Zobacz pełną wersję : zakup M jeta czy T jeta? pomoc :)
Witam wszystkich! Z góry pisze że jestem tu nowy :) mam problem mianowicie z wybraniem modelu Bravo. Na początku chciałem 1.9 jtd 150 km sport ale teraz sie wacham na T-jeta 1.4 150km sport. Powód? maksymalnie robie 10000 km rocznie i lubie czasem jezdzic małe odcinki typu do sklepu itp. 1-3 km prosze o pomoc :)
darius76
20-01-2014, 21:31
T-jeta 1.4 150km sport.
a jak wygląda spalanie? bo czytałem że w mieście nawet 10l/100 w trasie już troche lepiej? wiem że to zależy dużo też od kierowcy ale chodzi mi przy normalnej jeżdzie
Krótkie trasy benzyna,długie trasy diesel;-)
też tak myśle i przy tych 10000km rocznie to az takiej dużej różnicy raczej nie odczuje na paliwie. Astra mi bierze średnio 8l/100
bo czytałem że w mieście nawet 10l/100
najlepiej żeby auto miało tryliony koni i paliło 5/100...
z samego powietrza 150 koni się nie bierze...
niby diesel tańszy, ale dochodzi eksploatacja... cena wtrysków, cena sprzęgła, w dieslu pewnie jest i DPF, wiec kolejne koszta w przypadku wymiany/wycięcia...
TB i gaz do tego.
No wiadomo że musi tyle palić. Aż tyle nie jeżdze żeby sie tym tak martwić. A jeśli chodzi o gaz to nie po to kupuje 150km wersje sport żeby potem jezdził na gazie. Dla mnie to jest śmieszne.
A jeśli chodzi o gaz to nie po to kupuje 150km wersje sport żeby potem jezdził na gazie
sorry,zawsze myślałem, że gaz montuje się żeby taniej jeździć... wiadomo są auta do których nie wypada montować lpg jak np m power, amg, brabus, mustang super snake, mustang saleen... ale do bravo bo wersja sport... no proszę Cię...
No wiadomo że musi tyle palić.
Dopowiem tyle, że na Torze w Kielce, GP esseesse spaliło 30l/100 gdzie Coupe 20vt spaliło 25/100... cały cza na pełnej kurvie :)
pablo686
23-01-2014, 01:03
Przy przebiegu rocznym 10 tys. km to niema się co zastanawiać...brać benzynę i już. Benzynkę nawet łatwiej kupić mniejsze przebiegi itd...
Może napisze troszke jaśniej. Dla mnie nie jeżdząc zbytnio dużo zużycie paliwa w Facie 150km jest do zaakceptowania dlatego nie ma sensu zakładac jeszcze gaz. Jakby dla mnie to był priorytet spalanie auta to bym sobie kupił fiata 90 km lub diesla. Wiec uważam że to jest śmieszne kupując wersje sportową od razu myśli sie o gazie. Jak kogoś nie stac na benzyne to niech sobie kupi seicento i na pewno zaoszczędzi :)
Lolek007
23-01-2014, 20:40
A może ktoś lubi mocno i tanio :P
Ja mam wlasnie 150 koni i gaz polowe tanszy od benzynki
Nie musi mieć DPF zależy od wersji silnika ja mam jtdm 150 km diesla i nie mam DPF
hmm,to że 90kM to nie znaczy że będzie palił mało bo mam taki i teraz przy mrozie pali w mieście 9 lit.w trasie w lato wychodziło między 6,5 a 7,5 z obciążeniem średnim i z klimą.do porównania poprzednie auto marea weekend 2.0-20v w mieście 10-11 lit,a w trasie przy dużym obciążeniu z trzema rowerami na dachu i klimą przy spokojnej jeździe 7,5 lit.
Inwestor
27-01-2014, 23:09
Mój 2.0 MJ w jeździe miejskiej po Warszawie pali do 8 litrów. Trasa do 6 l, a 165 KM i 360 NM, naprawdę daje frajdę z jazdy jak na auto kompaktowe ;))).. Kupiłem Bravo mające 120 tys przebiegu, ja sam przejechałem nim dopiero 10 tys. Km ale żadnych mankamentów nie stwierdzam... Staram się jedynie tankować na dobrych stacjach zwłaszcza w okresie zimowym np Shell i paliwo Diesel Gold. Nawet przy - 16 odpala z "pierwszego".
