Zobacz pełną wersję : 1.9 Multijet Problem Esp Abs błąd Asr nie reaguje Pomocy
MichałCromaWawa
29-01-2014, 10:59
Witam posiadam mały problem auto jak jest zimne chwilę normalnie pracuje i zaraz pojawia się horror prawie nie reaguje na gaz i jedzie tylko na pierwszym biegu który trzeba rozbujać na wyższych biegach auto nie ma siły jechac po 10 minutach kiedy aut nabiera temperatury i przekracza 1/4 to zaczyna powoli już normalnie pracować lecz błedy nie gasną nawet jak na gorącym zgasze i odpale z powrotem. Dodam że auto ma przebiegt 345 ale nie ma patrzymy na to ponieważ auto mam z pewnej ręki więc proszę się tym nie sugerować także proszę o pomoc nie wiem czy to coś poważnego czy tylko zima dokucza autu już raz miałem przygode ze stilo komputer sterownik 1700 złoty także nie chce znowu jeżdzić i płacić jak sie okaże tylko głupota. ( Aso wpadło na pomysł że sprawdzą Stilo za 400 złoty także z po*** nie chce gadać i przy okazji chcieli bym podpisał dokument że jak rozwalą mi gaz to moja wina nie ich ) proszę o pomoc w tej krowie
Masz jeszcze dpfa? Może zapchany jest. Podobne objawy miałem przy padniętym egr. Podłączyłbym krowę również do komputera aby posprawdzać wtryski i całą resztę wraz zapisanymi błędami.
BART_osz
29-01-2014, 12:47
Zima i mokro ... a więc duże prawdopodobieństwo że coś nie tak z którymś z czujników przy kole . Albo padł albo brak styku - i wtedy właśnie masz taką czkawkę , abs , esr , hill holder i brak siły ...
MichałCromaWawa
29-01-2014, 13:26
Brak dpfa, wtryski są napewno ok bo auto kupilem z miesiąc temu gdzie wszystko było porobione robiłem dwie trasy na shellowskim paliwie także o to bym się nie martwi. ale czy to jest realne że przez elektronikę zanikała moc no i po 10 minutach wszystko wraca do normy ale zostają
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam że ostatnio miałem rezerwe i podjechałem szybko zatankować i miałem po drodze staccje "Bliska" to zaankowałem za 50 zeta ale raczej przez paliwo nie miał bym takich problemów z czego to tylko 9 litrów to nic w sumie jak myślicie o tym?
BART_osz
29-01-2014, 14:33
Spotkałem się z takim przypadkiem - gdzie nikt nie przypuszczał że to może być od prostego czujnika przy kole -abs esp hill holder problem tak wydaje się sensowne ale że brak mocy ? a jednak :) ... dlatego radził bym sprawdzić . Bo z opisu objawy identyczne.
Pozdrawiam
Podłącz pod komputer. Podobną sytuacje miałem w czerwcu 2013r i okazało się brak styku na 3 wtrysku. Musiałem wymienić wtyczką 2 pinową wpientą do wtrusku.
malutki640
30-01-2014, 21:33
Witam, naprawdę najlepiej podłączyć się pod komp i odczytać błędy. Jak będzie wiadomo jakie są błędy to wtedy dalej kombinować.
Witam, naprawdę najlepiej podłączyć się pod komp i odczytać błędy. Jak będzie wiadomo jakie są błędy to wtedy dalej kombinować.
Witam! W mojej cromie pali się abs i asp, byłem dziś u gościa by mi zdiagnozował problem, gość twierdzi że nie może się połączyć z abs i sądzi że może być padnięta pompa, ( w co za bardzo nie chce mi się wierzyć) drugi problem jest taki że po odpaleniu auta po ok 1 min zaczyna migać kontrolka oleju z informacją oil angine change, wymieniłem olej i poprosiłem gościa by mi skasował ten problem, ale gościu nie dał rady tego zrobić, twierdzi że wszysko już pozmieniał i nie rozumie dlaczego kontrolka dalej miga, nie wiem co robić, bo albo gościu nie zna się na tym albo coś naprawde z tym autem jest nie tak. Koledzy pomóżcie bo nie wiem co robić.
mirek8423
10-06-2015, 21:03
Witam! W mojej cromie pali się abs i asp, byłem dziś u gościa by mi zdiagnozował problem, gość twierdzi że nie może się połączyć z abs i sądzi że może być padnięta pompa, ( w co za bardzo nie chce mi się wierzyć) drugi problem jest taki że po odpaleniu auta po ok 1 min zaczyna migać kontrolka oleju z informacją oil angine change, wymieniłem olej i poprosiłem gościa by mi skasował ten problem, ale gościu nie dał rady tego zrobić, twierdzi że wszysko już pozmieniał i nie rozumie dlaczego kontrolka dalej miga, nie wiem co robić, bo albo gościu nie zna się na tym albo coś naprawde z tym autem jest nie tak. Koledzy pomóżcie bo nie wiem co robić. No ale to masz jednego mechaniora w swoim mieście? Może któryś z kolegów z naszego forum ma kabel i jest z Twojej okolicy to poproś i Ci sprawdzi za browca.
