Zobacz pełną wersję : STILO 1.9 JTD ciezko odpala na zimnym silniku
moj stilonek ma problemy przy minusowych temperaturach. Gdy silnik jest juz rozgrzany to odpala prawidlowo, ale gdy odpalam go np rano, dajmy dzisiaj przy minus 7 stopniach to krecil ledwo co ale zaskoczyl przy dluzszym czasie :mad:. Przy odpalaniu nie trzymam nogi na gazie gdyz boje sie o wtryski.
Co moze pomoc mojemu stilonowi lepiej odpalac:?:
olej w silniku 10W zamiast 15W
dobry akumulator ;)
zakładam, ze rozrusznik ok.
świece żarowe - czekasz aż zgaśnie na desce ikonka "żółtej sprężynki" ?
Jaki masz akumulator: pojemność i prąd rozruchowy? jak stary? Sprawdź napięcie na aku podczas odpalania, jak masz poniżej 10V to może być kicha.
olej mam 15w, aku nowy rozrusznik na poczatku grudnia byl regenerowny
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
u mnie bardzo szybko gasnie ikonka swiec ale czekam az na pulpicie zniknie napis checking ok i wtedy odpalam. nawet niekiedy 3 razy przekecam stacyjke aby swiece sie dluzej nagrzewaly
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
baterie mam nowa kupiona w grudniu. I kupilem taki jaki zalecany jest w tym modelu czyli 72Ah i podajze 700A
to że nowy to nie koniecznie sprawny- zawsze istnieje ryzyko że jest wadliwy
a jak właściwie określasz "zaskoczyl przy dluzszym czasie" ? mi też nie pali na dotyk - przy ujemnej temperaturze potrzebuje chwile dłużej niż w lecie
ze tak powiem "dławi sie" nie moze idealnie zakrecic pełnego obrotu tylko go przydusza.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.youtube.com/watch?v=2Qtgk986MW4 na tym filmiku auto przy -10 odpala idealnie, a moj juz przy -4 dławi sie :mad:
może to wina gęstego oleju który masz zalany - skąd taki pomysł aby zalewać 15w? wylej to i zalej 10w40, sprawdź też czy czasem coś ci nie rozładowuje akumulatora, możesz pościągać "fajki" ze świec i przy pomocy np. żarówki sprawdzić czy wychodzi prąd z centralki świec żarowych (czarna puszka przykręcona do przegrody silnika przy filtrze paliwa) filtr paliwa wymieniałeś ? nagraj swoje odpalanie to posłuchamy
Naladuje stary orginalny akumulator i go wstawie do auta i zobacze jak na nim bedzie krecił, moze rzeczywiście jest wina po stronie tego nowego akumulatora :)
odpaliłem dzis mojego stilona przy minus 8 stopniach i nagralem film. Luknijcie na niego i powiedzcie co o tym sadzicie ;)
Fiat stilo 1.9JTD odpalanie przy -8 stopniach - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jxsVSNZ-xF8)
za długo czekasz od zgaśnięcia sprężynki świec żarowych!
zobacz jak odpala zaraz po zgaśnięciu sprężynki
ale przyznam że zapalił ci trudniej niż mój dziś na -16 stopniach po 2 dniach postoju
okej to sprawdze tak jak mowisz.
A wiesz czym jest spowodowany ten bład ktory mi wyswietla? trojkacik i napis brke lamp fail?
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/dziwny-blad-brke-lamp-fail-o-co-chodzi-prosze-o-po-6662/
za długo czekasz od zgaśnięcia sprężynki świec żarowych!
zobacz jak odpala zaraz po zgaśnięciu sprężynki
ale przyznam że zapalił ci trudniej niż mój dziś na -16 stopniach po 2 dniach postoju
a czemu za długo? przecież one grzeją dalej pomimo tego, że ikona gaśnie :tongue
instrukcja:
"(...) Zbyt długie zwlekanie sprawi niepotrzebne
nagrzewanie świec żarowych.(...)"
na mrozie raczej wskazane ;) chyba, że się mylę, to mój 1 diesel :P
to dlaczego w zimie sprężynki dłużej świecą a w lecie krócej ?
to dlaczego w zimie sprężynki dłużej świecą a w lecie krócej ?
