PDA

Zobacz pełną wersję : Niebieski dym na zimnym i ciepłym silniku



BRAVO 150KM
12-02-2014, 18:16
mam małe pytanie.
Samochód zaczął mi kopcić na niebiesko przy rozruchu jak i przy rozgrzanym silniku. Zacząłem grzebać przy czujniku ciśnienia paliwa a mianowicie wykręciłem go i przeczyściłem. Wykręciłem wtryski i wymieniłem pod nimi uszczelki miedziane ponieważ stwierdziłem że mogą być już użyte i źle osadzone w gniazdach. A kiedy dobrałem się do samych wtryskiwaczy a mianowicie robiłem prosty sposób na ich sprawdzenie przy użyciu strzykawek, i tu ciekawostka, kiedy odpiąłem wężyk przelewowy i odpaliłem auto problem z kopceniem znikł, odrobinkę widać przy mocnym przegazowaniu małą niebieską chmurkę dymu a tak to nic. I teraz moje pytanie czy wina tego kopcenia leży po stronie wężyka(kombinowałem przy nim ponieważ go złamałem w dwóch miejscach przy wtykach i jest mała przepustowość na nim) czy może pompa siadła lub jej czujnik. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam

Bravo 1.9 Jtd
2000r

robert199
12-02-2014, 23:25
troche dziwne, bo przelewy niby nie mają znaczenia i nie sa mocno osadzone, cisnienie jest w nich małe.
Mi wydaje sie to nielogiczne,

Mam nadzieje ze podkładki pod wtryski takie same, bo 2mm wyskoksci podkładki moze zrobic naprawde duża różnice.
pamietam jeden przypadek, w dostawczaku, podkładka wyzsza o 2mm, dymił naprawde mocno, tłoki wypalone pod 2tyg jazdy, strumien ropy pod cisnineim 1300bar trafiał w góre tłoka, 5 ładnie wyżeżbionych rowków.

pajel
13-02-2014, 13:47
Niebieski dym to przepalany olej, jak na moje to albo pierścionki albo turbo leje...

Btw jakie masz sprzęgło?

BRAVO 150KM
13-02-2014, 14:40
Sprzęgło mam valeo. Silnik jest po remoncie(góra), podkładki są oryginalne zakupione w salonie fiata. niebieski dym to wcale nie oznacza że turbo leje czy przepalone pierścienie. zapach tych spalin jest gryzący więc obstawiam paliwo. Wytłumaczcie mi proszę czemu jak zdejmuje przelew wtrysków problem kopcenia znika. Dzwoniłem po warsztatach i nikt nie potrafi odpowiedzieć.

Zielony
13-02-2014, 21:09
Jak dla mnie to niebieski dym oznacza olej silnikowy.Za dużo paliwa to znowu czarny dym,a to że dym jest gryzący to akurat często się zdarza.

robert199
14-02-2014, 10:53
jesli podczas pracy diesla rozpylisz mu do kolektora olej napedowy to bedzie dymił na niebiesko, na czarno dymi tylko wtedy kiedy ma wtrysk w odpowiednim momecie, ale jest go za dużo.

Także w dieslu niebieski dym nie zawsze oznacza olej.

W benzynowym silniku tak, niebieski dym znaczy, ze pobiera oliwe.

Jak kolega BRAVO 150KM dowie sie co z tymi przelewami, to bedzie nowy przypadek, wczesniej nie spotykany, mnie tez bardzo ciekawi, jaki związek mają nadmiary do dymienia JTD

BRAVO 150KM
15-02-2014, 11:30
na pewno podzielę się informacją gdy tylko ustalę przyczynę. Dziś sobota więc mam trochę czasu i za chwilę lecę do garażu szukać przyczyny. Czekajcie na info