Zobacz pełną wersję : Eper a fiat Croma
WItam,
Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "
Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,
trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Prosze o info.
Pozdrawiam
Eper.fiatklubpolska.pl
Olej motula
Rolki ruville,pompę tak samo,pasek conti
Tarcze mikoda, klocki ferrodo
WItam,
Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "
Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,
trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Prosze o info.
Pozdrawiam
Tak posiada DPF, używam oleju selenia 5W30 i wymieniam co 15 tyś. nie mam żadnych problemów z wypalaniem DPF-u:lol:. Taki olej polecam w metalowej puszce a nie tani olej rozlewany w garażu.
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?
widzę że podobny serwis bedziemy robić. Mi wczoraj 100k km stuknęło więc też robie duży serwis.
Olej Motul Xclean 5w40 leje od 60k km i nic się nie dzieje.
Rozrząd kupiłem kpl ori Fiat a pasek z teflonem chyba Conti kpl 475zł.
Klocki do tyłu kupiłem Remsa i jestem zadowolony.
Oliwy do skrzyni wchodzi wg instrukcji 2 cy 2,1l ale mądre strony podają że wchodzi 2,3-2,5l więc trzeba 3l kupić. Ja wybiore Albo tutele Matryx (zgodnie z instrukcją) albo za poradą z Autokącika albo coś z Fuchsa albo Millersa.
rozrząd kupowałem u kolegi ABM
Rozrząd oryginał pompa Fiat Stilo Bravo JTD 1.9 8V (3901886680) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rozrzad-oryginal-pompa-fiat-stilo-bravo-jtd-1-9-8v-i3901886680.html)
z tej aukcji.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
co do silnika, miałem w GP ten sam motor, z tym że po chipie i miał 160KM i to był samolot. W cromie te 120KM wystarcza do spokojnego przemieszczania się, a na autostradzie jak trzeba to Vmax też spokojnie wyciągniesz. Ja z uwagi na 2 latka w foteliku za plecami jeżdże dużo wolniej :)
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?
Wymieniałem olej w skrzyni choć nie było problemów, profilaktyka ( był bardzo ładny)przejechałem 200 km i mam wrażenie, że biegi wchodzą jeszcze lepiej a olej to tutela 75W85 polecany w ASO Oleju wchodzi równo 2 litry a skrzynia po remoncie 2,4 litra.
jeszcze nie mam tej cromki, jutro jade zobaczyc konkretnie co i jak, jak bedzie gut to ja wezme, a jak nie to rocznik starszy z zabrza, natomiast po kupnie bede chcial troszke powymieniac, acha a jakie swiece zarowe - bosch? nie ukrywam ze nie jezdzilem jeszcze dieslem (cale zycie alfa na ts-ie 1.6 a od siedmiu laty 2.0ts do poczatku lutego tego roku kiedy strzelil pasek i auto u mechaniora) ja tez mam male dzieci wiec demona predkosci nie potrzebuje ale czasem aby bezpiecznie wyprzedzic koniki sie przydaja, wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?
edytowane: jak z teflonowa tasma to chyba Dayco.
Pozdrawiam
jak ta croma z Zabrza wygląda? Niebieska przed liftem?
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Dla odmiany polecę polski produkty, założyłem parę miesięcy temu i są bardzo dobre, zarazem niedrogie:
- klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
- tarcze hamulcowe ROTINGER RT 1585
Na przód możesz założyć podobny zestaw, są również kpl na allegro.
a już widze na otomoto 4 szt z Zabrza. Te obok Multikina już dobry rok stoją- więc dobrze sprawdź.
co do paska to faktycznie Dayco
bylem wczoraj w czestochowie i ogladalem ta Fiat Croma 25600.00 PLN. - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-C31728248.html) zreszta jutro jade z mechanikiem juz konkretnie rozmawiac, ta pod multikinem tez ogladalem tak naprawde tam sa 4 cromki, 2 kicha ta 2010 tez zadna rewelacja ale zainteresowalem sie ta Fiat Croma 29900.00 PLN. Zabrze - wjazd od al. Korfantego - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9jtd-150km-navi-alu-vat-23-C32063405.html) tylko uwazam ze chce za duzo, jednak mysle ciagle o tej przed FL wlasnie w zabrzu Fiat Croma 24000.00 PLN. Zabrze - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-emotion-aut-salon-pl-serwis-C32160965.html) tylko bialy srodek a ja mam male dzieci, zona mowi stanowczo NIE :-)
wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?
Móc, można ;) Szkoda tylko turbiny, która powinna mieć czas na obniżenie temperatury. Z drugiej strony... nawet jak przegonię fiata, po powrocie zanim otworzę bramę, wjadę, otworzę garaż... wystarczający czas na przestudzenie. Poczytaj w necie, jest dużo artykułów jak jeździć dieslem - "zasady" pomagają oszczędzać turbo oraz sprzęgło z dwumasą - konieczne nie są ;)
poczytam, poczytam... :-) wlasnie mysle o polskim rozwiazaniu przedniego hamulca :-)
ta spod multi, nie ma znaczka Croma na klapie. Sama klapa wygląda jak niedomknięte albo źle spasowana.