Wiem,że to pytanie retoryczne. Ale chcę się wdać w polemikę żeby poszerzyć swoją wiedzę.
Jak wiadomo w lecie się szybciej nagrzewają więc szybciej gasną. W zimie na odwrót.
Pytanie czy dłuższe trzymanie auta na zapłonie przed opaleniem w zimie, powoduje że świece po zgaśnięciu ikony "ostygną" i gorzej auto zapala? Czy to nie ma znaczenia, bo i tak się grzeją - wg instrukcji?
bazując na tym co gdzieś kiedyś widziałem w sieci stawiam na 1 opcje.
ale sprawdzę to przez weekend
Jak wiadomo w lecie się szybciej nagrzewają więc szybciej gasną. W zimie na odwrót.
W lecie świece żarowe nawet nie są używane :)
bazując na tym co gdzieś kiedyś widziałem w sieci stawiam na 1 opcje.
ale sprawdzę to przez weekend
A ja spróbuję odpalać zaraz po zgaśnięciu świec :)
W lecie świece żarowe nawet nie są używane :)
Właściwie to tak, źle napisałem.
chcę się wdać w polemikę żeby poszerzyć swoją wiedzę.
należałoby zacząć, wyjaśnić, na jakiej zasadzie działa silnik wysokoprężny zwany też z zapłonem samoczynnym, dlaczego w ogóle chodzi, co potrzebuje do samozapłonu i po są świece żarowe :)
I wtedy rozwieją się trochę Twoje wątpliwości ;)
dzis odpalalem na - 15 stopniach i zamienilem akumulator na ogrinalny ktory ladowalem cala noc i reakcja stilona taka ze krecil dobrze (nie dlawil sie) lecz bardzo dlugo krecil i odpalilem go przy drugim podejsciu po dosc dlugim katowaniu rozrusznika...
Moze swiece za slabo grzeja jezeli to nie akumulator?
jak by była spalona choć jedna świeca to kontrolka od świec zaraz po odpaleniu by ci mrugała i wyświetlił by się komunikat o uszkodzeniu świecy, trzeba by było sprawdzić moduł od świec czy na świece wychodzi napięcie a i same świece wykręcić i sprawdzić co tam siedzi
jak by była spalona choć jedna świeca to kontrolka od świec zaraz po odpaleniu by ci mrugała i wyświetlił by się komunikat o uszkodzeniu świecy, trzeba by było sprawdzić moduł od świec czy na świece wychodzi napięcie a i same świece wykręcić i sprawdzić co tam siedzi
Dokładnie, miałbyś komunikat "preheat fault" przy walniętej świecy/niesprawnym przekaźniku świec. Skoro nie masz takiego komunikatu, to świece masz okej, układ odpowiedzialny za świece jest dość czuły na zużycie świec, jeżeli przekroczą zakres oporności uznawany za sprawną święcę, to wywali wymieniony wyżej błąd.
Ja bym od razu wymienił olej z 15w na 10w40, pierwszy raz się spotykam, zeby ktoś do jtd lał 15w.
okej to postaram sie w tym tygodniu wymienic ten olej.
Wiec olej przyczynia sie do jakosci odpalania samochodu tak?
Oczywiście że olej ma ogromne znaczenie.... Chodzi o gęstość. Maxlife z Valvoline 10w40 będzie dobrym rozwiazaniem
Marcin91
27-01-2014, 23:26
A można zmienić z 15w na 10w? Bo krążą różne opinie, a niestety swojego JTD też mam zalanego mineralnym i słychać jak przy dużym mrozie ma ciężej :/
po co było lać 15w? właśnie to są te różne opinie że przy takim a takim przebiegu ... bo auto ma ileś tam lat ... jeżeli ci nie spala oleju i nie masz wycieków to bym zmienił, jak się zdecydujesz na wymianę to wybierz jeden z polecanych do JTD na tym forum, przed zlaniem starego możesz wlać środek myjący do oleju - ładnie wypłucze nagar z silnika
Marcin91
28-01-2014, 00:16
To była dosyć dziwna sytuacja, bo wtedy ja się jeszcze nie opiekowałem samochodem i źle z kartki odczytali :/ W tej chwili silnik oleju nie bierze, ale jak wypłucze ten nagar i zaleje 10w to nie zacznie brać?
