PDA

Zobacz pełną wersję : Eper a fiat Croma



m0rf
16-02-2014, 16:20
WItam,

Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "

Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,

trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???

czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?

Prosze o info.

Pozdrawiam

lukq
16-02-2014, 19:19
Eper.fiatklubpolska.pl
Olej motula
Rolki ruville,pompę tak samo,pasek conti
Tarcze mikoda, klocki ferrodo

adamo
16-02-2014, 19:35
WItam,

Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "

Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,

trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???

czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?

Prosze o info.

Pozdrawiam
Tak posiada DPF, używam oleju selenia 5W30 i wymieniam co 15 tyś. nie mam żadnych problemów z wypalaniem DPF-u:lol:. Taki olej polecam w metalowej puszce a nie tani olej rozlewany w garażu.

m0rf
16-02-2014, 19:45
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?

kox
16-02-2014, 19:55
widzę że podobny serwis bedziemy robić. Mi wczoraj 100k km stuknęło więc też robie duży serwis.
Olej Motul Xclean 5w40 leje od 60k km i nic się nie dzieje.
Rozrząd kupiłem kpl ori Fiat a pasek z teflonem chyba Conti kpl 475zł.
Klocki do tyłu kupiłem Remsa i jestem zadowolony.
Oliwy do skrzyni wchodzi wg instrukcji 2 cy 2,1l ale mądre strony podają że wchodzi 2,3-2,5l więc trzeba 3l kupić. Ja wybiore Albo tutele Matryx (zgodnie z instrukcją) albo za poradą z Autokącika albo coś z Fuchsa albo Millersa.


rozrząd kupowałem u kolegi ABM

Rozrząd oryginał pompa Fiat Stilo Bravo JTD 1.9 8V (3901886680) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rozrzad-oryginal-pompa-fiat-stilo-bravo-jtd-1-9-8v-i3901886680.html)
z tej aukcji.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

co do silnika, miałem w GP ten sam motor, z tym że po chipie i miał 160KM i to był samolot. W cromie te 120KM wystarcza do spokojnego przemieszczania się, a na autostradzie jak trzeba to Vmax też spokojnie wyciągniesz. Ja z uwagi na 2 latka w foteliku za plecami jeżdże dużo wolniej :)

adamo
16-02-2014, 20:04
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?
Wymieniałem olej w skrzyni choć nie było problemów, profilaktyka ( był bardzo ładny)przejechałem 200 km i mam wrażenie, że biegi wchodzą jeszcze lepiej a olej to tutela 75W85 polecany w ASO Oleju wchodzi równo 2 litry a skrzynia po remoncie 2,4 litra.

m0rf
16-02-2014, 20:12
jeszcze nie mam tej cromki, jutro jade zobaczyc konkretnie co i jak, jak bedzie gut to ja wezme, a jak nie to rocznik starszy z zabrza, natomiast po kupnie bede chcial troszke powymieniac, acha a jakie swiece zarowe - bosch? nie ukrywam ze nie jezdzilem jeszcze dieslem (cale zycie alfa na ts-ie 1.6 a od siedmiu laty 2.0ts do poczatku lutego tego roku kiedy strzelil pasek i auto u mechaniora) ja tez mam male dzieci wiec demona predkosci nie potrzebuje ale czasem aby bezpiecznie wyprzedzic koniki sie przydaja, wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?

edytowane: jak z teflonowa tasma to chyba Dayco.

Pozdrawiam

kox
16-02-2014, 20:26
jak ta croma z Zabrza wygląda? Niebieska przed liftem?

TMK
16-02-2014, 20:27
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?


