Zobacz pełną wersję : Fiat Croma DYNAMIC 1,9 MJET 150KM Prośba o pomoc w ocenie AUTA
Witajcie
Chciałbym kupić to auto. Sprzedawcą jest salon Fiata z Wrocławia który ściągnął je z Włoch
Fiat Croma 35800.00 PLN. Wrocław - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-dynamic-1-9-mjet-150km-C31433181.html)
To co zwróciło moją uwagę to:
- maska z przodu ma różne odstępy od zderzaka z lewej strony i prawej ( sprzedający mówi że to taki urok Cromy i że tak się często dzieje )
- przy przyspieszaniu z lewej strony silnika wydobywa się świst ( z tego co czytałem to może tak być i jest to sprężarka )
- auto ma automat, przy ruszaniu z zatrzymania auto bardzo wolno rusza, mimo depa do dechy i dopiero po dwóch-czterech sekundach dostaje mocy i zazyna przyspieszać ( coś czytałem o EGR ale czy to to?
Jeżeli możecie napiszcie co sądzicie to tym aucie i czy warto je kupić za te pieniądze?
Z góry dziękuję za pomoc
Sierra
brak znaczka Multijet w grillu, zaślepki halogenów wyglądaja jakby miały inne odcienie. Szczelina miedzy maską a zderzakiem faktycznie nie pokojąco duża.
Rocznik 2010 czy I rejestracja lub "model 2010" bo często tak handlarze piszą.
To nie jest urok Cromy. Jest też duża szczelina między pokrywą silnika zderzakiem. Nie napisali, że bezwypadkowy.
Co do automatu, nie powinien tak zamulać.
Tak pracuje mój: https://www.youtube.com/watch?v=SoZPXAvlZYo&feature=youtube_gdata_player
Pzdr
Nie napisali, że bezwypadkowy.
właśnie napisali , że bezwypadkowy :)
A czy przypadkiem to auto nie powinno mieć czujników cofania (z tym silnikiem i automatem wydawało mi się, że jest to standard, tylko uboższe wersje są ich pozbawione).
Wydaj mi się, że to ogłoszenie już dłuższy czas "wisi na portalu".
właśnie napisali , że bezwypadkowy No tak, niektórzy nawet dość poważnych tzw. "szkód parkingowych" nie wliczają do wypadków :-)
Czy czujnikiem grubości lakieru sprawdzałeś?
A czy przypadkiem to auto nie powinno mieć czujników cofania (z tym silnikiem i automatem wydawało mi się, że jest to standard, tylko uboższe wersje są ich pozbawione).
Nie. To nie jest standard w tej wersji.
pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Poproś ich o VIN - poszperaj w necie i zapytaj o historię w innym salonie Fiata.
pzdr
Zderzak częściowo mocowany jest na zatrzaskach, może któryś słabo trzyma a najlepiej podepnij do kompa i sprawdź DPF, jeżeli ma, dowiesz się więcej na temat przebiegu bo jak na Włochy ma trochę za mało.Powodzenia.
zatrzaski a właściwie ślizgi są tylko w miejscu gdzie się styka zderzak z błotnikiem. Reszta jest na śrubach. Ktoś ją źle poskładał i tyle
Dziękuję Wam Pięknie
Ilość odpowiedzi mnie zaskoczyła, jeszcze raz bardzo dziękuję.
Byłem dziś drugi raz się przejechać.
Po serwisie auto zaczęło przyspieszać więc pewnie ten EGR. Świstu nie zlikwidowali ale może to sprężara....
Niestety go nie kupię bo obejrzałem jeszcze raz dokładnie i wpadłem z czujnikiem grubości.
Lewa strona od drzwi kierowcy robiona. Prawy tylni błotnik też.
Zaślepka rynny dachowej właściwie włożona prawie luźno, wychodzi jak się ją naciśnie.
Szyby z trzech roczników ( 08 małe z tyłu, 09 i 10 przód i boki )
Gałka zmiany biegów automatu z odpadającym srebrnym lakierem, czyżby 300 tys a nie 115
Tylna klapa nie domyka się po puszczeniu z lekkim dociskiem, trzeba dobrze walnąć aby zamknąć.
Szczelina pomiędzy zderzakiem a maską jakoś nie znika i jakoś dostawca trzyma
Duża różnica w szczelinach pomiędzy światłami więc pewnie kolejna przygoda
VIN AUTA to ZFA19400002129428 ale nie wiem gdzie to sprawdzić, u wujka Google nic nie wyskakuje pod tym vinem.
Dzięki jeszcze raz
Sierra
P.S.