No ale to masz jednego mechaniora w swoim mieście? Może któryś z kolegów z naszego forum ma kabel i jest z Twojej okolicy to poproś i Ci sprawdzi za browca.
no z tym może być problem bo mieszkam w uk, chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko podjechać do serwisu fiata ale niestety zapłace słono za ten interes
mirek8423
10-06-2015, 21:40
no z tym może być problem bo mieszkam w uk, chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko podjechać do serwisu fiata ale niestety zapłace słono za ten interestak to z tym może rzeczywiście być problem wiem, że aso nas kroi na kasę ale może w Twoim przypadku nie będzie trzeba będzie słono zapłacić, podjedź i zapytaj co by zrobili i za ile.
Zmień mechanika, oznaczenie oil angine change oznacza termin wymiany oleju wynikający z terminu czyli raz na rok lub z przebiegu kilometrów ok 20kk po wymianie trzeba oba interwały wykasować ale do tego jest potrzebny dobry program komputerowy w drugim przypadku też anie garażów ka.
Python28
10-06-2015, 22:10
Program w oryginale to około 200zł a interfejs 70 jak na angielskie zarobki to chyba żaden kosmos.
Pompa abs nie musi być uszkodzona wystarczy że sterownik będzie a to już nie takie mało prawdopodobne.
tak zgadza właśnie przeglądam forum na temat programu i interfejsu do fiata, bo widze że bez tego ani rusz.
czy słaba bateria może być przyczyną palenia sie abs i asr ?
miało być esp zamiast asr
mirek8423
11-06-2015, 14:49
czy słaba bateria może być przyczyną palenia sie abs i asr ? Myślę, że może sypać błędami.
Podłączyłem kompa do auta i połączyłem sie z aut skrzynią biegów, wyskoczył mi błąd P1719 sygnał obrotów koła prawy tył, wie ktoś może co to oznacza?
aras1978
13-06-2015, 15:21
czujnik na kole nie gada,sciagaj kolo i zobacz najpierw oczyść styki,moze się cos nie laczy.
czujnik jest z tylu na pisascie,w wielu przypadkach jest winowajca nie działającego esp ,abs.
czujnik na kole nie gada,sciagaj kolo i zobacz najpierw oczyść styki,moze się cos nie laczy.
czujnik jest z tylu na pisascie,w wielu przypadkach jest winowajca nie działającego esp ,abs.
Dzięki kolego, jutro zobacze co jest nie tak, ale dziwi mnie fakt że nie mogę sie połączyć kompem do ABS a tylko przez aut skrzynie biegów :roll:
bartek6622
14-06-2015, 11:43
I to w cale nie oznacza awarii czujnika. U mnie był przetarty kabel tam gdzie się wahacz składa.
Rozebrałem koło wyjąłem wtyczke i przeczyściłem, ale problem nadal nierozwiązany, może faktycznie gdzieś ten kabel jest przetarty ale to bez kanału sie nie da tego dokładnie sprawdzić , a czy cienkie klocki mogą pokazywać te same błędy ? Dokładnie wyskakuje mi taki błąd: sygnał obrotów koła prawy tył (NFR)
Python28
14-06-2015, 14:25
To zupełnie dwa różne błędy.
bartek6622
14-06-2015, 15:47
Pod samochodem na wysokości końca drzwi kierowcy po lewej stronie samochodu jest kostka którą podłączone są te czujniki. Możesz ją rozpiąć i sprawdzić czy przewody przy wahaczach przewodzą. Żadna to filozofia.
przewody ok, na wszelki wypadek odłączyłem kostke z drugiego koła i sprawdziłem czy wywala ten sam błąd, i faktycznie wywalił drugi błąd, więc na 99 procent jest to czujnik, może ktoś z kolegów podpowiedzieć jakiego czujnika szukać tzn nr itp? oczywiście będe szukał na forum ale nie wiem czy był już taki temat.
Croma 08
14-06-2015, 19:12
Tyle czasu nie było dostępu do elerna po polsku, a jak już jest to koledzy z niego nie korzystają :). Tam jest w jaki sposób sprawdzać wszystkie podzespoły samochodu.
