PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciaganie informacji z ECU do smartfona, pytanie o nawiew, alternator, poduszke powietrzna



Ari93
16-01-2014, 21:44
Witam, jestem nowy na forum na imie mam Artur, lat 21 za miesiac ;) tak jak w profilu; Sienka 1.2 EL 75KM 2000r. z Bielska Bialej bodajze :P sprawuje sie bardzo dobrze, nie gazowana ;)

Przejde do sedna, bylbym zainteresowany kupnem jakiegos uniwersalnego modulu OBD zeby do swojego smartfona wyciagnac glownie informacje takie jak spalanie chwilowe, srednie od odpalenia silnika, obroty silnika... + jakies temperatury, napiecie itp. Problem chyba w tym ze siena nie ma takiej wtyczki do komputera tylko z tego co widzialem taka mala pod maska w okolicach pod spryskiwaczem... (?)
Ktos moze ma/mial takie cos? Jest to wgl mozliwe?

Druga sprawa, nie dziala mi 1 poziom nawiewu, dopiero od 2 dmucha... da sie to jakos latwo naprawic?

Trzecia, jakis czas temu jechalem do miasta (mieszkam kawalek poza), samochod oblodzony wiec wlaczylem ogrzewanie tylniej szyby zeby cos tam widziec. Lubie sluchac glosno muzyki wiec radio gralo ile fabryka dala (4x 30W RMS, max 60W), bylo ciemno wiec wlaczone swiatla drogowe oraz przednia szyba jeszcze nie dokonca odmrozona/odparowana wiec nawiew na 3ce... W takiej konfiguracji przy zmianie biegow (jak obroty silnika spadaly) swiatla przygasaly no i radio szumilo/harczalo nie wiem jak to opisac. Rozumiem ze to normalne ze alternator przy takim obciazeniu juz nie wyrabial? Czy moze jednak po 14 prawie latach powoli "cos sie dzieje"? ;p Oczywiscie w razie co nawiew i ogrzewanie szyby juz sobie podarowalem

Czwarta sprawa, pali mi sie kontrolka poduszki powietrznej. Elektryk powiedzial ze to przez poduszke pasazera (ktorej nie ma) czyli kable zasniedzialy ze starosci pewnie itp... jakos kontrolke zgasil ale po niecalych 2 tygodniach wrocila znowu. Co z tym zrobic? Jest na to jakis sposob? No i... rozumiem ze poduszka kierowcy jest w tym wypadku normalnie sprawna? ;p

Z gory dziekuje za wszelka pomoc ;)

miszko
16-01-2014, 22:42
Druga sprawa, nie dziala mi 1 poziom nawiewu, dopiero od 2 dmucha... da sie to jakos latwo naprawic?
Rezystor dmuchawy pewnie jest problemem. Poszukaj tematów, częsta usterka braku stopni w nawiewach.



W takiej konfiguracji przy zmianie biegow (jak obroty silnika spadaly) swiatla przygasaly no i radio szumilo/harczalo nie wiem jak to opisac.
Przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby niestety mogą być szumy, ale na FM. Słuchałeś muzyki z MP3 czy z radia?

Ari93
16-01-2014, 22:59
ok, dzieki ;)

z tylu radia mam wejscie liniowe, muzyka leciala z telefonu kabelkiem jack-czincz ktory wychodzi w nogach pasazera ;p po prostu szumil z braku mocy... a szumow na FM przy ogrzewaniu tylniej szyby nigdy nie zauwazylem

po prostu w sumie nie wiem jaka moc powinien alternator wytwarzac na "luzie" i czy takie wykorzystanie moglem wtedy miec, jesli tak to ok ale jesli alternator powinien to wytrzymac... to przynajmniej bede wiedzial ze cos juz sie dzieje

KOBRA
17-01-2014, 09:31
Myślę że powinieneś poprawić profil . Piszesz ,że jesteś z Bielska Białej, a w profilu masz pomorskie.
Co do programu to jeszcze nie słyszałem o takim, który działałby na smartfonie i obsługiwał auta z twego rocznika ,które to auto nie posiada OBD II.

