PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka CHECK ENGINE



Adam784921
04-02-2014, 11:41
Witam

Dziś zauważyłem, że po odpaleniu silnika nadal świeci się kontrolka CHECK ENGINE. Po przejechaniu 2-3 kilometrów nadal świeci. Silnik pracuje równo, odpala za pierwszym razem, nie gaśnie, obroty trzyma prawidłowo. Dodam, że jest to benzyna. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego kontrolka wciąż świeci, są to tylko błędy zapisane w sterowniku czy może jakaś usterka. Nie chciałbym zbytnio jechać na warsztat i płacić 50 zł za każdy błąd dlatego dodam, że planuję zakupić własny kabel diagnostyczny i jeśli zajdzie potrzeba to usuwać błędy samemu tu moje drugie pytanie jaki będzie najbardziej odpowiedni kabel? Złącze to OBDII, a program zapewne ściągnąłbym wtedy z internetu.

P.S

Czy po odłączeniu akumulatora błędy, które są zapisane w komputerze usuną się i czy nie będzie problemu z takimi rzeczami jak airbag itp. Bo jeśli odłączenie nie będzie miało wpływu na inne elementy to wolę wykonać tą czynność na dobry początek, a w razie gdyby CHECK ENGINE znów się pojawił to wtedy będę myślał dalej.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

andrzejmc
04-02-2014, 14:49
Kontrolka check engine świeci ponieważ błąd nadal występuje (jest obecny i aktywny).
Błędy które uzbierały się w sterowniku to osobna sprawa tzw.błędy zapisane.
Podłączenie komputera i diagnostyka pomaga ustalić jaki element jest uszkodzony,a samo kasowanie błędów nie usunie usterki.
Tym bardziej odłączenie akumulatora nic tu nie pomoże ,aktywnych błędów nie skasujesz ,a zapisane pozostaną w tzw. pamięci nieulotnej.

Adam784921
04-02-2014, 14:58
Dzięki za szybką odpowiedź. Chociaż moja sytuacja jest dosyć dziwna, gdyż teraz niedawno wyruszałem na miasto i odpalając silnik kontrolka nadal świeciła i nie gasła gdy dojechałem na miejsce i po 5 minutach ponownie odpaliłem silnik to kontrolki już nie było. Zrobiłem tak jeszcze drugi raz i kontrolka także nie świeciła. Więc już nie wiem czy faktycznie są jakieś błędy czy nie :(

P.S

Dodam, że samochód nie był używany 2,5 miesiąca oczywiście przez ten czas był uruchamiany silnik aby go rozgrzać ale samochód nie był na żadnej trasie w tym czasie.

kamilo62
04-02-2014, 15:08
dla swietego spokoju warto zajechac i podlaczyc u fachowca...Pozniej moze nie bedzie juz czego ratowac..
W mojej dawnej Sienie potrafila sie zapalac co raz marchewka i gasnac...i nie bylo zadnych przeblyskow urtraty mocy czy cos...takze wiesz - Z drugiej strony to takze moze byc - "Czesc...spojrz na mnie...swiece sie.. " :P

andrzejmc
04-02-2014, 15:20
Dzięki za szybką odpowiedź. Chociaż moja sytuacja jest dosyć dziwna, gdyż teraz niedawno wyruszałem na miasto i odpalając silnik kontrolka nadal świeciła i nie gasła gdy dojechałem na miejsce i po 5 minutach ponownie odpaliłem silnik to kontrolki już nie było. Zrobiłem tak jeszcze drugi raz i kontrolka także nie świeciła. Więc już nie wiem czy faktycznie są jakieś błędy czy nie :(

P.S

Dodam, że samochód nie był używany 2,5 miesiąca oczywiście przez ten czas był uruchamiany silnik aby go rozgrzać ale samochód nie był na żadnej trasie w tym czasie.


Błędy zostały zapisane w pamięci sterownika-można je odczytać i skasować odpowiednim oprogramowaniem.
Natomiast zapalanie się kontrolki sygnalizuje że błąd jest w tym czasie aktywny.
Przykładowo może być to chociażby niekontaktujący styk lub jakiś czujnik wysyłający nieprawidłowy sygnał niezgodny z wzorcem przechowywanym w pamięci sterownika (poduszek , silnika lub abs-u)

Adam784921
04-02-2014, 16:02
No dobrze czyli gdy kontrolka się świeci to oznacza, że problem występuje w danej chwili. To mam rozumieć, że jeśli lampka zgaśnie i nie zaświeci się przez kolejny tydzień to problem sam się naprawił? O.o

andrzejmc
04-02-2014, 16:51
Nie że się "sam naprawił":lol:tylko w danej chwili usterka nie występuje.
Napewno spotkałeś się już z urządzeniami elektronicznymi które jak to się mówi "żyją własnym życiem".

