PDA

Zobacz pełną wersję : 2.4TDS - Wyciek na pompie wtryskowej.



Alan
06-02-2014, 10:27
Pany kochane, dziś przy wymianie żarówki zauważyłem że pompa wtryskowa w moim TDs jakoś dziwnie się świeci.

Szybki look na temat,ewidentny wyciek spod nastawnika pompy.

I teraz pytanie,czy ktoś sam tę pompę uszczelniał? Czy muszę wyciągać całą,czy też może wystarczy zakupić uszczelki nastawnika i wymienić samemu?

Rozejrzałem się już w temacie i można kupić dwa komplety uszczelek.

Na nastawnik oraz na całą pompę.

Cenowo nie ma dużej różnicy,z tym że czy w nastawniku są tylko dwie uszczelki główne czy też jest ich tam więcej?

Komplet :
12969

Sam nastawnik:

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/65/56/54/3865565449

robert199
06-02-2014, 13:00
zlokalizuj dokłądnie wyciek. dobrze jak byłbys pewien ze z pod uszczelki cieknie.
jak zdejmiesz nastawnik, po tzreba będzie ustawic dawkę paliwa na nowo, chyba ze uda ci sie tak dobrze go poznaczyc, (chodzi o jego miejsce na pompie) że dokładnie tak samo go przykrecisz.

Alan
06-02-2014, 14:37
Wyciek mam zlokalizowany bo go ładnie widać, nie mam zawalonego silnika syfem więc nie ma problemu z lokalizacją :)

12971

Kapeć ma 3 stówki przejechane ale dbam o to by nawet zimą pod maską i w środku nie było gnoju.

12972


Kupiłem już potrzebny zestaw uszczelek,tylko czy po odkręceniu śrub nie wystrzeli mi ze środka 1001 elementów?

Nastawnik można przykręcić inaczej?

robert199
06-02-2014, 14:48
Opieram sie tu o moja wiedze z tą pompą, a wystepuje ona tez w vw, oplach i BMW

Niemusisz sie martwic, ze wyskoczy ci dużo elementów.

musisz dokładnie ustawic bolec w takim krążku.

wigas
06-02-2014, 22:57
Wymieniałem kiedyś uszczelkę pod nastawnikiem w BMW 318tds . Z tego co mi się wydaje to u Ciebie nie cieknie z pod samego nastawnika tylko z pod jego dekielka.
Pamiętam że oprócz trzech zwykłych torxów jest tam jedna specjalistyczna śruba do której klucza nie posiadałem i musiałem kombinować nabijając nasadke chyba 7.
Tak jak kolega mówi minimalne przesunięcie nastawnika to już duża zmiana dawki paliwa .

Alan
06-02-2014, 23:02
Rozmawiałem z Robertem telefonicznie,udzielił mi kilku bardzo cennych wskazówek. O śrubie też wspominał. Sprawdzałem od góry pompy,nie mam tam nic tylko same torx.Widać je na tym foto.

12977

rutekm
12-02-2014, 21:04
Witam, sorki, że troche z innej paczki ale czy mogłbyś mi podpowiedzieć na priv gdzie idą te rurki z pompki podciśnieniowej? (vis a vis filtra paliwa na ścianie grodziowej)- nie mogę znaleźć jakoś... Co pompki to inaczej. W BMW 2.5Tds miałem takie dwie... Tu jeden przewodzik idzie od dołu i dwie od góry. Chodzi mi który gdzie. Dzięki aha i te uszczelnienie pompy daj znać jak wyszło, u mnie też spocona i rano ciężko pali (może przez nieszczelność paliwo się cofa).

Alan
12-02-2014, 22:06
Jeśli dobrze pamiętam,jeden idzie do rozdzielacza przy pompie vacum,drugi do siłownika zaworu egr(ten grzyb na kolektorze ssącym). ten trzeci dolny (ok 3 cm.) kończy się sitkiem.Musiałbym jutro sprawdzić co gdzie dokładnie idzie .