no tego to ci nie gwarantuje - ja przy każdej wymianie leję środek myjący
Ja zmieniłem 10W na 5W i jest spoko.Co do ciężkiego odpalania,jeśli już Ci odpali to czy nie masz dużo czarnego dymu?Ja tak miałem poprzedniej zimy,okazało się że wtrysk mi lał i ciężko mi odpalał.
Jak odpali to nie kopci na czarno wlasnie. wiec mysle ze to moze byc wina oleju. Jak go kupilem to byl wlany 10W ale mechanik powiedzial ze juz jest za wysoki przebieg (wtedy około 177 000 km) i powiedzial ze teraz bedzie lepszy 15W i takim mi zalali. Wiec pada teraz pytanie czy jak zmienie teraz olej z 15W na 10W to czego moge sie spodziewac?
pewnie niczego - tak jak pisałem "stary doświadczony mechanik" wychowany na traktorach tylko może takich rad udzielać- następnym razem unikaj go jak ognia :devil::dzialko:
zmieniaj ten olej w każdym oleju są środki myjące (bynajmniej w tych markowych) także nie masz czego się obawiać
ps moje byłe stilo było zalewane olejem 5w40 na liczniku ponad 200tyś , mercedes 190 z 89 2.0d zalewany olejem 10w40 przebieg prawie 400tyś jak sprzedawałem (auto kupione od prywatnej osoby z zachodniej granicy, i tam też jeździło na 10w 40 co też mnie w pierwszej chwili zdziwiło - od wymiany do wymiany normalne zużycie ok 0,5l na 15 tyś km)
ja uzywam castrol'a wiec spokojnie moge zmienic na 10W?
a miałem nadzieję że tym g...m nie zalewałeś silnika :lol2: tym bardziej przy zmianie dodaj środek myjący
Ja jeżdże na Mobilu 5W wymiana co 10 tys i dolewam około 0,3 litra a przebieg 237 tys.Zmieniaj bez problemu a bedziesz miał lepszy rozruch w zime:supz:
Zmieniaj i to szybko! Mineralny olej ma bardzo słabe parametry na zimnym. nic złego się nie stanie, a tylko poprawisz sytuację. A! I mechanika zmień :-)
pepe1234
01-02-2014, 19:43
witam wszystki
mój pierwszy post ponieważ niedawno nabyłem stilo 1.9 jtd 115 km
no i problemy główny problem to odpalanie przy -5 - -10 pada mi nowy aku i nie odpala ale po pryśnięciu plakiem na strzała , na ciepło 0 problemów pali na dotyk
1.problem z odpaleniem na zimno oczywiście podejrzenie na świece i migającą spiralkę na tablicy, świece wymieniłem na nowe wszystkie
2.filtr paliwa wymieniłem
3.Blad P0380 Przekaznik płytki grzejnej,termorozrusznika skasowałem ale się pojawia nadal
12886
nie wiem co możne być przyczyna załączam test z ecuscan
pomocy panowie ręce mi opadają mechanicy jak zwykle starają się strzelać może wtryski może pompa a może caly silnik do wymiany :(
karwoj25
02-02-2014, 15:15
3.Blad P0380 Przekaznik płytki grzejnej,termorozrusznika skasowałem ale się pojawia nadal
nadal nie grzeją Ci świece. Ale nawet jeśli żadna się nie włączy, to przy -5 powinien odpalić po chwili.
