Zobacz pełną wersję : PUNTO II 1.2-DOBLO 1.2= deska?
CYKLISTA
19-01-2014, 22:43
Witam .Mam Doblo z 2001 z silnikiem 1,2.Wszystkie rozwiązania napędu kompa widzę ze są takie same jak PUNTO II 1,2. Deske mam prostą tak jak kolegi szybkość i paliwo.Chciałby mieć tez obrotka i temperaturę.Na oko deska z PUNTO 1,2 ma takie same mocowania .Czy dało by się ja podmienić?Robił ktoś coś podobnego?
CYKLISTA
23-02-2016, 14:39
Witam.Chciałem odświeżyć temat. Otóż udało mi się zdobyć deskę z Punto 1,2 właśnie z obrotomierzem i temperaturą. Podłączyłem ją do mojego Dobla. I wzystko śmiga aż miło:lol: Nawet mam dodatkową kontrolkę otwarcia drzwi. Teraz muszę tylko za adoptować licznik przebiegu bo mruga. Teraz mam pytanie do znawców. Chce kupić od Viakena kabelek do korekty licznika. Tylko mam pytanie jeśli z koryguję licznik tymże kabelkiem stan licznika to przestanie on mrugać?Czy trzeba to jeszcze czym innym wykonać?
jaki dokładnie licznik kupiłeś z punto?
z przedlifta tak jak nasze Doblo
26951
Różnica jest z tymi przyciskami od zegara i świateł. Trzeba go kupować z tą obudową czy z doblo da się przerzucić?
jak poradziłeś sobie z korektą licznika?
Z góry dzieki za odpowiedź
CYKLISTA
07-03-2017, 18:37
Tak to ten licznik.Przyciski z obudową przekładasz orginalne z doblo.O ile dobrze pamiętam to ta obudowa nie pasowała do całej deski kształtem chyba.W każdym razie nie mogłem jej zalozyć.Co do korekty licznika niestety konieczny jest kabelek.Ja kupowałem z VIAKENA no programik z sieci.
Właśnie zamontowałem licznik. Dzięki CYKLISTA za pomoc !
Koszt 45zł, czas poświęcony 45min.
Wybrałem licznik z Punto II ponieważ bardziej mi się podobał, choć te z Doblo też pasują. Ważne, żeby trzymać się odpowiedniej generacji-konfiguracji. Do swojego Doblo 2001 mogłem wybrać do 2003 roku. Ja kupiłem z 99r. 1.2 16 V
Numer katalogowy (na naklejce) na który zwracamy uwagę to w moim przypadku 90689.
Przed zamianą liczników przełożyłem przyciski ustawiania zegara i regulacji świateł - w przypadku jeśli mamy licznik z Punto. W Doblo są okrągłe, w Punto podłużne.
Dodatkowo zamieniłem szybki bo moja stara była w lepszym stanie.
Krótki opis prac :
1. Odpinamy akumulator
2. Odkręcamy obudowę kierownicy. Najpierw dolną 4 śruby w okolicach dźwigni regulacji kierownicy, później górną która ma 2 śruby od dołu.
3. Odkręcamy obudowę licznika. 2 śruby widoczne z przodu i 2 pod spodem
4. Odkręcamy 3 śruby licznika i odpinamy kostkę od tyłu.
5. Podpinamy nowy licznik. - można podpiąć akumulator i sprawdzić czy wszystko chodzi.
6. Składamy obudowę licznika
7. Składamy obudowę kierownicy. Tutaj trzeba dużo cierpliwości ze względu na zaczepy, które muszą pozachodzić na siebie.
8. Podpinamy akumulator.
Na koniec dochodzi osiowanie i korekta licznika. U mnie korekta nie jest wymagana ponieważ różnica w przebiegu to zaledwie 600km :) Nie wiem jak to możliwe, ale ten krok mi odpadł :D Przed zmianą miałem tylko dwie funkcje w komputerze pokładowym trip i całkowity przebieg, teraz mam co najmniej 6 funkcji. to też na duży plus :cool::cool:
Niestety świeci się kontrolka spalonej żarówki i czerwona kierownica (chyba wspomaganie). Jest możliwe pozbycie się tego ?
26964
miszczu77
11-03-2017, 21:49
Niestety świeci się kontrolka spalonej żarówki i czerwona kierownica (chyba wspomaganie). Jest możliwe pozbycie się tego ?
Zawsze można wylutować te diody.
Ja przy okazji wyjmowania licznika wymieniłem sobie diody podświetlenia na białe, dodatkowo wlutowałem diodę tempomatu, jednak samego tempomatu nie udało mi się uruchomić.
Czy po osiowaniu licznika nadal się pali dioda od wspomy? Jestem na podobnym etapie chcę włożyć zegary z Punto 2 FL do Doblo I FL ze wględu na temperaturę zewnętrzną.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.