hanssz
04-02-2014, 21:29
W moim kropasku co jakiś czas zaświeca się ta kontrolka-zazwyczaj przy długim staniu w korku silnik nadal równo pracuje, kontrolka gaśnie po ok 10 odpaleniach - taki resecik. czasem zima i elektryka płatają różne figle

Adam784921
05-02-2014, 11:21
Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedź. Jeszcze chciałbym zapytać o ten kabel diagnostyczny. Jaki będzie dobry pod złącze OBDII?

lukq
05-02-2014, 11:30
Kup elm od Viakena a będziesz zadowolony

andrzejmc
05-02-2014, 11:37
Do pełnej diagnostyki Punto II potrzebne będą 2 interfejsy: ELM 327 i VAG KKL z przełącznikiem lub przejściówkami.
Tu kupisz wszystko co potrzeba: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/) -FiatKlubPolska ma zniżkę.
Nie kombinuj z chińskimi tanimi podróbkami z AlleDrogo.

Adam784921
05-02-2014, 12:24
Czy ten kabel starczy aby móc odczytywać i usuwać błędy? Oraz dla spróbowania wykonać jakieś testy itp.?

http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

lukq
05-02-2014, 12:27
Błędy odczytasz, to jest zwykły kkl popytaj na forum może jest ktoś z Twoich okolic kto dysponuje kablem to pomoże Ci

Adam784921
05-02-2014, 12:29
Nie chciałbym kogoś specjalnie fatygować. Zakupię własny kabel, który będę miał już na zawsze. Tylko czy w/w będzie wystarczający do wykonania podstawowych czynności.

@lukq

Jak mówiłeś, że ELM to miałeś na myśli ten: http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i3850158488.html ? Czy inny.

lukq
05-02-2014, 13:43
Nie do końca, zajrzyj na stronę Viakena i tam znajdziesz prawidłowy. Mi Trochę ciężko bo jestem w pracy o i korzystam z telefonu

Adam784921
05-02-2014, 13:49
Jedyny na Viaken kabel ELM więc pewnie tego masz na myśli: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)

Kosztuje 100 zł ;/ chociaż w porównaniu z tym, że u mechanika za każdy błąd 50 zł to kabel jednak nie taki drogi. Kolega andrzejmc wspomniał, że FiatKlubPolska na Viaken ma zniżkę jak skorzystać z tej zniżki?

KOBRA
05-02-2014, 14:02
Do silnika ,wspomagania ,deski,komputera i Can wystarczy .
Do ABS i poduszek potrzebujesz Vag-a i przejściówek 1 i 2. lub Vag z przełącznikiem.
Cały pakiet do fiatów Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html)

Co do zniżki to 6% dzwonisz i podajesz swój login .
Nie zamawiasz przez allegro tylko dzwonisz

andrzejmc
05-02-2014, 14:34
Tanie ELM-y z Allegro mają błędy na płytkach i poblokowane niektóre protokoły transmisji.

Adam784921
05-02-2014, 14:36
Do silnika ,wspomagania ,deski,komputera i Can wystarczy .

Mówiąc wystarczy to masz na myśli kabel nr. 1 czy 2?

1. Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)

2. Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)

P.S

Jeśli zdarzyło by się, że ktoś ma inną markę samochodu załóżmy Opel czy Renault to wtedy lepiej kupić ELM? Bo czytałem, że pasuje do większości samochodów UE.

KOBRA
05-02-2014, 17:17
Odpowiadałem na post nr16 w którym pytałeś o kabel nr 2 z postu 19.
Silnik zrobisz jednym i drugim z resztą jest gorzej albo jednym albo drugim .
Tu masz stronę Multiecuscana Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.multiecuscan.net/Default.aspx%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3DtVr %26channel%3Dsuggest&sa=X&ei=PEwnUbPEI9HQsga-_oGgCA&ved=0CDEQ7gEwAA) wybierz obcje "obsługiwane pojazdy" Znajdź swój i zobacz jakie moduły i jakim kabelkiem zrobisz.
Co do kabelka do innych samochodów to samochody z OBDII obsłuży ELM (oczywiście kabelek to dopiero 1\3 sukcesu trzeba jeszcze mieć program) natomiast Vag jest do obsługi głównie samochodów z tej grupy (skoda ,audi,vw) ale mając np program DDT2000 zrobisz renaulta ,dacie,nisana.
Musisz zapamiętać że interfejs to tylko narzędzie komunikacji samochód-program. A najważniejszą rzeczą jest program .

Adam784921
05-02-2014, 17:35
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Na razie proszę o nie zamykanie tematu. :)