Zobacz pełną wersję : Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
Witam,dzisiaj odpalając auto przy - 10c zaczęły siędziwne stuki/dzwonienie od stronyt silnika.Raczej to nie pasek bo przysłuchałem się dobrze.Słychaćto od strony głowicy,jakby od wałka...w tamtym roku wymieniałem całą głowicę+usz zelki i rozrząd.Póżniej wyłączyłem silnik i ópróbowałem uruchomić jeszcze raz,długo to trwało ale wreszcie odpalił ale ie dźwięki stały się głośniejsze,po otwarciu klapy zauważyłem dziwną rzecz-otóż spod bagnetu zaczał wydobywać się powoli olej,po wyciągnięciu bagnetu olej zaczął mocniej tryskać.Otworzyłem korek oleju i pod nim było niezłe masełko.Na całej długości bagnetu był ślad oleju,to dziwne??aha,dodam jeszcze,że coś się dzieje ze szczelnością układu chłodniczego,ponieważ już któryś raz dolewam płynu bo go notorycznie ubywa...po weekendzie wybieram sie do mechanika który w tamtym roku robił mi remont silnika ale chciałbym znać wasze opinie na ten temat co sie mogło stać?aha,dodam jeszcze że po otwarciu korku wlewu oleju wałek był strasznie suchy a czytałem gdzieś,że smarowanie w tym silniku jest kiepskie...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.youtube.com/watch?v=Trq5g-RxG6w
stuki są bardzo podobne do tych na tym filmiku tylko bardziej słychać charakterystyczne dzwonienie i słychać to od strony wałka...
Kolego najprawdopodobniej wytarł się wałek rozrządu przez to że zapchała się tzw. magistrala olejowa, albo siadł popychacz. Co do ubytków płynu i masła pod korkiem - objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie znasz się na mechanice to oddaj samochód do dobrego warsztatu.
rozumiem..ale uszczelka była wymieniana dopiero w maju tamtego roku??czy to możliwe żeby już była jakaś nieszczelność??cała głowica również w tym czasie była wymieniana i wałek był naprawdę w bdb stanie,magistrala olejowa była wyczyszczona perfect przez mechanika...eh tylko nie to bo fura potrzebna jak diabli:(
Możliwe, że jest nieszczelność. Była głowica planowana? Przynajmniej powinna. A kiedy olej wymieniałeś? W tym silniku trzeba wymieniać olej często, a jeżeli tego nie robiłeś to magistrala się zapchała i smarowania nie było.
ta,była planowana, dodatkowo azotowałem wałek,olej wymieniany był rok temu.właśnie na czasie miałem go wymieniać...
Masło pod korkiem i ubytki płynu, jeśli oczywiście nie masz plamy pod autem to ewidentne objawy uszczelki pod głowicą, a stukot wytartego wałka, uszkodzonego popychacza. Co do uszczelki jutro rano sprawdź zanim odpalisz samochód czy nie przybyło Ci oleju, jeśli oleju będzie więcej niż powinno to Twój płyn chłodniczy znajduje się właśnie w oleju. Co do wałka i stuków - najprostszym sposobem jest ściągnięcie pokrywy zaworów i ocena czy wszystko gra.
ok dz, a co powiesz na temat wyciękającego oleju z pod bagnetu?po wyciągnięciu bagnetu podczas pracy silnika na całej długości były ślady oleju,czy to normalne?
Nie mam pojęcia. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jeśli magistrala jest zapchana, ciśnienie w układzie smarowania jest większe i jedynym punktem ujścia jest właśnie bagnet. Olej był na całej długości bagnetu czy na całej długości skali?
właśnie na całej długości bagnetu i to mnie zastanawia...
Sprawdź jutro przed uruchomieniem samochodu stan oleju i daj znać ile go jest. Czy tyle ile powinno czy więcej.
Udało mi się nagrać dzisiaj filmik:
Dziwne stukanie w silniku Fiat Brava 1.4 12V 97r. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Azuvh5ZIL1g&feature=youtu.be)
Sprawdzałem stan oleju i faktycznie jest go trochę więcej niż powinno.
Skoro jest go więcej to w żadnym wypadku nie odpalaj silnika. Płyn chłodniczy przedostał się do oleju. Zatrzesz silnik! Jak najszybciej do mechanika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.