PDA

Zobacz pełną wersję : DPF wypalanie pomocy



DamianC
13-01-2014, 19:35
przy ilu procent zapchania dpf się wypala proszę o pomoc bo mam 80% ile mam go przegonić żeby się uruchomiło

mrozek
13-01-2014, 19:49
Podejmuje próby przy ok. 90%. Bez paniki. Nie musisz go przeganiać - wypali się nawet stojąc.
Jakiś czas temu miałem 105% - "ZAPCHANIE NORMALNE" :-)

pzdr

DamianC
13-01-2014, 19:52
dzięki za pomoc bo już się wystraszyłem

LUKAS_81
19-01-2014, 23:01
mogę potwierdzić u mnie było 104 % wypalanie

landi9
22-01-2014, 00:14
Mi się pokazywało , ze do wypalania. Tak też robiłem,kilka razy, ale po 8tys olej do wymiany. Prawda,jeżdżenie po mieście, ale jest rada, unicestwić dranstwo. Ja tak zrobiłem za 600 zl. I mam gdzies dpf I jego pozorna ekologie I wymiany oleju co kilka tysiecy.

mrozek
22-01-2014, 01:29
Mi się pokazywało , ze do wypalania. Tak też robiłem,kilka razy, ale po 8tys olej do wymiany. Prawda,jeżdżenie po mieście, ale jest rada, unicestwić dranstwo. Ja tak zrobiłem za 600 zl. I mam gdzies dpf I jego pozorna ekologie I wymiany oleju co kilka tysiecy.

Zapisałeś wymianę oleju w komputerze?

landi9
23-01-2014, 10:59
nie, ale mam spisany stan licznika i kiedy wymiana, no i był skasowany monit o oleju.

KOBRA
23-01-2014, 12:54
Ale powinieneś zapisać zmianę oleju w kompie auta . Komputer źle odczytuje wtedy degradację oleju . W przypadku DPF jest to wymagane

pezet3
22-03-2014, 17:55
Odświeżam temat, mam 104% zapchania filtra( normal clogged), kiedy można się spodziewać wypalania? Dziś jeździłem z podpietym kompem wrazie w , i pytanie czy opcja w fes postęp wypalania filtra pokazuje obecny progress wypalania filtra?

pezet3
22-03-2014, 20:35
Wyjechałem sobie zobaczyć czy nastąpi regeneracja... filtr zaczął się wypalać przy 106,04 % (normalne zatkanie) i spadło do 16,7%, odnośnie tego co pytałem post wyżej "postep regenarcji" postępuje gdy się jedzie, jak zjechałem z autostrady na stację doświadczyć jak wygląda wypalanie ( motor dudni, czuć też zapach) postęp w fes'ie się zatrzymał.
No to jestem bogatszy o nowe doświadczenie.
Pozdrawiam

KOBRA
23-03-2014, 08:54
Zapamiętaj że nie powinno się przerywać procesu wypalania ,więc twoja ciekawość i zjazd na stację to nie był dobry pomysł.

mrozek
23-03-2014, 11:26
Zapamiętaj że nie powinno się przerywać procesu wypalania ,więc twoja ciekawość i zjazd na stację to nie był dobry pomysł.

Dpf dopala się również na postoju. To nie VW. Gdyby popracował chwilkę, podnioslby obroty i temperaturę i dokończył proces. Poza tym nie ma problemu - proces mozna przerwać. Dpf wypalił się w % wystarczającym do dalszej pracy.

Pzdr

pezet3
23-03-2014, 11:39
Na stacji nie spędziłem nawet 4 minut, zresztą po mieście jak zacznie się wypalac i stoisz na światłach to trzeba się wypala. Zaraz potem wróciłem na autostradę i jechałem w zakresie 2700 obr. W trakcie jazdy bardzo szybko szedł postęp regeneracji.

mrozek
23-03-2014, 11:46
Na stacji nie spędziłem nawet 4 minut, zresztą po mieście jak zacznie się wypalac i stoisz na światłach to trzeba się wypala. Zaraz potem wróciłem na autostradę i jechałem w zakresie 2700 obr. W trakcie jazdy bardzo szybko szedł postęp regeneracji.