Ari93
17-01-2014, 19:55
"Sienka 1.2 EL 75KM 2000r. z Bielska Bialej"
mialem na mysli ze siena wyprodukowana w fabryce fiata w bielsku bialej ;p ale fakt, moglem to lepiej napisac...

no wiec wlasnie tak myslalem ze jakies problemy moga byc, jest wgl jakis sposob zeby te informacje wyciagnac?

KOBRA
17-01-2014, 20:06
Wszystko zależy od symbolu sterownika jaki masz w swoim aucie .Jest możliwość ,że się połączysz .
Sczytaj symbol ze sterownika i podaj, a zobaczymy jaka jest szansa.

Ari93
23-01-2014, 00:06
A jak to sprawdzic? Na zaslepce mam tylko napis P.E.D. - o to chodzi?

mJoker
23-01-2014, 10:08
PED jest to oznaczenie wtyczki do której musisz sie podłączyć ..

KOBRA
23-01-2014, 10:17
Musisz sczytać symbol i nr z komputera sterownika silnika np.taki Bosch Motronic ME7.3H4 Injection
Ale wydaj mi się ,że twoje autko nie da się obsłużyć programem ze smartfona.

andrzejmc
23-01-2014, 10:37
Na sterowniku będzie taka nalepka12674

Odczyt parametrów i diagnostykę zrobisz tym programem
http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

KOBRA
23-01-2014, 13:57
Ale kolega chciał na smartfona . W przypadku braku OBD II brak programu na smartfona.
Tym programem będzie musiał jeździć z laptopem.

andrzejmc
23-01-2014, 14:20
Zgadza się niestety ,Siena z tego roku ma OBD I.
Albo dokupić sobie do Smartfona nowy samochód z OBD II:lol:

Ari93
24-01-2014, 00:27
Jutro przed praca chcialem tej tabliczki poszukac... ale widze ze niestety wszystko sie wyjasnilo ;p
W takim razie mam pytanko o spalanie, przy jakiej predkosci samochod najmniej pali i ile pali np przy 90km/h?
Niedawno zaczalem pierwsza taka "powazna" prace ale dziennie robie prawie 60km zeby dojechac i wrocic, od miesiaca wpisuje tez tankowania do smartfona i wychodzi srednie spalanie 6,41l/100, do pracy kulam sie mniej wiecej 70km/h wiec mozliwe ze na tych dojazdach wyciagam cos w poblizu 6l na stowe...
a czemu pytam? w necie znalazlem taki oto cytat:

W trasie przy normalnej jeździe po polskich drogach (90-120km/h)Siena Pali około 6.2-6,5L/100km. Mój absolutny rekord to dokładnie 4,96/100km na trasie Lublin - Kraków, jazda typowo ekonomiczna, mało w/yprzedzania głownie w okolicach 90-100km/h.
po ktorym troche zwatpilem w sens "kulania" sie te 70km/h... ;p

To jeszcze kwestia kontrolki od poduszki powietrznej, ktos wie o co z nia moze chodzic?

KOBRA
24-01-2014, 09:43
70 na piątce to trochę mało lepiej 80-90 .
Jeżeli kable zaśniedziałe to niech obetnie ,zaizoluje ,zabezpieczy i skasuje błąd . Dlaczego skasował ,a nie naprawił? Teraz niech poprawi kasowanie ,ale przede wszystkim niech zabezpieczy skoro wie co się dzieje.

andrzejmc
24-01-2014, 13:15
Same skoki napięcia o których pisał kolega potrafią też spowodować powstanie błędu poduszki.

Ps.Siena w wersji EL nie ma poduszki pasażera i związanego z nią okablowania i osprzętu.
Zapalona lampka sygnalizuje że poduszka jest nieaktywna do momentu usunięcia niesprawności.