Kupię pewną Cromę 1,9 automat w najwyższej wersji, najchętniej czarną lub inny fajny metalic. Koniecznie krajowy z historią.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Errata
Szczelina pomiędzy zderzakiem a maską jakoś nie znika i jakoś dostawca trzyma wersję że w cromach tak jest i już
Duża różnica w szczelinach pomiędzy światłami a klapą bagażnika więc pewnie kolejna przygoda
Read more: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/fiat-croma-dynamic-1-9-mjet-150km-prosba-o-pomoc-w-ocenie-auta-22493/#ixzz2qxSkRuzg
Słusznie. Poszukaj Cromy z historią - może być sprowadzana.
Pzdr
Szukaj az znajdziesz :)
ja szukałem dlugo i z tego co pamietam to to auto sprzedaje się już ponad pól roku.
Nie bój się aut w których czujnik lakieru cos znajdzie, włosi tak jezdzą :))
ja kupiłem własnie taki po przygodach lakierniczych, ale miałem pełna dokumentację co było robione (od 0wego przebiegu az do terazniejszego).
Polecam Ci DEFT - AUTKA.PL - otoMoto.pl (http://deft.otomoto.pl/) dostajesz pełna dokumentacje serwisowa, zdjęcia przed zakupem jeszcze we Włoszech (wrac z widocznymi uszkodzeniami).
pozdr
Jeżeli chodzi o auta z Italii to praktycznie każde jet lakierowane,przynajmniej częściowo a zderzaki w 99% spędziłem w Rzymie kilka lat i wiem, że nawet nowym jest ciężko wrócić z salonu do domu bez otarcia ale o mechanikę oni dbają tylko niekoniecznie w ASO.
emilk1988
22-01-2014, 10:59
Powiedzcie Panowie jak to z tymi detalami typu znaczek "Multijet" z przodu i "Croma" z tyłu jest? Zauważyłem na aukcjach, że większość diesli 1.9, 150 KM przed liftem z przodu emblematu nie posiada. Z tyłu natomiast część ma emblemat z lewej strony, a część z prawej (tych z prawej jest mniej)? Ma to znaczenie czy po prostu tak już jest?
od połowy 2006 napis croma powędrował na prawą stronę, dodane też były ozdobne chromowane listwy przy szybach, z napisem na grilu może być tak samo
Jeżeli chodzi o auta z Italii to praktycznie każde jet lakierowane,przynajmniej częściowo a zderzaki w 99% spędziłem w Rzymie kilka lat i wiem, że nawet nowym jest ciężko wrócić z salonu do domu bez otarcia ale o mechanikę oni dbają tylko niekoniecznie w ASO.
Potwierdzam to co kolega napisał, sam szukałem Cromki kilka miesięcy, w końcu trafiłem na taką jaka chciałem tj. 150 KM w automacie i na dodatek czarna :). Znalazłem ją w autoryzowanym salonie Fiata, który ściąga Cromy w Włoch. Auto mechanicznie żyleta, bezwypadkowe, mały przebieg, sprawdziłem ją bardzo dokładnie w innym autoryzowanym serwisie Fiata. Wszystko wyszło bardzo dobrze, absolutnie żadnej usterki czy wady. No może poza jedną, w trakcie sprawdzania wyszło że auto było ponownie całe lakierowane. Trochę się zniechęciłem, ale po dokładnych oględzinach i pomiarach wyszło że nie ma na nim grama szpachli, po prostu zostało ponownie polakierowane. W serwisie Fiata, w którym sprawdzałem autko poinformowano mnie że praktycznie 99% aut sprowadzonych z Włoch, z którymi mieli styczność była powtórnie malowana, taka specyfika tamtejszych samochodów, przepychanie się na parkingach, walka o miejsca, obcierki itp. Ja postawiłem na stan mechaniczny i przebieg, a lakier....no cóż trudno się mówi, na wiosnę przelakieruję tylko jeden błotnik bo troszkę niechlujnie zrobiony. Pozdrawiam
Witam...A jak wygląda ręczna zmiana biegów? Korzystacie z niej...np. przygotowując się do wyprzedzania :smile:
żeby zredukować bieg? Czy na wyświetlaczu świeci się na jakim biegu aktualnie jedziemy ?
Pozdrawiam
Witam...A jak wygląda ręczna zmiana biegów? Korzystacie z niej...np. przygotowując się do wyprzedzania :smile:
żeby zredukować bieg? Czy na wyświetlaczu świeci się na jakim biegu aktualnie jedziemy ?