Jaki jest ten nowy akumulator i czy jesteś pewny, że jest dobry? Jakie masz napięcie przed rozruchem, czy spada po przekręceniu zapłonu i jakie jest ładowanie jak silnik odpali?
pepe1234
02-02-2014, 20:58
ponownie witam
świece grzeją na 100 % dzis sprawdzałem po kolei wszystkie czyli kabel z modułu świec do świecy a świecę do obudowy silnika
aku Maxis 74 ah ma zaledwie kilka dni
wymieniłem dziś 4rty wtrysk bo było podejrzenie ze gubi na nim ciśnienie
jutro dam znać jak odpali rano (ale już po wymianie poczułem różnice)ps....stary był strasznie zakopcony i cały mokry
a to że za 5tym razem niestety nie działało u mnie bo kręciłem przedwczoraj aż padł aku(40-50 minut) i nic:(
karwoj25
03-02-2014, 10:27
świece grzeją na 100 %
wiesz tylko, że świece nie są spalone. Skoro jest błąd, to coś w układzie nie działa. Centralkę sprawdzałeś?
pepe1234
03-02-2014, 15:54
świece wymieniłem na nowe wszystkie
2.filtr paliwa wymieniłem
świece jak pisałem zostały wymienione ale juz problem z odpalaniem z głowy
wczoraj udało mi się kupić używany wtrysk i już odpala normalnie
pozostało usunąć problem "płytki grzewczej" nie wiem co to chyba chodzi o moduł sterowania świecami ale skoro przekaźnik załącza grzanie świec !!! i one się nagrzewają jak pisałem sprawdziłem każdy pin w kostce podłączenia do modułu
chyba że chodzi o całą elektronikę która jest w środku
a może chodzi o podgrzewacz w podstawie filtra paliwa?
pepe1234
03-02-2014, 16:46
a może chodzi o podgrzewacz w podstawie filtra paliwa?
noo właśnie i o to chodzi ze do końca nie wiadomo czego szukać a wymieniać na chybił trafił to trzeba mieć drugi cały na podstawianie części
:)
jutro będe w posiadaniu miernika wiec spróbuje coś pomierzyć napięcia itp.
MATRIX_KAR
15-11-2014, 20:37
Witam wszystkich, podepnę się pod temat, mam nadzieję że ktoś pomoże.
Posiadam Stilo 1,9MJ 120KM, od kilku dni bardzo ciężko odpala jak silnik jest zimny (chociaż + na zewnątrz)czyli np. po nocy, rozrusznik musi trochę pokręcić zanim zaskoczy i później jest już OK, wystarczy że go zgaszę i pali od strzała i tak jest póki się nie wystudzi. Jak już odpalę i jadę i np. dam na luz to zatrzęsie silnikiem ale jak jest ciepły to tego nie ma. Wymieniłem ostatnio świece żarowe (mrugała kontrolka) oraz sterownik świec, kontrolka zgasła sama ale problem pozostał i odpalanie się nie zmieniło. Akumulator jest nowy, filtr paliwa wymieniony na wiosnę, zalewam tylko Vervę, na wiosnę wymieniony też EGR na nowy i przepływomierz. Przez ostatnie dwie zimy wszystko było oki, więc dlatego jak zrobiło się trochę chłodniej od razu zauważyłem różnicę. Przeczytałem już chyba wszystko i dalej nie wiem co może być.
Proszę o jakieś podpowiedzi co sprawdzić bo już ręce mi opadają:confused:
Tosterkovsky
15-11-2014, 22:34
Sprawdź akumulator czy na pewno ma dobre parametry ;) Nie raz słyszałem, że po tygodniu akumulator miał awarie ;)
Zrób test czy czasem któryś z wtrysków nie leje.U mnie tak było.Jeden lał i ciężko odpalał.