Dla odmiany polecę polski produkty, założyłem parę miesięcy temu i są bardzo dobre, zarazem niedrogie:
- klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
- tarcze hamulcowe ROTINGER RT 1585

Na przód możesz założyć podobny zestaw, są również kpl na allegro.

kox
16-02-2014, 20:29
a już widze na otomoto 4 szt z Zabrza. Te obok Multikina już dobry rok stoją- więc dobrze sprawdź.

co do paska to faktycznie Dayco

m0rf
16-02-2014, 20:39
bylem wczoraj w czestochowie i ogladalem ta Fiat Croma 25600.00 PLN. - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-C31728248.html) zreszta jutro jade z mechanikiem juz konkretnie rozmawiac, ta pod multikinem tez ogladalem tak naprawde tam sa 4 cromki, 2 kicha ta 2010 tez zadna rewelacja ale zainteresowalem sie ta Fiat Croma 29900.00 PLN. Zabrze - wjazd od al. Korfantego - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9jtd-150km-navi-alu-vat-23-C32063405.html) tylko uwazam ze chce za duzo, jednak mysle ciagle o tej przed FL wlasnie w zabrzu Fiat Croma 24000.00 PLN. Zabrze - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-emotion-aut-salon-pl-serwis-C32160965.html) tylko bialy srodek a ja mam male dzieci, zona mowi stanowczo NIE :-)

TMK
16-02-2014, 20:40
wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?

Móc, można ;) Szkoda tylko turbiny, która powinna mieć czas na obniżenie temperatury. Z drugiej strony... nawet jak przegonię fiata, po powrocie zanim otworzę bramę, wjadę, otworzę garaż... wystarczający czas na przestudzenie. Poczytaj w necie, jest dużo artykułów jak jeździć dieslem - "zasady" pomagają oszczędzać turbo oraz sprzęgło z dwumasą - konieczne nie są ;)

m0rf
16-02-2014, 20:45
poczytam, poczytam... :-) wlasnie mysle o polskim rozwiazaniu przedniego hamulca :-)

kox
16-02-2014, 20:47
ta spod multi, nie ma znaczka Croma na klapie. Sama klapa wygląda jak niedomknięte albo źle spasowana.
Ta 2,4l z Zabrza, może i fajna ale srodek jasny. Do tego 2,4. 200KM to ma na papierze w rzeczywistości wszystkie poniżej 200km miały. Koszty serwisu wyższe, samochód ciężki- nie warto 2,4 kupować.

m0rf
16-02-2014, 20:51
ktora z pod multi nie ma znaczka? a ogladales moze ta z czestochowy ?

kox
16-02-2014, 20:58
ta ktora wkleiłeś za 29900, nie ma napisu Croma na tylnej klapie.
Ta z Cze-wy alcantary nie ma , to zwykły welur. Nawet ładna, ale uważałbym żeby się nie okazało że umowa "na niemca" lub wałek z Vatem.

m0rf
16-02-2014, 21:03
co rozumiesz pod pojeciami umowa na niemca? lub walek z vatem?

kox
16-02-2014, 21:07
PHU AkuQWałek na vat-jak uniknąć (http://www.akuq.pl/walek-na-vat-co-to-takiego)

Lucek_
16-02-2014, 21:08
Słyszem opinie że chłodzenie turbiny (praca na wolnych obrotach ok 30 sek) powinno się robić w szczególności jeżeli postój odbywa się po żyłowaniu auta (długi podjazd, jazda max na autostradzie). Często parkingi są lokalizowane na szczycie przełęczy i wielu lubi tam stawać na przerwę... więc oprócz sikania pamiętajmy też o silniku (:-)).

Odnośnie oleju w skrzyni manualnej, to wielu mechaników odradza jego wymianę (sugerują sprawdzić i ew uzupełnić poziom). Olej w skrzyni manualnej pracuje w warunkach w niskiej i umiarkowanej temperatury i nie ma kontaktu z powietrzem i spalinami, tak więc utrata jego własności smarnych jest naprawdę minimalna. Opinia ta wydaje mi się wiarygodna.

Podobno jest jeden plus z posiadania Cromy 2.4. Chodzi o miny kierowców (popularnych u nas marek) widziane w tylnym lusterku Cromy podczas przyspieszania. Tak przynajmniej słyszałem...

kox
16-02-2014, 21:12
każdy z nas dojeżdżając do domu, wjeżdzając na ulicę docelową nie katuje silnika na 4 tyś obrotów tylko na minimum, więc turbo zdąrzy się wyhamować i wychłodzić. Gorzej jeśli jedziemy autostradą z gazem w podłodze i nagle gasimy motor. Wtedy turbo może się kręcić na sucho i przyspożyć problemów.
Co do 2,4 i min kierowców- każde 1,9 150KM po chipie lekko "zrobi" taką Cromę 2,4. 1,9 jest lżejsze i po chipie dochodzi do 200km. A tak jak pisałem 2,4 rzadko mają 200KM, większość ma dużo mniej

m0rf
16-02-2014, 21:15
wiec co trzeba sprawdzic? nie zrozumialem jak sie uchronic :-)

TMK
16-02-2014, 21:17
Podobno jest jeden plus z posiadania Cromy 2.4. Chodzi o miny kierowców (popularnych u nas marek) widziane w tylnym lusterku Cromy podczas przyspieszania. Tak przynajmniej słyszałem...