Pozdrawiam
Rozumiem ze pytasz o automat :)
Reczna zmiana wyglada normalnie(góra/dół:) ), nie zmienisz biegu ręcznie jesli obroty silnika nie sa wystarczająco wysokie.
Poza w automacie masz tzw podwójne dno pedalu gazu, dociskasz go i automat od razu przestawi bieg o jeden nizej i prujesz :)
Poza tym silnik ma wystarczająca moc i bez tego milo wyprzedza. Przy trybe auto masz na wyswietlaczu D , przy manualnej wyswietlaja Ci sie biegi.
pozdr
Dzięki za informację i wyjaśnienie wszystkiego :smile:...tak chodziło mi o automat :wink:
Czy któryś z kolegów z Warszawy lub okolic miałby w jakiś weekend chwilkę czasu żeby się spotkać i na ''żywo'' pogadać, pooglądać i przejechać się :cool: nie musi być już dzisiaj zaraz hehe...jak się zrobi cieplej oczywiście.
Jeśli masz niedaleko do Piaseczno to możemy się przejechać jak będzie trochę cieplej. Odezwie się tylko kilka dni wcześniej zanim będziesz się chciał spotkać. Mam dwójkę małych dzieciaków,casem trudno jest z terminami żeby wyrwać się z domu.
No może poza jedną, w trakcie sprawdzania wyszło że auto było ponownie całe lakierowane.
Norma Fiata zakłada, że auto może być powtórnie malowane. Podczas kontroli wychodzi, że są zastrzeżenia i auto wraca do malowania. Poszuka na forum o przypadku w którym facet z salonu kupił auto i po zmierzeniu wyszło, że był 2x malowany. A był fabrycznie nowy. FAP odesłał mu pismo z informacją na jakie normy wewnętrzne się powołali i że jest to dopuszczalne. Możliwe, że auto już takie przyjechało.
Norma Fiata zakłada, że auto może być powtórnie malowane. Podczas kontroli wychodzi, że są zastrzeżenia i auto wraca do malowania. Poszuka na forum o przypadku w którym facet z salonu kupił auto i po zmierzeniu wyszło, że był 2x malowany. A był fabrycznie nowy. FAP odesłał mu pismo z informacją na jakie normy wewnętrzne się powołali i że jest to dopuszczalne. Możliwe, że auto już takie przyjechało.
Nie czytałem o tym przypadku, ale dobrze wiedzieć ;-)
Poczytaj: http://fiatklubpolska.pl/kupujemy-samochod-524/nowy-fiat-600-malowany-11845/
Dodam, że nie tylko Fiat tak robi. Inni producenci też. Pamiętam jak w 1994 roku z Turynu jechała Tempra do nas, to pociąg został obrzucony kamieniami. Nasza Tempra oberwała i FAP w zamian dał nam inny ciut lepiej wyposażony egzemplarz. Takie auta ze skazą nie idą na żyletki. Jeżeli da się pomalować to zgodnie z normą auto jest powtórnie malowane.
Witajcie
Chciałbym kupić to auto. Sprzedawcą jest salon Fiata z Wrocławia który ściągnął je z Włoch
Fiat Croma 35800.00 PLN. Wrocław - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-dynamic-1-9-mjet-150km-C31433181.html)
To co zwróciło moją uwagę to:
- maska z przodu ma różne odstępy od zderzaka z lewej strony i prawej ( sprzedający mówi że to taki urok Cromy i że tak się często dzieje )
- przy przyspieszaniu z lewej strony silnika wydobywa się świst ( z tego co czytałem to może tak być i jest to sprężarka )
- auto ma automat, przy ruszaniu z zatrzymania auto bardzo wolno rusza, mimo depa do dechy i dopiero po dwóch-czterech sekundach dostaje mocy i zazyna przyspieszać ( coś czytałem o EGR ale czy to to?
Jeżeli możecie napiszcie co sądzicie to tym aucie i czy warto je kupić za te pieniądze?
Z góry dziękuję za pomoc
Sierra
Kupiłem dopiero co niebieską Cromę 2010 od Amicaru. Początkowo chcieli mi wcisnąć ten własnie egz. w automacie, ale akurat przyszła ładna sztuka w manualu (Dynamic doposażona elementami z Emotion).
Co do auta o które pytasz, to kręciłem się koło niego i na żywo szczelina na masce wygląda tak samo niepokojąco jak na zdjęciach. Moja stała obok tej z automatem i widać było różnicę. Co do malowania to sztuka w sztukę z Włoch są podmalowywane (miejscami podle). Moja miała przemalowywane drzwi po obu stronach (widać paprochy) 140-160 mikrometrów, mały fragment wielkości dłoni był szpachlowany na tylnej klapie (300 mikrometrów) i mały fragment na lewym błotniku. Progi i spód auta nie ruszone. Panów z Amicaru warto zapytać czy coś ciekawego do nich nie jedzie - ja tak zrobiłem i zaklepałem sobie Cromkę zaraz po przyjeździe z Włoch.
