Zobacz pełną wersję : opis, czynnosci, przy, wymianie ,rozrzadu, ducato, 2,3 ,120km
mariomar
16-01-2014, 16:36
witam forumowiczow i zwracam sie z prosba o opisanie czynnosci przy wymianie paska rozrzadu w ducato2,3 multijet 1m20km interesuje mnie kolejnosc demontazu czesci co nalezy wymienic poza paskiem i rolkami czy pompa cieczy chlodzacej tez mile widziany bylby schemat i jakie sa niezbedne narzedzia specjalistyczne jak blokady mam zamiar robic to sam po raz pierwszy w tym pojezdzie dlatego zakladam ten watek aby dowiedziec sie czy nie wystepuja jakies nieprzewidziane trudnosci z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam
12482 nie wiem czy dobry rysunek ale nie masz podanej daty samochodu a to bardzo ważne |||
Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia
12485
Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio
Demontaż
Odłączyć akumulator
Zdemontować dolne pokrywy silnika
Zdjąć przednie koła
Zdjąć pomocniczy pasek napędowy
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
12486
Zdjąć pokrywy paska rozrządu
Wyjąć wtyczkę
Przymocować przyrząd zabezpieczający wał korbowy
12487
Zdjąć pokrywę
12488
Odłączyć świece żarowe
Zdemontować wspornik
12489
Wyjąć rozpórki
12490
Przymocować kołki zabezpieczające wał rozrządczy
12491
Obluzować naprężacz
12492
Wymontować pasek rozrządu
Instalacja
Obluzować koło zębate wału rozrządczego
Upewnić się, czy koło zębate wału rozrządczego może się swobodnie obracać
Przymocować kołek zabezpieczający wał rozrządczy
12493
Przymocować pasek rozrządu
Wyjąć przyrząd zabezpieczający wał rozrządczy
Przymocować koło zębate wału rozrządczego
Przy pomocy przyrządu specjalnego:
12494
Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara
Dopasować oznaczenia na naprężaczu
12495
Dokręcić naprężacz 36 Nm
Wyjąć kołki zabezpieczające
Obrócić silnik ręcznie 4 razy
Obluzować naprężacz
Dopasować oznaczenia na naprężaczu
12496
Dokręcić naprężacz 36 Nm
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie zamocować kołki zabezpieczające
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Sprawdzić oznaczenia na naprężaczu
Zdemontować wszystkie kołki zabezpieczające
Ponownie zamocować rozpórki
12497
Ponownie zamocować wspornik
12498
Podłączyć świece żarowe
Ponownie zamocować pokrywę
brak fotki , :lol:
Ponownie nałożyć korek
Przymocować wszystkie pokrywy paska rozrządu
Ponownie zamontować koło pasowe wału korbowego
brak fotki , :lol:
Przymocować pomocniczy pasek napędowy
Ponownie przymocować przednie koła
Ponownie zamontować dolne pokrywy silnika
Ponownie podłączyć kabel uziemienia akumulatora
Ustawienia momentu obrotowego
Naprężacz36 Nm
Przyrządy specjalne
Kołek zabezpieczający wału korbowego:99360615
Wyjąć przyrządy zabezpieczające wał rozrządczy 99360614
Koło zębate wału rozrządczego1.870.8.15.000 / 1.870.836.000
Urządzenie mocujące koło zębate wału rozrządczego:1.860.617.000
max_dara
16-01-2014, 21:54
Koło wałka rozrządu znak na górze godzina 12.00 blokada trzpień fi6 po prawej masz otwór. Po przeciwnej stronie obok łańcuszków masz dwa wkręcone kapsle (na klucz imbusowy) na wałkach, trzpień chyba fi9. Wał korbowy znak na 9.00 po lewej śruba na torxa odkręcona widać wycięcie w wale na blokadę, zakładamy pasek znaki na pasku pokrywają się z znakami na kołach napinamy napinacz do zaznaczonej kreski. Dodatkowo masz schematy.12483
12484
mariomar
17-01-2014, 17:29
Koło wałka rozrządu znak na górze godzina 12.00 blokada trzpień fi6 po prawej masz otwór. Po przeciwnej stronie obok łańcuszków masz dwa wkręcone kapsle (na klucz imbusowy) na wałkach, trzpień chyba fi9. Wał korbowy znak na 9.00 po lewej śruba na torxa odkręcona widać wycięcie w wale na blokadę, zakładamy pasek znaki na pasku pokrywają się z znakami na kołach napinamy napinacz do zaznaczonej kreski. Dodatkowo masz schematy.12483
12484
Dziekuje za odpowiedz kolegom max dara i leyek bedzie to bardzo pomocne faktycznie nie podalem rocznika ale odpowiedz trafna jest to ducato3 rocznik 2006 i wzwyz teraz musze zaopatrzyc sie w blokady i do roboty pozdrawiam
barbo1999
17-05-2019, 02:17
Witam kolegów.
Odświeżę temat, ponieważ mam mały problem z ustawieniem rozrządu (Ducato 2.3, 130KM, 2015rok, 160kkm). Przekręcam silnikiem do momentu, aż spasuje idealnie blokada na kole rozrządczym. Blokada wału korbowego prawidłowo wchodzi na miejsce, blokada na wałek rozrządczy na którym jest koło też pasuje, natomiast blokada drugiego wałka rozrządu nie wchodzi. Demontuję wszystkie blokady, cofam rozrząd (obracam przeciwnie do wskazówek zegara ), delikatnie na tyle aby koło rozrządcze cofnęło się o ok. 2mm aż spasuje blokada na wałku rozrządu tym bez koła. Wówczas reszta blokad nie pasuje. Sądzę, że gdyby był naciągnięty łańcuch, to kręcąc minimalnie w jedną i w drugą stronę natrafił bym na miejsce spasowania blokad obu wałków, a tu albo jedna albo druga. Moje podejrzenie pada na delikatnie przestawione koło zębate łańcucha na wałku bez koła rozrządczego. Z tego co się zorientowałem to te koła łańcucha nie posiadają żadnego klina, bolca ani innego ustalającego ustrojstwa. Na chłopski rozum powinienem ustawić rozrząd w pozycji aby spasowała blokada na wałku rozrządczym bez koła rozrządczego, następnie poluzować śrubę na kole łańcuchowym tego wałka, przekręcić o te 2mm rozrząd aby spasowała reszta blokad i dokręcić wtedy koło łańcuchowe ( na klej do gwintów - tyle wiem ale jaki moment?, jaka moc kleju? ). Nigdy tego nie robiłem. Nie spodziewałem się braku synchronizacji między wałkami rozrządu. Niby niewiele, 2mm to nawet nie połowa zęba na pasku rozrządu, ale jednak...
Czy dobrze rozumuję, czy może sugerujecie inną przyczynę?
Dodam, że to eksploatacyjna wymiana paska rozrządu. Nic niepokojącego nie działo się z samochodem.
Witam mam takie pytanie odnośnie luzowania koła wałka rozrządu. W jakim celu się go luzuje ? przecież walki są zablokowane oraz jest blokada tez własnie tego koła? czy robi się to tylko wtedy gdy po zablokowaniu walków słabo pasuje blokada koła ?
januszdr
28-12-2021, 10:23
Witam mam takie pytanie odnośnie luzowania koła wałka rozrządu. W jakim celu się go luzuje ? przecież walki są zablokowane oraz jest blokada tez własnie tego koła? czy robi się to tylko wtedy gdy po zablokowaniu walków słabo pasuje blokada koła ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.