Tyle czasu nie było dostępu do elerna po polsku, a jak już jest to koledzy z niego nie korzystają :). Tam jest w jaki sposób sprawdzać wszystkie podzespoły samochodu.
oj sorry nie pomyślałem, dzięki kolego
Croma 08
14-06-2015, 19:31
proszę bardzo :) można sprawdzić rezystancję czujnika i będzie wiadomo czy padnięty
świerszcz
15-06-2015, 10:15
Bardzo mnie interesuje dostęp do elerna po polsku,gdzie go zdobyć? pomożesz?
maciekpt
15-06-2015, 12:06
A patrzyłeś do działu Download na forum? eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)
Koledzy mam problem z kupieniem czujnika abs do fiata cromy w uk, czy vectra C ma ten sam czujnik? Byłem we fiacie ale samego czujnika nie sprzedają, tylko z całym okablowaniem a to koszt 150 funtów:mad:
Croma 08
15-06-2015, 13:57
CZUJNIK ABS PRZÓD VECTRA C 02- SIGNUM CROMA SAAB (5328514106) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-vectra-c-02-signum-croma-saab-i5328514106.html) znalazłem coś takiego, tylko że do przodu, może tył jest też taki sam
CZUJNIK ABS PRZÓD VECTRA C 02- SIGNUM CROMA SAAB (5328514106) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-vectra-c-02-signum-croma-saab-i5328514106.html) znalazłem coś takiego, tylko że do przodu, może tył jest też taki sam
dzięki kolego, dzwoniłem i nie mają na tył , to mam problem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-CROMA-1-8-1-9-2-2-2-4-REAR-WHEEL-BEARING-HUB-NUT-2005-on-BRAND-NEW-/151095878501?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232e042365
a taki komplecik by sie nadał?
bartek6622
15-06-2015, 17:18
Właśnie na tył czujnika nie uświadczysz. Jest to integralna część piasty. Problem jest tego typu, jakiej jakości jest ta piasta z eBay'a.
Właśnie na tył czujnika nie uświadczysz. Jest to integralna część piasty. Problem jest tego typu, jakiej jakości jest ta piasta z eBay'a.
jaka by nie była musze brać, nie mam wyjścia
bartek6622
15-06-2015, 18:03
KIT SKF COJINETE + CUBO DE RUEDA TRASERO FIAT CROMA 194 2005- | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/KIT-SKF-COJINETE-CUBO-DE-RUEDA-TRASERO-FIAT-CROMA-194-2005-/381019229413?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item58b6840ce5)
Na piaście bym nie oszczędzał. Po kilkuset km może pojawić się problem buczenia, szumienia.
Croma 08
15-06-2015, 18:17
38 funtów to cena niezbyt wygórowana, a dają na piastę 2 lata gwarancji.
Python28
15-06-2015, 19:04
No i co Ci z tej gwarancji jak przy reklamacji zostajesz bez auta na dłużej nieokreślony czas bo musisz piastę zdemontować i odesłać. Jeśli jest to produkt Chiński to obawiał bym się jakości łożyska bo może nie pochodzić zbyt długo. Dla pocieszenia dodam że ostatnio zdarzają się i łożyska SKF które pozostawiają wiele do życzenia bo potrafią zacząć szumieć po roku.
KIT SKF COJINETE + CUBO DE RUEDA TRASERO FIAT CROMA 194 2005- | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/KIT-SKF-COJINETE-CUBO-DE-RUEDA-TRASERO-FIAT-CROMA-194-2005-/381019229413?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item58b6840ce5)
Na piaście bym nie oszczędzał. Po kilkuset km może pojawić się problem buczenia, szumienia.
Nawet jeśli tak będzie to zamontuje starą piaste z tym nowym czujnikiem, a piaste którą kupuje dam do reklamacji i po kłopocie
mirek8423
15-06-2015, 21:00
Nawet jeśli tak będzie to zamontuje starą piaste z tym nowym czujnikiem, a piaste którą kupuje dam do reklamacji i po kłopocie Na reklamację chyba trzeba oddać w komplecie bo tak sprzedali, a jak wygląda reklamacja tzn gwarancja jak się samemu montuje tak prostą część jak piasta? A może mechanik (jakiś warsztat samochodowy) musi takie rzeczy robić?
Python28
15-06-2015, 21:11
W Polsce przy byle jakiej reklamacji chcą papier że część była montowana w serwisie bo inaczej nie ma pewności że była dobrze zamontowana. Oczywiście chodzi o to żeby reklamacji nie uznać. Kolega natomiast jest w Anglii a tam nie wiem jak jest. Dziwne to jest że padł czujnik tak sam z siebie, pewien jesteś że kable są w całości? Czujnik to zazwyczaj ostatnia rzecz która się psuje a jak już się zepsuje to jest to przeważnie uszkodzenie mechaniczne.