Ta 2,4l z Zabrza, może i fajna ale srodek jasny. Do tego 2,4. 200KM to ma na papierze w rzeczywistości wszystkie poniżej 200km miały. Koszty serwisu wyższe, samochód ciężki- nie warto 2,4 kupować.
ktora z pod multi nie ma znaczka? a ogladales moze ta z czestochowy ?
ta ktora wkleiłeś za 29900, nie ma napisu Croma na tylnej klapie.
Ta z Cze-wy alcantary nie ma , to zwykły welur. Nawet ładna, ale uważałbym żeby się nie okazało że umowa "na niemca" lub wałek z Vatem.
co rozumiesz pod pojeciami umowa na niemca? lub walek z vatem?
PHU AkuQWałek na vat-jak uniknąć (http://www.akuq.pl/walek-na-vat-co-to-takiego)
Słyszem opinie że chłodzenie turbiny (praca na wolnych obrotach ok 30 sek) powinno się robić w szczególności jeżeli postój odbywa się po żyłowaniu auta (długi podjazd, jazda max na autostradzie). Często parkingi są lokalizowane na szczycie przełęczy i wielu lubi tam stawać na przerwę... więc oprócz sikania pamiętajmy też o silniku (:-)).
Odnośnie oleju w skrzyni manualnej, to wielu mechaników odradza jego wymianę (sugerują sprawdzić i ew uzupełnić poziom). Olej w skrzyni manualnej pracuje w warunkach w niskiej i umiarkowanej temperatury i nie ma kontaktu z powietrzem i spalinami, tak więc utrata jego własności smarnych jest naprawdę minimalna. Opinia ta wydaje mi się wiarygodna.
Podobno jest jeden plus z posiadania Cromy 2.4. Chodzi o miny kierowców (popularnych u nas marek) widziane w tylnym lusterku Cromy podczas przyspieszania. Tak przynajmniej słyszałem...
każdy z nas dojeżdżając do domu, wjeżdzając na ulicę docelową nie katuje silnika na 4 tyś obrotów tylko na minimum, więc turbo zdąrzy się wyhamować i wychłodzić. Gorzej jeśli jedziemy autostradą z gazem w podłodze i nagle gasimy motor. Wtedy turbo może się kręcić na sucho i przyspożyć problemów.
Co do 2,4 i min kierowców- każde 1,9 150KM po chipie lekko "zrobi" taką Cromę 2,4. 1,9 jest lżejsze i po chipie dochodzi do 200km. A tak jak pisałem 2,4 rzadko mają 200KM, większość ma dużo mniej
wiec co trzeba sprawdzic? nie zrozumialem jak sie uchronic :-)
Podobno jest jeden plus z posiadania Cromy 2.4. Chodzi o miny kierowców (popularnych u nas marek) widziane w tylnym lusterku Cromy podczas przyspieszania. Tak przynajmniej słyszałem...
I tak i nie ;) Z jednostki 8V mam teraz 160KM i 374Nm, 2.4l ma 200KM i 400Nm. Aż tak wielkiej różnicy nie ma, a silnik droższy w utrzymaniu plus automat, którego nie każdy preferuje. Weźmiesz 1.9 16V i jak będzie w dobrym stanie silnik i osprzęt, zrobisz program zbliżony do nominalnych parametrów 2.4l.
Swojego jeszcze kiedyś będę męczył, jednak dopiero po wymianie sprzęgła z dwumasą na nowe oraz po wsadzeniu większego turbo... Gdzieś czytałem, że do obu jednostek 1.9 pasuje od 2.4l. Przyjdzie na to czas :)
najlepiej żeby sprzedawca wystawił ci fakturę VAT 23% , nie daj się zrobić w podpisywanie umowy inblanco gdzie sprzedawcą jest niemiec/włoch/hiszpan a kupującym ty.
OK, przypilnuje :)
wymienialem olej w alfce (weszlo okolo 2l) roznica umiarkowana tzn. plynniej wchodzil bieg cofania, a reszta to tylko sama swiadomosc ze masz nowy olej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a jeszcze jedna sprawa, mam interfejs elm327 plus FES 3.5 z ktorego korzystalem w belli, czytalem ze spokojnie polaczy sie ze sterownikiem cromy ?
elm i vag kkl obsługują bezproblemowo Crome.
to luz, jutro pojade do czestochowy z laptopem, czytalem tez ze mozna odczytac stopien napelnienia filtra DPF, FESem ?
można, tylko po co? :)
dojedziesz z Czestochowy do Gliwic, i jak będzie mial potrzebe to sie wypali
mysle o przyszlosci :) i jeździe prawie non stop po mieście, ludzie pisza ze sprawdzaja spalanie jak wzrasta wtedy wiadomo ze wypala chcialem sprawdzac sobie kompem i wczesniej reagowac :)
elm i vag kkl obsługują bezproblemowo Crome.
