Zobacz pełną wersję : Wibracje przy wiekszej prędkości
Od jakiegoś czasu obserwuje dziwne wibracje i drgania przy prędkości 120-150 km/h
Przy mniejszej i większej problemu raczej nie ma. Czuć drganie gdzieś z przodu. Od razu piszę, że nie jest to kwestia zawieszenia. Jest ok - wymieniane i sprawdzane ostatnio. Oponki mają jeden sezon, dobrze wyważone i zbiezność ok.
Klocki nowe, tarcze były lekko pofalowane i zostały zeszlifowane ale to nie zmieniło sytuacji.
Drganie to nasila się przy gwałtownym przyhamowaniu z dużej prędkości. Wtedy mocno drga cały przód.
Co to może być ?
Na moje oko nadal krzywe tarcze, musialbys je przetoczyc, a nie zeszlifowac, no i amortyzator z przodu moze byc walniety, to by tlumaczylo wibracje podczas jazdy bez hamowania
półosie krzywe, częsty problem w Cromach
Drganie to nasila się przy gwałtownym przyhamowaniu z dużej prędkości i na moje oko krzywe tarcze
Efekt przy hamowaniu - zgodze sie, ze to moga byc tarcze. Ale co przy jezdzie bez hamowania?
Amorki były sprawdzane i sa jeszcze ok. Jeden troche sie poci ale na stacji diagnostycznej wypadl dobrze.
A te poł osie - to cos powaznego?
jak się poci to już po nim, a sprawdzenie amortyzatorów, to loteria. Za każdym razem inny wynik.
Podjedź jeszcze w inne miejsce na sprawdzenie amortyzatorów, zanim zabierzesz się za półośki.
Poczytaj jeszcze tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/czy-przeguby-wewnetrzne-22212/#post161567
Podejrzewam , że to krzywe tarcze, nie jednakowe ciśnienie w oponach lub pęknięty oplot stalowy w oponie, miałem taki problem w innym aucie, znikną po zmianie opon.
Załóż letnie koła i sprawdź czy są drgania.
To samo działo sie na letnim zestawie opon.
Dziś zrobiłem 200 km po S3 z prędkościa powyżej 150 i nic sie nie działo. Nie ograniam tego :/
może po prostu przylepiło się jakieś błoto wewnątrz felgi lub inny brud i teraz odpadło, kiedyś wjechałem w śnieg, nabiło się całe koło wew, później z pół koła wew śnieg odpadł, to nie wiedziałem co się dzieje tak rzucało autem. Sprawdź jak wyglądają felgi (czystość), jak miałem walnięty przegub wew, też jeden wyjazd wszystko w porządku, drugi wibrowało, zależy jak się półośka ułożyła ;)
może po prostu przylepiło się jakieś błoto wewnątrz felgi lub inny brud i teraz odpadło, kiedyś wjechałem w śnieg, nabiło się całe koło wew, później z pół koła wew śnieg odpadł, to nie wiedziałem co się dzieje tak rzucało autem. Sprawdź jak wyglądają felgi (czystość), jak miałem walnięty przegub wew, też jeden wyjazd wszystko w porządku, drugi wibrowało, zależy jak się półośka ułożyła ;)
On to ma na dwóch zestawach opon.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Stawiam na tarcze. Tarcze się obracają wraz z kołami - bez hamowania też mają wpływ na drganie. Tym bardziej, ze podczas hamowania drgania się nasilają.
pzdr
LUKAS_81
19-01-2014, 19:17
Podepnę się pod temat. Otóż podobny problem zauważyłem u siebie z tym że u mnie wibracje zaczynają się przy 90 km/h . Występują tylko podczas jazdy , hamowanie ok. Dodam że jadąc rano do pracy było wszystko ok a problem wibracji pojawił się w drodze powrotnej. Żadnej dziury nie .W poniedziałek wizyta w warsztacie, zobaczymy jaka będzie diagnoza.
LUKAS_81
24-01-2014, 21:59
No i tak : brak tarczy z przodu oraz wgięta felga. Felga chwilowo poszła na tył, już nie wali tak jak wcześniej, ale czeka ją i tak prostowanie. Zna może ktoś zakład prostujący alu w okolicach Ostrołęki ?
1piotrus
02-03-2014, 20:46
Witam ja sklaniam sie do połosi. Mialem podobny broblem przy obciazeniu np. Podczas jazdy pod gore tak ok. 90 kmna godz. Zacynaly sie drgania. Powodem okazala sie połos, a konkretnie wyrobiony krzyzak na prawej połosi. Udalo sie wyminic sam krzyzak i problemy sie skonczyly. Pzdrawim i powodzenia życzę.
Witam u mnie w gp podobny objaw. Przy przyspieszaniu od ok 120 zaczynaja sie drgania. Do ilu nie sprawdzalrm bo szczerze sie boje. Samochod robi sie lekko nie do opanowania.... Przy skrecie szumi cos w prawym kole. Mmechanik mowil cos ze to niby polos tak sie odzywa lub przeglub wewnetrzny. Czego sie chwytac?
Czego sie chwytac?
U mnie objawy ustąpiły po wymianie tarcz i klocków a także wymianie takiego elementu między zderzakiem a osłoną silnika. Kwała plastiku był naderwany i telepał sie w czasie jeazdy. Nie wiem co ostatecznie wpłynęło na poprawę ale od czasu naprawy tych 2 elementów jest ok .
Sprobuje od najprostszej rzeczy... Wywaze jeszcze raz kola. Tarczw napewno mam krzywe bo czuhe to podczas hamowania delikatnue. Ale przeciez podczas jazdy tarcza nie dotyka kocka wiec co to ma do bicia?
