PDA

Zobacz pełną wersję : stilo brak mocy do 1600-1700 obr.



gallonek
01-02-2014, 22:41
witam posiadam stilo 1,9 jtd 115 km z 2002 roku,
mój problem polega na tym ze, auto na 2,3,4 biegu,brakuje mocy tylko do około 1600 obr,dalej już normalnie przyspiesza
gdy po zmianie biegu i spadku obr, traci moc i lekko kopci na czarno az do 1600 obr około
egr wyczyszczony ,doloty wyczyszczone,kolektor saccy tez czysty
trochę slychac chyba zawory

jaro190
02-02-2014, 18:30
każdy diesel od dołu nie ciągnie - 115 przy 2000 obr/min osiąga max moment obrotowy -255 Nm, jak będziesz jeździł " po dziadkowemu" to szykuj się na zapieczenie kierownic turbiny, egr może się nie domykać,w tych silnikach można go całkowicie zaślepić - nie jest on do niczego potrzebny a i silnik będzie "zdrowszy"

bzykol
02-02-2014, 21:45
każdy diesel od dołu nie ciągnie

Dupa tam. Stilo ciągnie całkiem całkiem. I ma jechać, bo jak nie, to znaczy że coś jest nie tak.
W necie jest Manual jak się czyści zawór overboost. Może on nie nadąża. Możesz jeszcze wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania. W ogóle to wypadałoby zdobyć logi i wtedy coś pokombinować.

Aha. I egr zaślep w cholerę. Może się poprawi.

BS
03-02-2014, 00:58
Poprawka. max moment obrotowy mamy przy 4 tys obrotów czyli 115KM.
A jeśli auto ma wszystko przeczyszczone to pozostaje przepływka lub zapchany KAT ale stawiałbym na przepływke bo mam taki sam problem u siebie.

qronax
03-02-2014, 07:43
Moment obrotowy wyrazany jest w nM i max wartosc osiaga tak jak napisal kolega jaro190
KM wyznaczaja moc silnika - i maksymalna moc jest przy 4tys. Proponuje doczytac roznice miedzy moca a momentem obrotowym silnika

jaro190
03-02-2014, 15:41
wsiądź do swego auta i przejedź się na takich obrotach (zmieniaj biegi przy 1600-1700 obr/min) a gwarantuję że spadną do ok 900 - 1000 obr/min to i nie dziwne że auto nie chce jechać od dołu

irqus
03-02-2014, 18:18
A poza tym biegi naujlepiej zmieniać przy około 2 2.5 tys, W przeciwnym razie taka jazda na niskich obrotach załatwi dwumas. Ale Stilo MOje przynajmniej JTD od 1600 juz idzie łądnie nawet jak robiłem logi kiedyś z 4 biegu i 1,5 obrotów to w miare łądnie przyspieszał. Dół zawsze będzie lekko zmulony. EGR wyczyścić zaślepic czujnik dołądowania też wyczyścić benzynką, jeszcze zostaje zawór VGT od sterowania łopatkami bo azda na niswkich obrotach zapaskudzi łopatki turbo.

gallonek
04-02-2014, 22:58
doł obrotow jest mocno mocno zmulony,jutro zaslepie egr,katy już wywaliłem i nic nie pomoglo,znajomy stawia na wtryski?????

bzykol
07-02-2014, 13:55
A pod komputer podpiął? Logi zrobił? Wtryski to ostatnia rzecz która pada w jtd. I to nie są objawy od wtrysków tyko od egr/przepływomierza/czujnika ciśnienia doładowania/zaworu overboost.

gallonek
07-02-2014, 14:46
egr zaslepiony wielka poprawa

BS
07-02-2014, 16:51
U mnie pomogła wymiana przepływki

irqus
07-02-2014, 16:59
Jeszcze zrób tak zalej do baku liquli molly 2666 to jeszcze lepiej będzie bo po tym u mnie jest poprawa.

rafi_vw2
11-02-2014, 00:06
panowie takie pytanie ten "overboost" jak go oglądałem to wydaję mi się ze, nie bardzo jest rozbieralny to jak go wyczyścić ??
a ten "liqui moly 2666" to jest bezpieczne , sprawdzone można smiało lać ???

ps: pytam bo dziś czyściłem turbo łopatki itp. (o dziwo wszystko było w bardzo dobrym stanie ) i chciałbym jeszcze ten overboost wyczyścić albo jakoś sprawdzić czy jest na 100% sprawny , a wszystko po to bo szykuje stilaka na jakie 140km ;) ponoć w miarę bezpieczny chip tuningi.