I tak i nie ;) Z jednostki 8V mam teraz 160KM i 374Nm, 2.4l ma 200KM i 400Nm. Aż tak wielkiej różnicy nie ma, a silnik droższy w utrzymaniu plus automat, którego nie każdy preferuje. Weźmiesz 1.9 16V i jak będzie w dobrym stanie silnik i osprzęt, zrobisz program zbliżony do nominalnych parametrów 2.4l.
Swojego jeszcze kiedyś będę męczył, jednak dopiero po wymianie sprzęgła z dwumasą na nowe oraz po wsadzeniu większego turbo... Gdzieś czytałem, że do obu jednostek 1.9 pasuje od 2.4l. Przyjdzie na to czas :)

kox
16-02-2014, 21:18
najlepiej żeby sprzedawca wystawił ci fakturę VAT 23% , nie daj się zrobić w podpisywanie umowy inblanco gdzie sprzedawcą jest niemiec/włoch/hiszpan a kupującym ty.

m0rf
16-02-2014, 21:21
OK, przypilnuje :)
wymienialem olej w alfce (weszlo okolo 2l) roznica umiarkowana tzn. plynniej wchodzil bieg cofania, a reszta to tylko sama swiadomosc ze masz nowy olej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a jeszcze jedna sprawa, mam interfejs elm327 plus FES 3.5 z ktorego korzystalem w belli, czytalem ze spokojnie polaczy sie ze sterownikiem cromy ?

kox
16-02-2014, 21:31
elm i vag kkl obsługują bezproblemowo Crome.

m0rf
16-02-2014, 21:33
to luz, jutro pojade do czestochowy z laptopem, czytalem tez ze mozna odczytac stopien napelnienia filtra DPF, FESem ?

kox
16-02-2014, 21:38
można, tylko po co? :)
dojedziesz z Czestochowy do Gliwic, i jak będzie mial potrzebe to sie wypali

m0rf
16-02-2014, 21:42
mysle o przyszlosci :) i jeździe prawie non stop po mieście, ludzie pisza ze sprawdzaja spalanie jak wzrasta wtedy wiadomo ze wypala chcialem sprawdzac sobie kompem i wczesniej reagowac :)

TMK
16-02-2014, 21:45
elm i vag kkl obsługują bezproblemowo Crome.

Nieprawda. KKL nie łączy z CAN, poduszkami, klimatyzacją, deską itd. KKL połączysz się z silnikiem, skasujesz kontrolki serwisowe, zaprogramujesz wtryski etc Na początek wystarczy, jak ktoś nie ma kabla polecam od razu kupić ELM327, albo będzie miał dwa interfejsy jak ja :)


to luz, jutro pojade do czestochowy z laptopem, czytalem tez ze mozna odczytac stopien napelnienia filtra DPF, FESem ?

Włącz sobie na wskaźnikach chwilowe spalanie, jak bez powodu pofrunie pod 25l/100km będziesz w trakcie wypalania. Zalecane jest jeżdżenie aż wypalisz, jednak na upartego można zgasić auto i powinien wznowić wypalanie po wznowieniu jazdy - tego nie testowałem zbyt długo, DPFa mam w kartonie w garażu ;)

kox
16-02-2014, 21:47
no to miałem na myśli, że VAG i elm obsłużysz wszystko. Nie każdym osobno ale posiadając oba :)

m0rf
16-02-2014, 21:51
to co mozna VAGiem a co ELM327? macie takie informacje

TMK
16-02-2014, 21:52
Jest coś czego nie można zrobić ELMem a potrzebny jest KKL? W ostatnich tygodniach sprawdzałem wszystkie dostępne moduły i elm wbił się do każdego. KKL został w garażu, elm na bluetootha jeździ ze mną.


to co mozna VAGiem a co ELM327? macie takie informacje

Vagiem sam silnik, elmem silnik i resztę.

m0rf
16-02-2014, 22:15
ok, dzieki za info.

