Zobacz pełną wersję : jtd 105 km płytki zaworowe czy ktoś to w ogóle robi ??
puzoniasty22
19-01-2014, 23:17
witam
tak czytam i szukam po internecie dlaczego 1.9 jtd może dużo palić i być słaby i chciałem się was zapytać czy regulacja luzu zaworowego w tej werjsi silnikowej jest hydrauliczna czy za pomocą płytek? czy taka regulacja ma sens moje auto odpala mniej więcej tak Fiat Bravo GT 1.9 JTD CF2 105 KM, sound engine! WWW.BBTP.PL - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fZBH0C2aKUA) może ułamek sekundy dłużej ale jako tako większych problemów z rozruchem nie mam a biorąc pod uwagę podparte zawory słychać byłoby brak kompresji i długo trzebaby było kręcić jednak tak nie jest. czy takie odpalenie jak na filmiku to normalne czy jtd ma zaskakiwać od razu?.
mam również pytanie wczoraj przeglądałem rury z turbo do ic jest idealna z ic do kolektora ssącego również brak pęknięć niepokoi mnie intercooler który jest lekko zaolejony i po przytrzymaniu auta na ok 4 tys obrotów przez chwile wydobywa się z niego tak jakby dym? rurę która idzie do ssącego pompuje na tyle że nie jestem w stanie jej zgnieść i w programie przy dodawaniu gazu do ok 4 tys obrotów wskazuje że turbina daje jakieś 1.4-1.6 bara a na jałowym ok 0.8bara
świece mam sprawdzone są ok prąd do nich dochodzi auto generalnie jest nie zbyt zrywne duzo pali. odpinanie przepływki nie zmienia nic...
robert199
20-01-2014, 11:42
luzy zaworowe sprawdzisz szczelinomierzem, regulacja juz sam nie pamietam, albo płytki, albo całymi szklankami, napewno niema hydro
moim zdaniem to na początek poządna diagnoza. na odległośc to troche bedzie ciezko.
na podpartych zaworach diesel raczej nie zapali w ogóle.
Obiektywnie patrząc, szukasz na siłę jakiejś usterki a wszystko jest w porządku. To nie silnik elektryczny, że zawsze tak samo wystartuje. Na odpalenie, ma wpływ b dużo czynników, które za każdym odpaleniem, trochę inaczej się zachowują ;)
puzoniasty22
20-01-2014, 19:04
ok ok ja to rozumiem i piszę że fiacik odpala ładnie i nie tu szukam problemu a w braku mocy i dużym spalaniu. turbina sadzi a auto nie chce przyśpieszać!!:/
może masz katalizator zapchany, albo tłumik któryś. Sprawdź ręką jakie masz spaliny na ciepłym silniku, jak bardzo gorące to zapchany wydech, jak ciepłe to ok.
To może przyczyna problemów.;)
_Krycha_
20-01-2014, 19:57
Z tym odpalaniem to norma , mam dokładnie tak samo , że chwilę dłużej pokręci i odpali. Jak czytam Twój post , to mam wrażenie ,że opisujesz mój samochód , też nie dawno zauważyłem jakby minimalny spadek , może nie mocy , ale brakuje mu tego kopa , który był jeszcze dwa miesiące temu . Poza tym u mnie , czymś co mnie bardziej niepokoi jest fakt, iż przy przyciśnięciu mu do około 3000 obrotów , silnikowi brakuje gazu... Ja wiem , nie jest to auto sportowe , no ale wg mnie przy dociśnięciu pedała gazu do spodu , samochód powinien kręcić się co najmniej do 4000 obrotów , a tutaj jest maks 3200 i pustka pod nogą... Dzieje się tak na każdym biegu. Ale wracając do Twojego tematu: Rozruch okey , z opisu jaki podałeś nie wynika nic co by Cię mogło zaniepokoić , może gorsze paliwo nalałeś i to jest powód minimalnie gorszego przyśpieszenia :) Nie szukaj nic na siłę :)
puzoniasty22
20-01-2014, 20:17
może masz katalizator zapchany, albo tłumik któryś. Sprawdź ręką jakie masz spaliny na ciepłym silniku, jak bardzo gorące to zapchany wydech, jak ciepłe to ok.