Takie numery to ja miałem jak jeździłem Toyotą Avensis I. Tam w zawieszeniu coś było kiepsko zaprojektowane i wszystkie (prawie) egzemplarze miały bicie przy wyższych prędkościach.
Ponoć jakiś problem z półosiami. Wyważanie kół nie na wiele się przydawało. Naszczęście w tamtych czasach stacje benzynowe Shell wprowadziły usługę doważania. Niestety w Polsce się to
nie przyjęło i zwinęli majdan. Jakiś czas temu był jeszcze jeden prywatny wulkanizator w Krakowie, jeden w Łodzi i nie wiem czy jeszcze ktoś, kto doważa koła.
Robi się to tak, że auto jest podnoszone tak by koła tej samej osi nie dotykały podłoża. Fachman siada na maszynie wielkości malutkiej lodówki. Z przodu wystaje stalowe, stożkowate koło, które przytykając się
do koła samochodu rozpędza je. Efekt niesamowity. Wcześniej koła są normalnie wyważane jako zdjęte z auta i jak się to rozpędzi to autem rzuca aż ma się wrażenie, że spadnie z podnośnika. Tak wariują wszystkie
pozostałe elementy wirujące. Następnie koło się doważa tak by zniwelować i te wagi. Efekt.... jak się tego nie doświadczyło to trudno sobie wyobrazić. Nagle na autostradzie A4 zniknęły drobne nierówności.
Trzeba się wręcz nauczyć jeździć czymś takim bo zmniejsza się ilość bodźców. Im prędzej się jedzie tym jedynie wzrasta bardziej szum wiatru i silnika. Nie ma drgań od toczenia.
Rozpisałem się ale jeśli kolega ma szansę to niech sprawdzi czy w okolicy ktoś nie doważa kół na samochodzie.
Sprawdź na wywazarce która ma test drogowy. U mnie wyzwanie było ok ale siły odsrodkowe były przekroczone o 100% i pokazywalo ok 210 Mm a norma to Max 120-130. Po obroceniu opon na feldze siły wynoszą ok 90Nm
CzarnyGD
10-02-2016, 10:05
Takie numery to ja miałem jak jeździłem Toyotą Avensis I. Tam w zawieszeniu coś było kiepsko zaprojektowane i wszystkie (prawie) egzemplarze miały bicie przy wyższych prędkościach.
Ponoć jakiś problem z półosiami. Wyważanie kół nie na wiele się przydawało. Naszczęście w tamtych czasach stacje benzynowe Shell wprowadziły usługę doważania. Niestety w Polsce się to
nie przyjęło i zwinęli majdan. Jakiś czas temu był jeszcze jeden prywatny wulkanizator w Krakowie, jeden w Łodzi i nie wiem czy jeszcze ktoś, kto doważa koła.
Robi się to tak, że auto jest podnoszone tak by koła tej samej osi nie dotykały podłoża. Fachman siada na maszynie wielkości malutkiej lodówki. Z przodu wystaje stalowe, stożkowate koło, które przytykając się
do koła samochodu rozpędza je. Efekt niesamowity. Wcześniej koła są normalnie wyważane jako zdjęte z auta i jak się to rozpędzi to autem rzuca aż ma się wrażenie, że spadnie z podnośnika. Tak wariują wszystkie
pozostałe elementy wirujące. Następnie koło się doważa tak by zniwelować i te wagi. Efekt.... jak się tego nie doświadczyło to trudno sobie wyobrazić. Nagle na autostradzie A4 zniknęły drobne nierówności.
Trzeba się wręcz nauczyć jeździć czymś takim bo zmniejsza się ilość bodźców. Im prędzej się jedzie tym jedynie wzrasta bardziej szum wiatru i silnika. Nie ma drgań od toczenia.
Rozpisałem się ale jeśli kolega ma szansę to niech sprawdzi czy w okolicy ktoś nie doważa kół na samochodzie.
A czy możesz powiedzieć ile taka opcja Cię kosztowała?
P.S W Trójmieście można coś takiego zrobić w CNF na Osowej.
Coś czuję że to wina grzejacych się tarcz na skutek nieodbijania klocków, przyczyn może być wiele -korozja tloczka, korozja elementów jarzma zacisku ham po którym przesuwa się klocek, zatkane przewody hamulcowe tip.
W czasie jazdy taka tarcza nagrzewa się i zaczyna falowac, gdy ostygnie wraca do normy.
Sprawdźcie, można napluc na tarczę, jak będzie się smarzyc to może zlapiecie trop.
A czy można wyważać koła na aucie z automatyczną skrzynią? Przy holowaniu nie wolno przekraczać 50 i to tylko na krótkich odcinkach. Przy wyważaniu na pewno rozkręcają koło powyżej 100 km/h.
Zaletą przy wyważaniu na aucie jest to że wyważa się cały zestaw koło+tarcza + oś. A wadą to, że przy powtórnym montażu koła można zmienić jego pozycję względem tarczy i znów może pojawić się niewyważenie.
Moj samochod jest po kolizji... dostal strzala w prawe przednie kolo... wymienialem wachacz przeglub zewnetrzny gumy na obu przeglubach lacznik stabilizatora drozek kierowniczy...zbieznosc ustawiana juz dwa razy jest 100% ok tyl sprawdzony na geometri wszystko z belka jest ok...drgania nie ustapuja po wcisnieciu sprzegla chociaz moze delikatnie sie zmniejszaja... :)
Nie napisałeś, że wymieniłeś półoś.....
Witam Wszystkich.Mam Stilo i mialem podobna przypadlosc ze podczas przyspieszania cala buda zaczynala drgac.odpuszczajac gaz ustawaly drgania.Okazalo sie ze nie bylo smaru na wewnetrznym przegubie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.