irqus
11-02-2014, 07:30
manual - instrukcja obsługi Fiat STILO | Manuale do Stilo (http://motoryzacja.kustosz.net/manuale/#20110115) O ile masz z metalową opaską. Co do teog dodatku co pisałem ja jestem z niego zadowolony odczułem zmiene auta na lepsze. Ja na cały bak wlałem 3/4 butelki. Bo cała jest na 75 litrów mniej więcej.

gallonek
11-02-2014, 10:13
dziś zobaczyłem ze,brakuje katalizatorów (2 sztuki),nie wiem czy to cos zaszkodzi stilonowi?

irqus
11-02-2014, 10:23
Jeszcze zrób tak zalej do baku liquli molly 2666 to jeszcze lepiej będzie bo po tym u mnie jest poprawa. sam to robiłeś? dużo roboty jest?

gallonek
11-02-2014, 10:43
auto przyjechalo z niemiec bez katów

rafi_vw2
11-02-2014, 10:54
o dzięki dzięki kolego :) o taką odp chodziło.

po przeczytaniu manuala o czyszczeniu overboost szybko poleciałem zobaczyć jaki mam i niestety cały plastikowy nie ma nic metalowego na nim ;/
czyli nie bardzo da się do wyczyścić??

irqus
11-02-2014, 11:46
No to możesz mieć problem z rozebraniem bo jak widziałeś w manulau te obejme sie rozcina. Ale dziwne mam ten sam rocznik i mam z metalową chyba że już ktoś u Ciebie wymieniał dlatego masz taki. Podobno pasuje z któregoś modelu BMW i jest połowe tańszy tak mi jeden kolega mówił.

rafi_vw2
11-02-2014, 13:53
no co do bmw to w e39 widziałem i jest podobny jutro będę miał takie autko pod domem to porównam :) dzięki za info

rafi_vw2
11-02-2014, 16:48
witam
międzyczasie wyciągnąłem swojego oerboosta i wygląda tak :1305213053


filterek wyczyszczony a co radzicie ze środkiem (wnętrzem) ?

irqus
11-02-2014, 17:01
zapsikaj suchy smar w sprayu z dodatkiem PTFE jak nei dasz rady tego rozebrać, ja tak zrobiłem tymczasowo zanim go rozbiore, coś chyba pomogło bo nie wywala mi błęduy a wywalało mi na zmianę raz czujnik cisnienia raz VGT.

gallonek
11-02-2014, 17:24
:smile:
koledzy co radzice zebym zrobil z tymi pustymi katami

irqus
11-02-2014, 17:41
poniekąd lepiej spaliny szybciej uciekają. Jęsli chcesz mieć tak jak ma być to jedynie używkę skombinować. Zalezy jak masz tam przerobione. Zrób logi jak wyglada cisnieni doładowania czy czasme nie przeładowywuje ale nie powinno.

gallonek
11-02-2014, 17:51
świszczy turbo ,slychac w kabinie

rafi_vw2
11-02-2014, 21:17
jeszcze jedno pytanie koledzy jak wam ciągną te stilaki 115 km? bo u mnie jest tak: 1,2,3 ciągnie zaje...cie równo itp. budzi się dość wcześnie (po niżej 2tys.obr takie fajne wbijanie w fotel ;) ) i dopiero na 4 biegu (nie wiem czy też tak macie ) od dół super ale przy ok 2,5 tys/obr (może trochę więcej ) tak jak by go coś przytrzymywało (tak jak by nie mógł przejść przez te ok 2,5tys.obr :) czyżby turbo dziura ?? ) chwilowe ale wkurzające (kierowca to odczuje, jako pasażer wydaje się ze idzie równo ) najbardziej czuć jadąc pod górkę. na 5 biegu wydaje się być jakoś lepiej :)nie wiem może przez to że te ok 3tys.obr to ok 140km/h na budziku :) nie wiem czy to odczucie takie czy co :) ?? znajomi mówią ze tak to jest jak się z benzyniaka na ON przesiądzie :) jakieś rady, spostrzeżenia i jak to u was jest mile widziane?

ps.turbo czyszczone 2 dni temu fajnie ładuje, egr zaślepiony takiego już kupiłem, kolektor ssący czyściutki (małe zdziwko jak rozkręciłem, czyli egr zaslep.), przepławka oki, filtr powietrza nowy, overboost ile się dało to wyczyszczony i przeniesiony na obu. aku.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a kolego "gallonek" katów jak już nie masz nie wsadzaj one tylko szkodzą na wydech i zamulają auto :) jedyny minus to możesz nie spełnić norm spalin i czasami jest nie co głośniej wewnątrz pojazdu podczas jazy. w benzyniakach może byłby jakiś problem (ale rzadko ) bo sondy były montowane gdzieś dalej na wydechu i po wycięciu kata zła temp itp. a co za tym idzie zła mieszanka, a tego problemu w dieslach nie ma :).
katalizatory są tylko po to aby spełniać wymogi środowiskowe, dopalać szkodliwe substancje (w dieslu Nox itp.). a najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że sprawny diesel (czyli w normie powietrze, paliwo, współczynnik nadmiaru powietrza itp) i skład spalin na końcu rury wydechowej mieści się w normach i to z zapasem :)

