PDA

Zobacz pełną wersję : Komputer w Doblo 1,2 8V ( 2002 r. )



xyz3
02-02-2014, 13:23
Witam.
Nie pali mi silnik na dwa cylindry - 1 i 4. Wymienilem modul zaplonowy ( cewke odpowiedzialna za iskre na tych cylindrach ) i nic. Pali sie lampka - engine -. Co zrobic ? Gdzie umiejscowiony jest komputer w Doblo ? Z gory dziekuje za dobre rady .

Damian-jg
02-02-2014, 17:02
A zasilanie i sterownie modułem jest? Iskry nie ma czy jest?
Sterownik jest pod podszyciem

leyek
02-02-2014, 17:41
musisz skasować zapamiętany błąd w kompie , wtedy kontrolka zgaśnie12910

xyz3
02-02-2014, 19:49
Iskry na tym felernym module nie ma- ale sam modul jest dobry.Jutro sprawdze zasilenie modulu. Odnosnie bledu - ale jak og skasowac ? Mieszkam w Norwegii , a tu Fiat to wynalazek , warsztaty maja problem z okresleniem przyczyny.

marw007
22-08-2014, 00:13
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post także wybaczcie jeżeli to co teraz napiszę to jakieś brednie ;)

Miałem takie same objawy, komputer pokazywał bład cewki albo wtrysku, albo nic nie pokazywał. Wymieniałem zatem podstawy takie jak: świece, kable, cewki.... i zupa, nic nie pomogło. Dalej chodził na 2 gary. W końcu wymyśliłem, że to sterownik wtrysku (taki mały komputerek z dwiema wtyczkami przykręcony do przepustnicy). Wymiana, w moim przypadku, "prawie" załatwiła sprawę.

Alternatywnie można:
- kupić moduł z kluczykiem, wydłubać jakoś pestkę i przykleić ją gdzieś koło stacyjki na Super Glue.
- naprawiać moduł ,
- kopić używany i oddać do zerowania ,
- kupić nowy (1200 PLN).

Problem w tym, że tam jest zakodowany immobiliser i sama wymiana tego ustrojstwa tylko pogorszy sprawę - przestanie w ogóle zapalać.
Musiałem kupić "czysty" tzn taki który ma wyzerowany immobiliser (popularny serwis aukcyjny), zaadoptować go do swojego auta (to jest proste, robi się to 5 min).

W moim przypadku pomogło częściowo, w tej chwili samochód na wysokich obrotach zachowuje się normalnie. Przy odpalaniu zimnego silnika potrafi dalej gubić cylindry (objaw identyczny jak wcześniej). Zapalam, wchodzi na obroty, następnie obroty spadają, zamiast zatrzymać się na ok 800 to lecą i wpada w drgawki (gubi cylindry). Dodaje gazu i jeżeli wejdzie na obroty po raz drugi to już jest ok. Gorący silnik odpala się bez problemu.

Macie jakieś pomysły co by tu jeszcze wymienić :wink:

CYKLISTA
16-09-2014, 23:14
Miałem to samo.Sterownik do wymiany.Kupiłem używany w jednej firmie przez allegro.kosztował 350 zł.Sterownik czysty rozkodowany.Wystarczyło podłączyć sterownik i sam się zakoduje.Gwarancja rozruchowa 30 dni.