Samych uszczelek jeszcze nie wymieniałem,ale mocno do tego dojrzewam :) Dam znać jak mi poszło.

Alan
14-02-2014, 00:23
Tak więc do dzieła....

Najpierw FES i ustalenie jaka jest dawka paliwa na jałowym,następnie natrasowane punkty na korpusie i nastawniku. Później już tylko opanować drżenie rąk..i kolan :P

No i zrobione :)

Wymieniłem obie uszczelki nastawnika. Delikatnie bez gwałtownych ruchów,żeby nie przestawić i jakoś poszło :)

Nie cieknie,dawka po skręceniu w kupę zmieniła się nieznacznie,auto odpala idealnie na ciepłym jak i po kilku godzinach na zimnym :)

13089130901309113092130931309313094

robert199
14-02-2014, 11:15
No to gratulacje, Przy składaniu nastawnika wielu popełnia błędy, ale tu wszystko OK.
Widać po kolorze, że sporo ropy nastawnik przelał przez siebie, myśle ze wyczysciłeś to co masz na ostatnim zdjeciu, ten brud najczesciej jest przyczyną złego działania nastawnika.

Jak widzisz dopiero po odkreceniu widać,ze całymm nastawnikiem mozna poruszac, od regulacji statycznej dawki paliwa wiele zależy, jesli róznica w dawce pzred i po różni sie tylko 0,2-04 mg to jeszcze jest w granicach błedu.

dobrze byłoby taki temat podpiąc. dla potomnych

Alan
14-02-2014, 11:33
Wyczyściłem na tyle na ile miałem odwagę ... patyczki do uszu itp. Nie rozbierałem całego nastawnika,bo zrobiłbym krechę w gaciach ze strachu :)

Uzbrojony w informacje jakie mi przekazałeś telefonicznie (tu wielkie dzięki) i w pdf'a z manualem zasiorbanym z neta,delikatnie zrobiłem to co mnie irytowało...wyciek :)

Rano przed wyjściem do pracy sprawdziłem , -2 i odpalił od strzała.

Aczkolwiek będę musiał nanieść poprawki bo żon mi dzwonił że zwróciła uwagę na obroty biegu jałowego. Trzymają się na 1000,a tak nigdy nie było. Jutro to obadam :)

Widać ta nieznaczna zmiana nie pozostała bez echa.

Tyle,że kartka z zapiskami,jak i szmaty poszły przez komin :/

robert199
14-02-2014, 12:14
to spróbuj tak jak mówiłem:
poluźnic srubki od nastawnika, (ropka troche wypłynie) młoteczek w reke i stukac, raz z lewej raz z prawej, i obserwowac jak zmienia sie dawka na FESie, tylko szkoda ze niemasz danych porównawczych które spaliłeś
Niestety w autodacie nie ma nic na temat dawki wtrysku tego motoru, w alfie pamietam to było gdizes około 5,5mg, ale nie bierz tego za pewnik.

Alan
14-02-2014, 12:40
Mam kilku znajomych z tym motorem,sprawdzą mi ile jest :)

Będziem ustawiać :)

Alan
15-02-2014, 13:18
Tak więc,piękna pogoda i chęci były :)

Troszkę pokminiłem i co zauważyłem? Dawka zmienia się zależnie od temperatury silnika.

Ustawienia wyglądają mniej więcej tak :

https://lh5.googleusercontent.com/-sOpqVgXIeJI/Uv9LHwQyGYI/AAAAAAAAPTE/g8jrGc8gRIM/w914-h515-no/2.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-ui2v9shX1Hs/Uv9LIGDFijI/AAAAAAAAPTI/M4Dd1R_SZS4/w916-h515-no/bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.JPG

robert199
15-02-2014, 18:47
dawka zmienia sie zależnie od temeperatury paliwa, z tego co widac to tak jakbys miał za mała dawkę, ale to programy czasem różnie pokazują.
Dobrze byłoby porównac do innego 2,4 td

Alan
15-02-2014, 20:03
Robert,czekam na wyniki od znajomych. Ale powiedz mi czy to że dawka oczekiwana ma pokrycie z dawką rzeczywistą nie jest prawidłowe?

robert199
15-02-2014, 21:22
jest, ale to nie tak do konca działa jak myslisz.