W Polsce przy byle jakiej reklamacji chcą papier że część była montowana w serwisie bo inaczej nie ma pewności że była dobrze zamontowana. Oczywiście chodzi o to żeby reklamacji nie uznać. Kolega natomiast jest w Anglii a tam nie wiem jak jest. Dziwne to jest że padł czujnik tak sam z siebie, pewien jesteś że kable są w całości? Czujnik to zazwyczaj ostatnia rzecz która się psuje a jak już się zepsuje to jest to przeważnie uszkodzenie mechaniczne.
pewności nie mam, kable wizualnie wyglądają ok. sprawdzałem z sąsiadem angolem który 8 lat pracował jako mechanik, powiedział że na 90 procent czujnik,ale jak będzie naprawde to sie okaże jutro, podepne tylko nową piaste do wtyczki bez odkręcania starej , skasuje błąd i będe wszystko wiedział.
Koledzy podpiąłem nową piaste z czujnikiem ABS bez rozbierania starej, czy błąd powinien zniknąć czy musze zamontować nową i przejechać sie kilka kilometrów?
bartek6622
17-06-2015, 12:37
Błąd trzeba skasować w komputerze. Jeśli nie da się skasować od razu, to tak jak mówiłem, przewód.
Ja ostatnio miałem to samo.Po podłączeniu nowej piasty błąd był i pojawił się po skasowaniu.Po naprawie kabla na szczęście w zasięgu wahacza więc nawet nie trzeba było włazić w kanał, błąd zniknął samoczynnie nawet bez kasowania kompa.
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że piasta musi być zamontowana i musze zrobić kilka kilometrów by błąd zniknął, więc za chwile zabieram sie do roboty.
bartek6622
17-06-2015, 15:55
Nie chcę Cię martwić ale szukasz nieistniejącego problemu. Na moje piasta jest git. Tylko i wyłącznie przewód w tym układzie będzie winny.
A jak zamontujesz ,przejedziesz i błąd nie zniknie to co ? Podłącz nową piastę do wtyczki i problem Ci się rozjaśni a robotę będziesz miał tylko jedną.I jeżeli to "tylko" przewód to módl się żeby przerwa była blisko koła bo inaczej kanał i rzeźba :mad::lol:
Wymieniłem piaste nie potrzebnie, przewód na wysokości wachacza był przegnity, cholera cała robota na darmo:sciana:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie chcę Cię martwić ale szukasz nieistniejącego problemu. Na moje piasta jest git. Tylko i wyłącznie przewód w tym układzie będzie winny.
miał kolega racje, że też cholera nie posłuchałem:sciana:
Jak to mówią : Ucz się na błędach...innych .:fiufiu:
koledzy, nie chce zaczynać nowego tematu, mam pytanie odnośnie rozmiaru klucza do odkręcania tych dwóch dziwnych śrub przy demontażu klocków i tarcz, nie wiem ćzy wiecie o co mi chodzi, ale to jest nasadowy niestandardowy klucz.
maciekpt
22-06-2015, 18:24
Pewnie chodzi o śruby, którymi jest przykręcone jarzmo hamulca. Z przodu jest to na 95% torx E20 a z tyłu podobno E18. Zanim kupisz to przymierz jeszcze klucz oczkowy ale taki, który ma 12 wierzchołków (rozmiaru nie pamiętam ale coś koło 16; dobrze dopasuj żeby nie zniszczyć śruby!). U mnie to zdecydowanie lepiej zadziałało bo nie miałem dobrej grzechotki do torksa.
zdaje mi sie że ma 6 wierzchołków, byłem w sklepie i mieli 16 ale nie mogłem go włożyć więc chyba to będzie 18
maciekpt
22-06-2015, 21:15
Możliwe że oczkowa 18, tego nie pamiętam. A torx ma oczywiście 6 "wierzchołków". Chodziło mi o oczkowy z 12 wierzchołkami, żeby fajnie go spasować właśnie na tego torksa (zwykły klucz z sześcioma na będzie pasował).
gargamel86
16-07-2015, 08:18
tak!!!!! mialem w moim bravo taki myk w zime......zona jezdzila tydzien do pracy 2km i bateria padla......byly bledy asr esp itd.......nawet potem wentylator nawiewu przestal dzialac.....musialem go uderzyc bo sie zaciol jak auto z kabli palilem.......po przejechaniu 10km i naladowaniu aku wszystko wrocilo do normy.....pomierz sobie wartosci aku na wylaczonym i ladowanie na zalaczonym silniku...
I just bought one of these cars and i keep my fingers crossed to have no problem at all
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.