Nieprawda. KKL nie łączy z CAN, poduszkami, klimatyzacją, deską itd. KKL połączysz się z silnikiem, skasujesz kontrolki serwisowe, zaprogramujesz wtryski etc Na początek wystarczy, jak ktoś nie ma kabla polecam od razu kupić ELM327, albo będzie miał dwa interfejsy jak ja :)
to luz, jutro pojade do czestochowy z laptopem, czytalem tez ze mozna odczytac stopien napelnienia filtra DPF, FESem ?
Włącz sobie na wskaźnikach chwilowe spalanie, jak bez powodu pofrunie pod 25l/100km będziesz w trakcie wypalania. Zalecane jest jeżdżenie aż wypalisz, jednak na upartego można zgasić auto i powinien wznowić wypalanie po wznowieniu jazdy - tego nie testowałem zbyt długo, DPFa mam w kartonie w garażu ;)
no to miałem na myśli, że VAG i elm obsłużysz wszystko. Nie każdym osobno ale posiadając oba :)
to co mozna VAGiem a co ELM327? macie takie informacje
Jest coś czego nie można zrobić ELMem a potrzebny jest KKL? W ostatnich tygodniach sprawdzałem wszystkie dostępne moduły i elm wbił się do każdego. KKL został w garażu, elm na bluetootha jeździ ze mną.
to co mozna VAGiem a co ELM327? macie takie informacje
Vagiem sam silnik, elmem silnik i resztę.
ok, dzieki za info.
Jutro dam znac jak kupie Cromeczke.
Pozdrawiam
Po przerwaniu wypalania, wznowi dopiero jak osiągnie znowu 105-110% (nie pamiętam ile dokładnie).
Jak przez chwilę wypalił do 90%, to nie wmawia tylko dociąga do "pełnego zapchana".
Jak wypalił naprawdę mało (zdarzyło mi się kilka razy) to po ponownym odpaleniu zapala kontrolkę i wtedy wypala "awaryjnie" zaraz po rozgrzaniu silnika.
Masz kontrolkę od wypalania? W 1.9 8V nie miałem żadnej.
Witam,
Croma kupiona, Panowie miod sie prowadzi a i silniczek ladnie pracuje, dynamiczny - myslalem ze to bedzie wiekszy mół.
Teraz: wymiana rorzadu, wymiana paska urzadzen pomocniczych, olej, filtr powietrza oleju i PALIWA - wymienia sie ?, chlodzenia - zobaczymy, tarcze i klocki przod, swiece zarowe bo wywalil blad ecu, zreszta jak jest zimny to miga przez chwile spiralka a pozniej przestaje ale to chyba nagrzewanie swiec.
Autko naprawde wygodne.
Pozdrawiam
Gratuluje udanego zakupu.
filtr paliwa co 60k km. poka co kupiłeś
... zreszta jak jest zimny to miga przez chwile spiralka a pozniej przestaje ale to chyba nagrzewanie swiec.
Kontrolka świec żarowych świeci się światłem ciągłym jak świece grzeją.
Jak miga to sygnalizuje usterkę w obwodzie świec żarowych, np jedna może być uszkodzona, zły styk itp.
Jak miga to sygnalizuje usterkę w obwodzie świec żarowych, np jedna może być uszkodzona, zły styk itp.
Jeszcze mógł paść sterownik świec żarowych ;)
Nie, w 2,4 się chyba nie da zrobić. W 1,9 zdaje się działa patent z wykonaniem kontrolki grzania tylnej szyby - poszukaj na forum, było pisane.
u mnie podczas wypalania dpf ( wieksze spalanie chwilowe, inny dzwiek silnika) normalnie "cyka" przekaźnik tylnej szyby.
Dobry wieczór.
Przepraszam za moja chwilowa nieobecnosc -zalatwialem - rejestracja, przeglady, wymiany. Ale od dzisiaj smigam juz moim nowym nabytkiem i powiem pelna kulturka. Autko piekne, silniczek miodzio :-)
odnosnie dpf - sprawdzalem FESsem i ... 23% zapelnienia a srednio (5 dopalen) dopala po 810km w ciagu 650sek jak dobrze zrozumialem, temperatura spalania ponad 600stopni.
Pytanko: macie moze na zbyciu mocowanie akumulatora, przede mna ktos wymienial akumulator i chyba zapomnial o tej obejmie, teraz tez wymienialem aku i szczerze to trzyma sie narazie na sciagaczach? ... wstyd, druga sprawa: powiedzcie mi jak sprawdzacie stan plynu (oleju) od wspomagania, katastrofa z dojsciem, po drugie wymienialiscie juz u siebie ten olej?
Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a odnosnie migania spiralki, rzeczywiscie do wymiany byly swiece zarowe, teraz nic nie miga, a i wymienilem tez czujnik polozenia walu korbowego, wywalil ecu taka informacje a ponadto gasl mi czasami na wolnych obrotach.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.