Zobacz pełną wersję : DPF wypalanie pomocy
przy ilu procent zapchania dpf się wypala proszę o pomoc bo mam 80% ile mam go przegonić żeby się uruchomiło
Podejmuje próby przy ok. 90%. Bez paniki. Nie musisz go przeganiać - wypali się nawet stojąc.
Jakiś czas temu miałem 105% - "ZAPCHANIE NORMALNE" :-)
pzdr
dzięki za pomoc bo już się wystraszyłem
LUKAS_81
19-01-2014, 23:01
mogę potwierdzić u mnie było 104 % wypalanie
Mi się pokazywało , ze do wypalania. Tak też robiłem,kilka razy, ale po 8tys olej do wymiany. Prawda,jeżdżenie po mieście, ale jest rada, unicestwić dranstwo. Ja tak zrobiłem za 600 zl. I mam gdzies dpf I jego pozorna ekologie I wymiany oleju co kilka tysiecy.
Mi się pokazywało , ze do wypalania. Tak też robiłem,kilka razy, ale po 8tys olej do wymiany. Prawda,jeżdżenie po mieście, ale jest rada, unicestwić dranstwo. Ja tak zrobiłem za 600 zl. I mam gdzies dpf I jego pozorna ekologie I wymiany oleju co kilka tysiecy.
Zapisałeś wymianę oleju w komputerze?
nie, ale mam spisany stan licznika i kiedy wymiana, no i był skasowany monit o oleju.
Ale powinieneś zapisać zmianę oleju w kompie auta . Komputer źle odczytuje wtedy degradację oleju . W przypadku DPF jest to wymagane
Odświeżam temat, mam 104% zapchania filtra( normal clogged), kiedy można się spodziewać wypalania? Dziś jeździłem z podpietym kompem wrazie w , i pytanie czy opcja w fes postęp wypalania filtra pokazuje obecny progress wypalania filtra?
Wyjechałem sobie zobaczyć czy nastąpi regeneracja... filtr zaczął się wypalać przy 106,04 % (normalne zatkanie) i spadło do 16,7%, odnośnie tego co pytałem post wyżej "postep regenarcji" postępuje gdy się jedzie, jak zjechałem z autostrady na stację doświadczyć jak wygląda wypalanie ( motor dudni, czuć też zapach) postęp w fes'ie się zatrzymał.
No to jestem bogatszy o nowe doświadczenie.
Pozdrawiam
Zapamiętaj że nie powinno się przerywać procesu wypalania ,więc twoja ciekawość i zjazd na stację to nie był dobry pomysł.
Zapamiętaj że nie powinno się przerywać procesu wypalania ,więc twoja ciekawość i zjazd na stację to nie był dobry pomysł.
Dpf dopala się również na postoju. To nie VW. Gdyby popracował chwilkę, podnioslby obroty i temperaturę i dokończył proces. Poza tym nie ma problemu - proces mozna przerwać. Dpf wypalił się w % wystarczającym do dalszej pracy.
Pzdr
Na stacji nie spędziłem nawet 4 minut, zresztą po mieście jak zacznie się wypalac i stoisz na światłach to trzeba się wypala. Zaraz potem wróciłem na autostradę i jechałem w zakresie 2700 obr. W trakcie jazdy bardzo szybko szedł postęp regeneracji.
Na stacji nie spędziłem nawet 4 minut, zresztą po mieście jak zacznie się wypalac i stoisz na światłach to trzeba się wypala. Zaraz potem wróciłem na autostradę i jechałem w zakresie 2700 obr. W trakcie jazdy bardzo szybko szedł postęp regeneracji.
Te 2700 obrotów dotyczy VW. Croma wypala dpf bez względu na warunki. Wiele razy dpf wypalal się w korku i gdy kulalem się 30 km/h po centrum miasta.
Pzdr
Właśnie też ostatnio wypalał mi się na postoju - efekty dźwiękowy jak by lokomotywa spalinowa startowała ;) Po tym wypaleniu MES pokazał 17%.
Te 2700 obrotów dotyczy VW. Croma wypala dpf bez względu na warunki. Wiele razy dpf wypalal się w korku i gdy kulalem się 30 km/h po centrum miasta.
Pzdr
A jaką jest różnica w wypalaniu dpf jadąc i stojąc? Czy olej rozrzedza się w takim samym stopniu?
A jaką jest różnica w wypalaniu dpf jadąc i stojąc? Czy olej rozrzedza się w takim samym stopniu?
Według moich informacji różnicy niema żadnej,po prostu w trakcie jazdy wypala się bardziej dokładnie, samochód jest bardziej obciążony a przybywanie oleju to jakaś totalna bzdura powtarzana co jakiś czas na forum (u mnie nic takiego nie występuje) a wypalanie DPF-u polega na częściowym opóźnieniu zapłonu sterowanym przez komputer i podaniu większej dawki paliwa do DPF-u w celu podniesienia temperatury do ok. 600st. Jeżeli podnosi się poziom oleju to jest wina lejących wtryskiwaczy.
Różnica w wypalaniu jest. Na wolnych obrotach ciężko jest uzyskać optymalne warunki do wypalenia. Wypalając z kompa obroty są bardzo wysokie więc na pewno to ma znaczenie.Co do wzrostu poziomu oleju weź pod uwagę ,że może twój silnik bierze olej i nie zauważasz jego przybywania. Osobiście mogę potwierdzić przybywanie oleju i to w kilku samochodach {Bravo,Sedici,Croma} Podawanie większej ilości paliwa do DPF to totalna bzdura KTÓRĘDY ? To poprzez zwiększenie temperatury spalin rośnie temperatura w DPF-e. Podłącz samochód pod kompa i zobacz jak wygląda czas wtrysku paliwa w czasie wypalania.
A co do przerywania procesu wypalania miałem na myśli wyłączenie silnika soory niedokładnie opisałem o co mi chodziło.
Czyli Włosi opracowując jeden z najlepszch silników nie doszli do wniosku, że po kilku wypaleniach olej jest zmieszany z paliwem i dlatego zalecają wymiane co 30000 a nie co 8000 porozmawiaj z dobrym ale naprawdę dobrym mechanikiem a może zmienisz zdanie.
No cóż każdy ma swoje zdanie .Czas je zweryfikuje . Założenia technologiczne ,a ekologiczne trochę się różnią . A DPF to nic innego jak ekologia .A ty wymieniasz olej co 30.000 km?
Czyli Włosi opracowując jeden z najlepszch silników nie doszli do wniosku, że po kilku wypaleniach olej jest zmieszany z paliwem i dlatego zalecają wymiane co 30000 a nie co 8000 porozmawiaj z dobrym ale naprawdę dobrym mechanikiem a może zmienisz zdanie.
Ba! W autach z dpf przewidywany przez komputer przebieg na jednej zmianie oleju to 40 tys.
Olej zmieniam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Olej zmieniam częściej,co15000 ze względu, że nie pokonuję 30000 rocznie, zmieniam też częściej wszystkie filtry.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.