Co do świstu przy przyśpieszaniu, to moja też tak ma, nie jest to bardzo głośne ale słyszalne.
Hej,
czy możecie ocenić tą Cromę Fiat Croma Emotion 1.9JTD 150KM skóra NAVI automat (4020526655) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4020526655)
Ja do końca nie wiem jak to ma wszystko wyglądać w Cromie, więc proszę o poradę, szczeliny środek itd.
Moją uwagę przykuła trochę wytarta kierownica (trzeba się przyjrzeć). Ponoć zniszczenia nie widać w Cromie aż tak bardzo.
Cały czas też myślę o skrzyni, wolałbym manual, choć automat byłby dobrym rozwiązaniem dla żony do miasta.
Przebieg dla automatu nie jest już dość wysoki? Czytałem Wasze wypowiedzi i ponoć do 200 kkm spokojnie daje radę, a co potem?
Z góry dzięki za info
1. Zdjęcia robione tak, aby nic nie zobaczyć. Dziwne ujęcia. Czy tylko u mnie wyglądają, jakby miały problemy z jasnością? Na pewno lakier był picowany, bo wygląda jak z fabryki :-)
2. Podsumowując 8-letni mocny diesel z max wyposażeniem z przebiegiem 187 tys, wychodzi 23 tys na rok. Trochę mało. Mój przez 3 lata miał 150 tys. Wiadomo, na allegro powyżej 200 tys. prawie aut nie ma :-)
3. Czy sprawdzałeś czujnikiem grubości lakieru? Czy sprawdzałeś w ASO, przy jakim ostatnim przebiegu miał serwis?
4. Wydaje mi się, że automat powyżej 200 tys. śmierdzi mi dużymi wydatkami. Poczytaj na forum, co tam się może sypnąć. Nie straszę, ostrzegam. Dlatego ja wybrałem manual, chociaż bardzo lubię automaty. Ja bym się obawiał 8-letniego automatu.
Jakie przebiegi planujesz robić roczne?
Ogólnie auto wygląda bardzo ładnie, duże felgi i nisko profilowe opony oraz jasny środek dobrze się prezentują. Jeśli byłbyś zdecydowany, to proponowałbym szczegółową inspekcję w serwisie, aby wiedzieć, czego można się spodziewać.
Czekam na nr VIN, jeszcze nie dzwoniłem chciałem się upewnić w pewnych rzeczach czy tylko ja mam takie odczucie. Chodzi właśnie o lakier no i przebieg. Wyposażenie jest faktycznie zacne. Nie mierzylem go czujnikiem lakieru bo chwilowo mam dostęp do takiego standardowego. Teraz są szpachle z aluminium wiec te zwykłe wariuja i pokazują np 120 mikronów .... przebiegi dość spore bo ok 30 tys rocznie. Przed zakupem na pewno wybiorę się do Aso, albo sprawdzi go biegły rzeczoznawca dodatkowo
Ja niedawno kupowałem i w lokalnym serwisie (przez telefon) udało się potwierdzić przeglądy z książki Cromy. Nie wiem czy we wszystkich autoryzowanych serwisach fiata podają takie info przez telefon. Dla przykładu w rzeszowskim serwisie audi/VW trzeba być osobiście aby poznać historię auta. Z mojego doświadczenia wiem że warto w serwisach sprawdzać datę i przebieg przy ostatnim przeglądzie. Kilka razy w A4, które namierzyłem w ogłoszeniach przebieg był cofany.
Odnośnie świstu w Cromie ja słyszę go jak nawet dygnę raz w górę wajchą tempomatu (samochód przyspiesza nieznacznie). Być może na chwilę łopatki kierujące w turbinie przestawiają się w celu uzyskania większego sprężu i stąd taki odgłos.
Jeśli chodzi o sprawdzenie VIN to mam tu dwa serwisy, które są bardzo przychylne, dodatkowo znajomego w FAP ;). Jest problem jak pisałem, od wczoraj właściciel nie wysłał mi VINu.
zobaczymy co wyjdzie. Szukam jakiegoś autka, ale bez wielkiego ciśnienia. Ogólnie to chce fiata coupe 2.0 20vt, lecz syn przyjdzie na świat niebawem to żonie nie do końca pasuje sportowe auto teraz, a dwa nie będzie gdzie wózka schować. ..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.