Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 mpi błąd P0300
marcin_7474
09-01-2014, 14:22
Witam od jakiegoś czasu po wymianie tylnego tłumika w seicento 1.1 mpi 2001 rok samochód zaczął się dziwnie zachowywać tz. szarpie nie ma mocy mruga kontrolka"check" ale się nie zapala. Po podłączeniu do komputer wyświetla błąd P0300 "Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów". Po wykasowaniu błędu następnego dnia jest to samo. Czy ma to jakiś związek z wymianą tłumika ?
mateuszRD
09-01-2014, 22:20
Wymiana tłumika nie powinna mieć wpływu na wypadanie zapłonu. Należy sprawdzić czy są dobre przewody, świece. A jeśli to nie pomorze to wina może leżeć po stronie komputera jak i silnika, np słaba kompresja na jednym z cylindrów.
robert199
14-01-2014, 22:31
tłumik niema znaczenia, ale mode dodac ze ten błąd pojawi sie tylko wtedy kiedy prędkośc obrotowa na biegu jałowym, będzie nierówna, tzn, z koła fonicznego zostaną odczytane różnice w prędkości obrotowej podczas pracy poszczególnych cylindrów.
czyli standardowo do sprawzenia:
-świece zapłonowe
-przewody i cewki
-kompresja na cylindrach
popularne też w tych modelach- zwłaszcza jak ECU żelowy, że po prostu to on pada.
Tylko wtedy raczej błąd cewki którejś wyskakuje
Wymiana tłumika może mieć wiele wspólnego , tam chyba występują dwa tłumiki razem ,
ale ktoś mógł iść na skróty i nie wymieniać całości tylko odciąć końcowy ,
jeden mu zostaje mniej roboty , ale jakoś trzeba to połączyć , i tu mógł użyć " spawarki "
nie odłączając akumulatora i nie robiąc jeszcze jednego myku ,
nowy tłumik też nie musi być dobry , sprawdzić ciśnienie gazów wydechowych to 5 min roboty .
mateuszRD
19-01-2014, 23:58
Samo odłączenie akumulatora nie rozwiązuje sprawy. Najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie urządzenia które gromadzi nadmiar ładunków powstałych podczas spawania. Albo jest inny sposób, można odłączyć komputer silnika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.