Te 2700 obrotów dotyczy VW. Croma wypala dpf bez względu na warunki. Wiele razy dpf wypalal się w korku i gdy kulalem się 30 km/h po centrum miasta.

Pzdr

pawko
23-03-2014, 11:46
Właśnie też ostatnio wypalał mi się na postoju - efekty dźwiękowy jak by lokomotywa spalinowa startowała ;) Po tym wypaleniu MES pokazał 17%.

pezet3
23-03-2014, 12:05
Te 2700 obrotów dotyczy VW. Croma wypala dpf bez względu na warunki. Wiele razy dpf wypalal się w korku i gdy kulalem się 30 km/h po centrum miasta.

Pzdr

A jaką jest różnica w wypalaniu dpf jadąc i stojąc? Czy olej rozrzedza się w takim samym stopniu?

adamo
23-03-2014, 12:53
A jaką jest różnica w wypalaniu dpf jadąc i stojąc? Czy olej rozrzedza się w takim samym stopniu?

Według moich informacji różnicy niema żadnej,po prostu w trakcie jazdy wypala się bardziej dokładnie, samochód jest bardziej obciążony a przybywanie oleju to jakaś totalna bzdura powtarzana co jakiś czas na forum (u mnie nic takiego nie występuje) a wypalanie DPF-u polega na częściowym opóźnieniu zapłonu sterowanym przez komputer i podaniu większej dawki paliwa do DPF-u w celu podniesienia temperatury do ok. 600st. Jeżeli podnosi się poziom oleju to jest wina lejących wtryskiwaczy.

KOBRA
23-03-2014, 13:10
Różnica w wypalaniu jest. Na wolnych obrotach ciężko jest uzyskać optymalne warunki do wypalenia. Wypalając z kompa obroty są bardzo wysokie więc na pewno to ma znaczenie.Co do wzrostu poziomu oleju weź pod uwagę ,że może twój silnik bierze olej i nie zauważasz jego przybywania. Osobiście mogę potwierdzić przybywanie oleju i to w kilku samochodach {Bravo,Sedici,Croma} Podawanie większej ilości paliwa do DPF to totalna bzdura KTÓRĘDY ? To poprzez zwiększenie temperatury spalin rośnie temperatura w DPF-e. Podłącz samochód pod kompa i zobacz jak wygląda czas wtrysku paliwa w czasie wypalania.
A co do przerywania procesu wypalania miałem na myśli wyłączenie silnika soory niedokładnie opisałem o co mi chodziło.

adamo
23-03-2014, 13:33
Czyli Włosi opracowując jeden z najlepszch silników nie doszli do wniosku, że po kilku wypaleniach olej jest zmieszany z paliwem i dlatego zalecają wymiane co 30000 a nie co 8000 porozmawiaj z dobrym ale naprawdę dobrym mechanikiem a może zmienisz zdanie.

KOBRA
23-03-2014, 14:05
No cóż każdy ma swoje zdanie .Czas je zweryfikuje . Założenia technologiczne ,a ekologiczne trochę się różnią . A DPF to nic innego jak ekologia .A ty wymieniasz olej co 30.000 km?

mrozek
23-03-2014, 14:07
Czyli Włosi opracowując jeden z najlepszch silników nie doszli do wniosku, że po kilku wypaleniach olej jest zmieszany z paliwem i dlatego zalecają wymiane co 30000 a nie co 8000 porozmawiaj z dobrym ale naprawdę dobrym mechanikiem a może zmienisz zdanie.
Ba! W autach z dpf przewidywany przez komputer przebieg na jednej zmianie oleju to 40 tys.

adamo
23-03-2014, 17:34
Olej zmieniam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Olej zmieniam częściej,co15000 ze względu, że nie pokonuję 30000 rocznie, zmieniam też częściej wszystkie filtry.