MATRIX_KAR
16-11-2014, 20:03
sprawdzę jeszcze raz ten akumulator jest na gwaracji więc jak coś, jadę do sklepu, dziś nabrałem trochę podejrzeń do niego ponieważ oczywiście znów rano kiepsko odpalił, ale trochę "pokręciłem się wokół auta" trochę prądu uciekło i chcąc odpalić ledwo zaskoczył czyli jeszcze gorzej niż kilka minut wcześniej po całej nocy. Zakupiłem też na necie interfejs diagnostyczny więc go trochę sprawdzę czy nie ma jakiś błędów po wymianach niektórych części. Jeśli nie aku, i nic komp nie pokaże to d..a, będę pisał w następny weekend co wyszło.
qqryk: jak sprawdzić czy wtrysk leje czy nie? czy miałeś podobne objawy, że na ciepłym ok a na zimnym lipa?
Tosterkovsky
16-11-2014, 23:34
Test przelewowy zrobić ;)
Na ciepłym było ok ale jak chwile postał to lipa.Cztery wężyki+butelki i robisz test.;-)
MATRIX_KAR
17-11-2014, 22:20
sprawdziłem dziś akumulator prostym miernikiem, wartość 12,6V podczas spoczynku, przy uruchomionym aucie ok.14,1V więc raczej akumulator jest OK i ładowanie też. teraz zastanawiam się nad tymi wtryskami test przelewowy będę mógł zrobić dopiero w piątek, poczytałem teraz sporo na ten temat na forum więc powinienem dać radę. czy może być coś jeszcze oprócz wtrysków czy to jest najgorsza diagnoza? bo jak w piątek będę miał wolne to sprawdziłbym resztę rzeczy
karwoj25
17-11-2014, 22:33
sprawdziłem dziś akumulator prostym miernikiem, wartość 12,6V podczas spoczynku, przy uruchomionym aucie ok.14,1V więc raczej akumulator jest OK i ładowanie też
no nie do końca. Może podawać za niski prąd podczas rozruchu. Zrób ten test rano, wsadź kogoś do auta, niech odpali, a Ty zobacz do jakiego poziomu spada napięcie podczas grzania świec i samej pracy rozrusznika.
MATRIX_KAR
24-11-2014, 21:40
dotarł do mnie kabel zainstalowałem Multiecuscan, komputer wykrył 3 błędy wykasowałem je ale raczej nie miały wpływu na rozruch. Niestety nie udało mi się zrobić testu przelewowego, nie mam za bardzo do tego warunków, w sumie to już się przymierzyłem ale nie wiem jak odpiąć te przewody przelewu od wtrysków, czy trzeba wypiąć tą spinkę z góry i wyciągnąć jakoś ten przewód bo nie chciał ruszyć a nie chciałem na siłę żeby nie połamać czegoś, czy jakoś inaczej? i jeszcze jedno pytanko jaki powinien być prąd przy rozruchu do jakiej wartości powinien spaść? czy trochę powyżej 10V jest ok? czy z odczytu z komputera da się określić wtryski (uszkodzenie) np. z odczytu korekta paliwa (cylinder ...) :confused: pomóżcie bo mam już dosyć tego stilona, jakby było mało to dziś zaczęło dmuchać z kratek tylko zimne powietrze nawet jeśli mam temp. na maxa i to dmucha tylko od strony kierowcy, jakaś masakra :mad:
karwoj25
24-11-2014, 22:01
i jeszcze jedno pytanko jaki powinien być prąd przy rozruchu do jakiej wartości powinien spaść? czy trochę powyżej 10V jest ok?
nie prąd, a napięcie. Jako granicę spadku uznaje się właśnie 10V, więc wychodzi, że jest jeszcze OK. Rozrusznik w jakim masz stanie?
MATRIX_KAR
24-11-2014, 22:38
rozrusznik kręci, nie słychać że jest z nim coś nie tak, wydaje mi się że to chyba te wtryski, zauważyłem że jak kręci i nie chce zaskoczyć to lekkie dodanie gazu mu pomaga, może to świadczy o tych wtryskach. Miałem dziś podpięty komp jak uruchamiałem silnik i napięcie na akumulatorze przy rozruchu było ok. 10,8V, przy uruchomionym silniku 13,9V (wcześniej było 14,1V ale to chyba nie ma znaczenia wielkiego) a w spoczynku 12,6V. Muszę zrobić chyba te przelewy, chyba że na kompie można to określić?, no i ten climatronic coś czuję że forum to będzie jak moja druga praca :tongue jak ktoś z wa-wy potrzebuje jakieś części do stila to mogę mieć dostęp po zniżkach z ASO
Jeśli sam nie potrafisz zrobić testu na wtryski podjedź do mechanika.Zrób to jak najszybciej bo po co się męczyć.Mi jak już odpalił to było od cholery dymu.Na kompie nie wykaże Ci czy masz uszkodzony wtrysk.
