PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana oleju w skrzyni kilka pytań



krisstof11
12-02-2014, 19:03
Witam.Dziś mechanik wymienił mi olej w skrzyni niby wszystko chodziło przed wymiana dobrze to po wymianie też bez zmian,ale nie wiem czy dobrze to zrobił...słyszałem że w stilo są trzy korki
upustowy
wlewowy
przelewowy
czy to prawda?
mechanik szukał i nie znalazł tego przelewowego twierdzi ,że korek wlewowy spełnia obie te funkcję wlewową/przelewową?.
Wlał około 1,7 L Oleju i już wylewało się z korka wlewowego.
Dodam ,że silnik 1,2 16v skrzynia 6-biegów.

lukq
12-02-2014, 19:09
Wg mojej wiedzy korek przelewowy znajduje sie z boku skrzyni, upustowy poniżej więc jeśli wlewal z boku to wszystko ok. Spójrz do Mauala service od stilo ile oleju wchodzi do skrzyni

krisstof11
12-02-2014, 22:52
no właśnie korek wlewowy był od przodu auta a upustowy skierowany w strone tyłu auta i nic więcej tam nie znalazł..w każdym stilo skrzynia jest taka sama nie wazne czy silnik ma iweksza pojemnosc?co moze spowodowac nadmiar oleju w skrzyni?

krzychu157
14-02-2014, 16:46
Do tej skrzyni według elearn wchodzi 1,87 L. W stilo prawie każdy silnik ma inna skrzynie, nie wiem jak jest z korkami w tej z 1.2 ale w Getragu w 1.9 JTD są trzy korki, u góry (wlewowy), z boku (przelewowy, od strony lewego koła), i najniżej spustowy. Jeżeli korek wlewowy u Ciebie był od przodu auta to najprawdopodobniej są tylko dwa, poza tym z tego co mówisz mechanik wlał 1.7 litra oleju więc jest to właściwa ilość.

Farorz
20-08-2014, 08:34
Witam
Jestem świeżakiem tak na forum jak i z kierownicą STILO :)
Autko nabyłem we czwartek – jest to 100 konne 1.9 JTD – 192A9000, rok produkcji 2005, nadwozie kombi, przebieg 166 kkm - niby autentyczny :)
Nie jest to jednak mój pierwszy kontakt z włoską myślą techniczna, obecnie jeżdżę Alfą GT a wcześniej miałem Alfe 156.
Stilo ma być tanim w eksploatacji autkiem na co dzień i puki co jestem zachwycony bo jeżeli wierzyć wskazaniom na wyświetlaczu to „Avatrage Consumption”= 5,8 l/100km.
Mimo, że nie jestem fanem silników „diesla” to jeździ mi się całkiem przyjemnie.
Jako, że jest to „używka” woziłem się z ogarnianie auta po poprzedniku i zacząłem od płynów ustrojowych i mam pytanko odnośnie właśnie skrzyni.
Rzuciłem wstępnie okiem jak to wygląda u mnie i oprócz korka spustowego pod lewą półosią zauważyłem dodatkowy korek z przodu korpusu skrzyni na wysokości obudowa filtra powietrza. Jest tam taki sam korek na imbus jak ten spustowy i zastanawiam się czy nie jest to właśnie otwór „przelewowy” ? Nie jestem jeszcze na tyle zawansowanym, żeby powiedzieć jaką dokładnie mam skrzynie poza tym, ze jest 5-cio biegowa :)

Za pomoc z góry dziękuję.

Farorz
28-08-2014, 08:43
No i sam sobie odpowiedziałem na pytanie – moja skrzynia to Getrag C 538 i otwór o którym pisze wyżej to jednocześnie wlewowy i „przelewowy”.
Spuszczamy olej otworem zaraz pod lewa półosią po czym napełniamy skrzynie przez wspominany wcześniej otwór dopóki nie zacznie z niego wyciekać olej, w ten sposób wlewamy około 1,7 l czyli tyle ile przewiduje instrukcja.