Zobacz pełną wersję : Podłączenie sterownika centralnego zamka RTX SE2 w Doblo 2004 i 2009
Witam wszystkich,
Postanowiłem nieco polepszyć sobie wygodę w moim Doblo i zamontować sterowanie centralnym zamkiem na pilota. Wybór mój padł na zestaw dedykowany RTX SE2.
Sterownik ten chciałbym zamontować w moim Doblo rok 2004 i ten sam sterownik w Doblo z 2009 (po lifcie).
Robota nieco żmudna ale niezbyt skomplikowana. Sterowanie działa bez żadnego problemu poza jedną mała sprawą - sygnalizacja zamknięcia/otwarcia światłami awaryjnymi widoczna jest tylko poprzez kierunkowskaz kierowcy.... :-(
Próbowałem znaleźć informację jak to rozwiązać lecz bez rezultatu...
I tu moje pytanie - jak i gdzie podłączyć dwa przewody do sygnalizacji kierunkowskazów? Czy jest tam może (w tych wielo-pinowych kostkach pod bezpiecznikami) przewód od świateł awaryjnych? Wówczas (tak mi się wydaje) zamknięcie/otwarcie samochodu będzie wskazywane poprzez wszystkie ze świateł kierunkowskazów.
Z góry dzięki za wszelką pomoc i sugestie.
Pozdrawiam Marcin
marad,, ostatnio zalożyłem sobie tej firmy sterownik. Zrób tak:
Masz tam 2 przewody na kierunkowskazy, czyli prawy/lewy. Podłącz się do wyłącznika świateł awaryjnych (kable za wyłącznikiem, znajdź sobie próbówką, który prawy, który lewy) będą tak prawdopodobnie 3 kable, prawy kierunek, lewy i na przyczepkę. Do przyczepki Ci nie potrzeba.
Jak znajdziesz oba kierunkowskazy, podłącz jeden kabel od sterownika do jednego kierunku, a drugi do drugiego. (brązowe kable z bezpiecznikami, które posiadają też diody) sprawdź czy za tymi bezpiecznikami na kablach od sterownika są zalane w koszulce takiej diody. Są ważne, bo "puszczą" prąd na kierunki tylko w jedną stronę, a jak włączysz awaryjne, nic nie "pójdzie" na sterownik.
I będzie git :)
gofer - dzięki za info - właśnie taki był mój "plan B": podłączyć się pod światła awaryjne. Pytanie jest czy i ewentualnie gdzie w skrzynce bezpieczników owe przewody mogę odnaleźć (czy są częścią którejś z wielopinowych wtyczek w skrzynce bezpieczników)?
gdzie w skrzynce bezpieczników owe przewody mogę odnaleźć
ja się podpiąłem bezpośrednio pod wyłącznik awaryjnych, bo nie miałem czasu na szukanie ;)
Może jest na forum elektryk samochodowy, lub ktoś wie, to Ci podpowie :)
Z chwilą włączenia świateł kierunkowskazów, komputer pokładowy M01 zasila odpowiednio światła kierunkowskazów;
reflektora przedniego lewego F10 ze styku 38 konektora C;
reflektora przedniego prawego F11 ze styku 39 konektora C;
tylnej, lewej lampy zespolonej F30 ze styku 12 konektora A;
tylnej, prawej lampy zespolonej F31 ze styku 3 konektora A;
kierunkowskazu bocznego, lewego F20 ze styku 2 konektora A;
kierunkowskazu bocznego, prawego F21 ze styku 13 konektora A;
glover - to właśnie dlatego chcę się podłączyć pod wyłącznik świateł awaryjnych. Ze sterownika wychodzą 2 przewody do sygnalizacji awaryjnymi więc musiałbym robić mostki pod każdy z 3 pinów.....
Pytałem w międzyczasie w ASO fiata i powiedziano mi, iż będzie to wtyczka F (z drugiej strony bezpieczników) PINy albo 29 lub 34. Niestety po podpięciu się pod PIN 34 brak jakiejkolwiek reakcji, po podłączeniu pod PIN 29 - sygnalizacja była widoczna ale tylko na włączniku awaryjnych....
Moze ktoś ma jakieś inne wskazówki lub właściwy PIN/ PINy
gofer - Jak się dostać do przewodów od włącznika awaryjnych - jak go zdemontować aby nic nie uszkodzić?
Po długich poszukiwaniach w serwisie Fiata oraz w pewnym warsztacie montującym zabezpieczenia samochodowe udało się odnaleźć właściwy "kabelek" :-)
Jest to PIN nr 3 we wtyczce A - wszystkie kierunki śmigają aż miło.
Dzięki wszystkim za pomoc - post można zamykać.
Pozdrawiam
Witam, czytam temat gdyż sam będę musiał zainstalować sterownik centralnego zamka. (albo zlecić fachowcowi) Mam schemat montażu Mety system i tam jest jak podłaczyć element odpowiedzialny za sterowanie centralnym. Może komuś to ułatwi montaż. 13595
Sam szukałem sporo, kierunki podłączamy pod styk 8 i 10, u mnie to były kable niebieski i niebiesko biały. Tak podłączone śmiga elegancko. Nie odświeżam tematu, ale wiem że tą informację ciężko znaleść, a szukając trafiłem na ten wątek, następna osoba będzie miała lepiej;) Oczywiście mówią o Doblo 2010.
Sam szukałem sporo, kierunki podłączamy pod styk 8 i 10, u mnie to były kable niebieski i niebiesko biały. Tak podłączone śmiga elegancko. Nie odświeżam tematu, ale wiem że tą informację ciężko znaleść, a szukając trafiłem na ten wątek, następna osoba będzie miała lepiej;) Oczywiście mówią o Doblo 2010.
odświeżę temat - o którą wtyczkę chodzi - czarną po prawej stronie czy niebieską po lewej stronie skrzynki bezpiecznikowej ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.