Zobacz pełną wersję : Croma 2,4 - pytanie o silnik
DaNsOuNd
07-01-2014, 21:35
Witam,
póki co chciałem przywitać Kolegów z za ściany. Przymierzam się do zakupu Cromy z silnikiem 2,4. Posiadam taką (prawie) jednostkę w lancii i chciałem zapytać jak się ten motor spisuje w Cromie. Przede wszystkim jak wygląda kwestia zagrzania tego potwora ;-P W lancii muszę przejechać zimą z 10km aby osiągnąć właściwą temperaturę. Jak to wygląda w Cromie? Czy w Cromie także pada koło wolnobiegowe alternatora?
Pozdrawiam
DaN
Siema.
U mnie jest spoko - przy temp. poniżej zera, też gdzieś taki dystans do nagrzania. Ciepło dmucha już po kilku minutach ;) Co do silnika - fajnie się nim jeździ, potrafi zaskoczyć niejednego w "lepszym" aucie. Troszeczkę dużo pali w mieście (11/100), ale poza tym spoko ;) Fajny jest stosunek prędkości do obrotów silnika, przy 130km/h - 2000rpm, 200km/h - 3000rpm. I ten dźwięk jak VW T4 ;)
DaNsOuNd
07-01-2014, 22:23
Ja mam starszą siostrę tego motorka bez Multi ale jazda tym to prawdziwa przyjemność. Bardzo podobnie mam zestopniowaną skrzynię w lancii tyle że 5 i manual ale przy 120km/h motorek pyrka sobie 2100rpm i spalanie żadne. Dopiero wiry w baku się robią powyżej 170km/h. Co do spalania w mojej lancii to w mieście wynosi 9l za to w trasie przy geriatrycznym trybie jazdy można zejśc poniżej 5l/100. Kiedyś się zmusiłem i zrobiłem trasę nie przekraczając 100km/h to zużycie wyniosło 4,2l/100. Przy prędkościach autostradowych w 6 litrach się zamyka. W Kromce będzie to ciut więcej bo i auto cięższe i skrzynia automat. A jak z alternatorem? W Lanci trzeba po 150kkm koniecznie wymienić koło wolnobiegowe bo inaczej wałek sie krzywi i alternator do śmieci a tani nie jest :)
gopspeedy
08-01-2014, 20:48
No to podpowiem: nawiew daje ciepłe powietrze szybko, ale zanim wskazówka temperatury się ruszy to nieco mija czasu (pewnie kwestia szybko otwierającego się termostatu, jak to w multijetach jest). Co znaczy prędkości autostradowe i jakie masz opony? Na 215/50 r17 idzie wydusić 4.8/s ale to męka, bo silnik jest zmuszany do pracy na 1300 obrotów. Przy ok. 140 km/h w automacie jest niemal idealnie 2000RPM. Przy jeździe ok. 130-140 na trasie jakieś 7-7.3 pali. Miasto- zazwyczaj koło 10-10.5, jak są korki duże do 12 na krótkich odcinkach (zimny silnik). Rekordem było wszystkich świętych, gdzie wykręciłem 32l/100km, ale stałem półtorej godziny w korku
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.