PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Silnik krokowy?



simurgh
25-01-2014, 23:54
Od pewnego czasu mia³em w swojej Sienie 1.6 PB problemy z utrzymaniem biegu ja³owego na zimnym silniku.Auto zapala³o i gas³o bez podtrzymania gazu.Gas³o przy wrzuceniu sprzeg³a.Przy ponownym uruchomieniu ciep³ego silnika wszystko by³o ok,obroty na ja³owym biegu by³y stabilne.Wczorajszej nocy by³ solidny mróz -15,do tego lodowaty wiatr od morza potegowa³ go.Rano auto odpali³o od razu,standardowo gas³o przy wysprzeglaniu ale obroty po nagrzaniu nie przekracza³y 500,spadajac przy zmianie biegów do 0 ale bez gaszenia silnika.Przed chwila chcia³em pojechac po ¿one,temperatura -19,odpali³em auto,zaskoczy³o od razu,potrzyma³em noge na gazie i wszystko by³o ok.Gdy pusci³em gaz,auto zgas³o i juz nie chcia³o zapaliæ.Wiem,¿e za to gasniecie przy wysprzeglaniu winny jest raczej silnik krokowy,ale jakos aura skutecznie mnie zniecheca³a by przy nim gmerac;)Ale czy silnik krokowy mo¿e sprawiæ ze auto w ogóle nie chce zapaliæ?
Mia³em ostatnio troche d³ubaniny przy swojej Sienie.Pali³a 20-22l benzyny na 100:mad: Zmieni³em swiece,przewody,filtry,sonde lambda i czujnik temp p³ynu oraz wyremontowa³em uk³ wydechowy(brzmia³ jak rasowe WRC ³±cznie ze strzelaniem z wydechu;) ) bo on okaza³ sie g³ównym winowajca(zaci±ga³ lewe powietrze przed sonda i zak³óca³ jej prace)Radosc by³a ogromna bo srednia spalania wysz³a 9 ale dzis Siena sprowadzi³a mnie na ziemie odmawiajac wspó³pracy:)Uklad zap³onowy,paliwowy jest oki,kontrolki gasna prawid³owo wiec czy krokowiec mo¿e unieruchomic auto?

turek86
26-01-2014, 10:56
Jak krêcisz silnikiem nie zapala siê kontrolka wtrysku? Z tego co pamiêtam to po zgaszeniu auta krokowy sam po chwili otwiera siê do pewnego stopnia ¿eby by³ mo¿liwy ponowny rozruch bez otwierania przepustnicy. A robi³e po tych wszystkich zabiegach autoadaptacjê?

simurgh
26-01-2014, 11:31
Po przekrêceniu kluczyka wszystkie kontrolki prawidlowo sie zapalaja,potem normalnie gasn± i przy próbie zapalenia nic niepokoj±cego sie nie zapala.Wykreci³em rano silnik krokowy,by³ niesamowicie brudny i zaklejony czarnym syfem,obczysci³em jego gniazdo,tam tak¿e by³o pe³no czarnego smalcu.Mo¿e to plus mróz sprawi³ ¿e grzybek zaklei³ sie w pozycji zamknietej.Krokowiec wyczyszczony,skrecony.Auto spróbuje odpaliæ jak skoncze ³adowaæ akumulator.
Autoadptacja by³a zrobiona,z samochodem nic sie nie dzia³o,spalanie drastycznie spad³o,silnik zaskakiwa³ od razu.Dopiero wczoraj gdy mróz i wiatr od morza dawa³ odczuwaln± temperature -25 auto zastrajkowa³o

turek86
26-01-2014, 13:01
Ja czy¶ci³em krokowy, jego kana³ i przepustnicê takim preparatem do czyszczenia ga¼ników. Pryskasz i czekach 5 sekund i jak nowe. Sprawdzi³bym jeszcze u Ciebie czujnik po³o¿enia wa³u chocia¿ powinien byæ ok skoro nie zapala siê marchewa.