jaro190
11-02-2014, 21:27
z tym brakiem katów to nie do końca - jak będzie miał za "luźny" wydech to auto nie będzie ciągnąć
u mnie też z tą 4 tak było, przy wyprzedzaniu lepiej było zredukować do 3 lub gdy na liczniku ok 110 to 5 ładnie ciągła

qronax
11-02-2014, 22:07
Ten typ tak ma 1-3 wciska w fotel, na 4,5 brak tego efektu - chodz ciagnie ladnie

rafi_vw2
12-02-2014, 00:57
czyli wydaje się że stilak zdrowy ;) jak na razie miło mnie zaskakuje :)
panowie pytanie z innej beczki znajomy elektronik samochodowy zaoferował mi ok 20km mocy więcej i 70 Nm i che to zrobić tak, zgrać moją mapę (ładnie łączy sie po kablu nie trzeba nic lutowa ) wysłać ja do swojego znajomego co pisze do fiatów ponoć dobry i na podstawie mojej mapy ma zrobić nową nie wiem ile w tym prawdy jak on to będzie pisał czy tylko coś pozmienia, ponoć ma być dopasowana do stanu samochodu do jego kondycji :) (turba itp ) i nie wiem czy się łapać tego czy nie, co doradzicie ??? albo powiedział że jak se zdobędę wsad to mi wgra za flaszkę :) a koszt z niby tą nową mapą to ok 400zl + hamownia (ale to tylko dla mnie, hamownia gdzie indziej za ok 80zl)

ps. odnośnie katalizatorów to ja bym wywalił wiadomo że przelotu nie robimy kilka tłumików zostaje nadal :) tak jak mówiłem one tylko "dbaj" o środowisko.

Bathory
16-02-2014, 22:46
Podobno pasuje z któregoś modelu BMW

W listopadzie czyściłem to u znajomego w serii3 E46 i wyglądał identycznie jak ten w stilo. Taki sam powinien być jeszcze w serii5 E39 E60 E61 i serii 3 E90 E91
Widziałem jakieś za 100 z groszami ale większość do BMW kosztuje około 300zł.

rafi_vw2
18-02-2014, 01:22
witam
ja nie dawno w bmw e39 z 1999 r szukałem "mocy" 3.0 d (prawie 200km) a nie jechało i tez właśnie czyściłem ten zawór i wyglądał identycznie jak w stilo , i jak się okazało był zepsuty czyszczenie nie pomogło wymiana na inny i turbo (geometria ) zaczęła ładnie pracować a bejca asfalt zwija :_)

qucin
16-05-2014, 12:20
Witam,
Mam taki problem, że moje stilo(1.9 jtd) czasami traci moc ale tylko na 1 - szym biegu. W momencie ruszania samochód nie chce jechać i strasznie kopci . po jakimś czasie gdy obroty będą wyższe koło 4-5 tyś silnik się tak jakby "odblokowuje" i już pracuje normalnie. Czasami dzieje się tak przy odpalaniu, samochód nie reaguje na pedał gazu. Czy ktoś wie co to może być?

jaro190
16-05-2014, 12:25
jaką mocą dysponujesz? z twojego opisu przyjrzałbym się dolotowi czy czasem nie ma gdzieś dziury - temat stary poszukaj w archiwum , kolejną sprawą jest EGR,

qucin
16-05-2014, 12:36
moc to 115 km, zaczęło mi się to dziać w zimie. Później przez 2-3 miesiące był spokój od dwóch dni znowu.

Tosterkovsky
16-05-2014, 17:57
Ja miałem tak samo jak Ty, ale nie tylko na jedynce, ale także na dwójce.
Mocy wcale nie było, kopcił jak czort. Dolałem wtedy środka STP zwiększającą liczbę cetanową (STP | Dodatki do Paliw (http://www.stp.com.pl/produkt-21-30037_STP_Formula_do_Diesla-14-13306912407059.html)), dotankowałem do pełna i oczywiście zmieniłem stację benzynową. Wróciło wszystko do normy :)
I tak bym postąpił w pierwszym kroku także na Twoim miejscu. Później właśnie sprawdziłbym tak jak kolega mówi: dolot i egr :)

Matii_ii
02-03-2017, 18:19
Zaślep egr chwilowo na próbę i zobaczysz czy lepiej u mnie pomogło 100procent teraz idzie aż milo