PDA

Zobacz pełną wersję : Problem connection loose i błędy silnika



swistako
21-02-2014, 17:07
Witam!
Niestety dopadł mnie problem związany z Connection loose. Po jeździe kiedy rozgrzeje się silnik wyświetla się owy komunikat i gaśnie silnik. Po chwili można znowu odpalić i jechać dalej, aż znowu nie wyskoczy. Możecie coś doradzić.
Byłem u mechanika i odczytał błędy:
P0235
P0335
P0404

Wyczytałem że może to być problem z masą, ale u mnie złącza są ok.
Jest może jakaś wtyczka związana z tymi komunikatami (trzema)?
Czy warto zainwestować w przewód diagnostyczny
Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (3925209883) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-i3925209883.html)

rafi_vw2
22-02-2014, 14:23
co do kabelka warto :) tu maż tańszy i sprawdzony 100% łączy się z silnikiem , abs, airbag : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
a co do tych błędów to trzeba posprawdzać połączenia na początek, i potraktować je "kontaktem" :
-złącze grzebieniowe przy komputerze
-czujnik położenia wału
-słaby aku albo styk.
- no i przekaźniki posprawdzać

ps: błędy :
1. czujnik doładowania
2. czujnik położenia wału
3. to chyba od egr
jeśli się mylę poprawcie

swistako
26-02-2014, 14:09
Posprawdzałem połączenia, masy, wypsikałem wszystko "kontaktem" i to nic nie dało. Pojechałem drugi raz na komputer i wyskoczył tym razem drugi raz czujnik położenia wału.
Położyłem się pod auto i wiem że mam ten czujnik z kabelkiem. Możecie mi napisać gdzie jest wtyczka?

krzychu157
26-02-2014, 15:03
Objawy które podajesz są typowe dla zużytego czujnika położenia wału, poza tym błąd w kompie to potwierdza. Błędy P0235 i P0404 nie powodują wyłączenia silnika. Wymień czujnik położenia wału i będzie ok. Co do umiejscowienia wtyczki to była chyba gdzieś w okolicy bagnetu ale pewien nie jestem bo już jakiś czas temu to wymieniałem.

rafi_vw2
27-02-2014, 10:26
witam
ten czujnik najlepiej wymieniać będąc po autem ;)
ps. tez to przerabiałem i oby to był czujnik położenia wału u mnie pow wymianie było porządku jakieś 2 tygodnie i potem znowu to samo i okazało się ze to jednak czujnik wałka rozrządu a wymiana tego ustrojstwa w jtd 115 to niezły ubaw ;)

swistako
28-02-2014, 10:37
Wymieniłem czujnik położenia wału i narazie objawy ustąpiły (obym nie zapeszył). Na szczęście podczas wymiany pompy wody, mechanik uszkodził czujnik położenia wałka i go wymienił na własny koszt, także to nie on.
Te objawy ale bardzo sporadycznie miałem już przed wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Więc raczej to był ten czujnik położenia wału.

Czujnik wymieniałem spod samochodu na podnośniku żabkowym (takim wyższym, że prawie dwa koła były w powietrzu), a wtyczka u mnie znajdowała się przy alternatorze, na uchwycie.
Mam nadzieję że ten temat jest dla mnie zakończony.