simurgh
26-01-2014, 17:11
Akumulator na³adowa³em ale auto nie odpali³o..wykreci³em swiece,pompka pracuje,paliwo dochodzi bo sa mokre.W akcie desperacji zabra³em cewke zap³onowa i kable do domu by wygrzaæ je w piekarniku i osuszyc ale i to nie pomog³o.Rozrusznik pieknie kreci,kontrolki gasna,ale Siena nie zapala.Boje sie juz teraz cokolwiek odkrecac bo wszystko jest tak zmro¿one ¿e pêka..Nic innego nie pozostaje jak jutro brac na hol i do ciep³ego miejsca by odtaja³o.Jedyne pocieszenie to ¿e nie tylko moja Hiena dzis zastrajkowa³a;)Na parkingu pod domem bluzgi leca od rana:)

Darksaience
26-01-2014, 23:24
Przepustnica ca³a do czyszczenia musi i¶æ i tak dla ¶wiêtego spokoju. Wywal silnik krokowy i spróbuj go odpaliæ bez niego auto bêdzie mia³o wysoki obroty ale bêdzie chodziæ. Choæ najpierw spróbowa³ bym samo odpiêcie go od przewodów.

Po wypiêciu z przewodów przy du¿ym dodaniu gazu auto bêdzie mia³o problem z wróceniem na normalne obroty ale pod ¿adnym pozorem nie powinno gasn±æ. Je¶li to nie on szukaj dalej. Np czujnik podci¶nienia b±d¼ bardzie powa¿ne rzeczy.

Ja wiem ¿e jak sie zabra³em za zabawy z krokowcem to o ma³o co tego nie przegra³em gdyby nie u¿ywana przepustnica. I nawet nie chce mi sie walczyc z zawieszaj±cymi sie obrotami:D

simurgh
27-01-2014, 09:48
Szlag juz mnie trafia.Paliwo,jest,iskra jest,powietrze jest,kontrolki gasna prawid³owo.Powinno jechac a zapad³o w sen zimowy..Remont wydechu by³ w piatek.Zastanawiam sie czy w tym nie szukac przyczyny..Do tej pory katalizator mia³ ma³y udzia³ w wylocie spalin,by³y dziury przed nim,za nim,plecionka by³a uszkodzona.Po naprawie wydechu przejecha³em 100km by sprawdzic spalanie.To by³o ok.Ale w sobote rano gdy jezdzi³em obroty ja³owego nie przekracza³y 500 po nagrzaniu silnika.Wieczorem auto odpali³o,potem zdech³o i nie idzie go odpalic..Zastanawiam sie czy przypadkiem katalizator nie pad³ i sta³ sie niedro¿ny bo w piatek dosta³ w koncu w³asciwa temperature i spaliny?Tym bardziej ze w piatek,gdy odbiera³êm auto mia³em wra¿enie ¿e czasem jest mulaste i z opóznieniem reaguje na dodanie gazu.Wtedy mysla³em ze moze tak ma byc,moze to z³udzenie,bo auto by³o ciche jak wózek akumulatorowy i nie reagowa³o rykiem na dodanie gazu jak by³o przed naprawa i ze przez te akustyczne ró¿nice mam to wra¿enie.Siena jezdzi³a z uk³ zap³onowym,paliwowym,wydechowym ktory dawa³ wiele do ¿yczenia a teraz gdy wszystko jest oki stoi.Zg³upia³a od dobrego:):) Moge sobie gdybac,dzis spróbuje zaholowac auto na ten warsztat i niech sprawdza co i jak..

turek86
27-01-2014, 15:39
Jest jeszcze opcja lej±cych wtrysków. Wtedy objawy by odpowiada³y niskim obrotom i problemie z rozruchem. Do tego warto poruszaæ g³ówn± wi±zk± kabli, bo u mnie obroty zawieszaj± siê lub s± wysokie w³a¶nie przez wi±zkê.

simurgh
28-01-2014, 13:43
Wrocilem wlasnie z warsztatu.Auto odpalilo,problem tkwil w zwarciu installacji alarmu.W kwestii gasniecia krokowiec zostal wykluczony,winny okazal sie wezyk podcisnienia i czujnik powietrza.Kolektor zostal sciagniety,do sprawdzenia,czesciowej wymiany poszly wszystkie wezyki,polaczenia,do wymiany zakwalfikowala sie wtyczka i przewodyczujnika temperatury.To plus naprawa instalacji alarmu i podpiecie do kompa i o 3 stowki jestem lzejszy.W sumie jak za serwis Fiata i 8 godzinna dlubanine nieduzo