Zobacz pełną wersję : TACHO a jego "używanie"
WITAM
Jestem świadomy, że w przypadku ciągnięcia przyczepy przekraczam 3,5 t DMC i muszę mieć zamontowane TACHO. Nie znam tego ustrojstwa i jadę ustalić zasady montażu. Nurtuje mnie pytanie: w jaki sposób będę używał TACHO, gdy będę jechał bez przyczepy, czyli nie przekraczał 3,5 t (nie mam obowiązku rejestrowania czasu jazdy) a w jaki gdy muszę się "uzywać" TACHO? Czy mogę go wyłączyć (czy to się da) w okresie braku takiej powinności? Czy wtedy wyciągam kartę magnetyczną?
I drugi problem: zgodnie z niemieckimi przepisami mam prowadzić ewidencję przebiegu (od 2,8 t) jadąc po niemieckich drogach. Czy wówczas wystarczy włączyć TACHO aby nie prowadzić tej ewidencji?
Musisz podjechać do firmy która montuje i legalizuje tachografy ,oni ci doradzą jak to zrobić mądrze i dobrze.
Co do ewidencji to jeżeli masz tacho to nie potrzebujesz ewidencji.
I jeszcze jedno musisz dokładnie zapoznać się z przepisami dotyczącymi transportu ,a w szczególności w stosunku do czasu pracy,
przerw ,odpoczynku
Tacho to właśnie niejako twój dziennik. Musisz tylko pamiętać o odpoczynku. Po 4h 30 min. ciągłej jazdy musisz zrobić 45 min. przerwy i kolejne 4h 30 min. możesz jechać, jednak nie przekraczając tych 9h na dzień.
Dziękuję Koledzy.
Tacho zamontowane. Czy aby nie rejestrować parametrów jazdy należy wyjąć kartę kierowcy? Jak to powinienem robić by się kontrola nie przyczepiła?
Rozumię, ze gdy jadę z przyczepą - obowiązuje mnie jazda wg tacho to wtedy powinienem wsunąć kartę?!
Panowie, jedna podstawowa rzecz. Jeżeli jesteś kierowcą świadczącym usługę przewozu odpłatnie to w przypadku pojazdów o dmc powyżej 3.5 t posiadasz tacho. Tetaz są wprowadzane elektroniczne na kartę. A swoją drogą po co tobie tacho ;-)? Jeżeli targasz busem w Niemczech to prowadzisz tagebuch - coś swego rodzaju dziennik pokładowy, ale w polszy nic mi nie wiadomo, cisniesz aż ci bateryjki padną.
Wsadzasz kartę i siedzi ona tam do momentu aż nie zjedziesz do domu :-) 2x w tyg możesz pocisnac do 10h na dobę i raz bodajże możesz skrócić pauze do 9h. W ciągu 2 tyg. Czas twojej pracy nie może przekraczać 90h. Trochę chaotycznie napisałem - wybaczcie mi, pisze na tel.
Panowie, jedna podstawowa rzecz. Jeżeli jesteś kierowcą świadczącym usługę przewozu odpłatnie to w przypadku pojazdów o dmc powyżej 3.5 t posiadasz tacho. Tetaz są wprowadzane elektroniczne na kartę. A swoją drogą po co tobie tacho ? Jeżeli targasz busem w Niemczech to prowadzisz tagebuch - coś swego rodzaju dziennik pokładowy, ale w polszy nic mi nie wiadomo, cisniesz aż ci bateryjki padną.
Szanowny ToKo - czy świadczysz usługi transportu czy nie jeśli przekraczasz 3500 kg DMC musisz mieć TACHO. Ducato o DMC 3,5 gdy zaczepisz na hak przyczepę MUSISZ MIEĆ TACHO.
W związku z tym, że TACHO jest cały czas podłączone (czy muszę to rejestrować czy nie - czyli czy jadę z przyczepą czy bez) to jak zaznaczyć ten obowiazek jego uruchomienia, tzn. moment w którym podłączę przyczepę i gdzieś tam ją odłączę?
W Niemczech aby nie prowadzić "dziennika" zawsze muszę jechać wg TACHO ale w PL? Przecież mogę powiedzieć inspektorowi, że właśnie przed chwilą podłączyłem przyczepę i jak mi udowodni, że nie?!
Czy wystarczy wyjąć kartę gdy nie muszę się stosować a włożyć gdy taki obowiązek mam?
Mam TACHO VDO
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.