makelele
29-01-2014, 20:42
Witam. Miałem ten sam dylemat. Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Bravo 1.4 T-Jet 150 KM. Byłem w pełni świadomy że benzyna nie będzie mi palić 6-8 l tylko raczej 8-12 l ale przy rocznym przebiegu około 10 tyś. w większości w mieście jest to moim zdaniem kwestia drugorzędna. Kolega ma 1.9 M-Jet 120 KM i też jest zadowolony. Dużo zależy od tego kto co lubi. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
berserkers
03-02-2014, 00:04
T-jet 120km i mega zadowolony. Diesla mialem wczesniej wiec teraz czas na benzyne:)
seweryn58
12-01-2015, 06:28
Ropniak to w traktorze czy busie w samochodzie musi być benzynka :)
Taaa a gaz w kuchence. Uwielbiam te mongolski teorie :D
Jeśli diesel na miasto to bez dpf. Mam bravo 2 z pdf i jeździ tylko po miescie, nie jest złe ale czasem trzeba go dłużej przegonic po obwodnicy miasta
Ropniak to w traktorze czy busie w samochodzie musi być benzynka :)
Myslałem, że to jest forum merytoryczne, a nie demagogów i manipulatorów, jak na O... czy W. Mogę podac co najmniej kilka argumentów zarówno dla diesla, jak i benzyny. Każdy kupuje, co lubi.
Mój 2.0 MJ w jeździe miejskiej po Warszawie pali do 8 litrów. Trasa do 6 l, a 165 KM i 360 NM, naprawdę daje frajdę z jazdy jak na auto kompaktowe )).. Kupiłem Bravo mające 120 tys przebiegu, ja sam przejechałem nim dopiero 10 tys. Km ale żadnych mankamentów nie stwierdzam...
Mój 2.0 MJ po Wrocławiu bierze 7,5 do 9,0, trasa to 5,5 do 8,0, zależy jak bardzo się spieszę :-) Ale silnik istotnie bezkonfliktowy, natłukłem nim przez 6 lat 160 tys i nie licząc eksploatacyjnych wymian, takich jak rozrząd czy świece żarowe, to robiłem tylko podkładki uszczelniające pod wtryskiwaczami (wymienili w ramach gwarancji). Kontrolka z "żółta łodzią podwodną" zaświeciła się tylko raz, ale po skasowaniu błędu lambdy wszystko wróciło do normy.
Jeśli diesel na miasto to bez dpf. Mam bravo 2 z pdf i jeździ tylko po miescie, nie jest złe ale czasem trzeba go dłużej przegonic po obwodnicy miasta
wbrew pozorom, DPF został stworzony po to aby dieslami jeździć po mieście nie zatruwając przechodniów spalinami. filtr wyłapuje cząsteczki stałe i wypala je przy dużych prędkościach na autostradzie gdzie zanieczyszczenia nikomu specjalnie nie przeszkadzają. DPF ma jeszcze jeden pozytywny aspekt - konieczność przegonienia auta (moim zdaniem conajmniej raz na dwa tygodnie). dzięki temu wypalimy DPF oraz nie zapieką się kierownice zmiennej geometrii w turbinie od dziadkowej jazdy po mieście. oczywiście mam na myśli zdrowy filtr cząsteczek stałych, w których interwały wypaleń na bardzo krótkich odcinkach wynoszą conajmniej 300 km. tak jest u mnie, więc póki co, specjalnie nie narzekam. jak zacznę, to wytnę ;)
Poszukaj sobie 1.6Multijet 90KM zwykła turbina bez zmiennej geometrii , bez koła dwumasowego, bezproblemowy i spalanie bardzo niskie u mnie w mieście na krótkich odcinkach około 15Km zimą 6,5 latem 5,5 ,trasa od 3,6 po Polsce , po Niemczech na autobahnie 4,4przy średniej 120Km/h ma 6 biegów :).dobre a przy tym całkiem dynamiczne auto. Mój ma DPF- a ale to uwierz mi nie jest problem sam się wypala nie trzeba nic dolewać bezproblemowy.
Pozdrawiam
Polecam ogólnie mj. Bardzo fajne silniczki. Najlepszy chyba według 1.6
Poszukaj sobie 1.6Multijet 90KM zwykła turbina bez zmiennej geometrii , bez koła dwumasowego, bezproblemowy i spalanie bardzo niskie u mnie w mieście na krótkich odcinkach około 15Km zimą 6,5 latem 5,5 ,trasa od 3,6 po Polsce , po Niemczech na autobahnie 4,4przy średniej 120Km/h ma 6 biegów :).dobre a przy tym całkiem dynamiczne auto. Mój ma DPF- a ale to uwierz mi nie jest problem sam się wypala nie trzeba nic dolewać bezproblemowy.
Pozdrawiam
Jesteś pewny, że ten silnik nie ma dwumasy? Ma, 1,6 90 KM, to zdławiona elektronicznie wersja 1,6 105 KM. Jednak 90 KM w takim aucie, jak Bravo, to za mało. Chyba że sie jeździ samemu i bez obciążenia, po terenach płaskich.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.