To może przyczyna problemów.;)
powiem Ci że jak sprawdzałem czy turbina daje i węże potrzymałem go chwilę na obrotach tak ok 4000 i miał silnik prawie 90 st to nie mogłem utrzymać ręki przy ostatnim wydechu bo tak parzyło.... ale kata nie ma wycięty
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
czymś co mnie bardziej niepokoi jest fakt, iż przy przyciśnięciu mu do około 3000 obrotów , silnikowi brakuje gazu... Ja wiem , nie jest to auto sportowe , no ale wg mnie przy dociśnięciu pedała gazu do spodu , samochód powinien kręcić się co najmniej do 4000 obrotów , a tutaj jest maks 3200 i pustka pod nogą.
no to tu to samo natomiast nawet po przekroczeniu 2500 ob rotów już moc ucieka... szukam na siłę bo auto dużo pali za 50 zł ciężko jest w tygodniu zrobić 80 km;/ i nie chce jechać auto 105 km powinno lepiej jechać a nie jak żółw
silnik prawie 90 st to nie mogłem utrzymać ręki bo tak parzyło....
ale z tyłu sprawdzałeś ? ;)
to może któryś z tłumików się rozleciał i zatkał, ale nie namawiam do wymiany bo to już koszty są, lub sprawdzenie też trochę roboty kosztuje :/
_Krycha_
20-01-2014, 20:23
Za 50 zł masz niecałe 10 litrów , biorąc pod uwagę , że jest zimno , jedziesz jak rozumiem w mieście , to samochód ma prawo wiecej spalić , to nie jest silniczek 1,2 tylko 1,9 :P I nic nie daje , że jest to diesel , bo żeby diesel zaczął być oszczędny musi się nagrzać , a jeżeli robisz krótkie odcinki dziennie , to więcej pali , trudno :D Jednak ciekawi mnie fakt z tymi obrotami u Ciebie , może ktoś mądry i obcykany w tym temacie nam pomoże :)
puzoniasty22
20-01-2014, 20:32
ale z tyłu sprawdzałeś ? ;)
to może któryś z tłumików się rozleciał i zatkał, ale nie namawiam do wymiany bo to już koszty są, lub sprawdzenie też trochę roboty kosztuje :/
tak z tyłu za ostatnim tłumikiem bardzo gorące spaliny tyle że po przegazowaniu nie wiem czy po zwykłej jeździe też by tak gorące były
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
wątpię aby moja dziewczyna która delikatnie naciska pedał gazu mogła zrobić spalanie na poziomie 10 l;/ w jtd który w 7 max powinien się mieścić a w cale to nie takie miasto bo jestem z wioski i do miasta mam ok 10 km po prostej drodze z wyjątkiem 2 zakrętów na których trzeba się zatrzymać...wcale to spalanie nie jest kolorowe
też by tak gorące były
trzeba by przejechać się bez tłumików i sprawdzić przyspieszenie :)
a ile Ci pali w mieście?
jaki masz rozmiar kół, nie masz przypadkiem z przodu większych niż zalecane?
wtedy auto jest słabsze i oszukuje licznik (pokazuje mniej km niż się przejechało)
puzoniasty22
20-01-2014, 20:42
trzeba by przejechać się bez tłumików i sprawdzić przyspieszenie :)
a ile Ci pali w mieście?
jaki masz rozmiar kół, nie masz przypadkiem z przodu większych niż zalecane?
