PDA

Zobacz pełną wersję : Uszczelka pod głowicą? POMOCY!



Lycha001
07-01-2014, 22:12
witam
żona posiada cc700 i przydarzyła jej się sytuacja, gdy odpaliła silnik (był ciepły gdyż przejechała spokojnie 25km) zaczął kopcić na biało po czym staną i kaplica (brak płynu chłodniczego). silnik nie kręcił tylko uderzał jakby coś go blokowało
po wstępnej diagnozie uznałem że to uszczelka od kolektora dolotowego gdyż się pocił, więc do dzieła:
demontaż gaźnika i kolektora (samochód niedawno nabyty przez żonę przypominam także nie wiem co to za autko) uszczelki nie było tylko zaklejony jakimś silikonem,zdemontowałem świece
próbowałem zakręcić ręcznie silnikiem (silnik się kręci) a tam zielony płyn chłodniczy wycieka z gniazd od świec.
kupiłem uszczelkę zamontowałem wszystko i próbowałem odpalić i i i NIC
spuściłem ciecz chłodniczą i olej a wraz z olejem znów zielona ciecz czyli w silniku tego trochę było
teraz zastanawiam się czy warto ściągnąć głowicę i sprawdzić uszczelkę

proszę o rade koledzy

ata
07-01-2014, 22:26
teraz zastanawiam się czy warto ściągnąć głowicę i sprawdzić uszczelkę

Znaczy zastanawiasz się czy wymienić uszczelkę pod głowicą czy cały silnik?

Nie no, spoko - ściągaj głowicę, nie licz na cud.

Lycha001
07-01-2014, 23:54
po usunięciu gaźnika i kolektora silnik się kreci to znaczy ze chyba nie jest uszkodzony, to poco mam wymieniać silnik???

ata
08-01-2014, 00:10
No ale jak nie wymienisz uszczelki pod głowicą to raczej jeździć się nie da? (woda w cylindrach, nie odpali)

dudu$
08-01-2014, 08:49
wymień uszczelkę pod głowicą, tu masz manuala jak to zrobić

cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=9484

hak64
08-01-2014, 11:22
silnik się kreci to znaczy ze chyba nie jest uszkodzony, to poco mam wymieniać silnik??? Uszczelkę pod głowicą musisz wymienić, bo płyn chłodniczy nie dostał się do oleju przez gaźnik. Jeśli auto masz od niedawna i nie masz gwarancji, kiedy był robiony rozrząd, to też wypadało by zrobić. Przy okazji sprawdzić i ewentualnie wymienić pompę wody. Jak podsumujesz koszty, to wychodzi, że tańszym rozwiązaniem jest wymiana silnika (o ile znajdziesz taki w dobrym stanie i z gwarantowanym przebiegiem).

Lycha001
08-01-2014, 12:17
dzięki za instrukcje
pozdrawiam

dudu$
08-01-2014, 14:43
No bez przesady , części do naprawy tego silniczka nie są drogie. Za części potrzebne do wymiany UPG ( olej, uszczelkę, płyn chłodniczy, itp.) + planowanie zapłacisz max 250zł. Rozrządu ani pompy wody nie musisz wymieniać. Rozrząd jest na łańcuszku i wymienia się go dopiero wtedy kiedy zaczyna hałasować ( u mnie miał 60tys km i był lekko luźny ale nie hałasował) koszt nowego to 50zł KAZ-ROMET ale nie polecam ponieważ kupiłem nowy który był luźny ( albo wada fabryczna albo podróbka) i musiałem go wymienić na inny firmy OMC made in italy ( na allego 36zł + przesyłka = 50zł). Pompy wody się nie wymienia no chyba że rozleci się wirnik lub uszczelniacz pompy wody lub oleju.

Lycha001
08-01-2014, 15:33
dzięki dudu$, w końcu konkrety a nie wymiana silnika pyzatym lubię sobie podłubać przy autach