Jutro dam znac jak kupie Cromeczke.


Pozdrawiam

kox
17-02-2014, 17:19
kupiłeś którąś??

bobby
17-02-2014, 21:02
Po przerwaniu wypalania, wznowi dopiero jak osiągnie znowu 105-110% (nie pamiętam ile dokładnie).
Jak przez chwilę wypalił do 90%, to nie wmawia tylko dociąga do "pełnego zapchana".
Jak wypalił naprawdę mało (zdarzyło mi się kilka razy) to po ponownym odpaleniu zapala kontrolkę i wtedy wypala "awaryjnie" zaraz po rozgrzaniu silnika.

TMK
17-02-2014, 21:17
Masz kontrolkę od wypalania? W 1.9 8V nie miałem żadnej.

m0rf
18-02-2014, 16:50
Witam,

Croma kupiona, Panowie miod sie prowadzi a i silniczek ladnie pracuje, dynamiczny - myslalem ze to bedzie wiekszy mół.

Teraz: wymiana rorzadu, wymiana paska urzadzen pomocniczych, olej, filtr powietrza oleju i PALIWA - wymienia sie ?, chlodzenia - zobaczymy, tarcze i klocki przod, swiece zarowe bo wywalil blad ecu, zreszta jak jest zimny to miga przez chwile spiralka a pozniej przestaje ale to chyba nagrzewanie swiec.

Autko naprawde wygodne.

Pozdrawiam

maka131
18-02-2014, 17:48
Gratuluje udanego zakupu.

kox
18-02-2014, 17:52
filtr paliwa co 60k km. poka co kupiłeś

zabezp
18-02-2014, 20:42
... zreszta jak jest zimny to miga przez chwile spiralka a pozniej przestaje ale to chyba nagrzewanie swiec.

Kontrolka świec żarowych świeci się światłem ciągłym jak świece grzeją.
Jak miga to sygnalizuje usterkę w obwodzie świec żarowych, np jedna może być uszkodzona, zły styk itp.

TMK
18-02-2014, 21:07
Jak miga to sygnalizuje usterkę w obwodzie świec żarowych, np jedna może być uszkodzona, zły styk itp.
Jeszcze mógł paść sterownik świec żarowych ;)

bobby
18-02-2014, 21:34
Nie, w 2,4 się chyba nie da zrobić. W 1,9 zdaje się działa patent z wykonaniem kontrolki grzania tylnej szyby - poszukaj na forum, było pisane.

kox
19-02-2014, 08:34
u mnie podczas wypalania dpf ( wieksze spalanie chwilowe, inny dzwiek silnika) normalnie "cyka" przekaźnik tylnej szyby.

m0rf
23-02-2014, 20:20
Dobry wieczór.

Przepraszam za moja chwilowa nieobecnosc -zalatwialem - rejestracja, przeglady, wymiany. Ale od dzisiaj smigam juz moim nowym nabytkiem i powiem pelna kulturka. Autko piekne, silniczek miodzio :-)

odnosnie dpf - sprawdzalem FESsem i ... 23% zapelnienia a srednio (5 dopalen) dopala po 810km w ciagu 650sek jak dobrze zrozumialem, temperatura spalania ponad 600stopni.

Pytanko: macie moze na zbyciu mocowanie akumulatora, przede mna ktos wymienial akumulator i chyba zapomnial o tej obejmie, teraz tez wymienialem aku i szczerze to trzyma sie narazie na sciagaczach? ... wstyd, druga sprawa: powiedzcie mi jak sprawdzacie stan plynu (oleju) od wspomagania, katastrofa z dojsciem, po drugie wymienialiscie juz u siebie ten olej?

Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a odnosnie migania spiralki, rzeczywiscie do wymiany byly swiece zarowe, teraz nic nie miga, a i wymienilem tez czujnik polozenia walu korbowego, wywalil ecu taka informacje a ponadto gasl mi czasami na wolnych obrotach.