wtedy auto jest słabsze i oszukuje licznik (pokazuje mniej km niż się przejechało)
co do spalania to opisałem to wyżej i to nie spalanie w mieście tylko raczej tak mieszane tyle że raczej odcinki po jakies 13 km
kołą 14 na stalówkach na zime chyba 175/70 14 więc nawet gdyby się różniły profilem o 5 to wielkiej różnicy by nie było...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sprawa jest jeszcze taka że pewnie wydaje się wam że przesadzam z tym spalaniem że może wskaźnik przekłamuje albo coś ale niestety tankuje regularnie co tydzień za 50 zł i przejeżdzany jest dystans ok 80 km dodatkowo autem jeździłem też w lecie i mając zatankowane np pół baku to widziałem w oczach jak wskazówka spada a przejechałem zaledwie parę km i jechałem wtedy w trasę ok 100 km więc wiem jaki ma apetyt na paliwo
no to faktycznie dużo pali, ja nie mam więcej pomysłów,
ja tankowałem też długo regularnie po 50zł i przejeżdżałem 150-170km, a średnio mi pali 6,44
puzoniasty22
20-01-2014, 20:51
zobaczę faktycznie na te spaliny czy nie są gorące po zwykłej jeździe dobra wskazówka za którą dziękuję :)
a i nie tankuję na jakiejś zwykłej stacji tylko na BP cały czas więc jakość paliwa jest ok
Do JTD polecam przelotowy układ wydechowy, i przeczyszczenie przepływomierza na zaś :D
puzoniasty22
20-01-2014, 22:23
przejechałem teraz autem parę km silnik się nagrzał ale nie piłowałem go tak do 2.5 tys obrotów i na postoju przyłożyłem dłoń do rury tak dość blisko to po jakiś 10 sekundach zaczęło parzyć czy to normalne???
_Krycha_
21-01-2014, 17:41
To raczej normalne , bo koledze chodziło chyba o to , że od razu spaliny by Cię parzyły , a nie po chwili , bo jeżeli trzymasz rękę dłużej to się nagrzewa i Ty to czujesz , dlatego takie wrażenie ... Czyli rura gites , sprawdzę zaraz u siebie , ale dalej z kolega czekamy na jakieś podpowiedzi :)
no ja tez czekam, bo pomysly mi sie skończyły .
podpinales sie moze pod kompa? moze siedzi jakis błąd?
puzoniasty22
21-01-2014, 19:29
błąd jest- jaki? EGR błędu wcześniej nie było ale zaślepiłem go w cholerę bo myślałem że może to co turbina zrobi ucieka w tłumik przy niedomkniętym egrze więc dałem mu zaślepkę i od tej pory jest błąd egr coś w rodzaju nieprawidłowy sygnał. ciśnienie na listwie jest ok 30 mpa
Musisz zrobić logi z jazdy,w którym masz zaznaczyć obroty silnika,ciśnienie doładowania,oczekiwane ciśnienie doładowania,ciśnienie paliwa,oczekiwane ciśnienie paliwa,przepływ powietrza,oczekiwany przepływ powietrza,położenie pedału gazu,ogólna dawka paliwa,potem wbijasz 4 bieg,i jadąc autem,ustalasz obroty silnika na 1500obr/min i wciskasz pedał gazu do końca,trzymając go aż do 4000 obr/min.Taki log zapodasz to ktoś zawsze coś zobaczy i może prędzej ktoś będzie w stanie pomóc.
puzoniasty22
21-01-2014, 22:20
interfejs którym go diagnozuje nie posiada niestety wszystkich opcji żądanych. nie mówiąc o tym żeby to jakoś spamiętał i mógłbym to jakos przenieść na internet;/
Wystarczy kabel za jakieś 35zł FIAT Alfa Romeo Lancia MultiEcuScan + vag kkl obd2 (3867023691) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lancia-multiecuscan-vag-kkl-obd2-i3867023691.html) i do tego przejściówka Przejściówka Adapter OBD2 na Fiat 3pin + klips nr3 (3835885771) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-obd2-na-fiat-3pin-klips-nr3-i3835885771.html) i masz swój komplet do diagnostyki.Ściągasz dodatkowo z naszego forum MES i masz sprzęcik do diagnostyki.
Proponuję brać kable od Viakena ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.