PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy a potem idzie pomocy bo juz wariuje !!! Fiat croma 1.9 jtd



Kamiloo
08-02-2014, 21:11
Witam posiadam fiata crome 1.9 jtd 150 km ale w wersji na belgie wiec ma niby 136 km ale wydaje mi sie ze i tak ma 150 km mam problem kupiłem ja z zapchanym dpf chciałem go usunac i mechanik niby to zrobil auto mialo moc od około 3100 obrotów silnika ale powiedzial mi ze zapchany jest kolektor i zeby mialo moc to musze to zrobic okazało sie ze klapki były urwane a kolektor bardzo zawalony kupilem kolektor zZ klapkami wyczyszczony został cały układ razem z EGR i auto nadal nie ma mocy dopiero na 3 biegu tak od 3200 czasem 4 tys obrtów ma moc i mozna sie rozpedzic do 210 nawet jak juz ciagnie . został usuniety dpf ale po podpieciu do kompa auto widzi filtr ale zaden check sie nie pali ani auto nie ma błedów co sie okazało radzilem sie osob od dpf specjalistów ze ten idiota mechanik wywalil dpf razem z katalizatorem i w puszcze jest pusta specjalista od dpf twierdzi ze to auto nie bedzie bez kata jezdzilo bo turbo ma za duzy przedmuch bo nic spalinom nie stawia oporu i dlatego nie ma mocy dopiero na 3 biegi od 3100 4 tys ma moc i na 4 i 5 ale 1 i 2 zero mocy co to moze byc bo juz mam dosyc mechanikow i tego problemu chce sie cieszyc tytm autem pomozcie pomocy podsumowujac

1 auto jest bez dpf i bez katalizatora ma wyczyszczony egr kolektor nowy z klapkami itd
2 nie ma bledow silnika pojawil sie mimo usuniecia z dpf problem bład ale zgasl
3 auto ma moc dopiero na 3 od 3100 4 tys obrotoów i jak juz ciagnie to idzie
4 na 1 i 2 zero mocy
5 auto ma 134 tys km i zdrowe turbo
6 co mam zrobic czy to wina ze wywalil dpf i katalizator i turbo nie ma jakby oporu i nie bije odpwiednio ??? bo tak mi powiedzial specjalista od dpf ??

co mam robic pomozcie bo do poniedzialku chcialbym wiedziec co robic zeby naprawic to autko

radek_p14
08-02-2014, 22:10
Czy czasem klapy nie wpadły do silnika? Czy była sprawdzana kompresja?
Klapy kiedy się urywają to w większości przypadków wpadają do silnika i robią tam spustoszenie. W tym przypadku wypada sprawdzić kompresje jeżeli jeszcze nie była sprawdzana.

Czemu niby żeby turbo dobrze dmuchało musi mieć opór? Przecież im mniejszy opór na tłumiku tym lepiej przecież po to robi się tłumiki przelotowe żeby były mniejsze opory na wylocie.

Kamiloo
08-02-2014, 22:15
ja tylko mowie to co mi powiedzieli ale jesli kompresja by padla to auto nie dostawaloby nagle kopa i nie jechaloby 210 km/h z tego co wiem i chodzi dobrze i rowno tak mi sie zdarzylo ze mialo moc od 2 od 2 tys obrotow i 3 i 4 ale odpuscisz gaz zwolnisz i potem nie ma mocy dopiero na wyzszych obrotach jak auto dostaje kopa to naprawde ostro wyrywa do przodu

radek_p14
08-02-2014, 22:17
To sprawdziłbym jeszcze EGR.

Kamiloo
08-02-2014, 22:24
no własnie niby teraz był czysczony na komputerze wychodzi ze praca prawidłowa jak mam go sprawdzic zebym wiedzial czy jest ok czy nie ?

jaro190
08-02-2014, 22:31
jedź do tego mechanika co ci wyciął katalizator niech go wsadza na miejsce (podejrzewam że już opchnął )
na egr masz założoną zaślepkę serwisową? - chociaż moim zdaniem to nie będzie miało wpływu
programowo usunięty filtr?
a klaty wirowe podłączone do sterownika ? może mechanik zapomniał

Kamiloo
08-02-2014, 22:44
własnie powiedz mi odnosnie katalizatora moze to byc przyczyna bo z kim bym nie gadal mowia ze bez kata na pusto nie bedzie to chodzic jak myslisz ? co do egr nie wiem nie zagladałem mialem to teraz czyszczone na błysk wszystko . Twierdzi ze wgrał program bez dpf ale po podpieciu pod kompa widzi dpf bo pisze status zapchany normalnie i 56 procent zapchania w dpf obudowie niema nic napewno bo sprawdzałem klapki podpiete jak myslic co to moze byc bo juz mnie ch... strzela na to partactwo mechanikow

scrabit
09-02-2014, 08:38
Sprawdź kompresję na silniku...