Regulując na pompie ustawiasz dawke oczekiwaną do jakiej sie ma dostosowac sterownik. oczywiscie sa granice tej regulacji.

dla silnika 1,9 tdi jest to 4,4mg na biegu jałowym

dla 2,5 tdi jest to 5,5 mg

dawka wyliczana jest z czasu wtrysku mierzonego z wtryskiwacza sterującego, predkości obrotowej pompy (wału korbowego), temperatury paliwa (vp37 nie mierzy cisnienia paliwa) i oczywiscie od wcisnietego pedału przyspieszenia

Alan
18-02-2014, 09:16
Dzięki za informacje. :)

Zrobiłem pomiary ponownie, o ile dawka paliwa na ciepłym silniku oscyluje w granicach 3,60-2,88mg/w tak reszta pokrywa się z pomiarami kolegi w jego tds.Mniej więcej ,bo wiadomo że trudno osiągnąć w dwóch samochodach taki sam wynik :)

Co zauważyłem, po wymianie uszczelek i ustawieniu dawki paliwa przestała tak strasznie kopcić na czarno. Teraz jak się jej przyciśnie gwałtownie puści kleksa i po wszystkim.Wcześniej kopciła jak parowóz.

Pomiary kolegi:

http://forum.lanciapolska.org/download/file.php?id=29572

http://forum.lanciapolska.org/download/file.php?id=29573

http://forum.lanciapolska.org/download/file.php?id=29574

robert199
18-02-2014, 21:44
Troche pokombinowałem i mam już swoje dane których moge sie trzymac. pompa VP mierzy wtrysk na jednym cylindrze tutaj mamy 5
średnio wychodzi 475cm na każdy cylinder.
przy 900obr/min powinno byc około 4,8mg
reszte, mozna sobie policzyc
wychodziłoby ze przy 800obr jak to jest w tds to ma byc około 4,3mg
jest jeszcze kilka innych zmiennych ale mniej istotnych.

jak bedziesz miał ponizej 4 mg to tez nic sie nie stanie, ale powinien mniej palic.

moge podac przykład jak robiłem tdi 90km
miałem tylko wtryski ze 110km które maja wyzsze cisnienie przy którym sie otwieraja
dawka ustawiona na 3,3mg
facet twierdził, ze jego golf zaczoł palic mu 4,5l a wczesniej palił 6

Alan
18-02-2014, 22:05
Kurde 4.8 a 2.8 to znaczna różnica. Kapeć ma jutro pierwszy raz od dawien dawna do zrobienia sporą trasę (epic w zetafonie zrobił off line ) będę mógł go przemierzyć dokładnie.

robert199
18-02-2014, 22:18
nie masz sie co bac mozesz jechac w trase. powinno to korzystnie odbic sie na zuzyciu paliwa.
moze troche mniejsza moc, ale to nieznacznie.

moze miec wieksza turbodziure.

to teraz juz niemasz sie co zastanawiac. kupuj BOSCHa do zetafona i bedzie online za 1000pln, a nie sam regulator dawki za 3600 do epica

Alan
18-02-2014, 22:27
E,no strachu nie ma. TDS w 3 lata zrobił 100tyś km. A w końcu to auto ze szrotu.... da radę kolejne 300 :)

A epic...o widzisz, Robert robiłem test z bańką wczoraj. Nawet po podłączeniu do bańki na powrocie pojawia się powietrze w paliwie..sporo powietrza. Mam jeszcze chęć wymienić oringi na solenoidach (czy jak to zwą) i podkładki na zasilaniu w paliwo. Mam aluminiowe a powinny chyba być miedziane?

Tu o...oringi :

13162

robert199
19-02-2014, 00:14
zacznij od tego, najtansze rozwiazanie.