PDA

Zobacz pełną wersję : głośne klekotanie silnika



kino38
13-01-2014, 20:46
witam. ostatnio w moim stilo pojawił się problem, mianowicie przy zwiększaniu obrotów silnik zaczyna dziwnie klekotać, na wolnych obrotach silnik zachowuje się normalnie. ktoś spotkał się może spotkał z takim problemem

jaro190
13-01-2014, 20:52
luz na zaworach kiedy sprawdzałeś? jak sytuacja z rozrządem? na jakiej oliwie jeździsz i kiedy wymieniałeś?

kino38
13-01-2014, 20:59
auto mam rok i luz nie był sprawdzany rozrząd ma 35tys olej wymieniony dwa miesiące temu na mobil

adams1968
14-01-2014, 08:59
a może dwumasa

kino38
14-01-2014, 19:58
docisk i tarcza wymienione pół roku temu mechanik stwierdził że dwumasa jeszcze ok

Alan
14-01-2014, 22:13
Napinacz paska micro w jakim stanie? koło pasowe główne? w 1.9 ma tłumik drgań?


edit...

koło pasowe główne ma tłumik drgań, sprawdź przy zwiększaniu obrotów jak się ono zachowuje i jak zachowuje się napinacz. Możesz mieć rozwulkanizowane koło,co będzie powodowało głośne trzaski podczas zmiany obrotów.

kino38
16-01-2014, 21:16
daję link do filmu z tymi objawami może ktoś już to przechodził
stilo-stuki-4x - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=RfEZ0j2_ync)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

to nie jest moje auto ale objawy są identyczne

jaro190
16-01-2014, 22:13
z tego filmu jest trudno cokolwiek stwierdzić - najlepiej nagraj własny ale nie z kabiny tylko przy otwartej masce i powoli dodawaj "gazu tak do ok 4 tyś

Alan
16-01-2014, 22:24
Jak dla mnie szarpie napinaczem.

kino38
17-01-2014, 21:08
chwilowo brakuje mi czasu ale jutro postaram się wstawić film z nagraniem mojego autka dodam tylko że autko po odpaleniu pracuje normalnie problem pojawia się po kilku kilometrach

jaro190
17-01-2014, 23:05
a na jakim oleju jeździsz ?

kino38
19-01-2014, 14:51
jeżdżę na półsyntetycznym mobilu daję link do obiecanego filmu
Głośny silnik Stilo - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3c6tk0yK2Do&feature=youtu.be)

jaro190
19-01-2014, 20:34
rzeczywiście, strasznie klepią zawory, albo rozrząd przestawiony albo trzeba sprawdzić luz na zaworach - regulacja polega na wymianie płytki zaworowej

Andrzej1994r
23-01-2014, 02:07
Mam podobne objawy tylko w znacznie mniejszej skali. Tak do 2200 obrotów szczególnie na silniku zimnym lub po postoju nawet niedługim gdy silnik nie ostygnie całkiem, przez jakąś minutę klekocze, później cichnie.. powyżej tych obrotów pracuje cicho. Po jeździe autostradowej, silnik jakby ciszej pracuje, ale słychać wyraźniej klekotanie tylko że cały czas, jest to takie wyraźniejsze ale taki pojedynczy klekot.. może z uszkodzonego wtrysku..? Nie wiem czy takie objawy się pokrywają, ale to tylko moje domysły... Dodatkowo zaóważyłem, że kiedy ostro przyspieszam np do 4000 obr, poźniej komp pokazuje mi znacznie mniejsze spalanie nawet 1,5L/100km, a utrzymanie np. 100km/h wykonuje przy znacznie mniej wciśniętym pedale gazu. Da się w jakiś sposób sprawdzić czy to na pewno luz na zaworach bez jakiejś gruntownej rozbiórki.??

dzięki za pomoc, pozdrawiam

jaro190
23-01-2014, 22:11
bez ściągania pokrywy zaworów nie da się stwierdzić czy luz jest za duży czy za mały,pomiary robimy na zimnym silniku - najlepiej po nocy, jeżeli nie masz o tym zielonego pojęcia to odstaw auto do mechanika na 1 dzień a właściwie jedną noc i ci pomierzy, koszt uszczelki i samo zmierzenie w 100zł

kino38
31-01-2014, 13:06
no i sprawa się rypła. rozsypała się pompa wody i za tym poszło przestawienie rozrządu .rozrząd i głowica do roboty.