Zobacz pełną wersję : Podpięcie sienki pod kompa?
Scorpion_83
31-01-2014, 14:31
Witam po moim bravo został mi kabel i mam takie pytanko, czy przy użyciu tego kabla VAG KKL (patrz załączone foto) da się podpiąć ten model ECU (patrz foto). Jeśli tak to jakim programem?
Dodam że to siena 1.6 16V
Pozdrawiam
Ł.
andrzejmc
31-01-2014, 15:29
Można spróbować tym :Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/)12860
Marea 1.6/16V ma ten sam sterownik silnika.
powinno się dać tylko powinieneś wybrać sterownik od bravo masz tu poczytaj http://fiatklubpolska.pl/siena-palio-443/siena-1-6-16v-blad-wykryty-programem-visa-1-83-pomocy-13424/
Mam ten sam model sterownika i jest to chyba najgorszy z fiatowskich jeżeli chodzi o kompatybilność z urządzeniami diagnostycznymi, ale próbuj. Jeżeli Ci się uda to też spróbuję!
Scorpion_83
02-02-2014, 08:43
Mam ten sam model sterownika i jest to chyba najgorszy z fiatowskich jeżeli chodzi o kompatybilność z urządzeniami diagnostycznymi, ale próbuj. Jeżeli Ci się uda to też spróbuję!
Chyba nic z tego nie będzie, trzeba by było wywalić sporo na program....
Examiner w ASO pozostaje! Chociaż gdzieś czytałem, że komuś się udało, ale nie pamiętam jakim programem i kablem.
Scorpion_83
03-02-2014, 11:46
Spróbuję jeszcze raz formułując inaczej pytanie:
Czy komuś posiadającemu taki kabelek udało się podpiąć sienkę z tym ECU pod kompa? Nie chodzi mi o płatne programy.
Jest kilka wątków na temat podpięcia ale mało szczegółów odnośnie użytych programów i kabli więc nie bijcie mnie po :popupie: za męczenie tematu.
Pozdrawiam
No to ja jeszcze raz powtórzę, że to nie wina kabla tylko sterownik oporny! Widzi tylko fiatowski Examiner, chyba ,że jesteś zaawansowanym elektronikiem i potrafisz połączyć się w inny sposób.
Scorpion_83
03-02-2014, 11:58
No to ja jeszcze raz powtórzę, że to nie wina kabla tylko sterownik oporny! Widzi tylko fiatowski Examiner, chyba ,że jesteś zaawansowanym elektronikiem i potrafisz połączyć się w inny sposób.
Nie jest to wina sterownika tylko programu i obsługi ECU moim zdaniem (mutiecuscan 1.8 ma na liście ten ECU o czym pisze andrzejmc parę postów wyżej tylko że drogi jest jak cholerka) więc może jednak ktoś dał radę...
andrzejmc
03-02-2014, 14:29
Program AlfaObd AlfaOBD (http://www.alfaobd.com/supported_cars.html) też obsługuje ten sterownik,wersja demo działa 15 minut ale ze wszystkimi z listy.
Ps. Sprawdzałem na Marei kumpla z tym sterownikiem- nieważny jest model samochodu (obojętnie brava,palio) sterownik silnika jest diagnozowany.
Używałem tego interfejsu :Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html)
Natomiast chińskie niebieskie badziewie odmówiło współpracy(z VAG-iem hulało).12924
Scorpion_83
03-02-2014, 14:50
Program AlfaObd AlfaOBD (http://www.alfaobd.com/supported_cars.html) też obsługuje ten sterownik,wersja demo działa 15 minut ale ze wszystkimi z listy.
Ps. Sprawdzałem na Marei kumpla z tym sterownikiem- nieważny jest model samochodu (obojętnie brava,palio) sterownik silnika jest diagnozowany.
Używałem tego interfejsu :Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html)
Natomiast chińskie niebieskie badziewie odmówiło współpracy(z VAG-iem hulało).12924
Odpaliłem program na kompie bez problemu jutro sprawdzę czy będzie z fiaciną gadał ale jak połączy się to jesteś wielki :coolguy:
andrzejmc
03-02-2014, 15:13
Będziesz musiał być może trochę pobawić się ;-)w ustawieniach programu.
Jeżeli się uda to szacun!
Scorpion_83
04-02-2014, 12:02
Wszystko zrobione bez problemu, błędy były i na razie są skasowane.
Martwi mnie tylko wskazanie sondy lambda ponieważ cały czas jest tak jak na załączonym obrazku i wyskakuje też błąd z nią zwiazany.
Ktoś coś podpowie?
Druga sprawa to chyba wtryskiwacze do wymiany bo co jakiś czas też wyskakują błędy.
12948129471294612945
O widze, że multiscanem sie udalo :)
Co wybrałeś na początku jaki model - na ostatnim ekranie widać tak? Kupiłeś przejściówkę z obd czy na "druciki"?
Scorpion_83
04-02-2014, 12:21
Tak jak na początku jest pokazane, przejściówkę kupiłem. Poszło na palio gasoline a dalej odpowiednie ECU z wersją silnika 1.6
andrzejmc
04-02-2014, 12:26
Gratulacje :palacz:,a Alfą próbowałeś ?
Scorpion_83
04-02-2014, 12:28
Nie kombinowałem dalej skoro raz się udało :piwko:
andrzejmc
04-02-2014, 12:39
Sondę lambda masz do wymiany.
Dzięki temu, że scorpion mnie zmobilizował udało mi się także podłączyć pod mojego 1.6 z 98 roku i pięknie MES sobie poradził.
Niestety nie wiem jakie owinny być prawidłowe wskazania poszczególnych czujników np temp. powietrza, czy jest w ogole w tym modelu czujnik spalania stukowego jesli tak to u mnie chyba nie dziala, sądziłem że sonda lambda nie pracuje ale jednak ladnie faluje miedzy 0-1 V - z grubsza taki ekranik:
13155
Fajnie, że udało się!
Jaki kabel kupić, skąd pobrać soft i gdzie znaleźć złącze diagnostyczne w samym aucie?
Pozdro!
Jaki kabel kupić, skąd pobrać soft i gdzie znaleźć złącze diagnostyczne w samym aucie?
Kabel masz pokazany w pierwszym poście, soft jest w dziale download a złącze masz na pokrywie mapsensora
Ja użyłem starego vag-kkl od pmfactory (chyba ma już z 6 lat) i przejściówki obd -> 3 pin FIAT. MES wersja 1.7 (w 1.5 z tego co pamiętam nie było obsługi palio gasoline czyli mojego sterownika).
Czy ktoś jest mi w stanie pomóc dlaczego podczas rozgrzewania mam problem z krztuszeniem się - co zlogować, nie jest tak od razu po odpaleniu, dopiero jak troszke juz sie rozgrzeje ale wskazowka temp nie wychyli się za mocno. Dodam, że mam także taki dziwny objaw - jadę na 2ce tak np 1500 obr, lekki gaz, dochodzi do 1800 i nagle czuję jakbym dodawał gazu, a tego nie robię, samochód bardziej przyspiesza. Oczywiście mowa o jeździe na benzynie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.