karwoj25
24-11-2014, 23:21
Napięcie niech Ci ktoś zmierzy miernikiem, MES potrafi pokazać czasem inne wartości niż są w rzeczywistości.
MATRIX_KAR
27-11-2014, 22:25
byłem dziś u mechanika, warsztat zajmuje się naprawą pomp i regeneracją wtrysków itp. zrobili mi test przelewowy i okazało się że jest OK, przelew na wtryskach był w miarę równy i było po ok.1 min. pracy silnika ok. 10 ml. powiedzieli że wszystko jest w normie i oni na pewno nie obstawiali by wtrysków. więc już nic nie wiem, auto pali jak paliło :confused: ktoś ma może jakiś pomysł?
Ja teraz mam okazję zaobserwować jak odpala moje stilo, które zawsze odpalało ale zauważyłem, że ostatnio odpala coraz ciężej jeśli chodzi o minusowe temperatury. Od 31 grudnia do 3 stycznia auto stało pod chmurką a wtedy mrozy były od -12 w sylwestra do -18 trzeciego stycznia. Samochód miał podgrzane świece trzykrotnie a za czwartym razem nastąpiło odpalanie-koszmar. Auto tak długo kręciło, że wysypało "car security system fault", "loose connection" ale auto po długim kręceniu załapało i już bez żadnych problemów nabrało potem temperatury - nie gasło ani nic.
Dzisiaj samochód stał pod blokiem i w nocy było -15 i załapał mi za drugim razem, też podgrzałem świece kilka razy. Nagrałem z rana filmik, żeby pokazać jak to wygląda dokładnie. Auto kręci bez problemu ale mi osobiście wydaję się, iż ma problem z podaniem paliwa. Akumulator ma dwa lata, przed zimą miał sprawdzone napięcie, paliwo tankowane od dłuższego już czasu na lotosie więc uważam, że problem tkwi w czymś innym.
filmik: https://youtu.be/nnjG-i6o8Ps
karwoj25
05-01-2016, 13:09
Auto kręci bez problemu
a mi właśnie wydaje się, że kręci zdecydowanie za wolno.
Jak narazie postaram się jutro sprawdzić akumulator podczas odpalania jeśli napięcie będzie ok to wtedy będę myslał na d innymi czynnikami jak rozrusznik czy pompa paliwa ....
Stanowczo za wolno rozrusznik obraca wałem. A błędy są spowodowane sporym spadkiem napięcia pod czas odpalania. Na próbę podmiana aku na sprawny, tylko teraz mrozy zniknęły.
cenioormo
07-01-2016, 17:35
Ktoś tu wspominał że coś niby z paliwem...a filtr paliwa jak tam ?? ja zauważyłem różnice na świeżym filtrze paliwa że odpala lepiej, ale niestety obroty przez krótką chwile falują :/ dziś może zrobię przelewy tak dla siebie. Ja w te mrozy odpalałem tak:
-zagrzać świece około 35sek i zakręcić rozrusznikiem żeby wał zrobił z obrót i załapał trochę paliwka (no chyba że odpali to nie robimy 2 punktu) :D
-2 podejście, jak zgaśnie cała dyskoteka pale odrazu
efekt ?? gdy tak robiłem każdego dnia przy -13, -18 i -24C u mnie odpalił praktycznie od strzała, a gdy tak nie robię (teraz -5) kręci dużo dłużej haha
Mina mojego ojca bezcenna, bo jego xsara picasso 2.0 hdi przy -5 wydaje dźwięki zdychania ;D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.