą propozycję.
Ja miesiąc temu kupiłem zestaw Steinhoff + Rotinger w Martec-u. Skusiła mnie niska cena, dobre opinie użytkowników i bliskie miejsce produkcji (okolice Dębicy). Niestety zaraz po założeniu u mechanika ujawniły się drgania w układzie kierowniczym przy większych prędkościach i przy hamowaniu. Wkurzyłem się, sam zdjąłem przednie tarcze i wyczyściłem pow. piasty (sądząc że może tam leży problem) . Niestety nie pomogło. Wczoraj zdjąłem tarcze Rotinger i założyłem stare i jest idealnie tj bez żadnego bicia. Wynika zatem że tarcze które kupiłem mają wadę fabryczną (nierównoległość płaszczyzny tarczy i piasty co powoduje bicie i drgania)
Po zdemontowaniu zacząłem przyglądać się dokładnie tym tarczom. Jedna tarcza miała zalaną żeliwem końcówkę otworu chłodzącego (niedrożny kanał). Na jednej tarczy był ślad wyważania (usunięcie materiału na brzegu zewnętrznym) a na drugiej brak takiej operacji (może trafił się ideał i nie potrzebował wyważenia). Jednak w zestawach które dotychczas widziałem zawsze był usuwany materiał na obydwu tarczach w operacji wyważania.
Rotingera wysyłam w przyszłym tygodniu do reklamacji. Straciłem zaufanie do tej firmy. Zmieniałem wiele tarcz ale pierwszy raz problem jest że nowe mają bicie. Skoro wypuścili produkt z taką wadą, świadczy to nie najlepiej o kontroli jakości w firmie Rotinger. Pewnie w każdej firmie może się trafić taki przypadek jednak wnioskuję w formularzu reklamacji o zwrot środków bo Rotingerów na przedniej osi nie chcę używać.
Ja miesiąc temu wymieniłem komplet na TRW oś przednia, poprzedni komplet był firmy Ferodo tarcze oryginał.Przejechałem ok. 1500 km i na razie jest ok. Koszt to niecałe 700zł z czójnikiem i wymianą w aso, polecam.
ziemekJG
30-08-2014, 18:47
Witam. Ja podłączę się pod ten temat, czy możne bez wymiany zacisków wymienić tylne tarcze ze zwykłych na wentylowane.
Witam, śmiga ktoś jeszcze na tych polskich zestawach ?
Tarcze ROTINGER RT 20729 ( te duze 305mm)
Klocki hamulcowe STEINHOF SM780/1-N
tyl
Tarcze ROTINGER RT 20164
Klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
???
Poważnie się zastanawiam nad tym zestawem ( cena oczywiście), ale chciałbym aby skuteczność hamowania była wysoka....
Cały czas. Ciche, dobrze hamują. Nadal polecam :)
Wysłane z G2
Mam je w lybrze 2013r i jakość hamowania była gorsza jak na starych, tzn trza było mocniej w pedał cisnąć :)
Ale wtedy były dwa zestawy tańszy i droższy, nie pamiętam czym się różniły, nie dojdę już, dla tego moje obawy.
No dobra zamawiam :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.