Kamiloo
09-02-2014, 10:53
sluchajcie ale jak silnik nie ma kompresji to nikt mi nie powie ze bedzie chodzil rowno bedzie mial idealne parametry i moc a ten tak ma parametry ok moc ma ale od 3 tysiecy ma buta jakby nagle cos sie odblokowało wiec kompresja odpada czy ktos z was moze mi odpowiedziec czy wyrzucenie katalizatora moze miec na to wplyw bo z kim bym nie gadal to mi mowi ze jak sie w tym aucie wywali dpf z katem to nie bedzie mocy poprostu druga sprawa to czytalem ze ktos mial taki sam przypadek i egr nie chodzil bo zdarza sie ze to auto z dolu tez chwilowo ma moc bo skoro ma pelna to jak moze nie miec kompresji ?

irqus
09-02-2014, 11:35
A ten Egr u Ciebie działa poprawnie. POszukaj zaślepki egr do swojego motoru bo w pełni nie możesz zaślepić. Chyba że masz kolektor wydechowy zapchany. Ja do swojego JTD wlałem liquli molly 2666 i jak miał dół słabszy to teraz ma dużo lepszy i nawet odczuwasz to na elastyczności. Spróbuj nie zaszkodzi.

Kamiloo
09-02-2014, 11:40
na komputerze pokazuje ze dziala poprawnie nie wiem jak wydechowy dolot mialem czyszczony ze sie swieci

SAR37
10-02-2014, 09:19
Miałem kiedyś podobne objawy w HDI - do 2,5 tys. obrotów mułowaty a powyżej ogier. Wszystkie parametry w normie i "mechanicy" też rozkładali ręce. Przyczyną był zacinający się pneumatyczny elektrozawór sterowania turbiną (po uruchomieniu otwierał bypass turbiny i auto bez mocy - po wkręceniu na obroty bypass się zamykał i auto miało pełnię mocy :-)) Niestety nie mam pojęcia czy i gdzie jest w Cromie.
PZDR!

Kamiloo
10-02-2014, 11:14
byc moze to jest to wezme to pod uwage i powiem zeby to sprawdzic dzieki

grzest
13-02-2014, 05:56
Bo wydech jest zestrojony (i parametry pracy silnika) jak falowód. Turbo dmucha dobrze i w trakcie otwarcia zaworów przedmuchuje część mieszanki poza układ. Komputer wariuje z pewnością korekcjami, Nie zgadzają się ciśnienia doładowania z mapą obrotów/ilością wtryskiwanego paliwa/ momentem obrotowym.

Ot i najprostsze wytłumaczenie. Nie wywala błędu, bo czujniki pracują OK i jest to sytuacja do skorygowania, z którą komputer radzi sobie właśnie w taki sposób. No i jeszcze temp spalin wtedy wzrasta, a mniemam, że czujnik temp nie został usunięty...

Kamiloo
18-02-2014, 08:30
dlugo mnie tu nie bylo masz racje sprawa rozwiazana zalozylem nowego dpf a bo juz mialem dojsc kazdym pierd.. co innego a tak jak mowisz turbo mialo przedmuch w ukl wydechowym z powodu braku filtra i lata ktorego mi usuneli zalozylem filtr i auto smiga normalnie od 2 tys czasem ciut nizej wymienilem jeszcze zawor od turbo bo tez dziwnie chodzil najwazniejsze ze chodzi :)

grzest
19-02-2014, 05:51
Ile kosztował DPF i gdzie nabyty?

TMK
19-02-2014, 11:16
Zaślep EGR w 100%, wyrzuci tylko błąd, ale nie wejdzie w tryb awaryjny. Na chwilę możesz wyciąć blaszkę nawet z jakiejś puszki :) niejeden jeździ bez kata i nie ma problemu. Kupno nowego DPFa jest specyficznym obejściem problemu, który ktoś nieumiejętnie wywołał.

grzest
19-02-2014, 17:19
. Kupno nowego DPFa jest specyficznym obejściem problemu, który ktoś nieumiejętnie wywołał.

Dlatego pytam, bo suchy DPF ciężko zepsuć w przeciwieństwie do mokrych np z Renault.

Tak, czy inaczej czekam na odpowiedź... :)

PS: ja zacząłbym od wyczyszczenia czujnika doładowania.

profesorr
19-02-2014, 22:53
trochę inna bańka,ale mam takie dziwne pytanko,próbował ktoś odłączyć egr a na kablach powiesic inną cewkę żeby komp ją widział? może nie trzeba grzebać w kompie i bedzie działać nie syfić kolektora ssącego

rafi_vw2
19-02-2014, 23:41
witam
odnośnie kata nie wydaje mi się żeby to wpłynęło negatywnie na moc auta wręcz przeciwnie. a co do DPF w hdi 2.0 usuwaliśmy z kumplem najpierw fizycznie potem programowo i nie było problemów. a ten brak mocy to nie wiadomo czy dpf , ja bym obstawiał na elektrozawór sterujący podciśnieniem od geometrii turba miałem identyczną sytuacje w bmw 3.0d po przekroczeniu 3tys/obr dopiero jechała ( jak się okazało nieszczelny układ podciśnień wężyki itp. i nie sprawny zawór)

grzest
20-02-2014, 05:16
Moc, moc... Tylko moc. Wpłynie na charakterystykę. Moc auto ma, przecież napisał, że "potem jedzie" ... tyle, że w innym zakresie obrotów, niż powinno.
Wszyscy chętnie powielają mit jeszcze z czasów jak się "tuningowało" dwusuwy w komarach, rometach itp. Wywalić tłumik i będzie git. To zależy jak wysilony jest motorek. Im więcej koników z pojemności, tym wrażliwszy na takie hece.

SAR37
20-02-2014, 20:24
Tak jak wspomniałem - też stawiam na obwód podciśnienia od sterowania turbo. Nieszczelne podciśnienie i "para idzie w gwizdek" zamiast na tłoki...
PZDR