Zobacz pełną wersję : Kiepskie ogrzewanie...
Auto trzymam w garażu podziemnym gdzie temperatura jest stała około 10 stopni. Pomimo to po wyjechaniu na dwór aby w aucie było ciepło musi upłynąć ze 20 minut.
Czy wasze Cromki też tak długo się nagrzewają? Swoją drogą mam jeszcze jedno pytanie. Przy stałej jeździe nawet przez godzinę czy dwie w aucie nie jest na tyle gorąco abym musiał przykręcić temperaturę z maxa. Jednym słowem jest na max a w aucie nie jest za gorąco. Co będzie jak temperatura na zewnątrz spadnie na powiedzmy - 20 stopni?
Dodam jeszcze że na wskaźniku temperatury strzałka dochodzi jedynie do 1/3 wskaźnika.
Macie jakiś pomysł aby zwiększyć temperaturę w aucie?
Z góry dziękuję za sugestie.:cool:
Witam a masz płyn w chłodnicy sprawdź czy ci nie ubywa jak jest a temperatura idzie na 1/3 to może być uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ więc trzeba będzie go odpowietrzyć . Termostat możesz sprawdzić przez dotknięcie węża na wyjściu chłodnicy musi być ciepły jak się auto zagrzeje jak jest zimny a ten co wchodzi do chłodnicy jest ciepły to termostat masz do wymiany koszt 130zł + robocizna .
Termostat do wymiany, u mnie Croma nagrzewa się najszybciej jeśli nawiew ustawiony jest na nogi i na twarz. Na początku użytkowania cromy nie używałem w ogóle nawiewu na nogi i też czułem chłód a w instrukcji jest taka wskazówka jak najszybciej nagrzać środek auta.
Wiem o ustawieniach nawiewu, czytałem instrukcję. Na zimnym silniku płynu jest 5mm ponad minimum więc jest OK. To jednak chyba termostat. :(
Czekam na kuriera z termostatem.
Nie wiem co kupiłeś, najlepiej oryginał, znajomy kupił zamiennik 45 zł i niestety samochód łapie temperaturę bardzo wolno (w lecie trzeba przejechać 20 km) a z wymianą jest sporo pracy.
Spokojnie. :wink:
Kupiłem to co jest chwalone: WAHLER TERMOSTAT FIAT ALFA ROMEO OPEL SAAB 1.9CDTI (3826655124) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wahler-termostat-fiat-alfa-romeo-opel-saab-1-9cdti-i3826655124.html)
Oryginał u mnie trzyma wskazówkę punkt godzina 12:00, w sumie prawie stale bez względu na warunki zewnętrzne. Daj znać jak będzie zachowywał się ten zamiennik.
Wczoraj wymieniony. Inna bajka. Pięknie nagrzewa się w kilka minut a wskazóweczka po dojściu do pionu stoi jak zamurowana. ;-)
Oczywiście przy wymianie niezbędne odłączenie akumulatora i po ponownym podłączeniu auto straciło pamięć szyb oraz pali się żółty trójką z wykrzyknikiem na środku. Dzisiaj usunę te błędy sposobami jakie są tutaj podane na forum a jak nie pomoże to podjadę do nich aby usunęli błędy z kompa. Wczoraj nie miałem już na to czasu...
Błędy już pokasowane poprzez operację z opuszczaniem szyb. :cool:
Na autostradzie przy -15 stopni na zewnątrz i prędkości 130-170 km/h (2000-2400 obr.), ogrzewanie na 21 stopni, termostat 1 kreska poniżej środka. Prędkość wzmacnia efekt chłodzenia.
pzdr
to kolega ma chyba problem z termostatem - ja przy tych temp. i podobnych prędkościach nie stwierdziłem "zejścia " wskazówki temperatury
to kolega ma chyba problem z termostatem - ja przy tych temp. i podobnych prędkościach nie stwierdziłem "zejścia " wskazówki temperatury
Raczej nie. Nic na to nie wskazuje. Nigdzie nie jest napisane, że wskazówka musi "stać" dokładnie na środku. Wprost przeciwnie: "W normalnych warunkach funkcjonowania silnika wskazówka może zajmować różne położenia wewnątrz skali wskaźnika w zależności od warunków używania samochodu i od sterowania systemem układu chłodzenia silnika".
Kreska w lewo, czy kreska w prawo to właśnie obszar wewnątrz skali wskaźnika. Moze "kreska" to mało precyzyjne określenie. Wskazówka była poniżej centralnego punktu o grubość wskazówki :-)
Pzdr
Raczej nie. Nic na to nie wskazuje. Nigdzie nie jest napisane, że wskazówka musi "stać" dokładnie na środku. Wprost przeciwnie: "W normalnych warunkach funkcjonowania silnika wskazówka może zajmować różne położenia wewnątrz skali wskaźnika w zależności od warunków używania samochodu i od sterowania systemem układu chłodzenia silnika".
Kreska w lewo, czy kreska w prawo to właśnie obszar wewnątrz skali wskaźnika. Moze "kreska" to mało precyzyjne określenie. Wskazówka była poniżej centralnego punktu o grubość wskazówki :-)
Pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam pytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się zawór do sterowania przepływem powietrza nagrzewnicy,nie mam ogrzewania a temperatura cieczy jest na normalnym poziomie.Jak mogę to sprawdzić?
Python28
19-04-2015, 15:18
Od dawna masz auto? Nie dosypał ci ktoś uszczelniacza do układu chłodzenia? Obawiam się że nasze auta nie maja zaworu woda bezpośrednio idzie na nagrzewnicę wewnątrz auta, ciepło zimno sterowane jest klapami i powietrze idzie przez nagrzewnicę albo nie.
A może układ się zapowietrzył? Przepływem płynu steruje wielozaworowy termostet, z tego co kiedyś czytałem jak mój był do wymiany.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.